Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Springruiter Albert Zoer heeft zondagmiddag de Grote Prijs van Aken gewonnen. De Drent behaalde het grootste individuele succes uit zijn loopbaan met het 9-jarige paard Sam.
Zoer is de derde Nederlander die 's werelds belangrijkste wedstrijd, gehouden sinds 1927, wint. Jos Lansink met Egano (1992) en Jeroen Dubbeldam met de legendarische De Sjiem (2001) gingen hem voor.
Zoer had voor zijn historische prestatie niet eens zijn beste paard nodig. Na de landenwedstrijd, met twee foutloze rondjes, liet hij het paradebeestje Okidoki op stal.
Sam, het dier waarmee hij twee weken geleden Rotterdam won, start in principe niet op de Olympische Spelen. Daarvoor heeft Zoer Okidoki. ,,Of ik wist of ik ook met Sam hier kon winnen? Eerlijk gezegd heb ik daar vooraf nooit over nagedacht'', zei Zoer.
Voor de tweede keer behaalde Zoer een groot succes in Aken. In 2006 won hij er met Piet Raijmakers, Jeroen Dubbeldam en Gerco Schröder de gouden medaille in de landenwedstrijd van het WK. Ook maakte Zoer deel uit van de equipe die vorig jaar het EK won. In die wedstrijden reed hij met Okidoki.
Acht combinaties plaatsten zich in Aken na twee manches voor de barrage. Zoer streed daarin tegen de complete wereldtop, met onder andere Ludger Beerbaum, Meredith Michaels en Beezie Madden. Als laatste starter wist Zoer precies welke tijd hij moest rijden om de op dat moment leidende Beerbaum te verslaan.
heleen0610 schreef:echt heel goed gedaan, maar bij deze bied ik hem een snelcursus Duits aan.