Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:HorseTelex.nl
De Nederlandse amazone Isabelle van Zaanen heeft vanmorgen afgezien van deelname aan de kleine finale op het Wereldkampioenschap voor jonge dressuurpaarden. Hieraan ging een reprimande van een Duitse toezichthouder vooraf. Ook Johan Hamminga, de trainer van de Nederlandse equipe, wilde niet meer dat Van Zaanen in de baan zou verschijnen.
Gisteren was het paard van Isabelle van Zaanen, Valentino S, zodanig onder de indruk dat het aanvankelijk het stadion niet binnen wilde gaan. De amazone werd daarbij volgens getuigen onvoldoende geholpen door het begeleidingsteam. Isabelle kreeg haar paard net op tijd onder controle, vlak voor de toegestane voorbereidingstijd was verstreken. Ondanks de enorme spanning van haar paard, bracht de debuterende Isabelle de proef tot een einde, wat op zich een knappe prestatie was.
Vanmorgen vormden zij de eerste combinatie voor deelname aan de kleine finale. Isabelle: "Ik heb Valentino precies zo losgereden als ik altijd doe: een beetje rond en laag, om de controle te krijgen, maar hij biedt dat ook heel makkelijk zelf aan. Er was echt niks bijzonders aan de hand."
Niettemin meldde een vrouwelijke Duitse toezichthoudster zich bij trainer Hamminga, waarna de Nederlandse trainer Isabelle sterk adviseerde om niet deel te nemen aan de kleine finale. Willem van Zaanen, de vader van Isabelle: "Hamminga zei: 'Ik wil niet weer zo'n vertoning als gisteren'."
De nog zeer jonge amazone besloot vervolgens om niet binnen te rijden. "Als ik hem had moeten rijden zoals die Duitse mevrouw dat wilde, had het toch geen zin om deel te nemen."
Verwante artikelen
[VN] WK Verden: dubbel gevoel bij Nederlanders
[VN] Diamond Hit imponeert met twee finalisten
[VN] IPS Welt-All klasseert zich alsnog voor WK-finale
Urielle schreef:Wat is die reactie van Hamminga ga, waar je je aan stoort? En in welke media?Ik heb het niet gezien dus geen idee wat er gebeurd is, maar ik vind het uberhaupt een aparte en niet kiese reactie van Johan Hamminga in de media. Als ze het niet eens zijn met de manier van presenteren moeten ze Valentino niet uitzenden naar Verden, maar verder waren ze steeds zo stuk van de combinatie. Mij bekruipt ook heel erg het gevoel dat wat ze bij Anky niet durven doen, maar even gedaan wordt bij de jonge stalamazone van Happie. Wat jammer voor die meid dat iets wat zo'n glorieus moment had kunnen zijn op deze manier een bittere herinnering gemaakt wordt.
ullaatje schreef:Ik het een botte uitspraak van men Hamminga, zeker als je bekijkt dat ze zelf dit team hebben samengesteld.
En erg sneu voor Isabelle.
horsepower14 schreef:was isabelle niet ook degene die een 1,0 voor de stap van haar paard had gekregen?
ullaatje schreef:Maar dan nog hebben ze zelf een team geselecteerd en dan moet je iemand juist steunen en niet afsnauwen.
Zulke uitspraken kun je ook netter formuleren, je hebt met jonge mensen te maken die debuteren op dit niveau en niet met de gevestigde orde, dan mag het wel iets vriendelijker
ullaatje schreef:Ik het een botte uitspraak van men Hamminga, zeker als je bekijkt dat ze zelf dit team hebben samengesteld.
En erg sneu voor Isabelle.