Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HHD_Foto

Re: Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:03

MysticTinker schreef:
Ja dat denk ik ook.

Ik hoop wel dat de kopers slim zijn, en niet meer dan de slachtprijs betalen.

De slachtprijs is in ieder geval een stuk meer dan 3 jaar geleden toen het veulentjes waren Knipoog

Beesten hebben in elk geval een leuke tijd gehad, daar kun je niks van zeggen Haha!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:12

jammer dat hier niet zo over nagedacht is...

Als ze eerst alle kosten is op een rijtje zette...

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:13

Ik zie er niet zoveel problemen in. Die paardjes hadden anders al in de salami gezeten, nu hebben ze nog een tijd lekker op het land gestaan. Menig slachtvee zal er jaloers op zijn. En als zo'n verhaal voorkomt dat paarden naar de slacht gaan maar dat ze een eigenaar vinden... is dat dom?
Voer had misschien beter gekund, maar deze paardjes spelen de hele dag in een club samen buiten. hoeveel paarden hebben hier die mogelijkheid. Zou alleen jammer zijn als ze elkaar gaan slopen, dus castratie is misschien niet zo dom Knipoog .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:15

Craignethan schreef:
MysticTinker schreef:
Ja dat denk ik ook.

Ik hoop wel dat de kopers slim zijn, en niet meer dan de slachtprijs betalen.

De slachtprijs is in ieder geval een stuk meer dan 3 jaar geleden toen het veulentjes waren Knipoog

Beesten hebben in elk geval een leuke tijd gehad, daar kun je niks van zeggen Haha!

Hoe dan ook was het een goede investering, als je het zakelijk bekijkt.

Want ofwel worden ze aan de slachtprijs verkocht en dat zal niet niks zijn met 10 van die kanjers. Ofwel worden ze voor meer verkocht. En dan kunnen ze hoe dan ook zo die castraties betalen, alleen hebben ze dan geen paarden meer om te castreren Clown

Als hun doel was/is om er zoveel mogelijk geld uit te halen, dan vind ik het heel erg, hoe ze dat doen...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:19

Dan klopt het nog niet..Reken maar uit wat dat voer kost wat zij voeren.. Ben je nog duurder uit..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:22

Ja, en daarom moeten de dieren nu weg. Het is niet wat ze zich voorgesteld hadden. Ik vraag me werkelijk af of ze nu echt van plan waren om die dieren te houden voor de rest van hun leven.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:37

Wat een gezeur hier zeg...

Ja ja, niet bepaald slim, maar die mensen bedoelde het vast niet fout...

En dit artikel? Sja, komt altijd de zakenvrouw in me opspelen: Goed gedaan, erg slim, die zijn ze binnen no time kwijt (ik wil die grijze wel, jum jum! Vingers aflikken )

en dat voer...Ja, mensen, willen jullie weten waar paarden vroegah mee gevoerd werden?

Hier is zo'n oud boertje met een Schwarzwalder Fuschs. Geweldig dier, heeft volgens mij nog nooit krachtvoer gezien in zijn leven. Hij krijgt gras, hooi en dat wat de koeien ook krijgen. Diertje is 24 jaar uit en levert af en toe nog een leuke dienst voor de kar (en dan krijgt hij na de tijd nog een pluimpje tabak...!). Behalve smid e.d. zegt die lieve oude kerel elke keer maar weer wat voor goedkoop paard hij heeft. Dier is nooit kreupel geweest, nooit koliek gehad, geen hoefproblemen....Nada.

Je kunt ook overdrijven...Laten we blij zijn dat ze wat te eten hebben gekregen...!

en kijk naar de foto, staan daar nou zielige paarden tussen? Zie daar stuk voor stuk prachtige beesten staan hoor..!
Laatst bijgewerkt door Adil op 05-07-08 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:43

Zo te zien hebben ze het goed gehad daar. Het ging toch ook niet om het voer, maar om de hormonen, dat ze weg moeten? 750 euri voor een castratie is afzetterij.
Volgens mij ben je ze op marktplaats zo kwijt. Hier staat ook zo'n kudde, maar gelukkig zijn dat wat ruinen, merries en 1 hengst.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:52

Mindim schreef:
Zo te zien hebben ze het goed gehad daar. Het ging toch ook niet om het voer, maar om de hormonen, dat ze weg moeten? 750 euri voor een castratie is afzetterij.
Volgens mij ben je ze op marktplaats zo kwijt. Hier staat ook zo'n kudde, maar gelukkig zijn dat wat ruinen, merries en 1 hengst.

Ach, daarom, die zijn ze zo kwijt (mits normale prijs....)

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:53

Adil 18, het is ook niet dat de dieren het niet goed hebben (gehad). Het is alleen jammer dat ze niet van tevoren bedacht hebben dat paarden onderhouden nu eenmaal niet voor niets gaat...

Ten eerste lijkt mij de hoeveelheid bijvoeding best veel naast het gras van 7!! hectare land voor 10 paarden. En dan castreren, 750 euro? Maar dan wel gehecht met gouddraad zeker...? Ik zou zeggen, verkoop er 2, laat de rest van dat geld castreren, laat er 2 beleren in het tuig, kunnen ze daarmee zelf het land onderhouden en ook nog een steentje bijdragen aan het 'nostalgisch erfgoed' Knipoog Er zijn best mogelijkheden te bedenken om toch een kudde van deze prachtige kanjers te kunnen houden...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:56

pretletter17 schreef:
Adil 18, het is ook niet dat de dieren het niet goed hebben (gehad). Het is alleen jammer dat ze niet van tevoren bedacht hebben dat paarden onderhouden nu eenmaal niet voor niets gaat...

Ten eerste lijkt mij de hoeveelheid bijvoeding best veel naast het gras van 7!! hectare land voor 10 paarden. En dan castreren, 750 euro? Maar dan wel gehecht met gouddraad zeker...? Ik zou zeggen, verkoop er 2, laat de rest van dat geld castreren, laat er 2 beleren in het tuig, kunnen ze daarmee zelf het land onderhouden en ook nog een steentje bijdragen aan het 'nostalgisch erfgoed' Knipoog Er zijn best mogelijkheden te bedenken om toch een kudde van deze prachtige kanjers te kunnen houden...

Absoluut, maar ik krijg sterk de indruk dat ze ook van de verantwoording afwillen, en dan is een dergelijk zielig verhaaltje natuurlijk een geweldig verkoopsmiddel Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:00

Dit is echt een spoedcursus voor de beginnende handelaar Lachen Lachen

U gaat naar de markt, pleurt het spul 3 jaar op het land, en ga dan vooral een snielug verhaal ophangen......... succes gegarandeerd Knipoog

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:00

Ten eerste, wat een gave beesten om te zien. Vind het echt een machtig mooi gezicht.

Maar verder...niet zo heel erg slim van die mensen natuurlijk . Als ze stamboek hebben moeten ze toch trouwens gewoon de normale verkoop in kunnen? Misschien zijn er wel buitenlandse geïnteresseerden voor biologische boerderijen in Europa of daarbuiten ofzo.
Dat ze nog niets kennen..tsja ook niet slim. Maar met wat geduld moeten ze nog best beleerd kunnen worden.

Bezint eer ge begint! En ik vind het ook een sentimenteel verhaal! Slecht werk van (mijn collega) de journalist. Ik lees geen enkele kritische houding ten opzichte van de geïnterviewde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:01

fijn dat deze mensen weer neergesabeld worden....typisch nederlandse mentaliteit het is nooit goed of het deugt niet...en vooral alles negatief bekijken.
Ze zeggen toch zelf dat ze het onderschat hebben,dus dat hoeven jullie ook niet allemaal te roepen....wat is er mis om de publiciteit op te zoeken? Misschien meldt iemand zich wel die er een wil kopen,ze zien er prachtig uit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:03

Chevano schreef:
het waren goede bedoelingen wij hadden ze tenslotte toch maar laten slachten. Het is alleen heel jammer dat die mensen nooit zijn benaderd van joh die paarden worden groter en duurder enzo. Dus om dan te zeggen het zijn maar eikels of pennys vind ik toch te ver gaan!! Het was goed bedoeld alleen geen deskundige hulp ingeroepen van ervaren mensen om ze te helpen. En dat is jammer als niemand ze wil gaan ze toch weer naar de slacht en wij kraaien er niet om anders hadden we als ze veulens waren er iets aangedaan!!

Dus je moet mensen gaan benaderen van die paarden worden groter en duurder...?
Is het niet zo dat je in de grote mensen wereld eerst zelf eens nadenkt voordat je een dier koopt?
Eens naar een manege of wat ook gaat en eens aan de eigenaar gaat vragen , goh, wat eet een paard nu? Hoe zijn hengsten?
Vóórdat je ze koopt?

Penny's van 12 bedoelen het ook goed, maar daar is iedereen wel tegen, waarom zijn mensen dan niet tegen penny's die volwassen zijn?
Juist volwassen mensen moeten verder kunnen kijken dan hun neus lang is Lachen

Maar ken jij die mensen toevallig?:)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:05

Heel lief bedoeld van die mensen maar niet echt handig om maar zo te zeggen. Maar als ik de foto zo zie inclusief de info over stamboek en netjes gechipt zijn ze deze kanjers zo kwijt gok ik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:16

geerke schreef:
fijn dat deze mensen weer neergesabeld worden....typisch nederlandse mentaliteit het is nooit goed of het deugt niet...en vooral alles negatief bekijken.
Ze zeggen toch zelf dat ze het onderschat hebben,dus dat hoeven jullie ook niet allemaal te roepen....wat is er mis om de publiciteit op te zoeken? Misschien meldt iemand zich wel die er een wil kopen,ze zien er prachtig uit.....

Niks mis mee, verdomd slim zelfs...!

Maar als we het allemaal over die boeg willen gooien...uiteindlijk gaan er slachtoffers vallen...en dat zijn dan helaas meestal de beesten.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:21

mooi geval van mensen met paarden ipv paardenmensen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:27

slachtoffers genoeg....kijk maar in asiels,op marktplaats velen willen van hun dier af...en nemen vervolgens weer een nieuwe.
Gelukkig zijn er ook mensen die nadenken voordat ze iets aanschaffen....ik denk in dit geval ze zich inderdaad door hun gevoel hebben laten meeslepen om die veulens te kopen(ik denk dat ik hetzelfde gedaan had,alleen ik heb de mazzel dat ik een paar da ken die vast wel voor minder in dit geval,een castratie hadden willen doen)de insteek stel ik wel erg op prijs,ik zou willen dat meer mensen zich zo voor dieren inzetten,deze dieren zijn goed gevoerd,dat kan je van een aantal andere "impulsieve"aankopen niet zeggen,deze mensen zouden het nooit zover laten komen dat hun dieren staan te verhongeren in een landje met z'n allen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:30

geerke schreef:
slachtoffers genoeg....kijk maar in asiels,op marktplaats velen willen van hun dier af...en nemen vervolgens weer een nieuwe.
Gelukkig zijn er ook mensen die nadenken voordat ze iets aanschaffen....ik denk in dit geval ze zich inderdaad door hun gevoel hebben laten meeslepen om die veulens te kopen(ik denk dat ik hetzelfde gedaan had,alleen ik heb de mazzel dat ik een paar da ken die vast wel voor minder in dit geval,een castratie hadden willen doen)de insteek stel ik wel erg op prijs,ik zou willen dat meer mensen zich zo voor dieren inzetten,deze dieren zijn goed gevoerd,dat kan je van een aantal andere "impulsieve"aankopen niet zeggen,deze mensen zouden het nooit zover laten komen dat hun dieren staan te verhongeren in een landje met z'n allen.

Zei ik net ook al...Zo'n gezeur om het voer, blij zijn dat die beeste überhaupt wat gekregen hebben...Maar sommige mensen vinden altijd wat he Lachen

Maar ergens hebben ze toch echt gelijk! Er stond nog niet zo lang geleden een geweldig paard bij ons op stal (nu verkocht). De eigenaresse, een 14-jarige küttekop Bloos , ging zo waardeloos met dat dier om! Het liefst had ik hem willen kopen, beetje leuk rijden en er weer een fijn beessie van maken en weer verkopen...

Alleen mijn verstand zat me in de weg... Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Adil op 05-07-08 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:31

Slimme media actie.

mensen geven misschien uit medelijden nog wel meer voor de paarden ook, die er overigens super uitzien. Want deze arme mensen hebben er 3 jaar lang zoveel geld aan uitgegeven. Clown

Het kan er bij mij niet in: dat je 10 veulentjes koopt en denkt dat ze nooit groot worden, maar jaren klein blijven Haha! Haha! Haha!
Aan de andere kant zitten er ook genoeg katten in het asiel, omdat mensen ze niet zo leuk meer vinden nu ze geen kitten meer zijn.

Deze paarden krijgen echt wel weer een andere baas.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:34

Zullen we eens kijken hoeveel paarden er op martkplaats en andere plekken worden verkocht omdat de eigenaar achteraf toch iets anders verwachttte? Of eens kijken hoeveel mensen hier slachtveulens opkopen? Ik snap echt niet waarom hier met het vingertje gewezen wordt naar hoe onbezonnen die mensen wel niet bezig geweest zijn. Weet je wat onbezonnen is? Geen actie ondernemen en de paarden laten staan zonder voer omdat je het niet kunt betalen en elkaar slopend omdat het allen hengsten zijn.
Als deze trekpaarden kistkalven waren geweest kregen de mensen een dikke pluim omdat ze er scharrelvee van hadden gemaakt Knipoog .
Die beesten waren anders allang worst geweest en hebben nu uitstel van executie of kans op een ander baasje.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:41

Ik vind t echt een verhaal waar je wat je met een korrel zout moet nemen..
Wie koopt er nou 10 belgische knollenveulens en bedenkt niet dat ze nog wel
's groot kunnen worden?? Mensen toch waar zit je verstand? Echt super
dat ze toendertijd gered zijn van de slacht maar als ik elke x als er een
hengst pony naar de slacht gaat hem koop dan staat t weiland bij de handelaar
ook snel vol Knipoog

Ik ga t wel ff tegen de handelaar zeggen waar ik voor werk die heeft nl een
grijze en rode belgische knol ze lopen allebei boor de de kar en de rode is drachtig.
Misschien heeft hij er belang bij voor een goed prijsje Haha!

GR

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:45

Beetje appart dat bokt tegenwoordig advertenties neerzet als voorpagina nieuws, maar goed voor die mensen beste publiciteit (behalve voor hun naam dan).

Het verhaal wat de advertentie bevat heb ik mijn vraagtekens bij. Volgens mij rammelt dan echt langs alle kanten. Maar goed de foto is leuk en heeft een hebbe hebbe hebbe gevoel, en zal de volgende penny ook aanspreken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:45

MirK schreef:
Zullen we eens kijken hoeveel paarden er op martkplaats en andere plekken worden verkocht omdat de eigenaar achteraf toch iets anders verwachttte? Of eens kijken hoeveel mensen hier slachtveulens opkopen? Ik snap echt niet waarom hier met het vingertje gewezen wordt naar hoe onbezonnen die mensen wel niet bezig geweest zijn. Weet je wat onbezonnen is? Geen actie ondernemen en de paarden laten staan zonder voer omdat je het niet kunt betalen en elkaar slopend omdat het allen hengsten zijn.
Als deze trekpaarden kistkalven waren geweest kregen de mensen een dikke pluim omdat ze er scharrelvee van hadden gemaakt Knipoog .
Die beesten waren anders allang worst geweest en hebben nu uitstel van executie of kans op een ander baasje.

fijn toch nog een positief geluid hier!,ik begon het al somber in te zien...