poes schreef:Ik vind dit toch iets anders dan flitsende fotograven of enge bloembakken... Een scherm van die grootte waar een paard een reuzepaard van 8m op zich af ziet rennen... Ik ken genoeg paarden die altijd blijven geloven dat het paard in de spiegel er echt is, dus dat zal bij dit scherm ook zo zijn. Uiteraard moet je paard zijn aandacht bij jou houden, maar een dressuurring moet toch wel een stuk rustig ingericht zijn vind ik.
Edit: net omdat deze paarden zoveel gewend zijn, vind ik het eng dat Satchmo haast op zijn rug ging van dit scherm, dat klinkt als echt ernstige paniek terwijl dit paard al wel wat kent...
Dit is ook exact mijn gedachtengang. Het gaat hier wel om bewegende beelden van 8 meter hoog, niet om zaken die een paard in het dagelijks leven ook kan tegenkomen. Een paard als Oncarlos is als eventer ook echt wel wat gewend en als die hier zelfs panisch van wordt... Maar goed, blijkbaar blijft het scherm staan, dus kunnen de ruiters weinig meer doen dan hun paarden er zo goed mogelijk aan laten wennen. Jammer dat 't in een wedstrijdsituatie is, maar dan is 't meteen een goede oefening.