Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Judith_ schreef:Als ik denk aan de suicadel race's vind ik dit soft. Maar mijn hobby zal het niet zijn.
detour schreef:Paarden kunnen al enorm verzuren (tying up) als die mensen weg zijn gegaan,Welshcobfan, dat is enorm pijnlijk, je spreekt adn niet meer van een cooling down; de dieren moeten direct na de race nog wel 15 minuten in beweging blijven.
Hoe weet je dat ze zo'n geweldig leven hebben en dat ze zo aanbeden worden?
detour schreef:Judith_ schreef:Als ik denk aan de suicadel race's vind ik dit soft. Maar mijn hobby zal het niet zijn.
Wat zijn dat?
Welshcobfan schreef:Omdat die paarden staan voor dorpseer![]()
Als mijn pony een keer flink aan de kletter gaat kan het net zo goed gebeuren. Maar het is maar 1 keer per jaar en ik denk dat het filmpje erger lijkt dan het in werkelijkheid is.
Tuurlijk is het beter om direct een cooling down te doen, maar het is best lastig om al die mensen bij je paard weg te houdenDat zie je met de wielrenners ook, die kunnen ook niet rustig even afkoelen na de tour omdat iedereen om ze heen danst.
Die paarden hebben het afgezien van die ene keer rennen het zeer goed voor elkaar in ieder geval! mooie grote stallen, wei en natuurlijk een zeer goede training.
(tuurlijk zijn die rennen niet ideaal voor paarden, maar ik snap best waarom ze het doen. Het gaat wel om goed getrainde paarden en ik denk ook dat het filmpje erger lijkt dan in het echt)
Ik vind het wel erg dapper dat die mannen die erop rijden het aandurven
detour schreef:Heb ook gekeken en vindt het geschift hoe ze die dieren door de bochten jakkeren, respectloos voor de paarden, sloopwerk ook.
Verder kan ik de kracht waarmee ze de paarden meppen niet goed inschatten maar het is voor een paard zijn spieren en pezen heel slecht om na het rennen niet rustig uit te galopperen en een goede cooling down te doen. Daarbij is het voor een paard heel wat comfortabeler om op dit tempo een ruiter te hebben die niet op zijn rug bonkt.
Dit is toch wel heel wat anders dan hoe normale paardenraces verlopen. Voor de bokkers die dat zielig vinden: Dan moet je dit wel zware mishandeling vinden imo.
detour schreef:Hoe weet jij dat ze daarna nog prima mee kunnen? Heb je bewijzen?
Ik blijf het gewoon erg dom vinden dat er zo geweldig voor ze gezorgd wordt om ze dan vervolgens zo te laten racen..
Als je kjikt op de grote renstallen (heb zelf gewerkt op twee stallen) dan worden risico's zo veel mogeljik vermeden. Ik krijg de indruk dat men daar beter weet hoe men blessureleed kan voorkomen dan met deze race. Slechte reclame voor de rensport.
katiavl schreef:Lijkt me niet dat de paarden het hele jaar door de stadshelden zijn, als ze willekeurig worden geloot
Welshcobfan schreef:detour schreef:Hoe weet jij dat ze daarna nog prima mee kunnen? Heb je bewijzen?
Ik blijf het gewoon erg dom vinden dat er zo geweldig voor ze gezorgd wordt om ze dan vervolgens zo te laten racen..
Als je kjikt op de grote renstallen (heb zelf gewerkt op twee stallen) dan worden risico's zo veel mogeljik vermeden. Ik krijg de indruk dat men daar beter weet hoe men blessureleed kan voorkomen dan met deze race. Slechte reclame voor de rensport.
Omdat de eigenaar die de paarden uitleend ook niet dom is en geen zin heeft om na zo'n race een kansloos paard terug te krijgen en dat krijgt hij dus ook niet. Paard is niet rijp voor de slacht na zo'n race en kan nog makkelijk jaren mee![]()
Tuurlijk is het niet slim om zo'n korte baan te racen, niet alleen voor de paarden maar het brengt voor de ruiters ook een groot risico mee. Maar ja, zolang het elk jaar toch aardig goed gaat komt daar geen verandering in denk ik... Het moet eerst een goed misgaan voordat men wil veranderen helaas.