Open wonden met maden bij ernstig verwaarloosde pony

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Open wonden met maden bij ernstig verwaarloosde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:06

de pony op de foto ziet er niet slecht uit beetje vuil maar ja buiten dieren worden vies.

Een veulen uit een merrie zagen kan altijd gebeuren, als het veulen doodgaat in de baarmoeder en de bevalling komt niet op gang rest er niks anders dan het uit te zagen.

maden in pony's en overleden beestjes okay dat kan niet, dat is nalatigheid maar ja soms betwijfel ik de expertise in dit soort zaken.
Ander voorbeeld een paardje van 35(flink vermagert maar verder gezond) werd in beslag genomen en afgespoten omdat het dier naar zeggen ondervoed en verwaarloosd was, het beestje was gewoon oud leed nergens onder het zag er niet zo mooi meer uit maar was goed vrolijk en kreeg gewoon te eten en werd verzorgd...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:14

Ik word altijd zo verdrietig van zulke berichten Verdrietig
het is de laatste tijd weer flink raak, niet alleen met pony's maar ook met andere dieren (rottweiler pup aan de fiets meegesleept tot ie dood was, regelmatig eendenfamilie mishandeld in Urk door jongeren, honden dood in auto door hitte, 2 pups gedumpt bij uitvaartcetrum, man verkracht 400 koeien en slacht ze daarna...en dit alles stond de afgelopen 1m5 week in de krant, niet normaal!)

zulke mensen moesten ze zelf precies hetzelfde aandoen als ze bij hun dieren hebben gedaan!!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:53

Woogy schreef:
de pony op de foto ziet er niet slecht uit beetje vuil maar ja buiten dieren worden vies.

Een veulen uit een merrie zagen kan altijd gebeuren, als het veulen doodgaat in de baarmoeder en de bevalling komt niet op gang rest er niks anders dan het uit te zagen.

maden in pony's en overleden beestjes okay dat kan niet, dat is nalatigheid maar ja soms betwijfel ik de expertise in dit soort zaken.
Ander voorbeeld een paardje van 35(flink vermagert maar verder gezond) werd in beslag genomen en afgespoten omdat het dier naar zeggen ondervoed en verwaarloosd was, het beestje was gewoon oud leed nergens onder het zag er niet zo mooi meer uit maar was goed vrolijk en kreeg gewoon te eten en werd verzorgd...

Dit gaat hier nu over dieren die zwaar verwaarloosd werden. Prima dat je een voorbeeld weet waar misschien onterecht gehandeld is, maar in dit geval was het al meerdere keren zeer terecht.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:19

en de pony van de foto dan? ziet die er zo rampzalig uit?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:22

Culemborg, M'n eigen buurtje .. Verdrietig
Waarom doen mensen dit ??

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:26

Woogy schreef:
en de pony van de foto dan? ziet die er zo rampzalig uit?

Duidelijk dat jij de veestapel van deze vent nog nooit in het echt hebt gezien. Foto is niet representatief, in het echt zien de dieren er veel slechter uit.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:28

Ik vind het al erg als mijn verzorgpaardje een schrammetje heeft van ergens te blijven haperen, die meneer laat zijn paarden 'half opeten door de maden ' en kijkt er nog niet naar..; die mensen verdienen gewoon geen paarden!!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:18

O ik kan hier zooo kwaad over worden.................het paard op de foto ziet er niet zo slecht uit.Hoe moet hij er dan uit zien.Graatmager,zoals je zoveel op Animalplanet ziet.
Ze moesten die vent weet ik wat doen.Je zou gewoon voor lijfstraffen worden.B.v wat jij je dier aandoet,krijg je zelf dubbel.Nou dan piepen ze wel anders.Maar het valt me vaak op dat juist boeren zo onverschillig staan tegenover dieren,dat terwijl velen er afhankelijk van zijn.Een boer zonder melkkoeien heeft geen melk .En wat jammerde ze toen de varkenspest uitbrak, o het was zo erg.Ja in hun portemonee.
Van de goede boeren geen kwaad woord, maar de rest..............bah!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:50

Ik weet over wie dit gaat ik woon in Culemborg, eigenlijk ook nog eens recht achter hem.
Hij is, tenminste dat is mijn bevinding, een 'animal hoarder', hij verzamelt dieren. Hij heeft op zijn terrein sowieso al meer dieren lopen, kippen, eenden, geiten, en inderdaad ook ponies.
Ik heb vroeger ook een pony bij hem verzorgd, ze is gestorven aan tetanus. Inenten vond hij niet nodig.

Deze man is niet goed in zijn hoofd. Hij blijft gewoon dieren verzamelen, zet ze op een stuk land en daar leven ze dan. Elk jaar koopt hij er wel een paar bij. Ze zijn al eerder bij hem langsgeweest, tot drie keer toe zijn er dieren bij hem weggehaald en zelfs zijn broer kwam naast hem wonen om het in de perken te houden.
Blijkbaar haalt dat geen zak uit, ik vraag me ook af wat die broer er daadwerkelijk tegen doet.

Het gaat hier voornamelijk over shetlandpony's, lekker goedkoop, iedereen wil er vanaf, en zo had hij een kudde van twintig aan huis (ver van de weg zodat je er niet echt veel van kan zien) en zeker zo wel vijftig in de uiterwaarden bij de lek. Wederom ver van de weg af. De pony's zijn half wild, dus je kan er niet echt bij komen. Ik heb wel eens geprobeerd in de uiterwaarden te kijken hoe de pony's ertoe aan waren omdat ze er niet echt... fris uitzagen, maargoed, het was modderig en ik kwam niet echt dichtbij. Ik ben toen omgekeerd en terug geploeterd, dat was vorig jaar.

Maar die man is dus vrij bekend hier, of eerder berucht. Hij is gewoon ziek in zijn hoofd en ik snap echt echt niet waarom hij geen verbod op dierenhouden krijgt.

Maar ik schrik van de pony met de maden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:54

dat is juist het geval, mensen verdienen geld met de dieren(het zei paardenhandelaren, melkboeren, varkensfokkers etc). je hebt er die persoonlijke band niet zo gauw mee en je hebt ze alleen voor de commerciële doeleinden. Hoe raar het ook klinkt ik kan de onverschilligheid van die mensen wel begrijpen, evenals hoe beroerd ze zich voelen als de beestjes dan in beslag worden genomen of preventief geruimd worden...
Ik begrijp dan ook dat mensen kwaad worden om dit soort zaken, maar mensen dingen roepen als "ophangen""oog om oog" heeft geen effect.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:56

In dit geval zeer zeker niet, want het is de man zelf die de grootste problemen heeft. Geestelijk, omdat hij het blijft doen elke keer weer totdat ze de beesten weer op komen halen, en financieel. Je wilt niet weten hoe hij erbij woont.
In dit geval heeft deze man hulp nodig, geen straf, dat heeft geen effect meer.

En commercieel? Hij verdiend er echt niks aan, hij koopt ze maar op en koopt maar, stopt ze in een weiland en geniet van de aantallen denk ik?
Er zijn wel eens mensen aan de deur geweest die interesse hadden in een pony, die werden nog net niet van het terrein gejaagd.

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:04

Ik hoop dat de mensen die deze man kennen de boel in de gaten houden en zijn dieren gaan bekijken, als hij weer dieren mag gaan houden. Bij de minste geringste verdenking van verwaarlozing bellen naar de dierenbescherming en blijven bellen tot ze er gek van worden. Neem het voor de dieren op!!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:10

ze hadden dat geld wat hij terug kreeg beter in de verzorging van die pony's kunnen stoppen.
nu kan hij zo weer nieuwe pony's kopen en gaat het weer van voor af aan.

te gek voor woorden dat mensen zo wreed voor hun dieren zijn...

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:15

@Cyruss: Helemaal mee eens!!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:23

waar gaat het idd heen met de wereld......

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:07

Dit is echt ziek, als je dit laat gebeuren..arme dieren! Boos! Boos!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:30

Mensen die dit laten gebeuren zijn helemaal gek, dan spoor je toch niet! Al helemaal niet nadat je het berichtje van Roane leest, die weet hoe hij is. Die man is gek en mag niet vrij rondlopen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:42

Tja, laat ik mijn mond maar wijselijk houden, Boos! Boos! heb geen zin in OW.

arme pony's Ach gut

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:59

missblondie schreef:
Mensen die dit laten gebeuren zijn helemaal gek, dan spoor je toch niet! Al helemaal niet nadat je het berichtje van Roane leest, die weet hoe hij is. Die man is gek en mag niet vrij rondlopen.

En ook als je mijn berichtjes leest... Ik ken hem ook...

Zag gisteren trouwens weer paard/pony in uiterwaarden lopen in weiland waar die grote kudde uitgehaald is (woon er paar honderd meter vandaan).

Stphnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:23

aaaagh echt zielig:-(

netjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:57

't is tog niet normaal meer!
doe je tog nie!!! Boos!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:10

Jeetje mina! Dan moet ik even goednadenken welke man dat is en welke pony's precies want ik woon in c'borg..nooit iets gemerkt!