Gewond paard op Oogstdag leidt tot boze reacties publiek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Gewond paard op Oogstdag leidt tot boze reacties publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:51

Citaat:
Ik vind zoiets erg slordig.
Zo'n publieke dag moet je het werken met paarden positief laten zien aan mensen die er geen verstand van hebben en ze dan niet uitlachen als ze wat van een schaafwond zeggen maar serieus er wat aan doen en het eventueel netjes uitleggen. Dat boerige gedoe is uit de tijd, daar krijgen wij als paardenmensen alleen maar gezeik mee van instanties als de partij voor de dieren en ander welzijn geneuzel. Op zo'n dag moet alles in orde zijn, eigenlijk altijd, dan is er ook geen bodem voor zulke discussie's.

Citaat:
Maar dit vind ik absoluut niet kunnen. Het is absoluut uit ten boze dat een dier verwondingen oploopt door tuigage en dergelijke en daar laconiek op gereageerd wordt. We zitten verdorie niet in India of Pakistan (Brooke's Hospital).

Hiermee ben ik het van harte eens. Mafketels. Je hoort toch te zorgen voor je dier? "Ik kan ermee doen wat ik wil". Wat een mentaliteit zeg. Stoere vent hoor....heeft thuis zeker niks in te brengen...

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:04

Noem mij maar lekker een penny! Denk niet dat ik daar wakker van kan liggen maar ik vind het niet kunnen.
Staan daar een beetje te promoten hoe alles in zijn werk zit en dan lekker zo reageren. Voor het paard zal het niet onwijs zielig en pijnlijk zijn geweest maar doe eens een beetje normaal tegen en over je dier. Als je niet tegen zeurende mensen kan ga daar dan niet heen en blijf lekker thuis.... Kom zeg....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:24

heeft iemand enig idee hoeveel mensen er op het werk gewond raken?

dier had gewoon een schaafwond.......... komop zeg! hij lag niet dood te bloeden.

en ik persoonlijk kan ook erg onnozel doen tegen mensen die ergens geen bal van snappn maar het wel denken te weten.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:44

Nou ja zeg!
In deze moderne tijd pak je gewoon een onnozel stuk supertape en je plakt dat onnozele stuk ketting ergens aanvast.
Dan heeft dat onnozele paard nergens meer last van en zeuren de onnozele omstanders een stuk minder.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:51

KiWiKo, of jij dat prive doet of op zo'n publieke oogstdag dat vind ik een heel verschil. Ik denk dat je mensen beter te woord kunt staan dan onnozel te behandelen.
(nee hoor, ik verlies nooit mijn geduld Clown )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:54

dan leren de mensen op zo een oogstdag gelijk dat een dier echt niet doodgaat van een wond Lachen Lachen

je zou de mensen de kost moeten geven die op zo een dag met een wond links of rechts rondlopen Knipoog

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:32

KiWiKo schreef:
je zou de mensen de kost moeten geven die op zo een dag met een wond links of rechts rondlopen Knipoog

dit idd meestal door onnozel gedrag van henzelf..dit kun je meestal van een paard niet zeggen,die word meestal door een ander iets aangedaan met onnozel gedrag. (nee schaafplekis niet einde van de wereld...wel on...nodig)

amstdgaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:41

Het is wel heel makkelijk om tegen leken te zeggen "ik doe wat ik wil met MIJN paard". Hierdoor krijg je juist dat de paardenhouderij een slechte naam krijgt. Vergeet niet dat er vaak door leken beslissingen worden genomen waar wij allemaal hinder van kunnen krijgen. Juist op een demonstratie dag moet je zorgen dat alles goed voorelkaar is. Als er dan iets niet goed is, en of het nu een klein wondje is of een grote, dan moet je proffesioneel op treden. Dus het paard uitspannen en netjes verzorgen. En niet de leken voor hun kop stoten. Het past niemand om een paard opzettelijk met een verwonding, hoe groot of hoe klein ook, door te laten lopen. Dit is het begin van dierenmishandeling. Want waar trekken we de grens? Wat is een klein wondje? Daar moeten we niet over in discussie gaan met elkaar.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:48

_rosita_ schreef:
hoe gekleurd dit verhaal ook is, feit is dat in de 'trekpaardenwereld' men érg makkelijk is .... al is het geen klein schaafplekje, over een trekpaard ligt men in die wereld over het algemeen niet vaak wakker...

Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld?
Zit je in de trekpaardenwereld?
Ikke wel en ik kan je verzekeren dat in mijn gedeelte van dat wereldje de eigenaren/gebruikers erg zuinig zijn op hun paarden hoor!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:14

De kern is dat het een publieksdag betreft; dan moet je met de meest onnozele dingen rekening houden. Punt. Hoé en of wel/niet onnozel is dan irrelevant.
Dat is verkeerd ingeschat, meer niet.

hc

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:35

Dus als er geen publiek is,dan is een schuurplek geen probleem?

Of snapt dit onnozele mens het nu weer niet? Blond

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:39

jodi schreef:
Of snapt dit onnozele mens het nu weer niet? Blond

Blijkbaar.

Op een publieksdag geldt dat je ook alles wat prima is doch bij een leek verkeerd kan overkomen moet voorkomen; alles moet er in publíeksogen goed uitzien. De reactie is daarom hoe dan ook verkeerd.

Neem echt scherpe sporen. Daarmee is een krasje snel gemaakt en dat leidt op bv een schimmel tot hysterische reacties. Met stompe sporen zie je vuistgrote zwellingen staan en niemand die piept. Beiden is verkeerd, het tweede veel erger, doch acceptabeler voor publieksogen.

Inhoudelijk kan ik over het topicgeval niet over oordelen.

hc

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:07

Dat het op publieksdagen beter dan prima moet zijn: OK
Maar niet ingrijpen als je paard zich verwondt met het materiaal heeft niets met 'prima' te maken.
En sporen.....dat is een heel ander verhaal.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:05

Ik zou om te beginnen geen ketting dusdanig tegen een paard aan laten schuren, dat er een schuurplek ontstaat. Oog voor je paard hebben staat een stuk beter naar het publiek toe. En ook zonder publiek zou ik zuinig zijn op m'n paard.
Natuurlijk valt een paard niet dood neer van een schaafplek, maar netjes is het niet.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:34

larrylurex schreef:
Prisca schreef:

Niet stilzetten maar wel verhelpen, mijn paard heeft ook een wondje in zijn oksel maar dan zorg ik ervoor dat hij er geen last van heeft door het te beschermen / af te dekken tijdens het rijden.

Nee maar kijk eens op een gemiddelde stal staan ze wel een week stil met een wondje "want het is zielig".

Het stilzetten in een stal vind ik dan pas echt zielig.
Slechtpassend tuig waardoor wondjes ontstaan moet gewoon niet kunnen, punt uit. We leven gelukkig nietmeer in de middeleeuwen, we hebben de middelen om ook de paarden een vrij prettig bestaan te bieden. Dan moet je dit ook doen en er niet zo laks mee omgaan.