Satchmo in paniek door videoscherm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe1

Re: Satchmo in paniek door videoscherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:27

Tja lijkt me ook wel erg frustrerend als je paard er zo gestresst van raakt hoor!
Ze zullen het scherm wel niet weghalen misschien verplaatsen?
Voor iedereen die het over grondwerk ed heeft, denk maar niet dat isabell, of welke andere ruiter die daar rijdt, zijn of haar paard niet onder controle heeft. Die ruiters rijden natuurlijk top anders reden ze daar niet hoor! Ik denk eerder dat die paarden wat feller, misschien hoger in het bloed staan. Zijn in elk geval niet te vergelijken met onze huis tuin en keuken paardjes.....die vast en zeker ook nog wel eens schrikken.........grondwerk of niet

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:42

Tuurlijk halen ze dat ding niet weg, maar ik hoop echt dat ze hem uitschakelen bij sasje. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat anky goud wint omdat sasje bang is. Het moet wel een eerlijke strijd zijn. Als het andersom was geweest had iedereen geroepen dat hij uit moet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:52

nowornever schreef:
Tuurlijk halen ze dat ding niet weg, maar ik hoop echt dat ze hem uitschakelen bij sasje. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat anky goud wint omdat sasje bang is. Het moet wel een eerlijke strijd zijn. Als het andersom was geweest had iedereen geroepen dat hij uit moet.

enkel bij "sasje"?
En de andere paarden moeten er wel maar aan wennen?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:56

Nee ze mogen van mij bij alle paarden uit tijdens de proef. Maar het gaat hier om sas en de rest zegt er geen last van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:58

Ieder paard kan er van schrikken, ook de paarden die er nu niet bang voor waren. Dat risico loop je gewoon als je op zo'n niveau rijdt.

Maar in ieder geval wel zo slim om exra met zulke dingen te oefenen thuis, zéker als je paard al erg gevoelig is. Maar wij weten natuurlijk niet wie dat wel en niet doen, maar ik heb zo'n idee dat er heel veel dressuurruiters zijn die zulke dingen nooit doen (en dan heb ik het niet alleen over internationale ruiters). Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-08 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:00

Wuis schreef:
Ieder paad kan er van schrikken, ook de paarden die er nu niet bang voor waren. Dat risico loop je gewoon als je op zo'n niveau rijdt.

Ja maar het gaat wel om goud.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:02

nowornever schreef:
Wuis schreef:
Ieder paad kan er van schrikken, ook de paarden die er nu niet bang voor waren. Dat risico loop je gewoon als je op zo'n niveau rijdt.

Ja maar het gaat wel om goud.

Gaan de OS daar over? Ik dacht dat het ging om dat de beste mocht winnen...En de beste is nu eenmaal degene die zijn paard, ondanks de omstandigheden, het best onder controle heeft... Nagelbijten / Gniffelen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:05

En toch hoop ik echt dat het scherm uitgaat voor isa. Voor een eerlijke strijd en hij mag van mij bij ieder paard uit om de strijd gelijk te houden. (Ze heeft sas al heel erg onder controle vergeleken met 3 jaar geleden)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:06

het is nogal wat ,een levensgroot scherm,met een soortgenoot erop die niet helemaal de normale maat heeft.
ik vind het niet zo heel vreemd dat paarden daarvan in paniek raken....gewoon hoger ophangen dat ding,voordat er ongelukken gebeuren!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:10

nowornever schreef:
En toch hoop ik echt dat het scherm uitgaat voor isa. Voor een eerlijke strijd en hij mag van mij bij ieder paard uit om de strijd gelijk te houden. (Ze heeft sas al heel erg onder controle vergeleken met 3 jaar geleden)

Er zijn hopen ruiters die een hele lange weg afgelegd hebben met het paard. Dat betekent nog niet dat ze klaar zijn voor de OS. Knipoog En van mij mag het scherm uit hoor, maar wat een gezeur zeg. Lachen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:29

Sorry dat ik even moet lachen maar de grootste kanshebber op goud samen met anky en niet klaar zijn voor de OS. Dit beestje is gewoon bang en dat heeft niks mee te maken of ze er klaar voor is of niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:30

nowornever schreef:
Sorry dat ik even moet lachen maar de grootste kanshebber op goud samen met anky en niet klaar zijn voor de OS. Dit beestje is gewoon bang en dat heeft niks mee te maken of ze er klaar voor is of niet.

als ze er klaar voor is, waar maakt ze zich dan zo'n zorgen om? Knipoog Gewoon rijden en laten wennen. IMO moet zo'n ruiter toch wel weten wat ze met zo'n paard aan moet. Ik ben zo'n poging tot beginnende wedstrijdruiter die óók met een schrikpaard zit. Dat ik het niet weet is niet vreemd Clown Dat is ook precies de reden waarom ik niet verder (ge)kom(en) (ben) dan regionaal Knipoog

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:35

Tuurlijk weet ze hoe ze er mee om moet gaan. Hij krijgt gewoon buiten de training weer wat extra magneetveld therapie Knipoog Ach we zien wel hoe dit gaat aflopen ik hoop goed voor alle partijen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:37

Ik ook Lachen maar vind het een beetje een overdreven reactie. Lachen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:37

Ach dat is het olympische virus

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:36

Vooral laten hangen.
daar went ie maar aan Tong uitsteken en anders maar niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:46

Hoe oud is Satchmo eigenlijk? Misschien zijn deze spelen nog wat vroeg voor hem en gaat het over vier jaar al veel beter?

Ik kan me nog herinneren dat Salinero vier jaar geleden zo bang was voor de streep schaduw in het stadion.

Achja, we zullen allemaal wel zien hoe het gaat. Wie weet doet Satchmo het supergoed en schrikt Salinero zich een ongeluk als het echte werk gaat beginnen, zoiets valt toch niet te voorspellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:59

Satchmo is van 1994 dus nu 14 volgens de boktwiki.

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:14

Tijdens het WK IJslandse paarden vorig jaar hing er ook een mega scherm naast de baan.. geen paard is hiervan geschrokken. Volgens mij hing deze wel iets verder weg dan op de OS nu.. maar zoals je op de foto ziet, zien ook de IJslanders zich "mega" groot voorbij komen.
Afbeelding

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:15

Nikka schreef:
Charlenexx schreef:

Heb jij ooit weleens een scherm van 8 meter in je ring gehad?

*Bij het CHIO rotterdam hebben ze ook een heel groot scherm, maar dat hangt zo dat de paarden het eigenlijk niet eens zien. Waarom verplaatsen ze het niet?

Naar aanleiding van foto's die ik heb gezien is het scherm wel ff wat groter dan 8 meter.

Ze hadden het over paarden van 8 meter, dus ik gokte er op dat het scherm ook zoiets was Knipoog maar oke dan is het groter, geef ik je in deze gelijk. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:17

Ik vraag me eigenlijk af of een paard daar wel een ander paard in herkent/ziet?

Schrikken ze gewoon niet eerder van de fel gekleurde beelden?

Eigenlijk zou je toch wel zeggen dat ze hun paarden er aan moeten kunnen laten wennen Lachen

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:18

Scherm van de OS is te zien op horses.nl... vind hem best meevallen:)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:50

CharleyT schreef:
Ach ja, de ene wereldtopper wil geen videoscherm, de andere gaat te voet prijsuitreikingen doen, misschien wel een kenmerk van de echte diva's

haha moet hier eigenlijk wel een beetje om lachen, om de manier hoe het word gezegt Haha!
Ik denk ook dat het beeld gewoon blijft zoals het is.

annemarieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:27

Is het heel erg dat ik meteen dacht: Mooi de nederlandse paarden zijn dr niet bang van, lekker aan laten dus dat ding. Bloos

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 02:00

En wat als Salinero er nou doodsbang van was?

Ik vind het ook sneu Ja. Je zal maar jaren trainen om vervolgens op de Olympische spelen te komen en je niet normaal je proef door kunnen komen omdat er een scherm hangt.

Het hele dorp en alles is zo goed geregeld voor paarden, het ontbreekt ze aan niks. Ze krijgen speciaal drinken in het vliegtuig, ze mogen door ijswater lopen, hebben airco in de stallen en weet ik allemaal nog niet meer. En dan hangen ze zo'n groot scherm in het midden op. Tja..... ik weet niet wat ik er van moet vinden Haha!