Mensen in angst door dode vogels bij Olympische stallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bandos

Re: Mensen in angst door dode vogels bij Olympische stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:38

Het zit ook allemaal niet mee in dat China!!! Gestoord
Misschien zijn de twee vogels wel bezweken door de enorme smog van alle uitlaatgassen.
Laten we hopen dat de paarden er GEEN last van zullen krijgen.
Maar beter de smog als de vogelgriep,wat een land zeg...pffff. Doei!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:52

Er stond vanmorgen ook alleen maar negatief nieuws over de omstandigheden in China...... Ik denk dat het IOC hier de plank volledig misgeslagen heeft

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:04

Smog, grote (lucht)vervuiling, mensenrechten die geschonden worden en een regime die werkelijk alles ontkent. Fouter kan het niet, mijns inzien.
De dode vogels, indien besmet, zullen wellicht ook wel ontkent worden. Of een ander smoesje voor verzonnen worden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:26

De stallen en hallen zullen goed uitgerust zijn met klimaatcontrole en filters, maar er zal ook buiten getraind en gereden moeten worde (de wedstrijden zijn buiten toch?) en aangezien we nog niet zover zijn als in science-fictionfilms of series dat er een hele beschermende "koepel" gemaakt kan worden over het complete buitenterrein waarin het klimaat regelbaar is, zal dat vast een probleem opleveren qua warmte/luchtvochtigheid en vervuiling...

Ik hoop dat er niets in die trant met die vogels is... Zit er echt niet op te wachten dat zulke enge ziektes door de wereld verspreid worden.

Lijkt me al een heel goed teken dat China zelf alarm slaat bij 2 dode vogels en ze laat onderzoeken? Als je kijkt hoeveel geld en moeite ze erin gestoken hebben om goed voor de dag te komen met hun organisatie van de Olympische Spelen, dan denk ik dat ze liever achteraf geen enorm negatieve reclame voor zichzelf veroorzaken... Dat zal ze door de wereld niet in dank afgenomen worden en juist het beeld wat de buitenwereld van hen heeft is voor hen heel belangrijk... (incl. propaganda)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:32

Goed dat ze het onderzoeken en hopen dat het het niet is.. Maar 2 dode vogels is niet meteen vogelgriep...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:48

Een hoop drukte voor twee vogels.. Maarja beter dat ze moeite doen, voor het zelfde geld hadden ze gewoon gezegt; och die zijn overleden, en was er straks wel sprake van het virus.
Het enige waar ik aan kan denken als ik aan OS in China denk is uitgeputterde arme mensen en kindertjes. Imo een slechte keuze van land

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:51

O jee....

Goed dat ze het onderzoeken, hopelijk valt het allemaal mee!
Zou toch niet mooi zijn als dit het einde betekent voor ruiters die hier zo hard voor getraind hebben

Horse_Us

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:11

ik snap dat iedereen daar voorzichtig is, maar dit is wel een beetje een storm in een glas water. Er kunnen zoveel oorzaken zijn. Zo is algemeen bekend dat ze in China erg veel gemicalien gebruiken tegen ongedierte in de buurt van de O.S. complexen, wellicht hebben ze daar hun snaveltjes in gehad? Of toch de hitte? Of......

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:20

ohh jee, hopenlijk valt t mee en kunnen de hippische spelen gewoon doorgaan.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:24

wat ik mij nu afvraag, waarom is de paardensport ook alweer in hongkong en niet in peking zoals de rest?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:27

heyitsme schreef:
wat ik mij nu afvraag, waarom is de paardensport ook alweer in hongkong en niet in peking zoals de rest?

Peking is nog erger gesteld met de luchtomstandigheden, toch?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:28

Ik gok dat die vogels elkaar niet konden zien door de smog en de dood gevonden hebben door een keiharde mid-air collision. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:29

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:30

gijs schreef:
wat ik niet begrijp is dat die vogelgriep het einde betekend voor de paardensport daa'r, terwijl het niet gevaarlijk is voor de paarden
waarom betekend het dan niet het einde van heel de OS
toch niet alleen de ruiters lopen dan gevaar? maar iedereen

Omdat de andere sporters in Peking en niet in Hong Kong zitten. Die zitten dus ver genoeg van het evt. gevaar af. Paarden kunnen dacht ik wel drager zijn van het virus en als je bedenkt hoeveel mensen met die paarden in contact komen.. Lijkt me toch verstandig om al die paarden bij thuiskomst wél nog een week in quarantene te zetten.

Zag laatst op tv dat in 1956 ofzo de Hippische spelen een half jaar eerder én in europa gehouden werden. Zou dat dit jaar niet ook een veel beter idee zijn geweest? Maar goed, daar valt nu weinig meer aan te doen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:32

Hanmar schreef:
Vanessa schreef:
Er is weinig nodig he, om de mensen die met de olympische spelen te doen hebben in paniek te krijgen.

2 dode vogels.........

2 dode vogels in een land waar de afgelopen jaren uitbraken zijn geweest van vogelgriep, dat kan muteren tot een virus dat zeer dodelijk kan zijn voor mensen. Knipoog
Ik ben blij dat ze het controleren. Maar ik stel me even voor hoe het verder moet als het vogelgriep blijkt te zijn. Dan gaat het namelijk niet om 2 vogels maar om een héleboel.
Grootste probleem is dan denk ik niet dat de Spelen, voor zover in Hongkong, afgelast worden, maar dat al die sporters met paarden naar huis toe gaan en dus allemaal het vogelgriepvirus meenemen naar hun eigen land. Hebben we het in één klap wereldwijd.

Ik denk dat je hier wat te licht over denkt. Kan nog wel eens heel erg lang gaan duren (mocht het vogelgriep zijn) voor de paarden weer richting huis kunnen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:35

Ik snap de commotie heel goed en ben er dan ook blij om.
Stel je voor als het wel vogelgriep blijkt te zijn... Dan zijn de teams voorlopig nog niet thuis, afgelast of niet. En dan maar hopen dat alles en iedereen er goed doorheen komt. Zowiezo denk ik dat de paarden het knap moeilijk zullen krijgen met de luchtomstandigheden daar...
Dit kan zo op tv als OS from hell.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:44

Het verbaast me dat er pas het laatste jaar protest is tegen de spelen in China.
Juan Antonio Samaranch heeft voor zijn aftreden een riant pensioen vastgelegd, het commite was toen zo corrupt al wat.
China beloofde beter met de mensenrechten om te gaan, maar het was wel heel naief daarin te geloven.
De paarden staan in Hong Kong waar de decenia westerse beschaving nu weer onder Chineze regels vallen.
Ik heb steeds gevonden dat men de sporters niet mocht dwingen om een standpunt in te nemen, maar als dit vogelgriep is worden ze wel op een heel harde manier met de werkelijkheid van alles onder de mat vegen, geconfronteerd.
Misschien even het hele spul naar een democratisch land verplaatsen, een Olympisch dorp hebben ruiters en amazones op dit niveau toch niet echt nodig.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:57

Ik hoop niet dat het vogelgriep is, dat zou wel ontzettend jammer zijn! Maar de gezondheid gaat voor, ik vind dat ze daarom ook niet de OS in China moeten houden met de smog etc.. En dat nu alle bezwaren komen vind ik te laat, ze hadden al toen ze het idee kregen gewoon nee moeten zeggen. Nu is het toch al te laat.

Met de keuze van het Zwitsere paardenteam ben ik het volledig eens.

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:15

Ohjee! 't Is te hopen dat het geen vogelgriep is Ach gut

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:15

ik vind het goed dat ze meteen tests doen, van china kan je alles verwachten... ik heb nooit gesnapt waarom ze het daar wilden doen...
maarja volgende keer londen Lachen lekker dicht bij huis.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:16

Nihao Doei!

Zo vreselijk communistisch is China al niet meer. Ik denk dat we momenteel tegen de laatste stuiptrekkingen aan zitten te kijken.

Er is toch ook lang sprake van geweest dat Aken de paardensport voor haar rekening wilde nemen tijdens de OS in China. Toch jammer dat daar geen gehoor aan gegeven is.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:21

Jeetje...Wat een gedoe weer...Hopen dat het geen vogelgriep is...anders zijn ze echt voor jan...daarheen gegaan..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:33

Lovely schreef:
Nee, ik zat vandaag even helemaal in de paarden door het nieuws van de vogelgriep. Het lijkt me voor de topruiters uit de hippische disciplines prettig als de OS en WK in landen worden gehouden waar ook deelnemers vandaan komen. Ze zitten nu ook al apart van de rest van de Olympische kermis, dus dan is een ander land slechts een kleine stap.

Dat ben ik helemaal met je eens Ja

Op zich kan het ook wel mooi zijn, doordat sporters van het organiserende land dan van deelname verzekerd zijn bij het behalen van de limiet terwijl zij normaal gesproken niet zouden gaan. Een beetje zoals dat bij voetbal gaat, Zuid-Korea had natuurlijk een prachtig evenement. Maar ja, als het zo gaat als in Oostenrijk/Zwiterland is de lol er gelijk vanaf en dat scenario is in de paardensport een stuk aannemelijker Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:38

Net als in Seoul, van die ruiters op hele brave, hele goede paarden die proberen om de cross rond te komen. Dat hoeft van mij niet hoor, laat die limieten maar goed hoog staan. Om de dieren te beschermen tegen de mensen. Meedoen mag dan belangrijker zijn dan winnen, maar ik zie dat toch liever in andere sporten terug komen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:46

Nogmaals: ik vind het heel verstandig dat onderzocht wordt waar deze vogels aan zijn doodgegaan. Beter het zekere voor het onzekere nemen, en hopen dat het meevalt. Als het niet meevalt, dan is men daar nog niet jarig.