Zondag: Derby voor volbloeds op Duindigt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kibbeling

Re: Zondag: Derby voor volbloeds op Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:13

Wij waren erg tevreden met onze Classic Future als derde!! Het was te verwachten dat die 2 duitsers er voor zouden zijn

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:17

Wat goed, zeg!
Zijn de paarden van die Duitsers zo goed dan?
Wie is de vader van Classic Future?

Ik heb geen idee welke hengsten in Nl populair zijn op dit moment in de rensport.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:29

De tour, Het niveau in duitsland ligt nou eenmaal veel hoger als in nederland. Als de duitse trainers naar nederland komen voor een koers is het meestal niet voor niets. Op papier was het eigenlijk al duidelijk dat vd Recke en Rohne de eerste 2 plaatsen in beslag gingen nemen.
Classic Future is van de hengst Goofalik. Hij is 2 jaar terug op de veiling in Baden Baden aangeschaft en staat sinsdien bij ons op stal.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 00:53

Classical Song is misschien Duits getraind, maar hij is Nederlands gefokt en in Nederlandse handen.
Zijn moeder Classic Royal (van moeder Classic Light, ook al geen onbekende op Duindigt) is ook Nederlands gefokt (zelfde fokker/eigenaar), en zijn vader Volfonic heeft een aantal jaren geleden (ook weer voor dezelfde eigenaar) de Nederlandse Derby gewonnen. Zo heel erg Duits vind ik de overwinning dus niet... de tweede aankomende wel trouwens.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:20

Ik weet dat hij nederlands gefokt is,daar heb je gelijk in. Maar hij is voor mij in zoverre duits dat hij bij een duitse trainer staat en deze paarden (van ballering) ook altijd in duitsland uitgebracht worden. Alleen voor de derby komen ze naar Nederland en eventueel een voorbereidende koers.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:15

Ja dat is waar, zijn paarden lopen voornamelijk in Duitsland en andere landen (Spanje, Engeland, ...). Het is jammer dat de training van zulke paarden, de Nederlandse trainers hun neus voorbij gaat. Met ons prijzengeld is dat - helaas - ook wel een beetje begrijpelijk. Zijn "materiaal" is gewoon te goed voor ons hobbylandje.
Ondanks dat vind ik het dan toch leuk dat de Derby overwinning naar een Nederlander gaat, in plaats van buitenlanders die niets met Nederland te maken hebben en alleen voor het prijzengeld komen (die voor de klassiekerkoersen voor de verandering dan wel met de buitenlandse koersen kunnen meten).
En Classic Future's plaats is ook heel leuk, en verdiend, gefeliciteerd met jullie prestatie!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:10

Wat was het prijzengeld dan ?

Ik ga vrijdag naar Duindigt, bij een Volbloed kijken die te koop staat ivm beenblessure; does Edge Fund ring a bell here?..
(Sorry, beetje off topic maar volgens mij zitten een aantal van jullie in de scene hier)...

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 06:43

the bell rings up here Knipoog mn zusje is daar dagelijks op stal bezig. Ik vind t een mooi paard om te zien!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 08:41

Thanks, als het maar een eerlijk paard is dan zijn we al halfweg maar ik wil wel checken hoe het me dat been zit.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:00

Wat leuk detour dat je een volbloed gaat kopen, wat zijn je plannen ermee?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:08

Ik ga alleen eerst kijken hoor, koop niet zomaar een paard.. Ik wil allround gaan rijden, wat dressuur, springen, buitenrijden, etc...

DAt mis ik gewoon enorm.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:10

leuk laat ff horen als je wilt, hoe het afloopt ben wel benieuwd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:12

Hopelijk smijt hij me er niet af, ben niet meer zo topfit als tijdens het trainen hoor! maar rustig blijven en er wat vanaf blijven, dat moet wel lukken. Moet gewoon goed voelen.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:13

haha waarom zou hij jou eraf gooien.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:14

Ben wat wat zwaarder dan een jovkey inmiddels, en sommige Volbloedpaarden zijn wat eenkenniger.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:51

het was niet zon succes heb ik gehoord he? Knipoog naouri is ook echt een vervelende vent hoor,

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:54

Hey het is een klein wereldje, kun je pb en hoe je dat weet?
Ik vond het een leuk dier, maar vond die man erg moeilijk in de omgang. Naja, zal wel aan mij liggen, hoor. Hopelijk vindt hij iemand die er teveel voor wil betalen. Maar ik was neit gecharmeerd van zijn werk idd.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:48

detour schreef:
Hey het is een klein wereldje, kun je pb en hoe je dat weet?
Ik vond het een leuk dier, maar vond die man erg moeilijk in de omgang. Naja, zal wel aan mij liggen, hoor. Hopelijk vindt hij iemand die er teveel voor wil betalen. Maar ik was neit gecharmeerd van zijn werk idd.

Hahaha detour, het is al om bekend dat die man niet de makkelijkste is Knipoog !! Ligt niet aan jou hoor! Jammer dat het niets uit gehaald heeft voor je...en voor het paard.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:49

Thanks, bedankt voor je begrip, Kibbeling, het is wel een heel klein wereldje hoor!

Ik ga donderdag kijken ni Belgie bij een paard en ben gister bij JOshar geweest, een erg lief paard.

We blijven bezig..