Paarden van boord gehaald vanwege tyfoondreiging Hong Kong

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

Re: Paarden van boord gehaald ivm tyfoondreiging Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:12

Insider schreef:
Kendra schreef:
Wat zouden ze doen met de paarden? Terug naar Drenthe? Hoe dan ook niet geweldig, ook niet voor de ruiters, vast geen goed gevoel als je zelf naar Honkong vliegt en je paarden achter moet laten.

Op schiphol zijn ook stallen en anders is vlakbij schiphol nog een plek waar paarden ook kunnen overnachten en ruiters en waar ze gewoon getraind kunnen worden eventueel.

Hoezo getraind kunnen worden ? Volgens mij zijn ze nog steeds in quarantaine ?!, en Drenthe is niet zo ver, zeker niet voor Amerikaanse paarden.

Tinky12

Re: Paarden van boord gehaald vanwege tyfoondreiging Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:02

Hevige turbulentie aan boord met paarden is niet.Een tropische storm/tyfoon brengt extra risico's met zich mee en de kans op extreme klappen achterin het vrachtruim zijn aanwezig en dat is niet veilig voor de paarden.
Als je van te voren weet dat dit kan gebeuren worden de paarden geweigert.
Ook kan de kans dan altijd bestaan dat een toestel eventueel moet uitwijken naar een andere luchthaven en met quarantaine paarden is dat niet wenselijk....dan maar een paar dagen later.

Over het landen en opstijgen,als er paarden aan boord zijn probeerd men (als de baan en de veiligheid het toelaten) zo geleidelijk mogelijk op te stijgen...maar vooral te landen.Vaak laten ze hem zonder de motoren in "reverse" te zetten uitrijden zodat het remmen niet hinderlijk is en er achterin zo min mogelijk lawaai te horen is.

Op het moment dat de weersomstandigheden dusdanig zijn kan de cockpit daar geen rekening mee houden en moet het toestel zo snel envbeilig mogelijk landen.Dat is onder die omstandigheden al moeilijk genoeg laat staan als je levende have achterin hebt staan.

Veiligheid boven alles Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 05-08-08 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:05

Citaat:
Hoezo getraind kunnen worden ? Volgens mij zijn ze nog steeds in quarantaine ?!, en Drenthe is niet zo ver, zeker niet voor Amerikaanse paarden.

Tijdens de quarantaine worden ze gewoon getraind. afgelopen Zaterdag ochtend nog ! Knipoog

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:10

Naja, wat maakt dat uit? Of ze worden getraind of niet, ze moeten gewoon zo snel mogelijk worden overgevlogen, zolang ze maar veilig aankomen! Hoop dat het snel is!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:03

_Rianne_ schreef:
Citaat:

Tijdens de quarantaine worden ze gewoon getraind. afgelopen Zaterdag ochtend nog ! Knipoog

Ja in Quarantaine worden ze gewoon getraind, maar ze kunnen nu niet van schiphol naar een stal in de buurt.
Want dan onderbreek je de quarantaine, ze zouden alleen naar Fluitenberg terug kunnen gaan of op schiphol verblijven.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:26

Bovendien zijn de ruiters al naar HK....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 12:50

waarom ruiters wel en paarden niet snap ik wel, een paard staat en moet zijn evenwicht houden.
een mens in een stoel en heeft een gordel om bij het landen en opstijgen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 13:06

Ze zijn iig inmiddels gearriveerd en ik hoop dat ze,net als de andere teams,prima gaan presteren.

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:39

terug naar fluitenberg was ook al niet meer mogelijk, daar waren ondertussen de eigen paarden van de familie koopmans alweer, die tijdelijk ergens anders verbleven.
Maar het is opgelost gelukkig Knipoog
Gaat vast helemaal goedkomen.
Heb zin om te kijken!