DjunDjun schreef:Dan zul je een paard nooit kunnen leren wat buitenrijden is, aangezien hij dan toch altijd de eerste keren even zal schrikken. Ik rijd een 3-jarige merrie waarmee ik ook buiten rijd, meestal is mijn vriend erbij en die plukt me dan van de weg af als ze van het fietspad afspringt wegens monsterachtige brievenbussen en levende puttenIk zorg wel dat mijn vriend mee is als we langs de weg gaan.
Maar ik zou nog bijna beter óp de weg kunnen rijden want fietsen en al die andere bewegende en geluidmakende dingen zijn nog veel enger dan bijvoorbeeld een enorme vrachtwagen of tractor
Wij maakten paarden altijd verkeersmak door met ze te gaan wandelen..... oud, ervaren paard erbij en wandelen maar. Dan kwam je iets engs tegen, keek het jonge ding naar die ouwe rot, die doodkalm bleef..... en er was niets aan de hand.
Je moet het idd niet verzinnen om met een net beleerde 3-jarige een buitenrit te gaan maken, zonder een ouder paard erbij, dat is gewoon vragen om ongelukken.... en geen goede manier van verkeersmak maken imo