geerke schreef:ik vind wedstrijdsport met dieren gewoon niets....dat vind ik van alle takken...hondenrennen,stierenvechten en ga zo maar door,de diervriendelijkheid is naar mijn mening ver te zoeken..
MEE EENS!!!!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
geerke schreef:ik vind wedstrijdsport met dieren gewoon niets....dat vind ik van alle takken...hondenrennen,stierenvechten en ga zo maar door,de diervriendelijkheid is naar mijn mening ver te zoeken..
xx_Horsiex schreef:Anouklove schreef:Heel sneu, eerst volop opjagen en rennen en rennen, en waar worden ze mee bedankt, de dood!
Wat een domme opmerking, echt. Dit was een ongeluk, daar kon niemand iets aan doen. Iedere sport heeft zijn nadelen, ook de paardensport. Deze paarden zijn gefokt om te rennen, dat zit in hun bloed. Jouw opmerking vind ik zeer kwetsend tegenover de eigenaren van deze paarden want zij zullen zelf ook wel zeer verdrietig zijn van het ongeval, net zoals de jockey's die puur geluk hebben gehad dat ze niet verlamd zijn geraakt. Erg bot hoe je reageert terwijl je niks van de sport afweet.
Amethyst_ schreef:Het is heel verschrikkelijk... Maar er is ALTIJD een risico... Dus niet ineens lopen miepen dat deze sport zo slecht is.... Die paarden vinden het heerlijk! Niks liever dan rennen rennen rennen... Maargoed ik denk dat iedereen maar gewoon voor zichzelf moet bedenken wat hij of zij er van vind... Maar ga niet anderen je mening opdringen want daar heeft niemand wat aan...
Citaat:During the race Kaballero clipped heels and brought down 4 others
Amethyst_ schreef:Het is heel verschrikkelijk... Maar er is ALTIJD een risico... Dus niet ineens lopen miepen dat deze sport zo slecht is.... Die paarden vinden het heerlijk! Niks liever dan rennen rennen rennen... Maargoed ik denk dat iedereen maar gewoon voor zichzelf moet bedenken wat hij of zij er van vind... Maar ga niet anderen je mening opdringen want daar heeft niemand wat aan...
xx_Horsiex schreef:Anouklove schreef:Heel sneu, eerst volop opjagen en rennen en rennen, en waar worden ze mee bedankt, de dood!
Wat een domme opmerking, echt. Dit was een ongeluk, daar kon niemand iets aan doen. Iedere sport heeft zijn nadelen, ook de paardensport. Deze paarden zijn gefokt om te rennen, dat zit in hun bloed. Jouw opmerking vind ik zeer kwetsend tegenover de eigenaren van deze paarden want zij zullen zelf ook wel zeer verdrietig zijn van het ongeval, net zoals de jockey's die puur geluk hebben gehad dat ze niet verlamd zijn geraakt. Erg bot hoe je reageert terwijl je niks van de sport afweet.
geerke schreef:ik heb op een bosrit nog nooit twee paarden voor mijn ogen zien verongelukken,maar dat zal aan mij liggen...
eldango schreef:Ik vind het ook zo stom dat wij mensen het paard in een stal zetten terwijl ze in de natuur horen en daardoor hebben ze meer kans op blessures.
pharagirlke schreef:Jose22 ik vrees toch dat je wel eens bedrogen uit zou kunnen komen met je lijstje dus, carefull what you whis for.
Jose22 schreef:geerke schreef:ik heb op een bosrit nog nooit twee paarden voor mijn ogen zien verongelukken,maar dat zal aan mij liggen...
Dat ligt inderdaad aan jouTijdens mijn manege tijd heb ik het 2 keer zien gebeuren. 1 paard is uiteindelijk zelfs ingeslapen.
Wat dat betreft vind ik maneges veel enger dan de renbaan.eldango schreef:Ik vind het ook zo stom dat wij mensen het paard in een stal zetten terwijl ze in de natuur horen en daardoor hebben ze meer kans op blessures.
Of wat dacht je van bandages omdoen omdat dat zo leuk kleurt met het dekje. Niet nadenkend dat de benen daar zwak van worden en je een grotere kans op blessures hebt...
Laten we eens op een rijtje zetten hoeveel paarden er overlijden met/ door dressuur/ springen/ eventing/ recreatie/ drafsport/ rensport etc.. Ik denk dat veel mensen dan al snel op hun mening terug komen.
geerke schreef:straks krijgen we de discussie weer dat het ook in de wei kan gebeuren en niet alleen maar in de sport.
daar word ik moe van....als je sport met paarden is het risico veel groter op ongelukken en blessures.
ik heb op een bosrit nog nooit twee paarden voor mijn ogen zien verongelukken,maar dat zal aan mij liggen...
Anouklove schreef:Heel sneu, eerst volop opjagen en rennen en rennen, en waar worden ze mee bedankt, de dood!