Uitspraak in zaak Madeleine Brugman binnenkort bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vieva

Re: Uitspraak in zaak Madeleine Brugman binnenkort bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:14

Ik heb echt geen idee hierover, ze kan ze gebruikt hebben of ze kunnen er in gelegd zijn. Niemand weet dat alleen zij waarschijnlijk zelf Knipoog

Kan me niet voor stellen zoiets te gebruiken bij een paard.. En stel dat ze dit heeft gebruikt ( ook andere ruiters die dit wel eens gebruiken ), vindt ik het heel erg triest..

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:17

nowornever schreef:
Pallatin schreef:
pfffff, wat een lage streek!!! Dan heb je ook geen hart voor je paard en je sport!

Zag idd dat je het net geplaatst had, maar toen was ik denk ik net aan het typen.. Haha!

Ik geloof er eigenlijk niet zo in dat ze die springschoenen heeft gebruikt.

Ze zullen niet voor de sier in haar tas hebben gelegen

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:21

Misschien wou iemand haar dwarsbomen.
Je weet het tegenwoordig maar nooit. Knipoog

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:23

ik weet niet of jullie wel eens bij een concours geweest zijn, waar de grote namen aanwezig zijn.
je kan echt niet ongezien wat in een tas stoppen. ten 1e moet je net weten welke tas van wie is. de topruiters hebben altijd hun eigen stekkie, en als buitenstaander kan je heus niet hun veewagen/living in, zonder dat iemand je ziet. ze hebben altijd massa personeel mee, en die paarden worden niet onbeheerd achter gelaten.dus dan zou je moeten, als er daadwerkelijk niemand kijkt, de weg weten waar de tas ligt, van wie hij is, en dan erin doen (draag je die dingen zelf ook in een tas?), en dan ongezien wegkomen?? never nooit niet.!!
tenzij het nieuwe vervaardigde martelwerktuigen zijn, moet er DNA van een paard aanzitten. laat ze daar maar naar kijken!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:30

Als ze ze gebruikt zou hebben zou je dan geen wondjes moeten zien bij het paard?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:39

mss had ze ze voor de zekerheid bij dr?
of nog niet kunnen gebruiken? en van alleen dragen krijgt ie geen wondjes, alleen als ie zich flink aanstoot.
het is al zeker 20 jaar bekend ; dat springruiters zich van dit soort dingen bedienen, net als barreren en schrikdraadjes.....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:40

Voor de zekerheid? Dus om later te gebruiken als het "nodig" moest zijn? Dat is even erg.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:55

spicegirl schreef:
ik weet niet of jullie wel eens bij een concours geweest zijn, waar de grote namen aanwezig zijn.
je kan echt niet ongezien wat in een tas stoppen. ten 1e moet je net weten welke tas van wie is. de topruiters hebben altijd hun eigen stekkie, en als buitenstaander kan je heus niet hun veewagen/living in, zonder dat iemand je ziet. ze hebben altijd massa personeel mee, en die paarden worden niet onbeheerd achter gelaten.dus dan zou je moeten, als er daadwerkelijk niemand kijkt, de weg weten waar de tas ligt, van wie hij is, en dan erin doen (draag je die dingen zelf ook in een tas?), en dan ongezien wegkomen?? never nooit niet.!!
tenzij het nieuwe vervaardigde martelwerktuigen zijn, moet er DNA van een paard aanzitten. laat ze daar maar naar kijken!

Dat kan wel degelijk heb zelf wel is de verkeerde tas gepakt of hadden ze mijn tas per ongeluk gepakt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:57

zit je bij de top??
ik ben sowieso geen engelse ruiter (wel geweest),maar als ik een wedsrijd heb, zit er echt niemand aan mn spullen. of ik ben erbij, of alles zit achter slot en grendel....

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:14

spicegirl schreef:
zit je bij de top??
ik ben sowieso geen engelse ruiter (wel geweest),maar als ik een wedsrijd heb, zit er echt niemand aan mn spullen. of ik ben erbij, of alles zit achter slot en grendel....

Nee ik heb gewerkt als groom.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:27

dan moet je weten dat zeker de topruiters zuinig zijn op hun spullen.niemand legt zn tassen op een hoop. alles houden ze netjes in hun eigen vrachtwagen/living.onder toeziend oog.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:36

Spicegirl: We hebben het hier wel over een eventingruiter, misschien dat dat niet even anders gaat dan in de springsport? In de eventing liggen er heel vaak spullen op het voorterrein hoor.

En als je dit verhaal een beetje gevolgd hebt zul je weten dat de springschoenen allang ziijn opgestuurd voor DNA onderzoek naar het FEI lab in Lausanne.

De paarden van Madeleine zijn enorm goede springers dus als iemand ze NIET nodig heeft is zij het wel...

Ik denk dat wij geen van allen kunnen weten wat hier van waar is, ik hoop alleen heel erg dat het niet zo is!!!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:39

spicegirl schreef:
dan moet je weten dat zeker de topruiters zuinig zijn op hun spullen.niemand legt zn tassen op een hoop. alles houden ze netjes in hun eigen vrachtwagen/living.onder toeziend oog.

Nou ik heb daar een hele andere mening over. En ik heb het toch van heel dicht bij meegemaakt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:43

een groom neemt geen tas mee naar t voorterrein, als ie t wel zou doen, kan ie de tas toch vasthouden?. een ruiter ook niet, hij zit toch op t paard?
wat zou er in die tas moeten zitten? persoonlijke spulletjes?(make up/rijbewijs/girokaart?) dat neem je niet mee naar t voorterrein..borstels? reserve hoofdstel? ik kan me daar nix bij voorstellen, sorry.
en springen is bij eventing een belangrijk onderdeel. gezien de springstijl van de paarden (onnatuurlijke beenhouding) worden wel degelijk dezelfde methodes gehanteerd.
enigste fout die zij gemaakt heeft t.o.v. de rest; ze is zo stom geweest om t mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:51

passiepeer schreef:
Zodra het paard een balk raakt bij de sprong, prikken de pinnen in zijn been. Paard zal de daaropvolgende keer wel uitkijken dat hij de balk laat liggen.

Walgelijk Misselijk
Ik hoop dat deze ruiter de waarheid spreekt met dat ze die dingen nooit gezien heeft en dat ze niet van haar zijn. Mochten ze wel van haar zijn dan is geen straf goed genoeg. Maar hoe gaan ze bepalen dat die dingen van haar zijn of niet? Als ze daadwerkelijk in haar tas geplant zijn lijkt het mij erg moeilijk om dit aan te tonen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:53

Een groom heeft bijna altijd een tas mee naar het voorterrein. En daar zit van alles in voor het paard. Handdoek, suikerklontjes extra beschermers, evt extra bit ligt eraan bij welk paard. Maar ik zeg ook niet dat deze methode niet gebruikt wordt. Maar ik kan me niks bij voorstellen bij madeleine, maar sluit niks uit. Was er niet bij.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:55

spicegirl schreef:
een groom neemt geen tas mee naar t voorterrein, als ie t wel zou doen, kan ie de tas toch vasthouden?. een ruiter ook niet, hij zit toch op t paard?
wat zou er in die tas moeten zitten? persoonlijke spulletjes?(make up/rijbewijs/girokaart?) dat neem je niet mee naar t voorterrein..borstels? reserve hoofdstel? ik kan me daar nix bij voorstellen, sorry.
en springen is bij eventing een belangrijk onderdeel. gezien de springstijl van de paarden (onnatuurlijke beenhouding) worden wel degelijk dezelfde methodes gehanteerd.
enigste fout die zij gemaakt heeft t.o.v. de rest; ze is zo stom geweest om t mee te nemen.

Ben jij er soms bij geweest?
Ik vind je hier een beetje erg aanvallend reageren.

Tot nu toe ben ik zelf neutraal qua mening, ben er immers niet bijgeweest. Knipoog

Ik ben zelf ook SGW ruiter en ja, ik heb ook een tas bij me, nou ja, mijn groom dan.
Daarin zit oa een proevenboekje, handdoek, ducktape, spoortjes, punten met sleutel en ga zo maar door.
Allemaal reserve-spulletjes in geval van nood.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:57

helaas zijn er in ieder tak van wedstrijdsport met paarden misstanden.zeker om aan de top te komen of blijven worden er voor t paard unfaire middelen gebruikt. dit is gewoon een feit.
waar ik zo misselijk van word zijn die stelselmatige ontkenningen; doping? neuh hoor, hij heeft een kruidensnoepje op....van mij? neuh hoor, die heeft iemand daar neergelegd.
laten ze nu gewoon is de verantwoording nemen voor hun daden, betrapt is betrapt....hoe verwerpelijk ook!we weten toch wel dat t gebeurt. dan moeten ze maar een eerlijke weg naar de top zoeken, of gewoon helemaal niet.als je ten koste van je paarden mee moet draaien..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:00

Dus jij weet zeker dat het waar is? Bloos

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:00

nowornever schreef:
spicegirl schreef:

Nou ik heb daar een hele andere mening over. En ik heb het toch van heel dicht bij meegemaakt.

Ben het met je eens, en heb het zelf ook van dichbij meegemaakt.
Persoonlijk vind ik dat in de eventing de ruiters veel symphatieker naar elkaar toe dan in de springsport, en er dus ook maar vertouwens naar elkaar toe was. En ik vond het juist opvallend hoe makkelijk er met spullen omgegaan wordt. Er liggen dus ook zeker tassen en spullen zonder toeziend oog hoor, zeker als er niet zulke belangrijke dingen inzitten zoals flesjes water en dergelijke.

En ik denk ook niet dat Madeleine Brugman die dingen heeft gebruikt of het van plan was.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:03

Ik vind het een harde beschuldiging van je spicegirl, maar jij was er dus bij begrijp ik als je het zo zeker weet.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:24

ik geloof niet dat zij een paard mishandeld .. die ruiters kennen er genoeg van om te weten welke gevolgen dit kan hebben. Nu ja, ben toch benieuwd

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:52

ik beschuldig niemand, en nee, ik was er niet bij.niemand was erbij toen de 1e stappen op de maan werden gezet, en toch is dat een feit. erbij zijn of niet, doet niets af aan de waarheid. ik zeg dat t naar alle waarschijnlijkheid wel degelijk haar "hulp"middelen waren.
als de eventing ruiters zo sympathiek met elkaar omgaan, waaarom zou een ander dan ongezien die dingen bij haar plaatsen?
maar ik vind t welletjes. dit is mijn mening, en dat is wel duidelijk.
ze zal wel vrijgesproken worden wegens gebrek aan bewijs.....wat overigens niet hetzelfde is als onschuldig zijn.(of schuldig )

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:47

Spicegirl, kom jij wel eens op SGW wedstrijden? Mijn spullen slingeren dan ook over het halve terrein hoor Knipoog En ik probeer er wel een beetje op te letten, maar je verliest zo iets uit het oog.

Mijn gevoel zegt (hoopt) dat Madeleine die dingen niet gebruikt heeft, maar dat weet niemand zeker. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat (als iemand die springschoenen gebruikt), diegene het risico neemt om die springschoenen te gebruiken op het wedstrijdterrein, waar je er zo mee gezien kan worden. Dan zou je daar thuis toch mee trainen? Als ze eenmaal bang zijn om hout te raken, zullen ze op wedstrijd hun benen nog steeds hoger optillen, of niet?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:54

@snoekiej, ben ik dan laatst over je bandage gestruikeld? Nagelbijten / Gniffelen
Sorry offtopic. Bloos

Ben errug benieuwd wanneer hier de uitspraak van is.