Videoscherm blijft aan ondanks panische Oncarlos en Satchmo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Re: Videoscherm blijft aan ondanks panische Oncarlos en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:38

maikymouse3 schreef:
silfie35 schreef:
Gewoon laten hangen dat ding! Gaan ze thuis maar lekker schriktraining doen of zoiets. Met alleen je paard netjes in de krul kom je er niet.

Sorry hoor, maar die opmerking gaat echt nergens over. Ik denk dat westernpaarden of NH paarden er ook wel even van zullen staan kijken.

Dat heb je mij niet horen zeggen hoor dat die dat niet doen!

En gelukkig ging het vandaag al een stuk beter! Volgens mij ging die er gewoon vandoor toen die zag dat Duitsland er met een zilveren plak vandoor ging! Dat kon ie niet aanzien Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:41

ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:43

maikymouse3 schreef:
Sorry hoor, maar die opmerking gaat echt nergens over. Ik denk dat westernpaarden of NH paarden er ook wel even van zullen staan kijken.

Natuurlijk, ieder paard zal er in het begin bang van zijn. Maar dat is alsnog geen reden om eraan toe te geven en het enge ding weg te laten halen Lachen Ieder paard kan eraan wennen, zeker deze paarden aangezien ze overal en nergens heen worden gevlogen, iedere keer op nieuw terrein zijn en daar ook geen problemen van maken. En er zijn maar weinig paarden die zoveel nieuws tegenkomen als deze paarden hoor Knipoog

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:44

We zullen het zien!
Hopelijk gaat het goed, en schrikt er geen van onze paarden van! Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:49

Ik vind dit toch iets anders dan flitsende fotograven of enge bloembakken... Een scherm van die grootte waar een paard een reuzepaard van 8m op zich af ziet rennen... Ik ken genoeg paarden die altijd blijven geloven dat het paard in de spiegel er echt is, dus dat zal bij dit scherm ook zo zijn. Uiteraard moet je paard zijn aandacht bij jou houden, maar een dressuurring moet toch wel een stuk rustig ingericht zijn vind ik.
Edit: net omdat deze paarden zoveel gewend zijn, vind ik het eng dat Satchmo haast op zijn rug ging van dit scherm, dat klinkt als echt ernstige paniek terwijl dit paard al wel wat kent...

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:52

Hoop dat de paarden als t er op aankomt wel tegen kunnen. En dat de Nederlanders met een mooie glimmende "Gouden Plak" weer veilig thuiskomen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:52

Ik hoop gewoon dat de beste wint Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:53

rooszszsz schreef:
Hoop dat de paarden als t er op aankomt wel tegen kunnen. En dat de Nederlanders met een mooie glimmende "Gouden Plak" weer veilig thuiskomen!

Inderdaad! Hoop dat Satchmo het niet zo eng vind met de proef want dan kan je nog een hele spannende wetstrijd krijgen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:53

@ poes. Ben ik helemaal met je eens hoor.
Ik zou het jammer vinden als de uitslag wordt beïnvloed door dat er een paard is wat flipt door dat idiote scherm.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:57

Ja echt he, dit hadden ze anders kunnen aanpakken door het iets hoger te hangen toch of zo?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:10

Ik vind eigenlijk ook dat de architecten nu onnodige moeilijkheden erbij hebben gehaald, voor de ruiters dan.
In Athene was het scherm veel kleiner, en dat ging ook prima. Mensen hebben ook wel verrekijkers. Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:13

poes schreef:
Ik vind dit toch iets anders dan flitsende fotograven of enge bloembakken... Een scherm van die grootte waar een paard een reuzepaard van 8m op zich af ziet rennen... Ik ken genoeg paarden die altijd blijven geloven dat het paard in de spiegel er echt is, dus dat zal bij dit scherm ook zo zijn. Uiteraard moet je paard zijn aandacht bij jou houden, maar een dressuurring moet toch wel een stuk rustig ingericht zijn vind ik.
Edit: net omdat deze paarden zoveel gewend zijn, vind ik het eng dat Satchmo haast op zijn rug ging van dit scherm, dat klinkt als echt ernstige paniek terwijl dit paard al wel wat kent...

Dit is ook exact mijn gedachtengang. Het gaat hier wel om bewegende beelden van 8 meter hoog, niet om zaken die een paard in het dagelijks leven ook kan tegenkomen. Een paard als Oncarlos is als eventer ook echt wel wat gewend en als die hier zelfs panisch van wordt... Maar goed, blijkbaar blijft het scherm staan, dus kunnen de ruiters weinig meer doen dan hun paarden er zo goed mogelijk aan laten wennen. Jammer dat 't in een wedstrijdsituatie is, maar dan is 't meteen een goede oefening. Knipoog

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:15

Ik vind het gewoon belachelijk te verwachten dat een sensibel paard in een paard dagen tijd wel even aan een reusachtig scherm met (soms op het paard afkomende) bewegende beelden gaat wennen.

Tuurlijk als je eindeloos de tijd hebt, kun je een paard overal aan laten wennen. Die eindeloze tijd hebben ze daar nu eenmaal niet en ik vind dit gewoon vragen om ongelukken.

Blijkbaar is de veiligheid van paarden en ruiters niet zo interessant. Rare toestand hoor!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:18

iepsel schreef:
silfie35 schreef:
Gewoon laten hangen dat ding! Gaan ze thuis maar lekker schriktraining doen of zoiets. Met alleen je paard netjes in de krul kom je er niet.

Even off topic welk niveau start Tim Lips in de dressuur?

Ehm.......ik begrijp je vraag niet......geloof ik.
Tim Lips rijdt Eventing. En er is maar één klasse in de dressuur op de OS..........de hoogste Clown

Ik snap wel wat ze bedoelt. De proef op 4* niveau is zeg maar Z2, Tim rijdt in de reguliere dressuur ook Z1 of mss Z2.

Overigens is schriktraining een wel erg kort door de bocht reactie. Ik denk dat er maar weinig paarden zoveel vreemde dingen tegen komen als een eventing paard, maar daarmee zijn het nog geen robots. En je hebt idd geen onbeperkte tijd in de hoofdring.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:20

asjemenou schreef:
Ik hoop ook dat Ti en On er op tijd aan wennen, en dat An en Sal er ook geen last van hebben zodat het een spannende strijd wordt Clown

haahhahaahahahahh

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:22

poes schreef:
Ja echt he, dit hadden ze anders kunnen aanpakken door het iets hoger te hangen toch of zo?

Wat ik mij afvraag waarom dat giga scherm op de grond moet staan? Dat scherm hadden ze ook ergens boven de tribunes kunnen hangen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:23

Haha die laatste zin.Maar inderdaad, zo'n videoscherm is niet niks hoor! Even schriktraining doen gaat niet zo makkelijk.Is ook belachelijk dat ze zo'n groot ding neerzetten.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:27

asjemenou schreef:
Ik hoop ook dat Ti en On er op tijd aan wennen, en dat An en Sal er ook geen last van hebben zodat het een spannende strijd wordt Clown

Afgod

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:29

Eigenlijk een prima toegevoegde waarde!

Het is met ´dressuur´ dermate gecontroleerd geformaliseerd dat het weinig meer met paardrijden van doen heeft.

Microfoons in bloembakken, toeschouwers met paraplus, scherm naast de baan, overvliegende helicopter, opwaaiende plastic zak etcetera is tenminste nog íets wat een vleugje meer dan bedienen van een kunstjesautomaat vraagt.

Het scherm kan daarbij nog aangeboden en geoefend worden ook. Nee, dat zal niet bij elk paard hetzelfde noch even makkelijk gaan. En wat dan nog? Mooie extra test toch?! Het gaat wel om olympisch niveau ´goed paardrijden´of niet?

Ik stem voor valschermspringers met rookfakkels als smaakmaker tijdens de dressuurfinale Cool

hc

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:32

Miss_Montana schreef:
maikymouse3 schreef:

Natuurlijk, ieder paard zal er in het begin bang van zijn. Maar dat is alsnog geen reden om eraan toe te geven en het enge ding weg te laten halen Lachen Ieder paard kan eraan wennen, zeker deze paarden aangezien ze overal en nergens heen worden gevlogen, iedere keer op nieuw terrein zijn en daar ook geen problemen van maken. En er zijn maar weinig paarden die zoveel nieuws tegenkomen als deze paarden hoor Knipoog

Het ging mij meer om het 'in de krul' gedeelte. Het kwam over alsof paarden die niet in de krul werden gereden dat niet eng zullen vinden. Dat die mensen op de OS alleen paarden 'in de krul' kunnen rijden, meer niet. En ik heb nergens gezegd dat het weggehaald moet worden Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:55

HC: dressuur gaat nog steeds om het harmonieus kunnen uitvoeren van de oefeningen, en hoe je paard de hulpen laat doorkomen, het gaat nergens over hoe je paard in de meest debiele omstandigheden geleerd heeft om uberrustig te blijven.
Ik snap perfect vanwaar je redenatie komt, maar vind het niet toepasbaar.

Als ik morgen een balletwedstrijd of zo op hoog niveau zou doen verwacht ik ook niet rond grommende tijgers te moeten dansen die maar net kort genoeg aangelijnd zijn... Want ik kan me inbeelden dat dit een beetje het equivalent is qua effect...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:00

Insider schreef:
Wel jammer dat het niet Salinero is die er zo bang voor is. Dan was het scherm vast heel snel verwijderd. Belachelijk voor woorden dat er eerst een dier moet verongelukken voor men maatregelen treft. Bewijst maar weer wat voor paarden natie Hong Kong is dat ze er niks aan doen. Straks zijn er een paar die mazzel hebben dat het ding weer niet werkt op het moment dat zij de ring in moeten en halen daar dan hun voordeel mee. Op zo'n manier nooit een eerlijke wedstrijd.

die opmerking van salinero begrijp ik niet.
verder ben ik het wel met je eens,dat ding moet gewoon hoger hangen.
ik houd m'n hart vast dat er geen ongelukken gebeuren....
wat heb je nu aan een wedstrijd waarin het meerendeel van de paarden zo gespannen lopen dat er misschien niet uitkomt wat er in zit?
maar goed,ze kunnen nog even oefenen,hopen dat het goed komt...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:16

Insider schreef:
Wel jammer dat het niet Salinero is die er zo bang voor is. Dan was het scherm vast heel snel verwijderd. Belachelijk voor woorden dat er eerst een dier moet verongelukken voor men maatregelen treft. Bewijst maar weer wat voor paarden natie Hong Kong is dat ze er niks aan doen. Straks zijn er een paar die mazzel hebben dat het ding weer niet werkt op het moment dat zij de ring in moeten en halen daar dan hun voordeel mee. Op zo'n manier nooit een eerlijke wedstrijd.

Verongelukken?????? heb ik iets gemist?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:19

Nee nog niets, maar ik snap insider wel. Als een paard panisch raakt door een scherm en de amazone/ruiter flikkert er verkeerd vanaf is het dag OS. En dan is het voor Hongkong, dag ooit nog Os in je land te verwachten.

Ik snap niet eens dat dat ding er hangt. Het heeft totaal geen meerwaarde om beelden van vroeger uit te zenden. je bent daar toch om naar de combinatie te kijken. Ook ik heb de foto gezien op horses.nl en dat ding hang gewoon echt verkeerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:21

Hij hangt er om straks de combinaties vergroot te laten zien zodat de mensen die wat verder weg zitten ook mee kunnen genieten.