Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:dan moet in de regering zitten,en niet een splinterpartijtje zijn met twee zetels.....wat mij verbaasd is dat ik hier niet een positieve reactie lees over de partij voor de dieren,en dat terwijl ik dacht dat hier veel dierenliefhebbers zaten...weer een illusie armer.....
geerke schreef:marijnissen heeft heeeeel lang in de politiek gezeten,niet te vergelijken dus met de o zo nieuwe partij voor de dieren,geef ze de tijd......of zijn jullie bang dat jullie eigen trainingsmethodes niet door de beugel kunnen?aangezien aan de reacties te merken?
Jibbel schreef:Laat de PvdD zich eerst maar eens druk maken om alle opgehokte kippen, kalfjes die meteen bij hun moeder worden weggehaald en in een hok van 1x0,5m worden gestopt, varkens die snel opgefokt worden en nooit een straaltje zon hebben gezien, stieren die nooit het daglicht zien en altijd in een stand staan...
Arabesk schreef:Ja dat ben ik met je eens. Maar ja wie durft er een hele industrie aan te pakken? Teveel belangen mee gemoeid. Je bemoeien met sport met dieren is iets makkelijker scoren.
Neemt niet weg dat de rollkur van mij niet zo hoeft
geerke schreef:volg maar eens een debat(even wachten tot sept.)marianne thieme is wel een van de betere hoor!ella vogelaar kan daar een voorbeeld aan nemen!
Denk je dat mijn paarden nooit een dreun krijgen?
Iets wat 600 kilo weegt moet je vooral niet over je heen laten lopen(letterlijk en figuurlijk...)
Ik heb in de springsport gewerkt,en heb inderdaad misstanden gezien bij het trainen.....en ik denk toch niet dat hij de enige was....
DresslOver schreef:Arabesk schreef:Ja dat ben ik met je eens. Maar ja wie durft er een hele industrie aan te pakken? Teveel belangen mee gemoeid. Je bemoeien met sport met dieren is iets makkelijker scoren.
Neemt niet weg dat de rollkur van mij niet zo hoeft
haha joh, echt?Sorry Arabesk, kon het niet laten
Arabesk schreef:Ja met dit soort dingen heb ik wel een beetje het gevoel dat ze zich druk maken in een discussie over het broeikaseffect over de uitstoot van CO2 bij rokers, terwijl de zware industrie ik weet niet hoeveel meer CO2 uitstoot.
Oftewel, het staat niet echt in verhouding tot de andere dierenproblematiek, wat overigens niet goedpraat wat er gebeurt en het is ook goed dat het aangekaart wordt.
[/quote]Citaat:FEI STATEMENT ON HYPERFLEXION (ROLLKÜR): the following statement was adopted:
There are no known clinical side effects specifically arising from the use of hyperflexion, however there are serious concerns for a horse's well-being if the technique is not practiced correctly. The FEI condemns hyperflexion in any equestrian sport as an example of mental abuse. The FEI states that it does not support the practice.
DresslOver schreef:de PvdD meent van mening te zijn dat het in de topsport vaak mis gaat. Ook hier zijn mensen die zeggen dat een paard het niet beter heeft dan 'vroeger'.. Dat snap ik niet zozeer, vroeger stond een paard meer in het land, maar werd er óóit zoveel nagedacht over huisvesting, voer, de psyche van een paard, trainingsmethoden en waren we ooit zó kritisch op ons eigen handelen tov paarden als dat we nu zijn? Juist in de basissport en dan m.n. de recreatie zie ik het zó verdomd vaak mis gaan. Hoevaak hebben we geen topic voorbij zien komen: Help, mijn pony is niet te stoppen, welk bit?! Help, mijn pony wil niet rond, welke hulpteugel?
En vervolgens gaan ze rond rijden met een verkeerd afgestelde neusriem, en veel te streng in werkende pessoa, met een te kort gezette martingaal/thiedemann/slof of weet ik veel wat voor ander ding..
Natuurlijk valt er ook hoog bovenin de sport en op ieder laagje van de sport nog veel te verbeteren, maar we zijn al van ver gekomen! En ja, de meeste paarden gaan tegenwoordig (te) weinig naar buiten en staan in (te) kleine stallen, dat ben ik helemaal met jullie eens. Maar dat is vaak een gebrek aan plaats. Er komt steeds minder ruimte om de paardensport goed aan te passen. Als de PvdD echt wil helpen in plaats van stemmingmaken, laat ze dáár dan iets aan doen!
geerke schreef:dan moet in de regering zitten,en niet een splinterpartijtje zijn met twee zetels.....wat mij verbaasd is dat ik hier niet een positieve reactie lees over de partij voor de dieren,en dat terwijl ik dacht dat hier veel dierenliefhebbers zaten...weer een illusie armer.....