'Trekkerrijder sprong zelfs de sloot in om meisje te redden'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Re: 'Trekkerrijder sprong zelfs de sloot in om meisje te redden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:40

Loody schreef:
precies Slimmerik!!....ik geloof ook dat het meisje het een en ander de wereld in heeft geholpen om er zelf beter uit te komen....

Ja, dit vermoeden krijg ik nu ook [na het een en ander gelezen te hebben]. En gezien de leeftijd [ik wil niet veralgemenen, maar op die leeftijd is het liegen best wel makkelijk].. Ik vind het sneu voor het paardje en de ruiter, natuurlijk geweldig dat ze er goed vanaf zijn gekomen, maar dat liegen mag zeker niet goedgekeurd worden.. (:

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:49

Eigenaresse is ook iemand die creatief met de waarheid om gaat Knipoog

Misschien mocht ze daar wel helemaal niet komen en de DA kosten zullen betaald moeten worden. Kat in het nauw maakt rare sprongen....

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:54

Blijft een raar verhaal, maar ik denk wel dat de trekkerrijder de sloot is ingesprongen. Zo iemand rijdt echt niet zomaar door. Wel dom van dat meisje dat ze hulp weigerde nu komen er allemaal rare dingen in de wereld. En dat ze dus zelf gaat zeggen dat hij doorreed. Slechte zaak hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:14

Wel erg dom van dat meisje om zo'n verhaal te verzinnen als er zoveel getuigen bij waren.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:17

Misschien had ze er ook wel een reden voor.. Naja, het blijft gissen in het donker (:

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:21

Hoe kunnen er 2 verhalen zoveel verschillen van elkaar? Waarom liegen over zoiets??

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:35

Voor hetzelfde heeft het meisje ook wel toen ze gevallen is een rare smakker gemaakt dat ze het zich niet allemaal kan herrineren. Hoe het gegaan is enzo, dat weet je ook niet. Feit blijft dat het onverantwoord is om een 13-jarige alleen met een pony op stap te laten gaan. En het lijkt mij stug dat het beest verkeersmak is als het van een passerende tractor al aan de kletter gaat.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:40

Ik vind dat dat meisje ook wel een beetje kan hebben zitten liegen. Meestal zou zo'n loonwerker wel helpen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:07

Gelukkig. Kon het me ook al bijna niet voorstellen. Alle boeren die ik ken zijn juist zo onwijs voorzichtig bij paarden. Ik weet er zijn uitzonderingen. Maar als jij een meisje met paard en al in de sloot ziet vallen volgens mij denk je dan niet meer na maar WIL je wel helpen!

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:54

Nu wil ik dit best geloven..

Maar ik heb het zelf al eens meegemaakt dat ik met mijn pony die eigenlijk niet bang is van tractors enzo
in de sloot ben gevallen (de tegenliggende tractor had een rammelkar waar ze schrik van had en hij wou niet ff wachten zodat ik er rustig voorbij kon..Ik probeerde haar heel de tijd om te draaien want ze probeerde er telkens van door te gaan en uiteindelijk wou ze in paniek over een brede sloot springen, wat niet lukte want ze zakte helemaal weg in de modder)

Mijn pony sprong op mij op het moment dat ik eraf wou gaan (pony kon niet omhoog omdat ze wegzakte en wou erover stappen eigenlijk zodat ik haar der uit kon helpen) en crosste de akker op..

Gelukkig was mijn lesgeefster er ook bij (we hadden les op de ponyclub en zij woont bij mij in de straat dus reed zij altijd met mij met de fiets mee) maar zij moest mijn pony gaan pakken op de akker en ik lag daar dus met pijn..

De boer ging gewoon een akker verder hooien !

Ik moest toen van mn lesgeefster bij mensen aanbellen om naar huis te kunnen bellen, natuurlijk is er dan net niemand thuis, ver kunnen wandelen maar ik kreeg wel een gigantische mars van de vrouw met de honden genaamd Tom en Jerry Clown .

Dus wat ik eignelijk wou zeggen is dat er dus wel degelijk mensen zijn die je op zo n moment laten stikken..

Denk persoonlijk niet dat het in dit geval zo was ,maar 100% zeker zullen we waarschijnlijk nooit zijn..

x

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:20

1Steffi schreef:
Denk persoonlijk niet dat het in dit geval zo was ,maar 100% zeker zullen we waarschijnlijk nooit zijn..

x

Het meisje dat samen met de loonwerker geprobeerd heeft het paard op het droge te krijgen heeft zelf gepost in het andere topic. Dus ja ik ben wel 100% zeker van in dit geval. Net als onder paardrijders zitten er ook bij trekkerbestuurders en vrachtwagenbestuurders er rotte appels tussen.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:21

Pff, gister was een vriendin bij mij, en vertelde net zoiets, haar buurmeisje reed met haar paard bij hun door de straat, een auto reed haar paard raak, en is doorgereden, uiteindelijk is haar paard doodgebloed aan de verwondingen. Is toch onvoorstelbaar zoiets.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:32

verography schreef:
maar alsnog had die man wel even zijn gas los kunnen laten, dan was dit moddergooien nooit gebeurd.

Toch nog even een na-trapje naar de beste man?!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:38

Jannepauli schreef:
Citaat:
Er komen steeds meer aso's onder de ruiters

... en vergeet daarbij de bokkers niet. Ik wil ze niet direct 'aso' noemen, maar het reageren zonder nadenken is zoiets als kippen zonder kop, en die stop je over 't algemeen maar 't best in een braadpannetje.

Hier ligt trouwens een mooie taak voor de nieuwsredactie lijkt me; in plaats van klakkeloos allerlei 'nieuws' op het forum te gooien, misschien eerst de zaak 's doorlichten en verifiëren. Of moeten we nog 's denken aan de aloude spreuk "De krant brengt de leugens in het land"? Dat scheelt weer een heleboel bla-bla waarbij tal van mensen zich van hun fijnste kant laten zien.

Het lijkt me volstrekt onzinnig als de nieuwsredactie berichten, die ze in de reguliere pers vinden en willen plaatsen, moeten gaan verifieren/doorlichten op waarheidsgehalte.
M.a.w. Jij controleert alles wat je leest in de Hoefslag of PaardenSport op waarheid? Geloof je het nieuws op tv of radio wel dan??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:44

CharleyT schreef:
Jannepauli schreef:
... en vergeet daarbij de bokkers niet. Ik wil ze niet direct 'aso' noemen, maar het reageren zonder nadenken is zoiets als kippen zonder kop, en die stop je over 't algemeen maar 't best in een braadpannetje.

Hier ligt trouwens een mooie taak voor de nieuwsredactie lijkt me; in plaats van klakkeloos allerlei 'nieuws' op het forum te gooien, misschien eerst de zaak 's doorlichten en verifiëren. Of moeten we nog 's denken aan de aloude spreuk "De krant brengt de leugens in het land"? Dat scheelt weer een heleboel bla-bla waarbij tal van mensen zich van hun fijnste kant laten zien.

Het lijkt me volstrekt onzinnig als de nieuwsredactie berichten, die ze in de reguliere pers vinden en willen plaatsen, moeten gaan verifieren/doorlichten op waarheidsgehalte.
M.a.w. Jij controleert alles wat je leest in de Hoefslag of PaardenSport op waarheid? Geloof je het nieuws op tv of radio wel dan??

Inderdaad, de nieuwsredactie geeft gewoon het nieuws weer. De verslaggever van het eerste artikel in de krant, die heeft de fout gemaakt om het niet van twee kanten te horen. Maar in eerste instantie leek het meisje een overtuigend verhaal afgestoken te hebben en kan ik me het nog wel voorstellen.

Vraag me af of er ook aangifte is gedaan door haar bij de politie betreffende het doorrijden van de trekkerchauffeur. Dan mag ze van mij door de politie nog ff goed op de vingers getikt worden.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:20

SophieJJ schreef:
Gelukkig dat hij niet is doorgereden hoewel ik me niet kan bedenken dat als je met paard en al in het water ligt hulp weigert.

maar je hebt mensen, en "mensen"..... sommige zijn te arrogant om hun te laten helpen door een "gewone boer", nee het moeten speciale spullen van de brandweer zijn, terwijl dat van de boer net zo goed zou kunnen helpen, ik zeg nu niet dat dit meisje ook zo is, maar zo zijn er wel!

ach je kunt NOOIT de juiste waarheid hebben, er zitten overal wel boosdoeners bij, het enige wat wij kunnen doen is dit: Clown

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:22

slimmerik schreef:
Vraag me af of er ook aangifte is gedaan door haar bij de politie betreffende het doorrijden van de trekkerchauffeur. Dan mag ze van mij door de politie nog ff goed op de vingers getikt worden.

Hopelijk heeft die man dan nog wel het bewijs dat hij tot aan zijn oksels in de blubber heeft gestaan... Anders blijven het twee verhalen tegen elkaar en dan komen ze er nooit uit ben ik bang...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:40

De conclusie is dat hier op Bokt érg makkelijk ongefundeerd de meest extreme ´meningen´ geventileerd worden.

Het trieste is dat excuses voor de meest grove beschuldigingen NOOIT gemaakt worden.
Het is echt niet te gelóven wat er over boeren, fietsers, hondeneigenaars, motorrijders etc uitgebraakt wordt.
Lees maar eens na wat er dit keer over ´boeren´ bijgesleept is..... De betreffende Bokt(st)ers zouden er verstandig aan doen meer informatie te verzamelen voor ze hun ongefundeerde mening dus vooroordeel op een openbaar medium publiceren.

In veel gevallen draagt de nieuwsredactie een forse steen bij door een zeer subjectieve titel te kiezen en niet eerst te toetsen.
In dit geval was ´Eigenwijs kind op schichtig paard rijdt op trekkerpad´ accurater geweest doch ´Incident met paard op landbouwweg´ is correct neutraal.

hc

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:55

CharleyT schreef:

Om je vraag maar even te beantwoorden: Daar heb ik die grijze cellen voor. Geloven doe je over 't algemeen in de kerk.
Voor het overige ben ik het met Huertecilla eens.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:02

ik vind het na alles gelezen te hebben een heel slecht redactioneel stuk en nu krijgt het meisje van 13 de zwarte piet toegeschoven. Wie zegt dat deze info van haar komt ?
En Hc jij vooronderstelt dat deze dame eigenwijs was, maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat de eigenaresse dit paard met dit meisje meegaf onder het mom verkeersmak ? Volgens mij kunnen we met dit verhaal alle kant op, het is alleen compleet verkeerd weergegeven door de verslaggever.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:26

Zo in het eerste topic had ik al gereageerd... wat een vreselijke leugenaars! En ook al zou dat beest geschrokken zijn, dat wisten ze toch? Waarom was er dan niemand bij?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:03

Ik neem aan dat als je langs de weg rijdt je paard verkeersmak is. Een auto mobulist of trekkerchaffeur kan niet ruiken dat een paard bang is.
Ik zelf geef altijd duidelijk aan of een trekker even vaart wil verminderen.

Sommige ruiters die met een paard langs de weg rijden, denken dat ze alles kunnen maken. En de koning van de weg zijn. Maar houden zelf geen rekening met het andere verkeer dat over de weg heen komt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:40

garny95 schreef:
ik vind het na alles gelezen te hebben een heel slecht redactioneel stuk en nu krijgt het meisje van 13 de zwarte piet toegeschoven. Wie zegt dat deze info van haar komt ?
En Hc jij vooronderstelt dat deze dame eigenwijs was, maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat de eigenaresse dit paard met dit meisje meegaf onder het mom verkeersmak ? Volgens mij kunnen we met dit verhaal alle kant op, het is alleen compleet verkeerd weergegeven door de verslaggever.

Het 2de stuk in de krant is wel van haar, staat ook een foto bij. Dit is het 3de artikel wat er geschreven is. Daarnaast heeft een bokker met de loonwerker in de sloot gestaan om te helpen ( en als ik de goede persoon voor me heb, is zij een veel betrouwbaardere bron) en dit op pag. 5 van dat topic ook geschreven.

In het eerste stuk wat in de krant staat verkondigd de bedrijfsleider van de manege dat het bekend was dat het paard bang is voor trekkers en dan aan de ren gaat. Ook zou alles goed zjn met paard en ruiter. Eerste stuk is nooit geplaatst, bokt was die dag onbereikbaar Knipoog
De 13 jarige krijgt dus niet voor niets een zwarte piet toegeschoven.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:11

vriend van mij ging met trailer zijn paard naar het land terug brengen en trof het paard en zijn bijrijdster (en omstanders )in de sloot aan, ze lagen er al een tijdje (een hele tijd)en hadden de brandweer nog niet gebeld,daar was hij erg verbaast over,dat heeft hij vervolgens gedaan, helaas lukte het de brandweer niet met een zogenaamde broek. de boeren in deze buurt vind ik overigens keurig en zeer paardvriendelijk, rijden met rust langs de paarden of stoppen om je te laten passeren, kun je helaas niet van vele automobilisten zeggen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:34

ow als dat echt zo is dan is dat natuurlijk super van die man,
al had ie wel meteen langzamer kunnen rijden...
maar misschien deed ie dat al, dat weet je niet door 2 kanten van het verhaal.