Twee paarden dood en twee jockeys in ziekenhuis na botsing

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Re: Twee paarden dood en twee jockeys in ziekenhuis na botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:20

geerke schreef:
ik vind wedstrijdsport met dieren gewoon niets....dat vind ik van alle takken...hondenrennen,stierenvechten en ga zo maar door,de diervriendelijkheid is naar mijn mening ver te zoeken..

MEE EENS!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:22

xx_Horsiex schreef:
Anouklove schreef:
Heel sneu, eerst volop opjagen en rennen en rennen, en waar worden ze mee bedankt, de dood!

Wat een domme opmerking, echt. Dit was een ongeluk, daar kon niemand iets aan doen. Iedere sport heeft zijn nadelen, ook de paardensport. Deze paarden zijn gefokt om te rennen, dat zit in hun bloed. Jouw opmerking vind ik zeer kwetsend tegenover de eigenaren van deze paarden want zij zullen zelf ook wel zeer verdrietig zijn van het ongeval, net zoals de jockey's die puur geluk hebben gehad dat ze niet verlamd zijn geraakt. Erg bot hoe je reageert terwijl je niks van de sport afweet.

Helemaal mee eens, scheelt weer een hoop tikwerk.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:33

Het is heel verschrikkelijk... Maar er is ALTIJD een risico... Dus niet ineens lopen miepen dat deze sport zo slecht is.... Die paarden vinden het heerlijk! Niks liever dan rennen rennen rennen... Maargoed ik denk dat iedereen maar gewoon voor zichzelf moet bedenken wat hij of zij er van vind... Maar ga niet anderen je mening opdringen want daar heeft niemand wat aan...

horselover97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:35

Amethyst_ schreef:
Het is heel verschrikkelijk... Maar er is ALTIJD een risico... Dus niet ineens lopen miepen dat deze sport zo slecht is.... Die paarden vinden het heerlijk! Niks liever dan rennen rennen rennen... Maargoed ik denk dat iedereen maar gewoon voor zichzelf moet bedenken wat hij of zij er van vind... Maar ga niet anderen je mening opdringen want daar heeft niemand wat aan...

inderdaad, er is altijd een risico. In alle sporten!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:02

Mmm...vraagje. Is het niet dat het paard op z'n eigen hielen is gaan staan?
Citaat:
During the race Kaballero clipped heels and brought down 4 others

Als ze zo hard gaan kán dat gebeuren, ja, met alle nare gevolgen van dien. En ja, dat kan ook tijdens een buitenrit als je een paard hebt wat superhard kan. Reden waarom ik mijn Jack niet écht voluit durf te laten gaan. Heb er weleens over gehoord en ben als de dood daarvoor. Beest kan zo onzettend knoerthard namelijk en aangezien ik meestal alleen rijd...

Amethyst_ schreef:

Ben het verder hier eigenlijk ook mee eens...

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:03

En dan doe je niet aan sport, zet ze fijn in de wei, 1 bliksemslag en je bent 4 paarden armer..................... niet meer in de wei maar dan?
Zo kun je toch niet leven? er gebeuren niet alleen in de sport maar ook in het "gewone" paardenleven ongelukken; hoeveel wilde paarden worden b.v. 20? 1 op de 10? De natuur is ook wreed............
"Shit" Bloos happens, altijd en overal.
Maar om daar dan alle paardensport mee te veroordelen? Bloos

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:04

Nou ik kan je wel zeggen dat ik erger vind voor die paarden als voor de jockeys.
Die paarden hebben er niet voor gekozen om renpaard te zien die mensen hebben er wel voor gekozen om dit te doen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:07

xx_Horsiex schreef:
Anouklove schreef:
Heel sneu, eerst volop opjagen en rennen en rennen, en waar worden ze mee bedankt, de dood!

Wat een domme opmerking, echt. Dit was een ongeluk, daar kon niemand iets aan doen. Iedere sport heeft zijn nadelen, ook de paardensport. Deze paarden zijn gefokt om te rennen, dat zit in hun bloed. Jouw opmerking vind ik zeer kwetsend tegenover de eigenaren van deze paarden want zij zullen zelf ook wel zeer verdrietig zijn van het ongeval, net zoals de jockey's die puur geluk hebben gehad dat ze niet verlamd zijn geraakt. Erg bot hoe je reageert terwijl je niks van de sport afweet.

Mee eens, sneu dat dit heeft moeten gebeuren maarja niks aan te doen..

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:14

lekker dan,, ik snap ook niet dat ze met zo veel paarden tegelijk gaan rennen, wat mij part niet meer dan 5 in de ring dan heb je ook niet zo veel kans op ongelukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:16

we lezen de laatste tijd ook veel ongelukken met mennen met slechte afloop..
Ook allemaal zielige paarden die heerlijk een rondje recreatief door de paden en de lanen gaan??

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:19

Wat zielig voor die beesten. Door een klein misstapje Huilen
Laatst bijgewerkt door Maikaatje op 02-08-08 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:20

geerke schreef:
ik heb op een bosrit nog nooit twee paarden voor mijn ogen zien verongelukken,maar dat zal aan mij liggen...

Dat ligt inderdaad aan jou Knipoog Tijdens mijn manege tijd heb ik het 2 keer zien gebeuren. 1 paard is uiteindelijk zelfs ingeslapen.
Wat dat betreft vind ik maneges veel enger dan de renbaan.

eldango schreef:
Ik vind het ook zo stom dat wij mensen het paard in een stal zetten terwijl ze in de natuur horen en daardoor hebben ze meer kans op blessures.

Of wat dacht je van bandages omdoen omdat dat zo leuk kleurt met het dekje. Niet nadenkend dat de benen daar zwak van worden en je een grotere kans op blessures hebt...

Laten we eens op een rijtje zetten hoeveel paarden er overlijden met/ door dressuur/ springen/ eventing/ recreatie/ drafsport/ rensport etc.. Ik denk dat veel mensen dan al snel op hun mening terug komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:34

Ben geen fan van paardenrennen omdat het me simpelweg weinig boeit. Maar dit is gewoon een stom ongeluk helaas.... Die paarden wíllen rennen. Hoeven daar echt niet voor opgejaagd te worden. Inderdaad, tegen deze snelheden is een klein ongelukje al snel een rampscenario, ook ivm de hoeveelheid paarden. Maar als je een sprintje trekt met een groepje van 4 a 5 in het bos (wat een hoop *k doe niet aan wedstrijden want dat is zielig* bokkers waarschijnlijk met enige regelmaat doen. Kan hetzelfde gebeuren. Domme pech. Deze paarden zijn tenminste nog getraind voor het "sprintje"

Oh en wedstrijden hoeft niet perse te betekenen dat er dieronvriendelijk omgegaan wordt met de dieren. Knipoog Maar natuurlijk heb je van die muggenzifters die een bit zielig vinden en het natuurlijk willen maar wel zelf elke dag met hun kont op hun vierbener gaan zitten. Knipoog Beetje hypocriet vind ik dat altijd.

Vraag me overigens af wat eventing en dressuur hier ineens tussen doen terwijl níemand gezegd heeft dat die zoveel beter zijn?

Jose22 ik vrees toch dat je wel eens bedrogen uit zou kunnen komen met je lijstje dus, carefull what you whis for. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-08-08 12:37, in het totaal 3 keer bewerkt

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:35

Wat een penny reacties worden hier gegeven zeg.
Zulke ongevallen zijn ook op een andere plaats mogelijk, ook jullie die recreatie rijden!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:37

sneu voor de paarden en jockey's.
maar is er 1 sport met paarden, waarbij er geen paarden om het leven komen?
zelfs met dressuur kan een paard onderuit gaan en bijv. benen breken waardoor ze hem moeten laten afmaken.

heeft dus niks te maken met de ozo erge rensport..

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:05

pharagirlke schreef:
Jose22 ik vrees toch dat je wel eens bedrogen uit zou kunnen komen met je lijstje dus, carefull what you whis for. Knipoog

Dat denk ik niet. Ik heb jarenlang in de springwereld gezeten en je wilt niet weten hoeveel paarden ik dood heb zien gaan. Uit mijn rijtje zou de dressuursport misschien het beste eruit komen, maar ook daar gebeuren ongelukken Knipoog
Ik kom niet net pas om de hoek kijken in de paardenwereld, en weet zodoende wel een beetje waar ik het over heb Knipoog Wat niet betekend dat andere geen mening mogen hebben uiteraard.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:27

OOooohhhh Arme Beesjes. Huilen
Ik hoop dat het goed komt met de jockeys,Het kan gebeuren en het is natuurlijk heel erg.
Maar hopen dat dit bericht nooit meer voorkomt.
Veel sterkte voor de eigenaren van de paarden.
Ach gut Ach gut Ach gut

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:42

Jose22 schreef:
geerke schreef:
ik heb op een bosrit nog nooit twee paarden voor mijn ogen zien verongelukken,maar dat zal aan mij liggen...

Dat ligt inderdaad aan jou Knipoog Tijdens mijn manege tijd heb ik het 2 keer zien gebeuren. 1 paard is uiteindelijk zelfs ingeslapen.
Wat dat betreft vind ik maneges veel enger dan de renbaan.

eldango schreef:
Ik vind het ook zo stom dat wij mensen het paard in een stal zetten terwijl ze in de natuur horen en daardoor hebben ze meer kans op blessures.

Of wat dacht je van bandages omdoen omdat dat zo leuk kleurt met het dekje. Niet nadenkend dat de benen daar zwak van worden en je een grotere kans op blessures hebt...

Laten we eens op een rijtje zetten hoeveel paarden er overlijden met/ door dressuur/ springen/ eventing/ recreatie/ drafsport/ rensport etc.. Ik denk dat veel mensen dan al snel op hun mening terug komen.

Ik heb er 1 gezien die gewoon een beetje dressuurmatig gereden werd en tikte tegen zijn kogel. Dit paard lag 3 weken later tussen de vleeswaren. Beetje bot zo het op te schrijven

Ook zag ik 1 paard op hol slaan die over het prikkeldraad sprong en vervolgens lagen van dat paard de ingewanden op de grond.

Weet je wat de beste oplossing is!

Alle paarden terug de natuur in zodat ze daar opgevreten worden door andere dieren. Dat is zo mooi natuurlijk Vork

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:44

Ik werk al jaren in de paardensport, Heb zelf nog nooit mee gemaakt dat één van onze paarden gewond raakte in een koers ( laat staan komt te overlijden) En ook op de draf en renbaan gebeurt het vrijwel nooit.

Maar laatste tijd komen de menners ook in een slecht daglicht?! daar horen we weer niet zo veel over hoe zielig dat is etc.!
Laatst bijgewerkt door draverr op 02-08-08 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:50

geerke schreef:
straks krijgen we de discussie weer dat het ook in de wei kan gebeuren en niet alleen maar in de sport.
daar word ik moe van....als je sport met paarden is het risico veel groter op ongelukken en blessures.

ik dus wel ..
er was een manege buitenrit op een ruiterpad , stukje galop
met stuk of 15 paarden
de 3e in rij van voren trapte op de hielen van de 2e en viel en kreeg alle andere overzich heen
meisje is met een shock en wat lichte kneuzingen ervan af gekomen
paard niet ,..

het is een heel lullig ongeluk
wat echt altijd kan gebeuren ..

ben geen rensport liefhebber
maar vind het jammer dat er weer mensen zijn die zonder enig respect
voor andersmans sport er weer zo'ndiscussie van maken

ongelukken kunnen altijd gebeuren
en gebeuren net zo vaak met springen , eventing , dressuren (alleen dan zijn het vaak peesproblemen over langere tijd opgedaan bv dus daar hebben we het maar nooit over ?)
en recreatief rijden

ongelukken gebeuren ..

en nu met internet en iedere melding die spannend lijkt ook de wereld rond gaat
(zoals ook bv ongelukken met mennen , paarden te water ed) lijkt het veel meer te gebeuren
maar dat is dus niet zo

de meeste racepaarden zijn levend heel wat meer waard als onze huis tuin en keuken paardjes
en de eigenaren willen graag dat ze blij , heel en gezond zijn
dan kunnen ze immers geld opleveren ..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:51

Wat een naar ongeluk.
En i.d.d. ook in de wei en met recreatief rijden gebeuren nare ongelukken alleen staat dat meestal niet in de krant.
Hoewel er laatst hier op bokt ook iets stond over een endurance paard die tijdens een rustige buitenrit door vreselijke pech verongelukte.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:53

idd door vreselijke pech .. wat niks met de endurance te maken had , had ieder ander kunnen zijn .. dat was echt een pech op pechsituatie .. hoop het nooit mee te maken

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:55

Inderdaad vreselijk, maar welke (top) paardensport is niet met risico's!!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:15

alle sporten hebben risico's. doe je voetbal, hoeveel mensen krygen daar wel geen blessures mee? wel geen dodelyke, maar dan nog. dit hoef je niet op de paardensport af te schuiven, het is gewoon een stom ongeluk.

wel zielig voor alle meelevenden Boos!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:01

Anouklove schreef:

Oja, want die jockeys bedanken ze natuurlijk express zo..

Vreselijk wat er gebeurd is, een ongeluk zit in een klein hoekje, moet echt vreselijk zijn voor die jockeys. Hoop ook dat ze snel herstellen.