Schrikreactie wordt driejarig koetspaard fataal in Lieshout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Re: Schrikreactie wordt driejarig koetspaard fataal in Lieshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:39

Echt vreselijk...
manie schreef:
Vreselijk ongeluk.....
Als ik de foto's zo bekijk, dan had een scherp mes dit paard mogelijk kunnen redden.
Hij is zo te zien met het lamoen aan de brug blijven hangen.
Maar goed ik zie alleen de foto's en was er niet bij.

Dit dacht ik ook.. maar je weet idd natuurlijk nooit of er nog wat gedaan had kunnen worden..

Ik denk dat ongelukken op de weg er steeds meer zullen komen, in dit geval had ander verkeer er niks mee te maken, maar het wordt alleen maar drukker op de wegen en steeds minder ruimte voor de paarden, dus zal ook niet vreemd zijn als er in verhouding steeds meer ongelukken zullen gebeuren.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:41

jeetje, wat erg Boos!

Adonis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:45

Jezus, wat een machtmerrie Boos!:(

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:45

Heel erg, de nachtmerrie van iedere menner,koetsier..
En we weten het verhaal daar achter niet..
Ik maak ook zelf mee dat er steeds meer idioten op de weg rijden en geen respect hebben voor paarden. Maar we weten niet hoe het is gelopen..

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:02

jeetje, alweer zoiets!!
echt sneu..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:06

Bah wat erg, paard is ook erg ongelukkig in het kanaal gekomen zo te zien. Bah bah bah.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:07

He bah wat een vreselijk ongeluk.. wat vreselijk om zo je dier te verliezen.

Iemand zei dat dit de laatste tijd veel vaker gebeurd. Dit klopt, want vergis je niet, paardrijdend of paardmennend nederland is enorm.
Ik ga niet suggereren dat dat in dit geval was, maar feit is dat er helaas ook teveel onkundige mensen op paarden rondbutsen.
Waardoor er ook weer vaker ongelukken gebeuren.

Nu lijkt me in dit geval niet dat het onervaren mensen zijn geweest, want dan ga je niet met zo'n jong dier op stap Lachen

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:40

wat erg!
ik ken er niet veel van koetspaarden maar beginnen die altijd zo vroeg? op 3 jaar?
lijkt me ook geen licht koetje voor dit dier Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:59

Wat is er in vredesnaam mis met een 3-jarige voor de wagen? Rolleyes

Ik word af en toe zo moe van dat zielige paardjes gedoe hier op bokt....
Een paard mag geen bit in, mag niet op stal staan, opjagen is zielig, zo kunnen we nog wel even door gaan.

Bijna alle rijpaarden gaan met 3 jaar OHZ, ik kan je wel vertellen trekken is een stuk eenvoudiger dan dragen.
Zo'n wagen rolt (zeker op straat) bijna vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:03

verder is een paard veel meer gebouwd om te trekken dan om een ruiter de te dragen... maar dat heet verdiepen in de bouw van een paard Tong uitsteken

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:05

runningkawa schreef:
verder is een paard veel meer gebouwd om te trekken dan om een ruiter de te dragen... maar dat heet verdiepen in de bouw van een paard Tong uitsteken

Precies Knipoog
Eigenlijk zouden alle rijpaarden eerst een jaartje voor de wagen moeten lopen.
Ze leren er veel van (ook goed voor het gemiddelde dressuurpaard) en door het vele lopen op straat worden de pezen ook nog eens mooi afgehard.
Maar dit is off-topic. Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:21

Wat een triest ongeluk! Ik rijd wel eens langs dat kanaal.
Sterkte voor de eigenaren.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:48

verschrikkelijk nieuws

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:52

Wat vreselijk, dat arme dier Verdrietig

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:26

Wat een vervelende gebeurtenis!!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:26

Wat een nachtmerrie zeg! Erg jammer voor het paard en de eigenaren.
Verschrikkelijk om je paard zien te verdrinken voor je eigen ogen. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:29

verschrikkelijk..
het word weer mooier weer, miss dat het daarom meer gebeurd nu? en idd, een 3 jarige voor de kar is niets mis mee, ik zit er over te denken om mijn pony over 1 a 2 jaar ook voor de kar te laten beleren, goed voor de spieren..

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:32

Bah, bij ons is laatst ook met paard en al het bos door gevlogen. Ook allebei gewond geraakt. Ik zit er toch liever op, al is het hardstikke leuk om een keer met de kar te gaan.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:54

manie schreef:
Wat is er in vredesnaam mis met een 3-jarige voor de wagen? Rolleyes

Ik word af en toe zo moe van dat zielige paardjes gedoe hier op bokt....
Een paard mag geen bit in, mag niet op stal staan, opjagen is zielig, zo kunnen we nog wel even door gaan.

Bijna alle rijpaarden gaan met 3 jaar OHZ, ik kan je wel vertellen trekken is een stuk eenvoudiger dan dragen.
Zo'n wagen rolt (zeker op straat) bijna vanzelf.

euhm zei ik iets over mis??
wij beginnen ook op 3 jaar hoor en onze paarden hebben al een bit in en werken soms ook hard
jammer dat sommige mensen hier alles verkeerd interpreteren, m'n vraag was gewoon op welke leeftijd jullie beginnen.
dit gaat toch opbouwend, eerst iets lichts dan wat zwaarder. Ik vroeg me af of die koets niet wat groot is voor dit paard en op welke leeftijd jullie dus beginnen. Ben niet thuis in het koetswereldje, maar dat had je wel al door Tong uitsteken
Rij nog altijd liever eventing, lekker lastig Haha!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:17

ik heb toch even wat extra info want het lijkt nu of de koetsier niks heeft....nou in tegen deel (deze mensen wonen achter de stal waar mn paarden staan) de man heeft wel degelijk dingen geprobeerd maar het paard was zo in paniek en bleef rond zich heen trappen. De koetsier heeft veel ribben gebroken en de rest zwaar gekneusd.... dus het staat er een beetje raar, met de schrik vrij gekomen.
Wat ook erg is is dat deze man zn pard pas terug had. Hij had hem 6 weken weggebracht om beleerd te worden en was zaterdag terug naar huis gekomen en ze wilde maandagavond even zelf een ritje maken met deze trieste afloop.
Heel veel sterkte!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:55

mywayzidane schreef:
ik heb toch even wat extra info want het lijkt nu of de koetsier niks heeft....nou in tegen deel (deze mensen wonen achter de stal waar mn paarden staan) de man heeft wel degelijk dingen geprobeerd maar het paard was zo in paniek en bleef rond zich heen trappen. De koetsier heeft veel ribben gebroken en de rest zwaar gekneusd.... dus het staat er een beetje raar, met de schrik vrij gekomen.
Wat ook erg is is dat deze man zn pard pas terug had. Hij had hem 6 weken weggebracht om beleerd te worden en was zaterdag terug naar huis gekomen en ze wilde maandagavond even zelf een ritje maken met deze trieste afloop.
Heel veel sterkte!

Dank voor je nadere uitleg Lachen
Vreselijk verhaal, veel sterkte voor de eigenaar!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 06:56

Wat triest zeg, ik vroeg me al af... hoe kun je hier zonder kleerscheuren vanaf komen.

Wat een vreselijke gebeurtenis voor die mensen,
ik wens ze enorm veel sterkte.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:04

Sneu:(...

Ikzelf sta op een manege met me paarden in Alphen a/d Rijn. De manege ligt naast het kanaal en een niet erg prettig 1-richtings weggetje. Langs een groot gedeelte van de weg zit er aan de waterkant een vangrail, maar op een stuk dus ook weer niet.

Een vrouw van de manege had een zwarte, 4-jarige shetlanderhengstje gekocht die ik verzorgde met me vriendin samen. Wij zaten er toen vaak op. Ze was hem aan het leren om voor de kar te lopen en dat ging echt ontzettend goed! Dezelfde man die het hem leerde, was dus ook aan t mennen van de dag van het ongeluk. Beertje (die shet dus) was altijd ontzettend rustig en keek niet op of om van een auto.
Hij liep dus langs het kanaal en kon de manege al zien an de laatste bocht. Hij was bijna thuis. Beertje zet per ongeluk 1 stap in het gras ipv van op het asfalt. Hij glijdt uit en valt in het water met kar en al. De eigenaar en de man met zijn dochter (die voor 1x mee was) konden nog van de kar afspringen, maar Beertje zonk naar beneden door het gewicht van de kar. De man die hem alles beleerde is nog het water in gegaan om te proberen om hem los te maken van het karretje, maar het was al te laat. Ik weet niet precies of het al voor een gedeelte is gelukt met losmaken, maar hij is in ieder geval verdronken.

De brandweer heeft hem dezelfde dag er nog uit gehaald.

Boos!:(:(:(:(:(:'(:'(:'(

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:53

Wil eerst de mensen veel sterkte wensen met het verwerken van dit ongeval.
Vind overigens dat er aan mensen die hun paard zadel of tuigmak laten maken te weinig "nahulp" thuis wordt gegeven.
Mijn ervaring is dat je bij degene die je paard klaar gemaakt heeft een paar keer mee gaat op de kar en als je paard klaar is stuur je een stukje zelf rond voordat je hem meeneemt.
Mensen die onder het zadel rijden rijden voor mijn gevoel in eerste instantie eenmaal thuis in een weide bak of manege maar met een koets zijn al veel mensen genoodzaakt de weg op te gaan omdat ze thuis geen mogenlijkheid hebben om te "oefenen".
Daarbij komt vaak kijken dat ook al is het paard klaar om voor de wagen te lopen het nog niet dusdanige ervaring heef om ook overal maar langs te lopen. Hier in de buurt maken ze ook wel paarden klaar maar we hebben hier bijna geen bruggen en spoorlijnen in de buurt. wel geeft de man die ik ken nazorg hij komt een keer of 3a4 helpen bij je thuis zodat je je paard daar ook leert kennen.
Vind het eigenlijk ook wel een vereiste dat dit moet gebeuren omdat je idd vaak genoeg tegenkomt dat het om jonge paarden gaat waar dit soort dingen mee gebeuren.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:57

misschien was deze man wel zeer ervaren en had hij het paard verder goed onder controle. vind niet dat hier een discussie over moet komen in dit topic. voor de nabestaanden en de betrokkenen is het al erg genoeg.