Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:MiniMouse schreef:Bussen rijden nou eenmaal asociaal!
Ik heb echt nog nooit een bus gezien die zich normaal in het verkeer gedroeg.En je hoort ook niks anders dan dat!
Verschrikkelijk voor de eigenaar en het paard.
Lezen is ook een vak. Paard is fout. Springt nl. tegen bus aan. Of eigenlijk is de begeleider fout. Die laat het paard dat doen.
Arme buschauffeur wat zal die geschrokken zijn.
Crocus schreef:Waarom moet altijd ergens wel iemand voor verantwoordelijk zijn cq schuld aan hebben, sommige dingen gebeuren gewoon, zonder dat iets of iemand daar iets aan kan doen, ja toch.Amen!
MiniMouse schreef:Bussen rijden nou eenmaal asociaal!
Ik heb echt nog nooit een bus gezien die zich normaal in het verkeer gedroeg.En je hoort ook niks anders dan dat!
Verschrikkelijk voor de eigenaar en het paard.
KylaLover schreef:zo smal is de aalsmeerderweg anders niet hoor. En de meeste mensen rijden er wel te hard. Niet alleen de bussen, ook de 'gewone' automobilisten.
Toch jammer dat het heeft moeten gebeuren.
(mag ik vragen wie de eigenaresse was en welk paard het is?)
Mindim schreef:Ik ga geen schuldige aanwijzen.
Ik heb wel een reactie over buschauffeurs en mede de taxi's voor bijvoorbeeld gehandicapten of bejaardenvervoer.Die lui rijden 9 van de 10 keer te hard en hebber (hier tenminste) maling aan of op de stoep naast hun kleine kindertjes naar school lopen, dus laat staan als er een paard loopt.
Ik heb me al voor genomen toch maar eens een klachtenbrief naar de Arriva te sturen over het asociale rijgedrag van de chauffeurs. Het zal er hier wel niet veel anders aan toe gaan dan ergens anders.
Crocus schreef:marleenn schreef:Als de bus zelf genoeg afstand had gehouden was dit minder snel gebeurd.
En als vrouw met paard genoeg afstand had gehouden ook; zo lust ik er nog wel eentje. Zou het niet kunnen dat dit gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden was, in plaats van dat het meteen maar aan de buschauffeur ligt ? Beetje kort door de bocht hoor. Zoiets is voor alle partijen vervelend: voor vrouw, paard, bus-inzittenden en, ja, *zelfs* voor de chauffeur.
Kath_ schreef:Ik vind hier dat ''de vraag'' wel een beetje van een kant uit komt.
De weggebruikers zijn meestal 'associaal' en ze hebben maar rekening te houden met ruiters...
Daar ben ik het opzich wel mee eens, maar ik vindt ook dat je als ruiter met een bijvoorbeeld niet verkeersmak paard (nog) niet naar de drukke weg moet gaan.
Weggebruikers gaan er ook van uit dat de paarden en pony's die op de weg komen daar ook kunnen komen, zij kunnen toch niet bij elk dier wat ze tegenkomen de snelheid ruim verlagen en 20 meter afstand houden. De meeste hebben ook gewoon hun werk en hun ding en op sommige wegen kom je echt wel een heel aantal paarden met ruiters tegen.
Verkeer is rekening houden met weggebruikers, zo dien je ook niet 40 km per uur op een 1 baans 80 km weg te rijden en zo vindt ik ook dat je niet met een jong en onstuimig niet verkeersmak paard het overige verkeer moet gaan ''lastig vallen''.
Tuurlijk moeten paarden wel verkeersmak kunnen worden, zorg voor een ervaren paard erbij. Wanneer de situatie echt gevaarlijk dreigt te worden dan kan de ruiter gebaren dat het voertuig vaart moet minderen. Ik vind het natuurlijk wel erg onbeschoft als dit teken genegeerd wordt.
ukje schreef:Mindim schreef:Ik ga geen schuldige aanwijzen.
Ik heb wel een reactie over buschauffeurs en mede de taxi's voor bijvoorbeeld gehandicapten of bejaardenvervoer.Die lui rijden 9 van de 10 keer te hard en hebber (hier tenminste) maling aan of op de stoep naast hun kleine kindertjes naar school lopen, dus laat staan als er een paard loopt.
Ik heb me al voor genomen toch maar eens een klachtenbrief naar de Arriva te sturen over het asociale rijgedrag van de chauffeurs. Het zal er hier wel niet veel anders aan toe gaan dan ergens anders.
Wat ik al eerder aangaf bij conexxion nemen ze alles aan wat maar een rijbewijs heeft. Ben de afgelopen 5 jaar met de taxi naar school gebracht en een keer bijna aangereden omdat een chauffeur van conexxion met 60 bij ons het terrein afscheurde.