Man dumpt prikkeldraad in weiland met paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Man dumpt prikkeldraad in weiland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:52

die is gek...gelukkig was de eigenaar in het land bezig en zag het tijdig....als ze hem vinden misschien een bepaalt lichaamsdeel omwikkelen met prikkeldraad?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:57

Juliette86 schreef:
spicegirl schreef:
ik heb t niet over achterlijk gehad, of iemand afgebrand.
dement zijn is niet achterlijk zijn. het is, wat ik al zei; bepaalde conclusies en daaropvolgende handelingen niet meer kunnen uitvoeren. b.v. wel de jas aantrekken, maar niet meer weten wat te doen.gas aandoen, vergeten eten te koken.
als ie in een vlaag van dementie (in de beginperiode van de ziekte)het prikkeldraad zou verzamelen, om bij iemand te brengen, zou ie algauw vergeten om het ook daadwerkelijk weg te brengen.bij vordering van de ziekte, is ie hier al helemaal niet aan toe!
en iemand dement noemen, is ook niet vriendelijk!!!

Jij hebt hem ook niet afgebrand of achterlijk genoemd. Maar helaas gaan veel posts wel die kant op. Mijn quote was er meer op gericht dat ik het demente en goede bedoelingen apart van elkaar bedoelde. En iemand dement noemen is zeker niet vriendelijk. Maar het gaat over een ziekte waar hij geen invloed op heeft. Je kan hem zijn fouten dan in ieder geval niet meer op de persoon aanvallen. Zo is Blond af en toe ook heel erg handig Bloos

Huh?? Sorry, maar er staat duidelijk dat de man tussen de 60 en de 70 is, dat is echt nog niet bejaard hoor! Kom op zeg "misschien wel goede bedoelingen" dan ben je niet dement, dan ben je zwakzinnig!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:57

Lees de reacties eens? Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:59

dus we mogen hem niet achterlijk noemen hier???
dit is kompleet normaal gedrag,prikkeldraad in andermans weiland gooien....toch???

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:02

Dat heb ik gedaan Juliette, en ik ben bang dat jij toch echt een heel lief naief persoontje bent die van iedereen het goede wil zien. Welcome to the real world...........

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:14

dus iedereen die iets doms doet, heeft kwade bedoelingen Verward
sorry hoor, ik ga mee met juliette.
die man heeft het waarschijnlijk niet slecht bedoeld.
maar dat neemt niet weg dat het dom dom dom is!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:16

Ik zal het even proberen objectief te bekijken..........Geprobeerd, waarom word er vanuit gegaan dat er geen kwade bedoeling was? Het is speculeren, zowel uitgaan van goede als kwade.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:29

natuurlijk, ik was er niet bij en jij vermoedelijk ook niet, en dan nog zouden we wat we gezien hebben anders kunnen interpreteren.
maar ik wil de man wel het voordeel van de twijfel geven en niet meteen uitgaan van het slechtste.
daar zit nu net het verschil tussen optimisten en pessimisten Haha!

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:04

extra beveiliging bij mijn weide neerzettend....
Dit is vlak bij mij en ik denk dat ik weet welke paardjes dit zijn en het is het einige bos hier in de buurt maar ik ga er never nooit niet heen met mijn honden of paarden want er lopen daar hele vreemde figuren rond ( ontmoetingsplek...) en dat is zoooo jammer van een mooi bos maar in de omgeving wordt hier veel illigaal gedumpt en zie je soms hele vuilniszakken langs de kant van de weg. Als ze nu ook nog gaan dumpen in weilanden rondom.... en dat het een oudere man is vind ik geen excuus, vind het net zo erg als wanneer een snotaapje dit zou doen en als hij geen kwade bedoelingen had en ze waren er aan het grasmaaien dan loop je er toch heen om te vragen of ze nog prikkeldraad nodig hebben? of zie ik dit nu verkeerd????

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:08

@Fojoe Het verschil is dat ik er heel er dicht bij in de buurt woon en de omgeving ken. Lees het bericht van Ninette en je weet het........

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:35

Gelukkig maar dat de eigenaar het heeft gezien, had heel verkeerd kunnen aflopen anders.
Woon zelf dichtbij Oude Pekela, krijg er toch kriebels van. Moet er niet aan denken dat iemand dat zomaar over je hek heen zou gooien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:01

Ik heb nergens gezegd dat hij dit met goede bedoelingen gedaan heeft. Ik heb wel gezegd dat hij dit goed bedoelt kan hebben of dit onbewust door een ziekte heeft gedaan. Ik vind het gewoon niet netjes om iemand op basis van een paar regels uit een nieuwsberichtje te veroordelen. Als je dat goedgelovig vindt, prima.

Parkinson, dementie en nog meer van die vervelende "ouderdomskwalen" worden jammer genoeg op steeds jongere leeftijd geconstateerd. Mensen van eind 50 zijn tegenwoordig eerder de regel dan uitzondering.

Wanneer dit wel met opzet is gedaan verdient deze persoon zeer zeker een gepaste straf. Mijn voorstel is om hem in een dierenkliniek de prikkeldraadwonden van paarden uit te laten wassen. Die staan er jammer genoeg nog vaak zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:05

Juliette86 schreef:
Lees de reacties eens? Knipoog

Deze reactie was trouwens bedoelt voor Geerke die ergens iets omheen wilde draaien en was dus niet gericht op jou Iepsel maar ik poste net iets later dan jou.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:22

geerke schreef:
die is gek...gelukkig was de eigenaar in het land bezig en zag het tijdig....als ze hem vinden misschien een bepaalt lichaamsdeel omwikkelen met prikkeldraad?

Wat ben jij een wraakzuchtig vals typje.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:27

@iepsel: nee, ik ken de omgeving niet, maar als ik het bericht van ninette lees zou ik ook eerder geneigd zijn om aan kwade bedoelingen te denken.
nog 1 kleine opmerking: er staat in het bericht dat de eigenaar in de buurt aan het maaien was.
mocht de dumper goede bedoelingen gehad hebben, dan wist hij waarschijnlijk niet dat de maaier de eigenaar van de weide was.

mijn excuses dat ik je voor pessimist uitgescholden heb Bloos Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:36

Sjemig dat kan die man toch niet maken? Stel dat paarden erin stappen...... brrrr!!! Ik durf er liever niet aan te denken, maar goed dat de eigenaar het op tijd verwijderd heeft.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:39

Precies, hou het gezellig.
Het is een triest berichtje, zou niet mogen gebeuren, maar!! gelukkig is er niks gebeurd met de paarden die er liepen.
Dus, dames, niet gelijk zo hysterisch en overdreven wraakzuchtig reageren.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:45

Wel raar dat iemand zo iets doet, is het bewust?
Of moest hij het gewoon kwijt?

Ik denk dat we aan het signalement niks hebben Haha!.
Tussen de 60/70 en grijs haar Tong uitsteken
Al die mensen hebben op die leeftijd zowat grijs haar tenzij ze het verven Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:30

CharleyT schreef:
Precies, hou het gezellig.
Het is een triest berichtje, zou niet mogen gebeuren, maar!! gelukkig is er niks gebeurd met de paarden die er liepen.
Dus, dames, niet gelijk zo hysterisch en overdreven wraakzuchtig reageren.

het zal je paard maar wezen die de rest van zijn leven kreupel en met pijn moet slijten,omdat iemand met absoluut "goede" bedoelingen prikkeldraad dumpt...dit is echt moedwillig tegen de paarden gedaan,anders had hij het wel op de hoek van de straat gegooid lijkt mij...

javiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:35

ja, dat kan natuurlijk ook, maarja dan had hij het eigelijk beter dan gewoon persoonlijk rechtstreeks aan die man moeten geven want hij stond vlakbij het gras te maaien , als hij het zo bedoeld had.......... maar waarom zou hij dan zo snel wegrijden het was toch een wandelaar?? nja gelukkig is er niks aan de hand met de paarden en dat is natuurlijk het belangrijkst ! Bloos

xx

javiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:36

javiera schreef:
ja, dat kan natuurlijk ook, maarja dan had hij het eigelijk beter dan gewoon persoonlijk rechtstreeks aan die man moeten geven want hij stond vlakbij het gras te maaien , als hij het zo bedoeld had.......... maar waarom zou hij dan zo snel wegrijden het was toch een wandelaar?? nja gelukkig is er niks aan de hand met de paarden en dat is natuurlijk het belangrijkst ! Bloos

xx

ik geef antwoord op dat die man het miscchien nie texpress had gedaan.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:38

Nouja! Hoeveel moeite is het om zoiets even naar de puinstort te rijden ofzo!? Nee men is lui en gooit het in het dichtsbijzijnste weiland met paarden Boos!

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:40

jeee wat een rare man
waarom zou die zoiets doen?!

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:24

Er staat nu ook wat meer informatie in de krant

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... ikkeldraad

Hier blijkt toch wel uit dat het toch opzet is! Wat een eikel die man zeg. Ik hoop dat ze hem pakken, maar Nl kennende zal hij wel geen straf hiervoor krijgen. Helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:39

9166schier schreef:
Er staat nu ook wat meer informatie in de krant

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... ikkeldraad

Hier blijkt toch wel uit dat het toch opzet is! Wat een eikel die man zeg. Ik hoop dat ze hem pakken, maar Nl kennende zal hij wel geen straf hiervoor krijgen. Helaas!

Lees het stukje nog eens. In de eerste alinea wil hij graag de vraag beantwoord hebben waarom iemand zoiets doet. In de derde alinea vraagt hij zich dit nog een keer af, letterlijk zegt hij: welke bedoelingen heeft deze man?! En in de tweede regel van de derde alinea suggereert hij dat dit willens en wetens (met kwade opzet) gedaan is. Ze hebben die man nog niet te pakken dus dit zou hij nog niet kunnen bevestigen. Ik vind dat deze woordvoerder zich een beetje tegenspreekt.