Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:12

Ik ben het ook niet zo eens met de Rollkur maar dat Voorn zegt dat Anky niet kritisch is op haarzelf daar is echt geen snars van waar. Als jij niet alles tot in de puntjes toe goed wil hebben en jezelf niet kritisch naar jezelf bent ga mij dan niet vertellen dat je twee olympische medailles kan halen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:12

naaaa, beroepsgeheim Haha! Haha! Haha!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:13

KiWiKo schreef:
OOOOEEEE dis nit verstandig van meneer Voorn Haha! Haha!

want daar weet ik ook nog wel wat minder grappige dingen over te vertellen............ Niet een handige zet.......

Albert heeft trekjes van een bekeerling:):). Roomser dan de paus dus! Hij heeft het welzijnslicht gezien!! Maar ook hij heeft zo zijn verleden:):)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:13

Zo kan ik ook wel roepen dat ik allerlei smerige feiten weet Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:15

Marjo_x schreef:
Zo kan ik ook wel roepen dat ik allerlei smerige feiten weet Knipoog

Ik heb hem regelmatig zien rijden en dan dacht zelfs ik bij mezelf......... nah meneertje, mag ook wel wat minder.

Een vriendin van mij heeft een tijd bij hem gewerkt, en daar ging het niet anders als bij de meeste springsportstallen 20 jaar geleden......... en das niet allemaal fraai......

Een ding is wel, en dat is dat ik bij geen enkele ruiter waar ik dingen van weet, al dan niet uit eigen ervaring, in detail ga treden..... over het hoe en wat. Dat is namelijk niet netjes Lachen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:17

Dus wel schreeuwen dat je "Smerige" verhalen over hem hebt/weet, maar verder niks uitleggen ? Knipoog Dat is ook niet netjes in mijn ogen .. Mijn verbeelding kan dr namelijk heel wat bij verzinnen Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:19

Beetje flauw dat dit niet mondeling gedaan wordt maar per brief.
Heb inderdaad wel eens dingen lang zien komen van Anky waarvan ik denk..WOOWW als het zo moet, dat hoef ik niet in de top te rijden.

Albert daarin tegen zal ook niet altijd een schatje zijn geweest. Maar ik heb een jaar geleden een klinick van hem gehad, en mijn paard die toch vrij kieskeurig is qua ruiters en grofheid. Liep als een zonnetje onder hem, ik heb in de klinick veel van hem opgestoken. Hij is inderdaad vrij direct maar ik kan dat altijd wel waarderen..En mijn paard liep bij mij ook duidelijk beter aan het eind van de klinick Haha!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:20

Doodzonde voor haar eigen reputatie dat Anky er zo fel op reageert, laat ik het zo maar noemen.
[/quote]

Ik kan anders best begrijpen dat ook Anky er een keer klaar mee is, dat eeuwige gehak op 'haar' methode. Als het dan ook nog eens van uit je 'eigen' hoek komt..

Tsja.. Echt handig is het niet, maar goed, ik kan er wel in komen. Knipoog[/quote]

Toch blijft het stijlvoller om in het openbaar boven zulke brieven als die van Voorn te blijven staan. Natuurlijk mag je reageren, maar doe het dan niet zo persoonlijk als zij nu doet. Dat vind ik dan weer beneden niveau. Maar goed, kan wel begrijpen dat ze er nu eens flauw van is.[/quote]

Hoezo Beneden Niveau??? Ze reageert op het nivo waarop ze aangesproken wordt door Voorn, zodat hij misschien, heel misschien de boodschap snapt. Ik snap best dat ze het een keer HELEMAAL ZAT IS:). Zijn deDuitsers niet op oorlogspad, begint zo'n springruiter bijdehand te doen. En dan moet je er boven staan????? Waarom in godsnaam? Bijt maar eens goed van je af Anky!
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 09-07-08 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:21

Tja ik vind wel goed dat er wat tegen die manier van rijden van Anky gedaan wordt!! vind het geen gezicht en allerminst paardvriendelijk!! Als je soms kijkt met hoeveel spanning ze haar paarden wel niet rijdt vind ik dat echt niet grand prix waardig (bv Painted Black bij Indoor Brabant) ze werd ook nog eens veel te hoog gewaardeerd daar... Ik hoop snel een ommekeer te zien in trainingen...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:22

Misschien kun je je beter eens achter je oren krabben als zoveel mensen commentaar hebben.

Bovendien als je zó goed bent als Anky kan je vast ook wel zonder die rollkur

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:22

CharleyT schreef:
Doodzonde voor haar eigen reputatie dat Anky er zo fel op reageert, laat ik het zo maar noemen.

Ik kan anders best begrijpen dat ook Anky er een keer klaar mee is, dat eeuwige gehak op 'haar' methode. Als het dan ook nog eens van uit je 'eigen' hoek komt..

Tsja.. Echt handig is het niet, maar goed, ik kan er wel in komen. Knipoog[/quote]

Toch blijft het stijlvoller om in het openbaar boven zulke brieven als die van Voorn te blijven staan. Natuurlijk mag je reageren, maar doe het dan niet zo persoonlijk als zij nu doet. Dat vind ik dan weer beneden niveau. Maar goed, kan wel begrijpen dat ze er nu eens flauw van is.[/quote]
Hoezo Beneden Niveau??? Ze reageert op het nivo waarop ze aangesproken wordt door Voorn, zodat hij misschien, heel misschien de boodschap snapt. Ik snap best dat ze het een keer HELEMAAL ZAT IS:). Zijn de duitsters niet op oorlogspad, begint zo'n springruitr bijdehand te doen. En dan moet je er boven staan????? Waarom in godsnaam? Bijt maar eens goed van je Anky![/quote]

Ik hoop zelf dus dat Anky keer aangepakt wordt!! Hoef niet via regels maar via jureren en haar niet te bekijken als veelzijdig winnares van veel dingen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:23

Marjo_x schreef:
Dus wel schreeuwen dat je "Smerige" verhalen over hem hebt/weet, maar verder niks uitleggen ? Knipoog Dat is ook niet netjes in mijn ogen .. Mijn verbeelding kan dr namelijk heel wat bij verzinnen Knipoog

Ga er nou maar van uit dat ALLE topruiters ergens wel een skelet in de kast hebben........ ALLEMAAL!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:24

KiWiKo schreef:
Marjo_x schreef:

Ga er nou maar van uit dat ALLE topruiters ergens wel een skelet in de kast hebben........ ALLEMAAL!

Zal gezellig zijn in de kasten tussen al de rammelende botten Haha!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:25

Eigenlijk moeten we met zijn allen de internationale jury hier op aanspreken. Zij en zij alleen zijn de mensen die Anky laten winnen, en 2x olympisch kampioen maken. De jury geeft dus aan dat haar paarden het beste lopen(getraind zijn) van alle deelnemers.
En wat doe je als de jury jou steeds op 1 zet, dan ga je verder met trainen zoals je doet: Dat levert nl winst op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:26

Arabesk schreef:
KiWiKo schreef:

Zal gezellig zijn in de kasten tussen al de rammelende botten Haha!

Nee Arabesk........ neuj das niet gezellig Lachen

sommige hebben een heel kerkhof in die kast

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:26

Oeh met iedere andere ruiter had ik me nog ff achter de oren gekrabt maar Albert is een klucht op zichzelf.

Zelden iemand zo grof en lomp zien rijden op het inspring parcours en wedstrijd parcours. Man, het paard heeft het bit dan bijna via het gehemelte onder de ogen zitten.

Triest om zo aandacht te vragen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:28

KiWiKo schreef:

bierdopjes op springbalken of zoiets, hoe zat dat ook alweer

Scheve mond

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:28

Arabesk schreef:
Misschien kun je je beter eens achter je oren krabben als zoveel mensen commentaar hebben.

Bovendien als je zó goed bent als Anky kan je vast ook wel zonder die rollkur

Hoezo achter je oren krabben? Die 'mensen'zijn geen jury, en de jury vindt nog steeds dat Anky het verdraaid goed doet met haar training, want de jury zet haar op 1!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:29

Marjo_x schreef:

Gewoon een keer op een landelijk concoursje gaan kijken
Dan zag je hem zijn paarden van links naar recht laten flexen...ging ook niet zo prettig

Arabesk

slimmerik schreef:
Oeh met iedere andere ruiter had ik me nog ff achter de oren gekrabt maar Albert is een klucht op zichzelf.

Zelden iemand zo grof en lomp zien rijden op het inspring parcours en wedstrijd parcours. Man, het paard heeft het bit dan bijna via het gehemelte onder de ogen zitten.

Triest om zo aandacht te vragen.

Tja daar word je ook niet vrolijk van.

Hopelijk heeft AdB hem verteld dat dát toch niet zo best is voor een paard...

KiWiKo

Arabesk schreef:
KiWiKo schreef:

bierdopjes op springbalken of zoiets, hoe zat dat ook alweer

Scheve mond

dat soort sjut inderdaad...... manomanoman je kan de fantasie van een mens niet uitdiepen, zo ver gaat dat

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:30

geef es voorbeelden zonder namen te noemen...

of misschien wil ik niet eens weten welke creatieve uitvindingen sommigen hebben.. No Cheer

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:31

denk dat Voorn gewoonweg wat frustie is, dat hij geen belangrijk persoontje meer is op weg naar de OS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:33

Zonder namen

de bierdopjes idd, egel vellen op springbalken
15 cm boven een fel gekleurde balk een roestige ijzeren staaf, die het paard dan niet ziet.
Bij een stopper een stroomprikker in de hand als "zweep"
zweepjes verzwaard met lood...
Je kunt het zo gek niet verzinnen...

Dat "belangrijk" man is hij maar even geweest..meestal wilde hij wel maar kwam hij er nooit

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:35

Arabesk schreef:
geef es voorbeelden zonder namen te noemen...

of misschien wil ik niet eens weten welke creatieve uitvindingen sommigen hebben.. No Cheer

Prikkeldraaid om bandages heen, een dunne ijzeren staaf boven de bovenste balken, paard in de hoek parkeren met zn hoofd in de hoek en zo even vertellen wie de baas is.......

Twee helpers die even het balkje optillen tijdens het vliegmoment......

Kleine dingen zijn dit maar, en ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat dit representatief is voor de topsport hoor!! laten we daar even heel duidelijk over zijn.......

dit zijn veelal praktijken die voorkomen bij de mensen die het NET niet hebben om in de top mee te draaien....... De topsporters hebben paarden die dit soort dingen niet nodig hebben, en hebben zelf ook de kennis in huis om niet met dit soort praktijken aan de gang te gaan.....

het is echt net die onderlaag die het graag wil zijn, maar het niet is en het juist om deze instelling nooit zal worden