Operatie Albert Zoer geslaagd * update pagina 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Operatie Albert Zoer geslaagd, kans op deelname OS nihil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 02:25

Nooit de hoop opgeven! En zelfs als hij geen kans maakt op een eerste plek, als hij er maar bij is geweest, toch?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 05:34

hoop ook echt voor hem dat hij mij kan springen op de os Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:33

Ik blijf Optimistisch Haha!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:11

Echt heel vervelend dat dit gebeurd is!
We hebben hem zondag nog met Sam zien springen voor hij de ring in moest.

Ik hoop eerlijk gezegd dat hij zo verstandig is om de OS uit z'n hoofd te zetten. Hoe rot het ook is.
Het is wel z'n gezondheid waar het om gaat.
Het zou helemaal vervelend zijn als hij nu koste wat kost toch naar de OS en dat z'n been niet optimaal herstelt.
Daar zou hij z'n hele leven verder last van kunnen hebben.

Hoe graag ik hem ook voor goud zou zien springen, ik hoop dat hij eerst aan zich zelf denkt.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:17

Ik vraag me af of het wel verstandig is om in de aanloop naar de OS op jonge paarden te gaan rijden? Er bestaat natuurlijk altijd een risico maar jonge paarden geven wel een groter risico. Maar het blijft natuurlijk balen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:31

Het werk gaat natuurlijk ook gewoon door he Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:47

Stomme pech heeft ie wss gewoon Scheve mond
Echt ontzettend jammer en sneu voor hem...hopelijk kan die nog aan de Spelen mee doen..maar ben bang van niet.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:12

Wat een jaar voor Albert zeg. Diepe dalen, hoge pieken. En dan nu weer het dal in, wat ontzettend sh*t voor hem. Hopelijk geneest ie voorspoedig!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:18

nickynicole schreef:
Ik vraag me af of het wel verstandig is om in de aanloop naar de OS op jonge paarden te gaan rijden? Er bestaat natuurlijk altijd een risico maar jonge paarden geven wel een groter risico. Maar het blijft natuurlijk balen!

Daar is ook al een discussie over geweest in het vorige topic.

Ik ben het dus niet met je eens. Hij had ook van zijn fiets kunnen vallen, aangereden kunnen worden, van Oki afvallen of wat dan ook. Hij kan moeilijk op een stoel blijven zitten en niks doen...

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:32

rowo schreef:
nickynicole schreef:

Ik ben het dus niet met je eens. Hij had ook van zijn fiets kunnen vallen, aangereden kunnen worden, van Oki afvallen of wat dan ook. Hij kan moeilijk op een stoel blijven zitten en niks doen...

Waarom op aanloop naar de OS? Waarom niet altijd? hij heeft altijd de kans om te vallen, ook met okidoki en sam, da tmaakt niet uit. Dit had ook met okidoki kunnen gebeuren, of idd wat rowo zegt met een fiets.
Dus het is gewoon pech, dat maakt niet uit, als wij geen kans op blessures willen, moet je niet sporten, niet fietsen en ook niet zitten, voor het zelfde krakt de stoel door! Sigaar

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:44

Ik las het vanochtend in de krant. Verschrikkelijk balen voor hem.
En ik wens hem een snelle Knipoog beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:45

rowo schreef:
nickynicole schreef:

idd! wij kennen het paard niet, misschien was het wel een heel braaf paard? er kan altijd wat gebeuren.. je kan idd niet verwachten dat hij ineens niets meer gaat doen..

ontopic: ik denk niet dat Albert mee kan doen aan de OS.. hoe optimistisch ik ook ben.. ik hoop het wel, voor Nederland, en voor Albert..

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:06

Idd, de kans is klein, ook al hoop ik het wel, daar ben je echt nog wel zoet mee! kijk maar naar Dubbeldam, die gaat pas dit weekend in Geesteren z'n debuut maken! Boos!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:27

wat poedersuiker Boos! het is ook wel raak in een week eerst Gerco en nu hem,Ik hoooooop dat het snel beter gaat

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:45

nickynicole schreef:

een jong paard kan ook een 7jarige zijn, die die het 1.30 zou lopen Knipoog

ik hoop voor hem dat hij het haalt, maar ik vraag me af of hij dan ook echt kan pieken. Meedoen is belangrijker dan winnen, sure, maar zo roemloos in de achterhoede eindigen zou ik persoonlijk niet willen.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:52

Moto GP-dokter Costa biedt Zoer toch nog hoop 09-07-2008
HOOGEVEEN - De Italiaanse dokter Costa, de vaste arts van het Moto Grand Prix circus, biedt springruiter de helpende hand om alsnog deel te kunnen nemen aan de Olympische Spelen. Dokter Costa, die een privékliniek bij Modena heeft, heeft zich zelf gemeld bij de familie Zoer. Hij biedt hulp aan bij de revalidatie en zegt op voorhand toe dat Zoer - op kosten van dr. Costa - binnen tien dagen weer op de been is. De familie Costa kent de familie Zoer omdat zij het oude toppaard Lowina van de familie Zoer hebben gekocht. Vandaag beslist Zoer of hij ingaat op de geste van de Italiaanse arts.

De operatie van Zoer is goed verlopen. Er is, dinsdagavond in het ziekenhuis in Hoogeveen, een pen van 40 centimeter in zijn scheenbeen geplaatst en er zijn verbindende schroeven tussen het kuitbeen en het scheenbeen aangebracht. Zoals het nu lijkt mag hij zaterdag het ziekenhuis verlaten.

Dinsdagochtend viel Albert Zoer tijdens een training van één van zijn jonge paarden. Daarbij kwam hij met zijn linkerbeen op een balk van een hindernis terecht, waarna het paard daar nog weer bovenop sprong. Daarbij brak de 32-jarige ruiter zowel z'n kuit- als scheenbeen. Het ongeluk gebeurde rond 11 uur, maar pas om kwart over acht 's avonds werd Zoer geopereerd. Zoals het nu lijkt mag hij donderdag al aan zijn revalidatie gaan beginnen op een bewegingsapparaat.

Bron: RTV Drenthe

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:00

Echt jammer Boos!
Hopen dat hij de spelen nog haalt. Maar binnen 10 dagen weer op de been zijn, zoals het bericht hier boven zegt, vind ik toch wel erg snel Nagelbijten / Gniffelen

Romy_Riena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:02

Heel jammer , dankzij hem zouden we met springen de olympische spelen kunnen winne. Ik hoop dat hij het nog haalt Lachen

Pantykous

Re: Operatie Albert Zoer geslaagd * update pagina 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:19

Oef, dat zou toch wat zijn zeg, als die dokter dat voor elkaar kan krijgen.

Ik ben dan wel benieuwd wat de methode precies inhoudt. Lachen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:24

DAt is een ware wonderdokter!
Zou het erg knap vinden bij een dubbele beenbreuk wil niet weten wat er gebeurt als het onverhoopt weer mis gaat...
En met springen komt er toch even een andere kracht op te staan dan met gas geven of motor rijden (circuit arts??)

Afijn, ik hoop wel oprecht voor Albert dat hij er snel bovenop is!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:26

Hoop doet leven!!
De wonderen zijn ook de wereld nog niet uit.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:28

Hoop dat hij hem kan helpen.. Maar een bot heeft langer nodig om te genezen lijkt mij dan 11 dagen.. overhaasten lijkt me ook geen goeie zaak, maar goed Albert zal straks zelf weten wat wel en niet aan te kunenn..

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:29

Ik blijf hopen Lachen Hij is zo goed! Idd, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik hoop het zo!!

Maarja.. gezondheid gaat natuurlijk altijd voor Knipoog

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:31

Klinkt als een positief bericht.. Laten we maar eerst afwachten wat Zoer zelf zegt.

De Spelen is natuurlijk belangrijk, maar je eigen lichaam is belangrijker en dat moet je niet koste wat kost kapot maken

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:32

hmmm ben benieuwd wat die arts daaraan wil doen.
gebroken is gebroken lijkt mij en dan ben je echt niet met 10 dagen weer op de been, maargoed, we zullen zien Clown