Dertienjarige jongen uit Doornik overleden na val van pony

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Dertienjarige jongen uit Doornik overleden na val van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:11

Mensen rustig aan hé. We weten de omstandigheden niet en zoals ik het bericht lees had een Cap zijn leven niet gered. Waarschijnlijk heeft hij zijn nek gebroken en daar kan een cap niets aan doen. Al ben ik zelf vorig jaar door het oog van de naald gekropen door mijn cap te dragen.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:38

Wat vrezelijk!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:43

Wat heftig he. Dat wil je toch niet mee meemaken. Zo gaat iemand uit rijden en zo is ie er niet meer. Dat valt niet erg goed te bevatten. Wens de nabestaanden enorm veel sterkte

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:12

Vreselijk....geen woorden voor.
Ben ook niet zo'n voorstander van jonge kinderen alleen buiten te laten rijden. En al helemaal niet over de weg.

x_ChaRr93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:24

wat erg.. :S, maar alleen buiten langs drukken weg:S mag ik ook niet orr van me ouders..
veel sterkte aan de ouders en vriendnen

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:52

In ''la derniere heure'' staat dat hij vergezeld was door iemand ouder dan 21j en dat hij alle beschermingen droeg...
Dit is dus niemands fout en enkel een tragisch ongeluk, en zoals al gezegd daar kan de helm niets aan doen...

Ik hoop dat de ouders dit verdriet kunnen verwerken!

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:42

Verschrikkelijk dat het zo moet aflopen......ikzelf ben ook een keer van het paard afgevallen toen het ineens begon te steigeren...gelukkig viel het heel goed uit...lands de harde weg.....

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:44

oh gatsie!!!

wat erg!!!!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 06:21

Jeetje. Bloos!

Het zal je maar gebeuren.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:45

Rij zelf vaak door de polder, soms gaat mijn 14 jarige zoon mee op de fiets en zit dan zo af en toe op mijn paardje. Rij op zijn fiets er dan naast. Moet er niet aan denken dat er zoiets ooit zou gebeuren. Maar helaas kan het overal en altijd fout gaan.
Wens de ouders heel veel sterkte,

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:12

Mijn vader heeft net met mijn buur gepraat, dit jongetje was famillie van hem, heb hem al enige tijd niet meer gezien... blijkbaar hebben ze sporen gevonden op de pony dat de tractor hem zo geraakt hebben... nou nog weten wie te geloven natuurlijk...

Vind het jammer!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:31

malloesje schreef:
Je zult mij ook niet zonder cap zien, maar ik ken iemand die het niet dragen van de cap waarschijnlijk het leven heeft gered. Ze had een zeer ernstige schedelbasisfractuur en zeer zware hersenkneusingen. Als de schedel niet gebroken was geweest had het vocht niet weggekund en dan was ze er zeker niet meer geweest Die klap is zo gruwelijk hard geweest.

En nu een discussie houden over een cap is achteraf gepraat, daar halen we de jongen helaas niet mee terug. Laat het een leer zijn voor alle andere mensen. Gewoon op dat ding Ja

Geen aanval ofzo, maar even voor de mensen die zich door deel 1 laten ontmoedigen om een cap te dragen en ter volledigheid. Het oedeem(water) waar je het hierover hebt, kan inderdaad voorkomen (in verschillende mate van ernst). De druk in de hersenpan wordt dan te groot en de hersenen worden dan zwaar benadeeld. Vooral bij breuken/bloedingen kan dit inderdaad voorkomen. Dit heeft inderdaad hele lelijke gevolgen. Caps behoren een heel groot deel van de klap op te kunnen vangen. Bij hele zware klappen breekt de cap dan en heb je kans dat het een verschil is tussen hersenschudding (licht risico) en breuk (groot risico). Bij lichte vormen van oedeem kunnen ze nog wat medicamenteus aanpakken, maar bij de zware gevallen (kan levensbedreigend zijn) halen ze dan "gewoon" een luikje schedelbot weg, zodat de druk wegvalt en er nog kans is op herstel. Het is dus niet zo dat dat meisje het zeker niet had overleefd. Kans bestaat wel natuurlijk, maar ja, ik wil het liever niet proefondervindelijk testen.