'Die man is zomaar doorgereden toen ik onder mijn paard lag'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: 'Die man is zomaar doorgereden toen ik onder mijn paard lag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:45

_Emm_ schreef:
Of een boer respectloos is tegen zijn eigen dieren ga ik verder niet op in want ik weet dat ik jou mening daarover waarschijnlijk toch niet kan veranderen.

Maar boeren die je van je paard afrijden enz.... Ik vind het ook deels je eigen verantwoordelijkheid. Als jij op de weg rijd en gewoon blijft rijden zodat die boer een paar km achter je moet blijven omdat jij niet rustig in de kant wilt gaan staan, ja, dan komen ze langs je rijden. Maar ik zorg dat als ik een trekker hoor aankomen dat ik ergens rustig in de berm sta, dan wil zo'n boer best rustig langs je komen rijden als je dat aangeeft.
Al zijn daar natuurlijk altijd een aantal uitzonderingen op, net als dat je automobilisten hebt die met 100 langs je paard rijden, terwijl er ook mensen zijn die netjes rustig langskomen.

Edit: Zie dat je je post net hebt aangepast en de laatste zin erbij hebt gezet, dat is inderdaad wat ik bedoel.

Klopt had ik ook even aangepast,

hier heb je ook automobilisten die totaal geen rekening met je houden.
Ik ga zelf als het kan altijd wel aan de kant met mijn paard, om ongelukken te voorkomen.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:48

Dat is dus wat ik bedoelde Knipoog Maar wat deze man heeft gedaan is natuurlijk fout, je mag niet zomaar doorrijden na een 'ongeval'.

Ik hoop voor het meisje dat hij zich nog meld.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:51

parouscha schreef:
Sajnne schreef:

Vlees eet ik al niet, dus daar kan ik zoiezo zonder Haha!

hou eens op zeg, alles wat jij eet en drinkt komt van een boer af. of in elk geval een deel daarvan.

het is heel jammer dat steeds meer mensen er een lolletje avn gaan maken om zo hard mogelijk en soms ook nog claxonerend langs je paard te rijden. gelukkig is dit nog goed afgelopen maar dat had idd anders kunnen zijn. ik hooop dat dit meisje aangifte gat doen en dat ze die kerel pakken. dit is gewoon doorrrijden na een ongeval.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:53

Haha dan ben je wel heel naief als je denkt dat alleen je vlees bij een boer vandaan komt !! @ suuzepuus helmaal gelijk !!!
Laatst bijgewerkt door _x_Vace_x_ op 08-08-08 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:54

Lips are sealed
Doorrijden n a een ongeval. Lekker dan.
Hoop dat ze m vinden.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:55

Erg onbeschoft van diegene, lijkt me toch wel erg netjes als die nog wel wat laat horen maar na dit gedrag betwijfel ik dat.

Sommige mensen hebben gewoon echt geen faties, gelukkig is alles goedgekomen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:55

en nou heb ik het nog verkeerd opgeschreven.....
alles wat je eet komt bij de boer vandaan, in alles zit wel een ingredient wat bij een boer vandaan komt. denk aan suiker, aardappelmeel melkproducten, boter ed.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:56

Echt vreselijk dat dit is gebeurt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:57

parouscha schreef:
Dat is mijn mening over het algemeen zijn boeren respectloos tegen dieren!
Ik heb in mijn oude woonplaats naast een boer gewoont, die gewoon schapen over de hekken gooit ipv van het erover heen tillen.

Ik kan hier niet eens op mijn paard buiten rijden omdat de boeren hier je gewoon van je paard afrijden, ze houden totaal geen rekening met je.
hier is dit wel weer een voorbeeld aan Ja

Het is misschien wel wat overdreven inderdaad, want er zullen heus wel boeren zijn die goed zijn voor hun dieren.
Maar je hebt ook andere typen ertussen zitten Ja

Gelukkig heb ik hele andere ervaringen. Lachen

Hier in de buurt zijn het juist de boeren die rekening met je houden, omdat ze zelf ook dieren hebben weten ze dat ze rekening met je moeten houden. Dus ze gaan vaak even aan de kant, passeren ze je uit zichzelf al langzamer en als je paard het erg eng vind gaan ze even aan de kant en zetten hun motor af.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:58

suuzepuus schreef:
en nou heb ik het nog verkeerd opgeschreven.....
alles wat je eet komt bij de boer vandaan, in alles zit wel een ingredient wat bij een boer vandaan komt. denk aan suiker, aardappelmeel melkproducten, boter ed.
ROFL

enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz en zo kunnen we wel nog een paar uurtjes door gaan Knipoog

Huilen van het lachen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:59

Erg onbeschoft van hem ja,

Hier houden ze gelukkig wel rekening met ons, behalve mensen van buitenaf, die doen vaak wat lastiger, maar er zit wel eens volk tussen wat niet spoort ja

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:00

Het is niet goed te praten wat de bestuurder gedaan heeft, want dat kan niet.

Het is alleen wel jammer dat het andere stukje van 6-8 hier niet staat en dan met name de reactie van de bedrijfsleidster.

Ze wisten op de manege dat het paard aan de kletter gaat als er een tractor aankomt.
Niet zo'n handige actie dus om zo'n jong meisje op een minder verkeersmak paard de polder in te laten gaan terwijl de manege zelf in een heel mooi recreatie gebied ligt.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:01

Gelukkig maar dat dat meisje en paard er goed vanaf is gekomen! Maar vind het wel asociaal dat die boer niet even is gestopt om haar uit de sloot te helpen, of het nu zijn schuld was dat ze in de sloot is beland of niet, ze had wel dood kunnen zijn!

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:04

[quote="Skygirl]

Hier in de buurt zijn het juist de boeren die rekening met je houden, omdat ze zelf ook dieren hebben weten ze dat ze rekening met je moeten houden. Dus ze gaan vaak even aan de kant, passeren ze je uit zichzelf al langzamer en als je paard het erg eng vind gaan ze even aan de kant en zetten hun motor af.[/quote]

Bij ons zijn er ook boeren die gaan toeteren als je niet snel genoeg de kant in gaat..

Maar over het algemeen doen de oudere boeren wel rustig..

ik liep pas met een jong paard richting de bak maar er kwam een trekker met oplegger aan die nogal klapperde. Die jongen is netjes gestopt en heeft gewacht totdat ik zowat een km van hem vandaan was, en is toen weer verder gaan rijden..

De meeste jonge "boeren" denken dat tijd geld kost, dus raazen gewoon door.

Die hebben het besef vaak niet wat je aan kan richten door te hard langs rijden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:05

Skygirl schreef:

Hier in de buurt zijn het juist de boeren die rekening met je houden, omdat ze zelf ook dieren hebben weten ze dat ze rekening met je moeten houden. Dus ze gaan vaak even aan de kant, passeren ze je uit zichzelf al langzamer en als je paard het erg eng vind gaan ze even aan de kant en zetten hun motor af.

Dat is mijn ervaring ook (ik zie dat we in dezelfde regio wonen, Skygirl). Van mij hoeven ze niet eens stil te staan en de motor af te zetten, maar ik waardeer het erg dat ze meedenken. Natuurlijk heb je er incidenteel hufters bij zitten, maar die blijf je toch houden. Het overgrote merendeel van de boeren weet hoe een paard kan reageren en als ze dan toch met een rotvaart op je af komen en je maakt even een gebaar van 'rustig alsjeblieft' dan houden ze echt wel in.

We zijn allemaal weggebruikers en dan is het fijn als we rekening met elkaar houden. Ik met mijn paard rijd de boer met zijn tractor niet in de weg, de boer met zijn tractor zorgt ervoor dat ik zonder problemen kan passeren. Mijn paard mag dan wel hartstikke verkeersmak zijn en in 99% van de gevallen niet eens opkijken van een tractor, het blijft een levend wezen dat net even iets anders kan reageren dan je verwacht. En in die 1% van de gevallen kun je dus een ongeluk krijgen zoals hier beschreven wordt.

Ik hoop dat die man gepakt wordt. Doorrijden na een ongeval is strafbaar.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-08-08 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:05

Jemig, schrik best van de beginpost, gelukkig zijn beide er levend vanaf gekomen, het had veel gekker kunnen gaan.

Ook ik ben ooit geschept met paard en al en sindsdien zet ik mijn paard dwars op de weg en zwaai met mijn arm dat de bestuurder vaart moet minderen.
En dit werkt.

Merk dat Duitsers veel hoffelijker zijn naar ruiters, woon vlak aan de grens, dus mijn buitenrijdgebied is voor 95% Duitsland. Knipoog

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:10

Vreselijk aso, dat soort rijgedrag en dan ook nog gewoon doorrijden. Ze heeft wel geluk gehad, wat niet iedereen kan zeggen: zie ook het nu actieve topic op Bokt over een paard in Rucphen dat het niet heeft overleefd!

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:14

Citaat:
Kom op zeg, het is echt niet zo dat alle boeren zo zijn. Ik woon hier in boeren gebied en loop hier altijd over een smal weggetje naar de bak waar ik ook vaak trekkers, vrachtwagens ed tegenkom. Ze remmen voor mij altijd netjes af en geven mij de kans om op een uitwijkje te gaan staan.

Vind het erg vervelend dat dan meteen álle boeren slecht zijn. De meeste remmen gewoon netjes op tijd af, maar die komen niet in het nieuws.

Dat is mijn mening over het algemeen zijn boeren respectloos tegen dieren!
Ik heb in mijn oude woonplaats naast een boer gewoont, die gewoon schapen over de hekken gooit ipv van het erover heen tillen.

Ik kan hier niet eens op mijn paard buiten rijden omdat de boeren hier je gewoon van je paard afrijden, ze houden totaal geen rekening met je.
hier is dit wel weer een voorbeeld aan Ja

Het is misschien wel wat overdreven inderdaad, want er zullen heus wel boeren zijn die goed zijn voor hun dieren.
Maar je hebt ook andere typen ertussen zitten Ja[/quote]

en rotte appels heb je altijd en overal!

ik vind het niet normaal dat deze man door is gereden stel je voor dat dat meisje echt sirieus klem had gezeten geen lucht kon krijgen kopje onder ging enz...!!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:14

Geen enkel probleem met boeren.
De gemiddelde stedeling jakkert minstens zo hard daar hoef je geen boer voor te zijn.
We hebben zelf een loonbedrijf en overleggen geregeld met de heren over verkeerssituaties.
En ja het materiaal wordt steeds groter en gaat harder rijden.
Daar komt bij dat je voor die grote dingen niet eens een rijbewijs nodig hebt(al gaat dat nu gelukkig veranderen)
Wij moeten ook niet horen dat er dit soort dingen gebeuren en al helemaal niet dat je dan ook nog doodleuk doorrijd.
Dat valt niet goed te praten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:16

Zullen we ophouden om boeren over 1 kam te scheren?
Ik ben ook boer en ja, ben er trots op en nee, ken er hier geen een die zulk lomp gedrag vertoond.
Misschien tot die ene uitschieter tegengekomen?

En nu weer ontopic. Vork

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:20

kaatje77 schreef:
Zullen we ophouden om boeren over 1 kam te scheren?
Ik ben ook boer en ja, ben er trots op en nee, ken er hier geen een die zulk lomp gedrag vertoond.
Misschien tot die ene uitschieter tegengekomen?

En nu weer ontopic. Vork

Ben ik het helemaal mee eens !!!!
Rij elek dag om een Combi van 250 Pk en 58 km/pu zoals de meesten van ons !! nooit problemen
Ik zou nooit zonder t boeren leven kunnen en zonder m'n werk en indd niemand op ons bedrijf hoeft maar zoiets te flikken (dat weten ze ook)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:29

Hier zetten boeren af en toe zelfs de tractor uit..

We hebben een keer gehad, dat we over een zandpad reden en een tractor ons tegemoet kwam met een hele grote ploeg erachter en écht keihard ons passeerde..
Pony's op tilt natuurlijk..

Toen is degene die ons begeleide met de fiets, er keihard achteraan gefietst.. en heeft hem er toen op aan gesproken..
Sindsdien stopt ie, zet hij zélfs de trekker uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:31

Hij moet uit de buurt komen dus ze zullen hem snel vinden. Ik sta ook iedere keer versteld van hoe verschillend de boeren/autobestuurders omgaan met ruiters op de weg. De ene gaat netjes afremmen of zelfs stilstaan en de ander geeft het liefst nog even plankgas zodra hij een paard ziet. Mijn grootste angst is ook om in de sloot te belanden met mijn paard, ik hoop dat het nooit gaat gebeuren.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:32

Kijk even op de reacties bij dit stukje op http://www.ijmuidercourant.nl Daaruit blijkt dus wel degelijk dat de boer gestopt is en geprobeert heeft te helpen.
Jammer dat de man meteen weer wordt afgez*ken, ook door de krant en dat er niet even nagegaan wordt hoe groot de duim van het slachtoffer is Knipoog

Ik blijf erbij dat als je weet dat je paard bang is voor trekkers je dan niet in het smalle bermpje bij de Oostlaan moet gaan rijden. Er staan daar een hoop koeien en die beesten moeten ook gemolken/verzorgd worden.
Ik ken de situatie daar veel beter dan 99% van de bokkers en neem maar van mij aan dat daar geen ruiterpad is, alleen een heel smal weggetje waar auto's elkaar amper kunnen passeren en een heel smal bermpje.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:34

Dat is wel aso zeg!

Heb het gelukkig nog nooit zo meegemaakt de meeste mensen houden er wel rekening mee als ik een paard bij me heb. Heb het 1 keer gehad dat er zo'n apart geval achterop kwam en ik voelde al dat Vip wou gaan rennen dus ik gebaarde dat hij zachter moest gaan rijden maar hij bleef maar gas geven en duwen. Dus inderdaad Vip ging rennen en ik hing er met rolstoel en al achteraan dus ik nog een keer chagerijnig gebaart dat hij rustiger moest doen en toen stopte die eindelijk! Vind ik eigenlijk ook wel een beetje asociaal als je niet een beetje meer respect voor je medeweggebruikers hebt!