Connexxion-bus botst op paard, paard te water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crocus

Re: Connexxion-bus botst op paard, paard te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:43

Waarom moet altijd ergens wel iemand voor verantwoordelijk zijn cq schuld aan hebben, sommige dingen gebeuren gewoon, zonder dat iets of iemand daar iets aan kan doen, ja toch.

Schijnheilig Amen!
Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:52

slimmerik schreef:
MiniMouse schreef:
Bussen rijden nou eenmaal asociaal!
Ik heb echt nog nooit een bus gezien die zich normaal in het verkeer gedroeg.En je hoort ook niks anders dan dat!
Verschrikkelijk voor de eigenaar en het paard.

Lezen is ook een vak. Paard is fout. Springt nl. tegen bus aan. Of eigenlijk is de begeleider fout. Die laat het paard dat doen.

Arme buschauffeur wat zal die geschrokken zijn.

Dat is ook een beetje kort door de bocht Slimmerik! De begleider zou fout zijn want die liet dat paard dat doen Verward Ik heb zelf een paard wat dus ook bang is voor bussen/vrachtwagens en trekkers... en dus ook gewoon middenop de weg gaat staan in plaats van van het gevaar weg! Gelukkig zijn er een heleboel chauffeurs die er rekening mee houden en wat vaart minderen, maar er zijn ook een heleboel chauffeurs die dus expres nog even gas bij geven, remmen ontluchten en ook nog even gaan toeteren (dat geld ook voor gewonen automobilisten) of scooters die echt met een noodgang langs je heengaan.

Met bussen/vrachtwagens en trekkers ben ik voorbereid en ik zorg dat ik altijd gelegenheid heb om mijn paard even een oprit te laten oplopen ofzo, ook ga ik niet overdag de weg op als ik weet dat er erg veel trekkers rondrijden. Maar het is mij laatst nog gebeurt dat ik ook aan het wandelen was met mijn stalgenoot en er een brommer van achteren kwam... mijn paard is serieus nog nooit van een brommer geschrokken en nu ineens flipte hij en hij gaat dus ook richting het gevaar! In een fractie van nog minder dan een halve seconde was hij zo om mij heengedraaid en stond midden op de weg (fietspad)! Ik weet precies welke kant hij opdraaid en dat hij in een cirkel om mij heen blijft, maar nog kon ik het niet voorkomen en was niet op deze aktie voorbereid. Ik was me doodgeschrokken. Gelukkig kon de brommer nog op tijd remmen en is alles goed afgelopen! Als eigenaar kun je daar gewoon niets aan doen... mijn paard is voor 99% verkeersmak, maar er kan altijd iets gebeuren zoals dit.

De chauffeur kan er misschien ook niets aan doen en de eigenaresse ook niet, het paard al helemaal niet. Het is gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden!! Sterkte voor eigenaresse en paard!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:53

Crocus schreef:
Waarom moet altijd ergens wel iemand voor verantwoordelijk zijn cq schuld aan hebben, sommige dingen gebeuren gewoon, zonder dat iets of iemand daar iets aan kan doen, ja toch.

Schijnheilig Amen!
Haha!

Inderdaad!!

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:00

Ik zeg nergens dat ik de buschauffeur de schuld geef. Of de eigenaar vrijspreek van schuld, verre van!
Ik geef alleen aan dat ik zelf toch wel weer even de schrik erin heb zitten. Als je paard van iets anders dan de bus gaat stuiteren en zo in paniek is dat hij tegen een bus aanspringt, is niet best en kan gebeuren met een onervaren 4-jarige.
Dit voorval geeft het gevaar van buitenrijden aan in deze omgeving.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:50

Dit is vlak bij mij! :|
Echt heel naar dat dit soort dingen gebeuren.
Beide bestuurders moeten beter opletten, maar dit kan natuurlijk áltijd gebeuren..

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:24

LittleKathy: En als je weet dat je paard bang is kun je ook even gebaren dat hij moet stoppen, de meeste doen dat heus wel. Ik heb het een tijdje terug met een tractor wel gehad die gewoon langs mn peerdje kachelde tewrijl ik gebaarde om vaart te minderen en ik kon geen kant op! Gelukkig ging dat goed, maar ik vond het zo aciosaal!! (sorry, quoten ging iets mis)

Dit heb ik dus ook gehad laatst! Pony op hol, vlak voor tractor in rengalop, moest hem loslaten. Tractor is gewoon doorgereden!!!
Kijk, misschien was dit niet de busschauffeur zijn schuld, misschien wel (ik was er niet bij) maar over het algemeen wordt er weinig rekening gehouden met paarden op de weg, vooral door BEROEPSVERKEER.

Ontzettend sneu voor het paard en zijn bazin dat dit gebeurt is.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:29

Ik heb hier nog helemaal niks over gehoord, ik woon aan deze weg, ik denk niet dat de buschauffeur veel schuld heeft als ze echt op de weg liep, ik loop hier ook dagelijks met paarden maar altijd in de berm of op het fietspad en zeker 3 meter van de weg af.. Kan me voorstellen als het paard op de weg liep dat de bus er tegenaan botst als het dier in paniek raakt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:47

Ik bedoelde helemaal niet dat het de schuld van de buschauffeur is. Ik melde eigenlijk in het algemeen op naar aanleiding van andermans reacties hier dat buschauffeurs erg asociaal rijgedrag hebben. Ik vind het erg sneu voor allen betrokkenen.
Maar ik weet ook hoe achterlijk hard buschaufeurs kunnen rijden..die letten echt nergens op.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:18

Ik vind het raar dat dit heeft mogen gebeuren.
Ik rijd elke dag op de aalsmeerderweg en de paarden lopen meestal altijd op het fietspad.
De weg en fietspad zijn met struiken van elkaar gescheiden.
Ook rijdt daar veel verkeer en rijden ze altijd harden dan 50 meestal wel 60!.

Vind het wel heel akelig dat dit zo gebeurd Boos!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:00

MiniMouse schreef:
Bussen rijden nou eenmaal asociaal!
Ik heb echt nog nooit een bus gezien die zich normaal in het verkeer gedroeg.En je hoort ook niks anders dan dat!
Verschrikkelijk voor de eigenaar en het paard.

Kortzichtig geneuzel zeg, alles en iedereen over 1 kam scheren. Maar ja, paardenvolk is zelf altijd heel correct he??????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 21:26

Ik heb een mailtje gehad van de eigenaresse van het paard Lachen

Ik mag hem natuurlijk niet openbaar maken, maar het komt er op neer dat het redelijk goed gaat met het paard.
Volgens de eigenaresse stond ze naast het paard om het hek van het terrein open te maken, toen de bus er aan kwam en die vond het niet nodig om even te wachten.
Het paard schrok en liep achteruit tegen de bus aan. Daardoor schrok ze nog meer en viel in de sloot.
Volgens de buschauffeur kon hij het paard niet ontwijken, maar hij heeft ook niet stapvoets gereden.
De aalsmeerderweg is expres smal aangelegd om hard rijden te voorkomen, maar de weg is ook te smal voor bussen en groot verkeer.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:00

Volgens botste het paard dus tegen de bus Knipoog

Gelukkig is het redelijk goed afgelopen.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:31

zo smal is de aalsmeerderweg anders niet hoor. En de meeste mensen rijden er wel te hard. Niet alleen de bussen, ook de 'gewone' automobilisten.

Toch jammer dat het heeft moeten gebeuren.

(mag ik vragen wie de eigenaresse was en welk paard het is?)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:57

Er werd daar 20 jaar geleden al te hard gereden , is leuke recht door weg van 4.5 km lang met een stoplicht; of zijn er inmiddels drempels aangebracht? (vond het vroeger zo suf om die hele weg af te fietsem als ik naar het HWC fietste of het Casimir Slapen )..

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:04

Er is alleen dat stoplicht ja, geen drempels of iets nog.
Toch is de weg aardig smal hoor, als ik er met mijn mercedes vito rij en kom een bus tegen kan ik nog net op de weg blijven, en zo is bij mijn broer al zijn spiegel eraf gereden omdat hij niet verder de kant in kon..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:05

De weg is ook smal, hoe vaak er geen auto in de sloten belanden...

Allano2502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:07

Ja zwaar klote als dat gebeurd ik zou uit me dak gaan.
bussen kunnen aardig met vaart langs je komen en auto's net zo goed
mij paard is dan ook gelukkig verkeersmak maar zou maar net zo zijn als je er op zit
en je krijgt van die maffe mensen die met een aardige gang langs gaan.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:09

ik heb t niet zo op connexxion bussen, maar dat komt omdat er 2 jaar geleden eentje tegen míj op reed, zijn fout.
Dat geeft me niet de toestemming om nu te oordelen hoe t daar verlopen is en wie zijn schuld het was..
In iedergeval erg sneu voor paard en ruiter, en buschauffeur zal ook wel flink geschrokken zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:09

Ik ga geen schuldige aanwijzen.

Ik heb wel een reactie over buschauffeurs en mede de taxi's voor bijvoorbeeld gehandicapten of bejaardenvervoer.Die lui rijden 9 van de 10 keer te hard en hebber (hier tenminste) maling aan of op de stoep naast hun kleine kindertjes naar school lopen, dus laat staan als er een paard loopt.
Ik heb me al voor genomen toch maar eens een klachtenbrief naar de Arriva te sturen over het asociale rijgedrag van de chauffeurs. Het zal er hier wel niet veel anders aan toe gaan dan ergens anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 23:12

KylaLover schreef:
zo smal is de aalsmeerderweg anders niet hoor. En de meeste mensen rijden er wel te hard. Niet alleen de bussen, ook de 'gewone' automobilisten.

Toch jammer dat het heeft moeten gebeuren.

(mag ik vragen wie de eigenaresse was en welk paard het is?)

Voor zover ik weet zit diegene niet op Bokt.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:08

Mindim schreef:

Ik heb wel een reactie over buschauffeurs en mede de taxi's voor bijvoorbeeld gehandicapten of bejaardenvervoer.Die lui rijden 9 van de 10 keer te hard en hebber (hier tenminste) maling aan of op de stoep naast hun kleine kindertjes naar school lopen, dus laat staan als er een paard loopt.
Ik heb me al voor genomen toch maar eens een klachtenbrief naar de Arriva te sturen over het asociale rijgedrag van de chauffeurs. Het zal er hier wel niet veel anders aan toe gaan dan ergens anders.

Wat ik al eerder aangaf bij conexxion nemen ze alles aan wat maar een rijbewijs heeft. Ben de afgelopen 5 jaar met de taxi naar school gebracht en een keer bijna aangereden omdat een chauffeur van conexxion met 60 bij ons het terrein afscheurde.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:49

Ik vind hier dat ''de vraag'' wel een beetje van een kant uit komt.

De weggebruikers zijn meestal 'associaal' en ze hebben maar rekening te houden met ruiters...
Daar ben ik het opzich wel mee eens, maar ik vindt ook dat je als ruiter met een bijvoorbeeld niet verkeersmak paard (nog) niet naar de drukke weg moet gaan.
Weggebruikers gaan er ook van uit dat de paarden en pony's die op de weg komen daar ook kunnen komen, zij kunnen toch niet bij elk dier wat ze tegenkomen de snelheid ruim verlagen en 20 meter afstand houden. De meeste hebben ook gewoon hun werk en hun ding en op sommige wegen kom je echt wel een heel aantal paarden met ruiters tegen.

Verkeer is rekening houden met weggebruikers, zo dien je ook niet 40 km per uur op een 1 baans 80 km weg te rijden en zo vindt ik ook dat je niet met een jong en onstuimig niet verkeersmak paard het overige verkeer moet gaan ''lastig vallen''.

Tuurlijk moeten paarden wel verkeersmak kunnen worden, zorg voor een ervaren paard erbij. Wanneer de situatie echt gevaarlijk dreigt te worden dan kan de ruiter gebaren dat het voertuig vaart moet minderen. Ik vind het natuurlijk wel erg onbeschoft als dit teken genegeerd wordt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:05

Crocus schreef:
marleenn schreef:
Als de bus zelf genoeg afstand had gehouden was dit minder snel gebeurd.

En als vrouw met paard genoeg afstand had gehouden ook; zo lust ik er nog wel eentje. Zou het niet kunnen dat dit gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden was, in plaats van dat het meteen maar aan de buschauffeur ligt ? Beetje kort door de bocht hoor. Zoiets is voor alle partijen vervelend: voor vrouw, paard, bus-inzittenden en, ja, *zelfs* voor de chauffeur.

Inderdaad wat ik dacht toen ik het las. De bus moet al vaart hebben geminderd, anders had het paard er nu heel anders uitgezien denk ik zo. De meeste snelheid zal het paard gehad hebben, omdat die in hun angst heel snel reageren en dan inderdaad richting paniekkant opspringen. En als hij dan tegen de bus knalt en weer terug knalt de sloot in.

Ik heb een paard doodgereden zien worden door de moeder van de amazone die er dus met de auto en verlichting zo'n 15 meter achterreed stapvoets. Als het paard maar snel genoeg omdraait en naar de auto toe springt en je raakt hem op het juiste punt. En geloof me, je doet niets meer hoor als een paniek paard tegen je bus aan knalt. Dit is niemand verwijtbaar -> hooguit wanneer reeds bekend was dat een paard wat paniekerig kan reageren en niet 100% verkeersmak is... Ga dan niet de weg op. Maar normaal gesproken is dit een hele nare samenloop van omstandigheden waar half bokt alweer een mening over de chauffeur/maatschappij/weg/andere weggebruikers etc heeft...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:06

Kath_ schreef:
Ik vind hier dat ''de vraag'' wel een beetje van een kant uit komt.

De weggebruikers zijn meestal 'associaal' en ze hebben maar rekening te houden met ruiters...
Daar ben ik het opzich wel mee eens, maar ik vindt ook dat je als ruiter met een bijvoorbeeld niet verkeersmak paard (nog) niet naar de drukke weg moet gaan.
Weggebruikers gaan er ook van uit dat de paarden en pony's die op de weg komen daar ook kunnen komen, zij kunnen toch niet bij elk dier wat ze tegenkomen de snelheid ruim verlagen en 20 meter afstand houden. De meeste hebben ook gewoon hun werk en hun ding en op sommige wegen kom je echt wel een heel aantal paarden met ruiters tegen.

Verkeer is rekening houden met weggebruikers, zo dien je ook niet 40 km per uur op een 1 baans 80 km weg te rijden en zo vindt ik ook dat je niet met een jong en onstuimig niet verkeersmak paard het overige verkeer moet gaan ''lastig vallen''.

Tuurlijk moeten paarden wel verkeersmak kunnen worden, zorg voor een ervaren paard erbij. Wanneer de situatie echt gevaarlijk dreigt te worden dan kan de ruiter gebaren dat het voertuig vaart moet minderen. Ik vind het natuurlijk wel erg onbeschoft als dit teken genegeerd wordt.

Super verwoord.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:08

ukje schreef:
Mindim schreef:

Wat ik al eerder aangaf bij conexxion nemen ze alles aan wat maar een rijbewijs heeft. Ben de afgelopen 5 jaar met de taxi naar school gebracht en een keer bijna aangereden omdat een chauffeur van conexxion met 60 bij ons het terrein afscheurde.

Zozo één keer bijna aangereden in 5 jaar dagelijks 2x vervoer?
En dan ook nog bijna?
En dat op een connexxion bestand van 15000 medewerkers.
Ik ken mensen in mijn dorp die maar alleen zijn en meermaals meer dan bijna iemand hebben aangereden.

Niet alles over één kam scheren!