Cayenne schreef:en kosten de tientallen meldingen de brandweerlieden veel tijd.
Ja, aangezien ze vast en zeker de heeeele dag van brand naar brand crossen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:en kosten de tientallen meldingen de brandweerlieden veel tijd.
hilden1971 schreef:nee de hele dag in de kazerne met je pik zitten spelen en wel je centen ontvangen dat kost geen geld zeker, wat een flauwekul zeg Nederland ten top.
Sappos schreef:De polder hier is enorm...En er zijn zoveel weilanden die niet afgerasterd zijn enkel door de sloot. Nu gaat het even puur om Eemnes maar het zal in andere gebieden met paarden ook wel een punt zijn.
Liezel1 schreef:Ik kan dit ook heel goed begrijpen.
Mensen hebben het er niet voor over om hun land goed af te rasteren en daardoor moet je brandweer om de haverklap uitrukken om vee uit de sloot te trekken.
De kosten kunnen lang niet altijd verhaald worden, dus gaat het allemaal op kosten van de maatschappij.
hilden1971 schreef:nee de hele dag in de kazerne met je pik zitten spelen en wel je centen ontvangen dat kost geen geld zeker, wat een flauwekul zeg Nederland ten top. Wanneer je de keuze maakt om eerst een brand te blussen en daarna het beest pas uit een sloot te halen dat kan ik me indenken maar niets meer doen, nee kan er bij niet in. Straks roepen ze nog bij teveel branden dat het te duur wordt en ze selectief gaan bekijken of het wel nodig is om de brand te blussen. Stelletje achterlijken, geef de eigenaar van het vee dan een dure prent als ze geen goede afrastering hadden, zo kom je ook aan je centen. Bah bah en nog eens bah wat wordt dit toch een walgelijk land.
is ook niet nodig: een stroomklok werkt ook prima zolang je er geen lege accu in hebt zitten en een weidepomp begrijpt ieder paard als ie dorst heeftCitaat:stroom is er ook niet
hilden1971 schreef:nee de hele dag in de kazerne met je pik zitten spelen en wel je centen ontvangen dat kost geen geld zeker, wat een flauwekul zeg Nederland ten top. Wanneer je de keuze maakt om eerst een brand te blussen en daarna het beest pas uit een sloot te halen dat kan ik me indenken maar niets meer doen, nee kan er bij niet in. Straks roepen ze nog bij teveel branden dat het te duur wordt en ze selectief gaan bekijken of het wel nodig is om de brand te blussen. Stelletje achterlijken, geef de eigenaar van het vee dan een dure prent als ze geen goede afrastering hadden, zo kom je ook aan je centen. Bah bah en nog eens bah wat wordt dit toch een walgelijk land.
runningkawa schreef:Ik snap de brandweer ook wel
Want ik verbaas me ook regelmatig over het aantal berichten over paarden in de sloot.
Zet een lintje, desnoods met prikpaaltjes een halve meter langs de kant met stroom erop.
En zet een weidepomp in de wei, dat ze niet hoeven drinken uit de sloot...en er vallen ineens veel minder dieren in de sloot.
Van mij mogen kosten van brandweer als er geen omheinig is best verhaald worden op de eigenaren...
Kijk door een ongeluk erin, tja dat is gewoon heel wat anders
Morrie schreef:Bij de meeste boeren mag je zelf nog geen weidepaaltje in de grond zetten......