Nieuwe ontwikkelingen zomereczeem bij paarden en pony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Nieuwe ontwikkelingen zomereczeem bij paarden en pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:38

Dankzij Josefien van Bokt hebben we onze pony zelf dermate goed kunnen behandelen dat de aandoening over lijkt. ze jeukt nooit meer en het gaat voor het eerst goed.

Ik hoop dat deze nieuwe vondst net zo goed werkt.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:43

Dit volg ik even.

Ik heb nu een fles van de Va waar ik mijn eczeemfries dagelijks mee insmeer, wat ook wel werkt, want ze staat al 2 maanden zonder deken. Maar het is nog niet echt 'over' met de jeuk.
En bij de fries van stalgenoot werkt het weer helemaal niet meer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:44

wel weer leuk om te lezen dat je dus wel zonnebloemolie aan je paard mag geven,was toch soms wel wat verwarring over.

aminozuren krijgt mijn pony ook,dat zit in veel voedingssupplementen.
en dat helpt ook abosluut wel

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:51

even een stipje

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:14

ik ben hier ook wel erg geinteresseert in.
wat is de naam van dat middel eigenlijk kan het niet uit de openingspost halen.
zal is met mijn va overleggen en hopen dat dit zal helpen .

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:18

Ow ik hoop dat dit een doorbraak is voor onze eczemers! Zou wel een opluchting zijn voor vele paarden en pony's.

Is het al te verkrijgen?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:27

Intressant. Ik heb zelf eens een fles gemaakt, voor mijn 2 hengsten, en dat helpt ook super. Maar ik wil dit product ook wel een testen.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:35

ik wil wel testpersoon zijn, mijn friese merrie dan he Knipoog

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:06

Erg interesant.. ben erg benieuwd en hoop dat de mensen met de testpaarden ons op de hoogte willen houden Lachen
Ik weet ook nog wel een paard wat getest kan worden.. een friese 12 jarige merrie die zeer ernstige zomereczeem heeft, waar kan ik het adres vinden om haar hiervoor op te geven?
Ook zou ik graag meer informatie willen over de achtergrond van het product, hoe te gebruiken en wat de gebruiksduur is enz..
Mijn haflinger heeft ook eczeem.. als mensen met de testpaarden bewijzen dat de eczeem door het langdurig gebruiken van dit middel weg gaat wil ik dit spul ook graag hebben.
Mensen met testpaarden, zouden jullie misschien een fotoboek willen bijhouden van de vooruitgangen.. bv elke maand nieuwe foto's om de vooruitgang te zien?
En nog een vraagje.. word het middel in de omgeving van waar het paard oorspronkelijk staat getest? Of word t middel getest in de kliniek/stal bij die mensen die dat middel gemaakt hebben?
Dus eigenlijk simpel gezegt word t paard in zijn vertrouwde omgeving getest of gaat hij hiervoor naar een andere omgeving?

Maar is het niet een soort van histamine remmend spul? Ik ben zelf namelijk zeer allergies en krijg hiervoor histamine remmende pillen wat er voor zorgt dat mijn imumsysteem voor de gek word gehouden waardoor mijn imumsysteem niet meer reageert op de stoffen waar ik allergies voor ben met het gevolg dat ik geen last meer heb van uitslag.. Maar t spul is eigenlijk kei slecht want mijn imumsysteem reageert dus ook niet meer op andere stoffen/virussen waar mijn lichaam eigenlijk wel op zou moeten reageren..

Ben benieuwd hoe dat zit met dit middeltje..

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:45

Mijn Paard is ook een testpaard van Hippo-ex-cema en ik ben helemaal onder de indruk van het middel Cool Mijn merrie was een vreselijk ZE geval en we hebben van alles geprobeert. Op een gegeven moment moest de da van alles in haar spuiten waaronder ook pretnison en allemaal andere soorten troep om de jeuk toch een beetje in de hand te houden. Eigenlijk wist ik het niet meer met haar, de deken op werkte niet en altijd maar een triest paard op stal met enorm veel jeuk Verdrietig Tot We vorig jaar gestart zijn met het middel en mijn merrie is zowel van haar exeem af (kan gewoon zonder deken staan) en is ook lichamelijk er veel beter van geworden. Mijn merrie kwakkelde veel met haar gezondheid en was triest door de jeuk en nu staat er gewoon een vrolijk paard weer met de oortjes erop lekker baldadig en zonder jeuk en met een bos manen alweer Haha! Ik ben dus helemaal enthousiast Haha! en raad het iedereen aan! De prijs is nog helemaal niet bekend dus hoe jullie aan de 125 euro per maand komen weet ik niet, dit gaat via de DA die gaan straks een prijs maken. Verders is het niet alleen olie. Het bestaat uit een poeder en een olie, en de kuur is voor 50 dagen

Afbeelding
Het lokje manen wat er hier nog een beetje aan zit was er binnen een week ook af, dit is mei 2007
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
en dit is dan 15 juni 2008 Cool

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:50

Waauw prachtig om te lezen en dit hierboven te zien. Stipje want mijn boerkapaard ziet er niet uit Tong uitsteken

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:57

hmmmm, en hoe zit dat nou met het verhaal van Leen Taal? Daarvan waren ook reacties dat het echt hielp, maar ook racties dat het oplichting was. Dat spul was ook duur.
Als ik de berichten lees van zonnebloemolie, eiwitten en aminozuren, klinkt mij dat ook dubieus, zeker voor die prijs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:59

Wow! Jeetje Iesolde, dat is wel een enorme verandering zeg!
Dan ben je blij als je paard testpaard is geweest Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:00

En hoe zit het precies. Moet je het altijd gebruiken in de zomermaanden of is het een eenmalige kuur?

Zou super zijn als het echt hielp!
[***]

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:02

kinscem schreef:
hmmmm, en hoe zit dat nou met het verhaal van Leen Taal? Daarvan waren ook reacties dat het echt hielp, maar ook racties dat het oplichting was. Dat spul was ook duur.
Als ik de berichten lees van zonnebloemolie, eiwitten en aminozuren, klinkt mij dat ook dubieus, zeker voor die prijs.

De prijs van dit middel is nog niet bekend. Dat komt straks pas als het bij de DA verkrijgbaar is.
Dus daar kan nog niets over gezegd worden. Mijn paarden zijn testpaard en dat kost nu nog niks. Als het op de markt komt dan zal de prijs misschien zelfs per DA verschillen.

Van Leen Taal moet ik ook helemaal niks hebben en dit middel heeft er ook totaal niks mee te maken.
Dit zijn hele andere mensen met een totaal andere insteek.
Ik ben zelf ook zeeeeer sceptisch naar nieuwe middelen voor exceem, vooral omdat ik alles wat er maar is zo ongeveer al geprobeerd heb met mijn paard. Maar dit lijkt dus tot nu toe echt aan te slaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:06

kinscem schreef:

Weet je dat sommige dingen moeilijk te maken zijn, en dat er veel basis stof voor een kleine hoeveelheid product nodig is. Of een grondstof met een aardig prijsje
Helaas plukken ze sommige aminozuren niet van de bomen Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:07

bijzonder interessant Lachen

Hoe zit het met op stal houden? Kunnen de paarden met dit middel ook dag en nacht op het land zonder last? gebruik je ook nog andere middelen (dekens ofzo)?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:40

Iesolde; Wat een schitterend resultaat! Klopt het dat het poeder het hele jaar door gegeven moet worden, uiteraard in verminderde dosis in de winter? Dat is wat ik uit het artikel begrepen heb...
Ik dacht dat je paard ook gerust zonder dekens de weide op kon dan Lachen

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:53

Erg fijn om te lezen dit.
Even de prijs afwachten..
Al ben ik heel blij met de Boett. Het ziet er misschien niet uit, maar mijn E pony heeft geen jeuk en ook geen last van gewone vliegen. Hij vindt het fijn om ermee te lopen en wie ben ik dan om het niet te doen omdat het niet mooi is. Doe mij maar een jurk en een paard zonder jeuk Knipoog

Waar zou het eerste bekend worden gemaakt hoeveel het kost?

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:55

Djeenie schreef:
Iesolde; Wat een schitterend resultaat! Klopt het dat het poeder het hele jaar door gegeven moet worden, uiteraard in verminderde dosis in de winter? Dat is wat ik uit het artikel begrepen heb...
Ik dacht dat je paard ook gerust zonder dekens de weide op kon dan Lachen

In de wintermaanden hoeven de paarden het niet. Verders hoeven ze inderdaad geen deken om Haha! Mijn merrie loopt heerlijk zonder zon afschuwelijke deken rond, mijn ervaring met die akelige dekens is dat het paard het vreselijk vind en er toch wel onder zweet of klam aanvoelt. Hier geen deken meer Cool

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:13

Is het een eenmalige kuur? of is het een middel wat je moet blijven geven?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:36

zonder deken... das mooi! maar moeten ze opgestald worden met schemer enzo, of kunnen de paarden met dit middel ook dag en nacht buiten blijven?

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:07

Banjer schreef:
zonder deken... das mooi! maar moeten ze opgestald worden met schemer enzo, of kunnen de paarden met dit middel ook dag en nacht buiten blijven?

Ze kunnen gewoon buiten zowel dag en nacht maakt niet uit

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:33

Even stipje.

Heeft iemand een link van het product?! (site waarop het product te zien is?)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:49

Dit zou wel geweldig zijn zeg...
Ik volg dit topic met veel aandacht.