Grote stormloop op KNHS-zomerkampen in Ermelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Re: Grote stormloop op KNHS-zomerkampen in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:58

Oeh, dit lijkt me echt ontzettend leuk!
Een soort ponykamp voor volwassenen dus?! Haha!
Jammer dat ik te laat ben voor dit jaar...
Ga dit voor volgend jaar echt in de gaten houden.

Is er hier iemand naar de allround paardenweek geweest?
Wat hebben jullie allemaal gedaan?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:59

@ Tessii1991: Zou ik ook je verslag mogen lezen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:59

Zaken als hoogtes wat betreft springen zullen heel erg van de groep afhangen. Als ze op hun website gaan zetten dat er wordt gesprongen van 60 tot 120 cm (om maar een voorbeeld te noemen) dan is er weinig ruimte voor variatie of mensen gaan roepen 'ja maar op de website staat...'. Elke groep is weer anders, zelfs de ene B/L-groep kun je niet met de andere vergelijken.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:02

Jammer dat ze juist vanuit zo'n naam blijkbaar het in de wei staan niet promoten.
Ik ga dus niet mee doen, erg jammer.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:04

@ NExus, hieronder de link, dan heeft meteen iedereen hem die het wil lezen Knipoog

als je op deze link klikt staat er een verslag, het is natuurlijk wel een persoonlijk verslag dus dr staan vast ook wel dingen in waar je niks aan hebt, maar dan krijg je in ieder geval een beeld Knipoog

http://tessii1991.come2me.nl/index.php?id=755004

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:04

Het is niet dat ze het in de wei staan niet promoten - er zijn eenvoudigweg geen faciliteiten daarvoor op het KNHS-centrum. Paarden kunnen (onder toezicht) losgegooid worden in een zandpaddock. Maar ik kan me voorstellen dat het gebrek aan weidegang voor mensen een reden is om niet naar zo'n kamp te gaan.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:07

Ik snap wel datd e KNHS dat niet doet, dan zou je of allemaal (70 ongeveer dus) weitjes moeten maken per paard, of je zou vreemde paarden bij elkaar moeten zetten en dan heb je kans dat ze naar elkaar gaan trappen, heb je straks een kreupel paard, dat wil rtoch ook niemand.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:08

Karin ik snap het nu inderdaad Ja maar ik wilde voor mijn eigen gevoel inschatten wat er van jou en je paard verwacht wordt.

Wat betreft de twee lessen op een (warme zomer) dag vergt het wel wat van je conditie en werklust van je paard denk ik. Maar het verslag van Tessie1991 spreekt me echt aan.

Een weekje af en toe los op een paddock, maar wel 2 keer per dag lopen, kan die van mij wel hebben.

ga me volgend jaar inschrijven! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:13

Als je 2 x rijden op een dag niet ziet zitten hoeft het niet hoor.. Ben je gewoon vrij in, net als het springen, wil je wel dan doe je mee, wil je niet dan doe niet mee..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:26

oh dat is geen probleem hoor Lachen maar je gaat toch naar zon week om iets te leren (en je betaald er ook aardig voor) en dan wil je ook alles meedraaien. Ik was gewoon benieuwd wat de instap was Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:50

Ik vond het wel veel 2 x per dag, maar Sydney was toen ook nog maar 4.. Ook was het toen stikheet.. Maar heb gewoon halve lesjes meegedaan en niet teveel gesprongen enzo.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:54

Die van mij kon het wel aan Ja
bij ons was het ook super heet dus de lessen werden een kwartiertje ingekort en we stapten veel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:38

Karin schreef:
Het is niet dat ze het in de wei staan niet promoten - er zijn eenvoudigweg geen faciliteiten daarvoor op het KNHS-centrum. Paarden kunnen (onder toezicht) losgegooid worden in een zandpaddock. Maar ik kan me voorstellen dat het gebrek aan weidegang voor mensen een reden is om niet naar zo'n kamp te gaan.

Voor mij inderdaad een reden om er tegenop te zien...
Vind dat niet eerlijk tegenover mijn paarden die gewend zijn dag en nacht buiten te staan...
als er individuele paddocks waren waar ze een dagdeel of langer buiten konden staan met wat ruwvoer was het nog het overwegen waard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:41

Ze hebben maar 2 paddocks en het wordt niet echt gewaardeerd als jij je paard er een halve dag in zet Knipoog Ik weet dat er toen nog wel gebakkelij over was Clown
Ik ging toen vaak met Sydney ff aan de hand laten grazen.. Ja

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:30

Ik ben dit jaar voor het eerst geweest naar week 3 allround paarden en ik ga zeker volgend jaar weer.
Dat gedoe over dat er geen land is, het is maar 5 dgn, je paard komt er al 2x per dag uit en je kan ze inderdaad even losgooien of aan de hand met ze gaan grazen. (normaal staat die van mij ook bijna de hele dag op het land, mar voor die paar dagen dat overleefd ie wel Knipoog ) Die van mij was ook erg blij dat ik even rustig in zn stal kon staan.
En het is natuurlijk maar net wat voor soort paard je hebt.

Je bent ook niet verplicht om mee te doen aan alle lessen, en in overleg kan je dan in een andere les meerijden als je niet wil springen of crossen. De clinics waren ook erg interessant.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:34

Ik ben naar week 7 Allround pony's geweest, toppie! OK dan! Ik heb Djarada elke dag een uurtje aan de hand laten grazen en in de paddock gelaten. Daarna ging ze slapen en duffen, heb er niets van gemerkt. Voor een verslag kun je in mijn onderschrift kijken. Lachen