Partij voor de Dieren wil brandveilige stallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zaranka

Re: Partij voor de Dieren wil brandveilige stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:41

Het is niet alleen de partij van de dieren die zich hier druk om maakt..

23 Juni 2008 - De Dierenbescherming maakt zich grote zorgen over het toenemende aantal grote stalbranden in ons land. Afgelopen dinsdag nog kwamen 1.300 varkens om bij een brand in het Brabantse Eersel. Het was maar liefst de vierde stalbrand in tien dagen tijd. Een korte inventarisatie van de Dierenbescherming toont een sterke jaarlijkse toename, reden waarom wij de noodklok luiden. Wij nodigen de ministeries van VROM en Binnenlandse Zaken, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en LTO-Nederland, uit om te praten over een drastische verbetering van de brandpreventie en -bestrijding in de veehouderij.

De Dierenbescherming neemt het initiatief en nodigt de ministeries van VROM en Binnenlandse Zaken, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en LTO-Nederland, uit om te praten over een drastische verbetering van de brandpreventie en -bestrijding in de veehouderij. Zo moeten veestallen een aparte categorie worden, waarvoor strengere regels gelden met betrekking tot gebruik van brandwerende materialen en voorzieningen voor brandpreventie en -bestrijding. Ook moet er serieus gekeken worden naar betere mogelijkheden om bij brand dieren snel te evacueren. Wij verwijzen hierbij naar Engeland en de VS, waar al wel aparte richtlijnen voor landbouwdieren gelden.

Daarnaast denk ik juist niet dat de pvdd hier stemmen mee verliest, het zou pas vreemd zijn als ze over dit feit geen drukte schoppen. Daarom is de partij ook voor meer subsidies voor boeren..
Daarnaast is pvdd ook erg goed in onderwerpen in de media brengen, wat grotendeels bij voorbaat de bedoeling is ! Veel aandacht trekken om zo door te dringen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:50

jes dan word t vlees nog duurder.. en kunnen gewone paardenmensen dalijk hun paarden niet meer betalen omdat de huur duurder zal worden vanwege aanpassingen.. goed bezig die party van de dieren Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:52

Ik zeg niet dat ze stemmen verliest door iets aan brandveiligheid te willen doen, maar aan de nutteloze acties als de vissenkom en zo meer dingen.
Dat ze zich gewoon voor normale dingen inzetten Lachen

(mag overigens hopen dat dat van de lamp en mug een verzonnen grapje is?)

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:55

Tsja lijkt me dat veiligheid voor de geldproblemen van de "gewone paardemensen" gaat niet? Als je die aanpassingen die voor de veiligheid van jou paard gedaan worden niet kunt of wil betalen moet je jezelf misschien even achter de oren krabben. En bovendien waar een wil is is een weg, weitjes met schuilstallen genoeg als je de moeite doet om te zoeken!!

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:00

Ik denk dat de pvdd juist heel strategische uitspraken doet. Deze partij staat door dit soort uitspraken flink in media, iedereen heeft het erover.. Dat is juist wat ze willen ! Logisch toch, goedkopere advertenties bestaan er niet.
Omdat veel mensen deze kleine partij niet ''vergeten'' door deze uitspraken denk ik juist niet dat ze om dat feit geen stemmen verliezen, ik ben van mening dat juist het tegendeel gebeurd.

Daarbij hoop ik niet dat je die uitspraak echt meent Moniekk.. Ik dacht ook altijd dat gebeurd mij niet, zondag avond een flinke brand waarbij het (gelukkig voor mij geen van mijn paarden) 30 koeien het leven heeft gekost !
Ik heb namelijk veeel liever dat ik 20 euro meer betaal aan stalling omdat deze brandbeveiliging heeft, dan dat ik op een dag een keer mijn paard in een brandende stal terug vindt. Maar dat is mijn mening..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:02

mm, denken we daar dus anders over Zaranka.. Lachen
Mijn stem zullen ze met die onzinnige dingen dus niet krijgen...ander wel

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:08

nou die van mij heeft dus ook een schuilstal.. maar wet maar als ze die regel dr door geduuwd krijgen dat t gaat om debielige dingen en regels die steeds strenger worden waardoor de stallingen enz veel duurder worden en paard hebben dalijk mogelijk bijna alleen weg gelegd is voor de rijken..
ik meen dus wat ik zeg..
vlees zal duurder worden enz.. t is idd wel heel lullig dat als er ergens brand uitbreekt al die dieren dood gaan..

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:19

De PvDD is een zeer hypocriete partij omdat ze links mee willen krijgen in hun vreemde gedachte over dieren hoor je deze partij nooit over het Halal slachten (wat zeer dier onvrinedelijk is) je hoord ze nooit over mishandeling van honden en katten daar zijn ze namelijk te min voor. Je hoort ze ook nooit over het loslaten van Nertsen die dan daarna van de honger sterven en een zeer onplezierige dood tegemoet kunnen zien.

Ieder normaal denkend mens is tegen dieren leed maar de PvDD is er om dieren sectoren naar zijn knoppen te helpen en daar erger ik me aan terwijl veel van hun stemmers het gewoon erg vinden dat dieren mishandeld worden en dat de straffen daarvoor veel te laag zijn.

O ja dat van die muggen en goudvissen is zeker geen grap. Maar er is hoop onderzoekers hebben geconstateerd dat tofu eters sneller dement worden en bij Tieme en consorten zie ik tekenen die sterk doen vermoeden dat ze veel tofu eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:23

*grinnik*

maar ik ben het wel met je eens.
Over veel belangrijke zaken hoor ik ze niet.
De DB meer rechten geven bijv of echte straffen voor mensen die hun dieren verwaarlozen...

Van die nertsen..ja eens live gezien..allemaal plat gereden op de weg, vechtend met elkaar voor hun territorium...
Daarna dood gaan aan longontsteking van de kou...maar die beelden worden niet op tv getoond... laat staan dat er aan die terroristen die ze loslaten (en mensen bedreigen, schuren in brand steken, ja dan mag het wel) wat doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:25

ik wou dat de BV Nederland eens kwam met maatregelen die de boer/veehouder eens geen geld kostte ....... maar gewoon eens gingen zorgen dat de boeren/veehouders op een normale manier hun dieren kunnen gaan houden..........

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:32

Opzich niet een raar idee, maar dan moeten ze wel met iets concreets komen en ook goed de voor- en nadelen afwegen. Het moet natuurlijk wel haalbaar zijn.

Ik moet nog zien of het wat wordt.

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:33

Ik wil niet als een pvdd fan overkomen, maar Senja_x jouw uitspraken over de partij kloppen niet.
Zij houden zich wel degelijk bezig met nertsenhouderij, halal vlees, en mishandeling. Ze hebben een mooie site moet ik zeggen (hint Knipoog ) Zij hebben zelf een hele mailingsactie gehouden tegen de AH, die toendertijd al het vlees halal slachte omdat dat makkelijker voor hun was.

Maar goed ik denk dat geen van de huidige partijen het beter doet dan deze partij(wat betreft dierenwelzijn). Alhoewel ik het niet met alle standpunten eens ben, wat tjah vissekommen en muggen waar hebben we het over. Maar nogmaals ben ik van mening dat dit puur bedoeld is om in de media te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:35

ja ze houden zich bezig tegen de nertsenhouderij...niet tegen de terroristen die ze loslaten, waardoor de dieren meer leed hebben dan wanneer ze vast zitten...

Horse_Us

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:36

@ KiWiKo
helemaal 100% met je eens!!
Voor de meest onzinnige dingen kan er geld vrijgemaakt worden, dus laat ze maar eens schuiven Knipoog

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:39

Ik ben het ook eens met KiWiko, gewoon schuiven met geld.. Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:41

SGWuppie schreef:
verootjoo schreef:
en trouwens en zijn verzekeringen voor.

Dat is wel een hele domme opmerking zeg Clown

Hoezo is dat een domme opmerking... Boeren krijgen van verzekering nieuwe dieren als ze omkomen bij een brand hoor Knipoog Dus daar heb je geen brandveilige stallen voor nodig. Dan is het gewoon onzin en pure geldklopperij. Ga er maar aan staan met je boerenbedrijfje als je allemaal zulke nutteloze regeltjes moet naleven. Zulke dingen gebeuren gewoon. En er is trouwens geen beest die zn stal uitgaat hoor, als er brand is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:42

Dan zullen ze iets diervriendelijks moeten verzinnen...waarmee bedrijven niet meteen failliet gaan.
Loslaten is alles behalve diervriendelijk, dus terroristen pak je dan iig aan....
Want je kunt wel dingen in nederland verbieden, maar denk je dan dat daarmee een dier gered is?
Integendeel, de vraag naar vlees of bont blijft, alleen bedrijven gaan zich vestigen in Polen, daar waar amper regels zijn...de dieren gaan dan in klenere stallen/kooien.
Slachten met regels bestaat er niet...dus de dieren krijgen het alleen maar slechter...
Oke in NL bestaat het dan niet meer...maar dat is kiekkeboe spelen met de handen voor de ogen...als ik het niet meer zie is het er ook niet meer....

Dan zullen ze met goed oplossingen moeten komen...haalbare.
Dan zijn daarbij de dieren gebaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:43

Verootjoo, natuurlijk is het geen onzin, er staan namelijk levende dieren in die stallen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:44

het boeren is niet leuk meer ........ het boeren is nu gewoon een dure hobbie door al die overheidsregels....... en waar wordt het eerste op bezuinigd...... juist onderhoud!!!

als de BV Nederland nou eens al die onzin regels laat varen, dan kunnen boeren weer boeren zoals boeren horen te boeren

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:47

Nounou wat een uitspraken.. Gewoon even de verzekering bellen, nou daar zit wel meer achter dan dat je denkt hoor..
Daarnaast zit je een paar dagen opgescheept met dode kadvers, een schuur die herbouwd moet worden waardoor je inkomsten misloopt. Daarnaast heb je een bouwstop totdat de verzekering eruit is, en het onderzoek is afgerond.
Afgezien dat je een flink trauma oploopt wanneer je LEVENDE beesten ZIET en HOORT verbranden als boer zijnde ! Ik kan je vertellen het is de nachtmerrie van een boer ! Onze staleigenaar heeft zijn leven ervoor gewaagd, waardoor hij nu al 2 dagen op de IC ligt met een rookvergiftiging en brandwonden omdat hij ''even de verzekering'' kan bellen..

Ik ben van mening dat elke boer met tegemoetkoming van de overheid zo'n systeem moet aanschaffen, al is het maar een alarm !
Want kennelijk heb jij dit nog nooit meegemaakt, uit je uitspraken op te maken..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:48

Ik word hier gewoon moe van. De dierhouderij in NL ís helemaal niet slecht. Er is geen dier die het beter heeft dan een dier in NL.
Of je moet het heel hard stellen en het vlees eten verbieden. Dát vind ik nl zielig, en buitengewoon smerig Scheve mond
Alle boeren die ik ken hebben trouwens al een alarm in de stal, en een beetje slimmerik heeft dat gewoon Knipoog Het gaat hier echt niet om alarmen, maar om een compleet andere stal inrichting, en dat vind ik onzin.
En ik heb het ook meegemaakt hoor. Maar echt; als er een fikse brand is heb je niet veel aan brandwering, en die beesten krijg je er niet uit zonder je eigen leven daarvoor te wagen. Maar ja, dat zal de PVDD wel niet meer dan normaal vinden Rolleyes

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:11

idd... party van de dieren.. dooie partij..
dat ze maar zorgen dat de gemeentes verplicht worden om vergunningen te verlenen voor schuilhutten, zodat de eigenaar het welzijn van de dieren kan verbeteren..
en letten op dieren misbruik en andere dingen
en niet dit soort dooie dingen want ze maken zo alles kapot..
die party kan wat mij betref heel snel ophoepelen want ik vind dat ze echt achterlijke standpunten hebben Boos!

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:19

Verootje ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, ik vind ook dat de veehouderij niet slecht is in nederland (op het veevervoer na)maar ik vind het wel een beetje plat om te zeggen dat de boer zich maar goed moet verzekeren. Want nooit wordt alle schade/kosten gedekt die de boer door de brand maakt.
Want zodra de verzekering moet uitbetalen zijn ze niet thuis..
Daarnaast heb je ook altijd koeien die het wel redden maar waar je alsnog niets voor krijgt. Want door de stress is de PH waarde van het vlees te hoog en krijg je niets voor het vlees van de koe, maar laten staan kan ook niet want je apparatuur is ook stuk. Aangezien boeren een melkqoute hebben kunnen ze de koe ook niet onderbrengen..
Dus ik ben nog steeds van mening dat de boer er niet beter van wordt, en er altijd slechter van wordt !

Moniekk met die uitspraken van jouw kan niemand iets. Hoe kun je nou stellen dat pvdd achtelijke standpunten hebben, kijk dat je ze persoonlijk achtelijk vind is jouw mening. Maar er zijn wel degelijk goede standpunten van de pvvd, wellicht niet allemaal maar zeker een aantal ! Daarnaast heeft de pvvd niets te maken met wat jouw gemeente hanteerd. Elke gemeente maakt gebruik van vergunningen..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:25

Zou leuk zijn als je er wat tegen zou kunnen doen maar als je ziet hoe snel zo'n brand om zich heen slaat is daar weinig aan te doen denk ik.

En over haar andere ideeen wat betreft de ronde vissenkom. Volgens mij is ze vroeger gepest en wil ze nu een beetje aandacht net als onze Geert.