Vierspan Friezen in sloot door neerstortende vlieger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Vierspan Friezen in sloot door neerstortende vlieger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:26

keeyzie schreef:
moet zelfs hier een discussie plaatvinden...?
beide partijen kunnen er weinig aan doen denk ik, gewoon een ongelukje. gelukkig leeft iedereen nog. en is het verder goed afgelopen!

Discussie wie er wat aan kan doen, daar gaat het niet echt over in dit geval.
Ik val er (als menner) alleen over dat mensen dan meteen maar weten te concluderen dat het mennen maar 'levensgevaarlijk' is Lachen

@ bluebontje: gelukkig dan maar dat het zo 'goed' is afgelopen. 't had veel erger kunnen zijn he....

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:37

Inderdaad JoyCiej. Dit kan gewoon gebeuren en die beste man had dit heus niet zien aankomen anders was hij denk ik echt wel zo slim geweest om de paarden even stil te laten staan. Allebei de partijen konder er niks aan doen denk ik.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:11

Bah, wat een bizar ongeluk,
Gelukkig is het goed afgelopen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 02:42

Bluebontje schreef:
De vlieger was van kinderen die logeren in een kampeerboerderij.
Zij waren op het terrein aan het vliegeren. Dat kun je de kinderen oko niet kwalijk nemen tenslotte.
Gelukkig is viel het allemaal mee.

Ik ben het hier niet mee eens. Er staat dat het een vlieger van 2 meter was, daar stuur je een kind van 8 niet mee weg. Zo'n grote vlieger heeft hoogstwaarschijnlijk 2 of 4 lijnen gehad en daar moet je minstens een jaar of 12 voor zijn om die te kunnen houden, zelfs als er nauwelijks wind staat.
Die kinderen waren dus oud genoeg om te snappen dat dit niet goed kon gaan, als die vlieger vlak voor die paarden neerstortte zijn ze heel dichtbij geweest.
Snap ook niet helemaal dat er niemand van de organisatie is geweest die ze een eindje verderop gestuurd heeft.

Dat mennen dus maar gevaarlijk is is onzin, alle takken van paardensport zijn gevaarlijk en als je op je doodbrave paardje aan het buitenrijden bent en er stort een vlieger voor je neer lig je ook in de sloot.

Wbt het feit dat je nu vaak hoort dat er paarden in de sloot belanden; dat zijn dingen die toch sneller het nieuws halen dan iemand die er tijdens een buitenritje vanaf valt, het zijn meer nieuws-items. Bovendien is het nu HET seizoen om aangespannen te rijden dus logisch dat je er de rest van het jaar niet zoveel van hoort.
Bovendien is bokt een paardenforum, deze berichten staan lang niet allemaal in de krant.