Isabelle van Zaanen gedwongen om niet te starten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Re: Isabelle van Zaanen gedwongen om niet te starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:18

Misschien toch een eerlijke jonge amazone die kansen verdient en zeker niet afgemaakt dient te worden hier op bokt door bokkers die niets gezien hebben en niets weten over het paard of amazone, Hamminga heeft haar en haar paard wellicht beschermd tegen verdere zaken die beiden niet geholpen zouden hebben in een toekomstige carriere voor beiden.

Vaak blijkt later pas hoe het zit en waar de kansen en mogelijkheden lagen.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:34

Sammie schreef:
HorseTelex.nl

De Nederlandse amazone Isabelle van Zaanen heeft vanmorgen afgezien van deelname aan de kleine finale op het Wereldkampioenschap voor jonge dressuurpaarden. Hieraan ging een reprimande van een Duitse toezichthouder vooraf. Ook Johan Hamminga, de trainer van de Nederlandse equipe, wilde niet meer dat Van Zaanen in de baan zou verschijnen.

Gisteren was het paard van Isabelle van Zaanen, Valentino S, zodanig onder de indruk dat het aanvankelijk het stadion niet binnen wilde gaan. De amazone werd daarbij volgens getuigen onvoldoende geholpen door het begeleidingsteam. Isabelle kreeg haar paard net op tijd onder controle, vlak voor de toegestane voorbereidingstijd was verstreken. Ondanks de enorme spanning van haar paard, bracht de debuterende Isabelle de proef tot een einde, wat op zich een knappe prestatie was.

Vanmorgen vormden zij de eerste combinatie voor deelname aan de kleine finale. Isabelle: "Ik heb Valentino precies zo losgereden als ik altijd doe: een beetje rond en laag, om de controle te krijgen, maar hij biedt dat ook heel makkelijk zelf aan. Er was echt niks bijzonders aan de hand."

Niettemin meldde een vrouwelijke Duitse toezichthoudster zich bij trainer Hamminga, waarna de Nederlandse trainer Isabelle sterk adviseerde om niet deel te nemen aan de kleine finale. Willem van Zaanen, de vader van Isabelle: "Hamminga zei: 'Ik wil niet weer zo'n vertoning als gisteren'."

De nog zeer jonge amazone besloot vervolgens om niet binnen te rijden. "Als ik hem had moeten rijden zoals die Duitse mevrouw dat wilde, had het toch geen zin om deel te nemen."
Verwante artikelen

[VN] WK Verden: dubbel gevoel bij Nederlanders
[VN] Diamond Hit imponeert met twee finalisten
[VN] IPS Welt-All klasseert zich alsnog voor WK-finale

Vreemd heel vreemd, een steward die zich gaat bemoeien met hoe iemand zijn paard moet rijden cq voorstellen. Met een andere Duitser (Riexinger) als hoofd van de "ground jury" in Hongkong staat ons waarschijnlijk ook daar wat te wachten. Maar wie durft Anky of Isabelle een reprimande te geven ? Nee om hun gram te halen gebruiken ze de mindere goden ! Zolang de FEI geen duidelijke stelling in neemt aangaande wat wel en niet toelaatbaar is wordt het meer en meer een belachelijk circus, waar iedereen zijn eigen wetten gaat hanteren. Tijdens de selecties voor jonge paarden in Amerika zat een jurylid (fokker van Hannoveraanse paarden) ongestraft elk paard naar beneden te punten die geen Hannoveraans bloed had etc...etc... etc... Door gebrek aan sturing vanuit de overkoepelde organisaties wordt het steeds meer een tombola.

Theo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:17

Ik heb het niet gezien dus geen idee wat er gebeurd is, maar ik vind het uberhaupt een aparte en niet kiese reactie van Johan Hamminga in de media. Als ze het niet eens zijn met de manier van presenteren moeten ze Valentino niet uitzenden naar Verden, maar verder waren ze steeds zo stuk van de combinatie. Mij bekruipt ook heel erg het gevoel dat wat ze bij Anky niet durven doen, maar even gedaan wordt bij de jonge stalamazone van Happie. Wat jammer voor die meid dat iets wat zo'n glorieus moment had kunnen zijn op deze manier een bittere herinnering gemaakt wordt.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:25

Ach ik hoop dat ze het kan realtiveren en dus in het juiste daglicht gaat zien, leermomenten kosten kruim maar zijn ook kostbaar, zij pakt ze op jonge leeftijd en hopenlijk wordt ze goed ondersteund door haar omgeving waardoor het ook echt een leermoment mag zijn en niets meer dan dat, de omgeving en media maken er vaak veeeel meer van en dat is jammer.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:48

Ik het een botte uitspraak van men Hamminga, zeker als je bekijkt dat ze zelf dit team hebben samengesteld.
En erg sneu voor Isabelle.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:49

Urielle schreef:
Ik heb het niet gezien dus geen idee wat er gebeurd is, maar ik vind het uberhaupt een aparte en niet kiese reactie van Johan Hamminga in de media. Als ze het niet eens zijn met de manier van presenteren moeten ze Valentino niet uitzenden naar Verden, maar verder waren ze steeds zo stuk van de combinatie. Mij bekruipt ook heel erg het gevoel dat wat ze bij Anky niet durven doen, maar even gedaan wordt bij de jonge stalamazone van Happie. Wat jammer voor die meid dat iets wat zo'n glorieus moment had kunnen zijn op deze manier een bittere herinnering gemaakt wordt.
Wat is die reactie van Hamminga ga, waar je je aan stoort? En in welke media?
Zoals ik het lees, heeft vaderlief de woorden van Hamminga wereldkundig gemaakt. en dan nog..............?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:50

ullaatje schreef:
Ik het een botte uitspraak van men Hamminga, zeker als je bekijkt dat ze zelf dit team hebben samengesteld.

misschien zal later blijken dat het een heel wijze uitspraak was.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:03

Maar dan nog hebben ze zelf een team geselecteerd en dan moet je iemand juist steunen en niet afsnauwen.
Zulke uitspraken kun je ook netter formuleren, je hebt met jonge mensen te maken die debuteren op dit niveau en niet met de gevestigde orde, dan mag het wel iets vriendelijker

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:07

Nogmaals, Hamminga is niet geciteerd, maar de vader van Isabelle wordt aangehaald. Wat er precies is gezegd is nog volstrekt onduidelijk!

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:17

was isabelle niet ook degene die een 1,0 voor de stap van haar paard had gekregen?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:19

Weten wij met welke woorden Hamminga de familie benaderd heeft? Nee.

Zoals het uit de mond van de vader komt is het inderdaad bot, maarja die man is ook teleurgesteld(logisch).

Overigens: ze hebben haar inderdaad geselecteerd, maar ik vraag me af of dat ook zo was geweest als die 2 andere toppers niet zouden ontbreken. (Voice en Vivaldi)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:25

horsepower14 schreef:
was isabelle niet ook degene die een 1,0 voor de stap van haar paard had gekregen?

Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:27

Waarschijnlijk was het paard gestresst en gespannen en is gaan dribbelen. Dan heb je de stap niet getoond en is de rittigkeit ook ver te zoeken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:32

ullaatje schreef:
Maar dan nog hebben ze zelf een team geselecteerd en dan moet je iemand juist steunen en niet afsnauwen.
Zulke uitspraken kun je ook netter formuleren, je hebt met jonge mensen te maken die debuteren op dit niveau en niet met de gevestigde orde, dan mag het wel iets vriendelijker

ach jeeetje, de tere kinderziel. In de sport is het niet altijd lief schattig begripvol enz enz. Soms is recht voor zijn raap en duidelijk wel zo handig.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:35

ullaatje schreef:

Kan me wel vinden in zo'n uitspraak, duidelijk, helder en eerlijk. Heb je meer aan dan pappen en nat houden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:38

Ach, hoe eerlijk is dit gehele verhaal als je het afzet tegen het feit dat er 1 amazone en 1 ruiter weg zijn gebleven i.v.m. de O.S, deze 2 personen hadden er 3 paarden welgeteld tussen zitten bij de 6-jarige en dat waren paarden die mee "zouden doen" volgens de prognoses, nu is er gekozen voor datgene wat er gelopen heeft en ho die hebben hun best gedaan maar hoe ligt het verhaal nu precies en wie doen het verkeerd?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:40

Apart zegt dat andere zich ermee gaan bemoeien. Lijkt wel of hamminga waar hij komt, het ook regelt Scheve mond Jammer voor Isabelle, maar ze is al ver gekomen en doe het haar echt niet na! Knappe prestatie! Was misschien voor het paard wel goed geweest om toch die ring in te gaan...

monica1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:54

Kleine reactie ,
Ik heb haar zien rijden dus geef hier klein verslag ,ik heb haar niet zien losrijden .
Hij wou in eerste instantie niet de ring in wat veel problemen gaf en ze aardig snel de tijd starte .
Vond het heel knap dat ze hem alsnog de ring in kreeg en de baan rondreed.
Hij liep de gehele proef idd gespannen alleen de middendraf liet ie super zien zo super dat een grote ooohh door het publiek ging.
Tijdens de stap liep hij idd alleen te dribbelen .
Vond het toch heel knap dat ze zo door reed ,ondanks dat ie zich zo super sterk en druk maakte ,zeker met een jonge dier en dat op haar leeftijd .
Kan niets zeggen over het losrijden ,want daar heb ik niets van gezien ...

edit:spelfouten verbetert

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:02

Het (paarden)leven kan mooi zijn ,maar soms ook hard!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:13

Dit zaakje stinkt.
Ik ken niet alle ins en outs, maar de waarheid moet nog boven tafel komen denk ik.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar beelden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:10

Misschien moeten de minder ervaren combinaties wat beter begeleid worden richting het WK. Je kunt van zo'n meisje niet verwachten dat ze zo'n paard net zo professioneel klaarmaakt als imke en dergelijke. Die hebben het ook ergens moeten leren en zijn er veel eerder en intensiever ingerold dan Isabelle.

En ik kan me zo nog wel een aantal combinaties uit het verleden voor de geest halen die in Verden ontzettend veel problemen hebben gehad met spanning door de entourage ed.

Ik ken isabelle als een hele leuke meid en een ontzettend eerlijke ruiter. Maar ik was er niet bij en ik weet natuurlijk niet hoe ze in de spanning van het evenement met de problemen omgegaan is. Zeker is iig dat dit soort situaties altijd een eigen leven gaan leiden en daar wordt niemand beter van.

Ik blijf van mening dat de begeleiding van dit soort combinaties in de huidige opzet veel te wensen overlaat en dat daar een groot deel van het probleem zit. Jammer dat het nu voor Isabelle en Valentino zo gelopen is in Verden.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:22

Als Johan Hamminga dit soort uitspraken doet zal dit niet voor niks zijn.
Idd als de Voice en Vivaldi uitgezonden waren,was Isabelle niet geselecteerd.
Nood breekt wetten en dus heeft deze amazone haar uiterste best gedaan!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:34

Wat houden jullie die man allemaal het hand boven het hoofd zeg.
het is geen heilige hoor.
Of het nu wel of niet terecht is, je hebt trainingen in slecht nieuws gesprekken!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:38

Hallo allemaal,

hier de groeten uit Verden Haha! Wij vermaken ons momenteel enorm met passagerende kamelen die niet over de rug lopen en flinke onderhalzen hebben Tong uitsteken Haha! Haha!

Ik wil even melden dat het Isabelle enorm goed doet om hier leuke, positieve en ondersteunende reacties te lezen.

Gr!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:40

Hartelijke groeten terug, en veel plezier nog in Verden!! Haha!