Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:49

Gewoon zorgen dat je paard alleen in het water mest Cool

MidasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:50

Ik heb wel met paarden te maken maar als ik lekker aan het strand lig hoef ik echt geen hoop met paarden stront naast me te hebben.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:51

Inderdaad, het strand is niet van de paardenmensen, het strand is van iedereen!

En wat betreft de mest: ik denk dat het grootste probleem is, als er nog veel mensen zijn en je er dan met je paard rijdt en je paard mest.
Als je op een verlaten strand rijdt, paard mest en het wordt later 'meegevoerd' door de zee (of uitelkaar gegeten door de vogels), is er de volgende dag nagenoeg niets meer van te zien. En dan is er dus ook minder overlast van.

Amaris

Tja.. er wordt een paar keer geroepen, 'het gaat maar om 15 dagen per jaar dus waar maken de ruiters zich druk om'.

Kun je ook omdraaien. Het gaat maar om 15 dagen per jaar, dus waar maakt die Castricummer zich druk om?

MidasjeJarig

Apple schreef:
Gewoon zorgen dat je paard alleen in het water mest Cool

Nou zwemse dan
Haha! Misselijk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:53

Wat denk je dat er allemaal in het zeewater zit? Daar kan wat paardenmest best bij Haha!.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:56

Ik kom regelmatig op dat strand ook zomers. Als mensen met paarden de afgang in de duinen nemen kom je op een rustig gedeelte van het strand en ben je niemand tot last. Om met een paard op een hele zonnige dag via de hoofdopgang te gaan is minder handig.

Overigens zijn er dit jaar nog weinig echt warme avonden geweest dat het te druk was op het strand na 8 uur. Misschien dat die man voorbeelden heeft van andere jaren?

Ik zou het jammer vinden als je straks ook niet meer op dit stuk strand mag komen in de zomerperiode. Het gebied van de gemeente Bergen is ook al verboden terrein.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:56

Haha! al die poepende en plassende kinderen, dan liever een paardenhoop hoor!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:57

Hehehe, ik mag vanaf 8 uur op het strand en als ik er dan heen wil, dan ga ik.. En na achten ligt er bij ons op het strand geen hond meer.. En weet je waar ik me aan erger? Vliegeraars, die hun vlieger vlak boven het hoofd van je paard laten razen. Mag ik dan nu ook een klachtenbrief gaan schrijven?

MidasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:57

Apple schreef:
Wat denk je dat er allemaal in het zeewater zit? Daar kan wat paardenmest best bij Haha!.

was een geintje.

Maar wat ook wordt vergeten er zijn ook mensen die doodsbang zijn voor paarden.
Niet iedereen vindt ze leuk (gek he) Clown

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:58

Hm, Tetanis krijg je toch van paardenmest in wondjes? Groot gelijk dat mensen zich ergeren over de mest op het strand. Al zou ik ook wel graag eens met mooi en warm weer op het strand willen rijden. Maar doe ik niet want mn paard is enorm gespannen op het strand! Lachen

MidasjeJarig

Maanling schreef:
Haha! al die poepende en plassende kinderen, dan liever een paardenhoop hoor!

Ja idd

Twiggy2008

Heeft deze Tim wel eens gezien wat mensen nog meer achter laten op het strand Scheve mond ? Wat niet biologisch afbreekbaar is?
Als men zich daar nou eens druk over gaat maken?

Samen spelen, samen delen Knipoog . Als ruiters lekker na 8en nog even het strand op kunnen, prima.
Er lopen ook vaak loslopende honden rond (en die poepen en plassen er ook) en hoe vaak zie je geen olie of iets dergelijks liggen of ander vuil? Met wonden e.d. moet je misschien niet blootvoets op het strand gaan lopen, als je bang bent dat je er een infectie van krijgt. Vork

Overigens lijkt het mij niet handig om met hele angstige paarden en/of onervaren ruiters op het strand te gaan rijden.
Daar zijn we het allemaal wel over eens, lijkt mij, toch? Lachen

Apple

Maanling schreef:
Tja.. er wordt een paar keer geroepen, 'het gaat maar om 15 dagen per jaar dus waar maken de ruiters zich druk om'.

Kun je ook omdraaien. Het gaat maar om 15 dagen per jaar, dus waar maakt die Castricummer zich druk om?

Nederland is een dichtbevolkt land. Het is vaak een kwestie van zo verstandig mogelijk met elkaar omgaan, daarnaast leven en laten leven.
Paarden, kites, honden en badgasten kunnen prima hetzelfde stuk strand delen als er maar een beetje rekening met elkaar wordt gehouden. Zo lang is het stuk strand vaak niet dat echt vol ligt met mensen, dus dat is als paardenliefhebber best te omzeilen (andere opgang nemen, ander tijdstip om te rijden). Daarnaast is het gewoon echt geen hol aan om met 25 graden te paard te zitten op het strand terwijl daar nog allemaal mensen liggen, inderdaad, op al die andere dagen in het jaar is dat een stuk fijner.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:59

En die loslopende honden dan? Laten die niets achter op het strand? Het is dan wel een stuk kleiner maar ook absoluut niet prettig om in te stappen (of je nu wel of geen schoenen aan hebt!)
Zoals al eerder gezegd: worden de regels netjes opgevolgd is het weer niet goed.
Misschien kunnen ze een stuk maken alleen voor de ruiters en baasjes met hun honden en een stuk voor de zonliefhebbers die lekker willen zonnen?
Het zou ook al een heel stuk helpen als alle mensen hun troep op zouden ruimen, geen plakkende snoeppapiertjes, geen dopjes van bierflesjes enzovoorts, ook geen pretje om in te stappen met blote voeten!

vonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:00

jesito schreef:
Die kerel moet niet zo zeuren, de mensen weten ook dat na 20.00 paarden op het strand mogen komen kunnen zij ook een beetje rekening mee houden.
.

Ik heb het weinig mee gemaakt dat andere mensen rekening houden met je paard. Je kunt beter zelf de verstandigste zijn en op drukke dagen het strand vermijden. Ik ben het wel met de man eens dat er genoeg mensen zijn die een vol strand op rijden zonder bewust te zijn van de gevaren. Dan doel ik niet op de mest, dat vind ik een beetje onzinnig, maar op de mogelijke schrikreactie van een paard. Uiteraard zijn er paarden die er niet van op of om kijken maar je moet ergens een lijn trekken. Op een super drukke stranddag heb je daar niets te zoeken met je paard. In Egmond mag je zelfs de hele zomer niet het strand op. Dan is het nog soepel als je op een wat mindere zomerse dag nog na achten het strand op mag.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:01

Maanling schreef:

Waarschijnlijk omdat die 15 dagen de enige dagen zijn dat ze van het strand kunnen genieten?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:17

Sjonniej schreef:
En die 15 dagen in het jaar dat het echt súper lekker strandweer is, kan je ook best met je paard van het strand afblijven. Die anderen 350 dagen is het strand weer van jou.

als je de luxe hebt om aan het strand te wonen en er 365 dagen per jaar heen kunt wel. Als je net 14 dagen vakantie hebt geboekt met je paard en het is goed weer moet je dus maar wegblijven? beetje egoistisch dus om het zo te zeggen. ik ga in de zomer 2 weken naar het strand met mn paard, en ik ga dan niet om maar 2 weken in de bak te rijden omdat het mooi weer is en ik anders iedereen in de weg rijd. dan kan ik net zo goed thuisblijven

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:31

Maar je mag toch ook 's ochtend voor een bepaalde tijd komen?
Tuurlijk moet je niet midden op de dag op het strand gaan rijden maar 's ochtends redelijk vroeg en 's avonds wat later miet het geen probleem zijn.
Wij gaan in de zomer weleens zwemmen met de paarden bij een zwem meer, dan gaan we ook altijd 's ochtends vroeg rond een uur of 7 vertrekken om 10 uur weer thuis, dat is zoiezo veel heerlijker, ben je helemaal alleen alle ruimte voor jezelf geen lastige surfers of rond rennende kinderen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:58

Ik snap het niet helemaal... ik sta ook vlakbij Castricum met mijn paard (Egmond) en we mogen zelfs 's avonds na 8en het strand niet op in die omgeving tussen 1 mei en 1 oktober!! Slechts op een klein stukje (oprit Bakkum) mag je van 1 mei t/m 1 oktober wel het strand op, maar dat is dus ook voor 8 uur 's ochtends en na 8 uur 's avonds!

Snap niet wat die Castricummer dan te zeuren heeft Verward En hordes mensen 's avonds na 8 uur is ook een beetje overdreven zeg!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:02

Ik vind die mest op het strand ook maar vies hoor. Liep ik een paar weken geleden op mijn blote voeten op een pad over de duinen naar het strand. Ligt dat hele pad vol. Helemaal verspreid over de breedte.
Daar loop je dan met je blote voeten!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:19

Tjongejonge wat een geneuzel zeg...
Ergens snap ik zij ncommentaar, maar de regels zijn opgesteld op zo'n manier dat als het goed is iedereen wel van het strand kan genieten.

Waar ik me persoonlijk veel meer aan stoor op het strand is als je je net ergens geinstalleerd hebt met je handdoek en je koelbox, dat er mensen (het liefste tegen jouw handdoek aan) naast je komen liggen en dan lekker de ene sigaret na de andere weg zitten paffen en de peuken zo in het zand mikken omdat ze te lam zijn om dat in een prullenboek te gooien.
Dan kan mijn middagje strand echt een dip krijgen, zeker als het na een paar keer verkassen blijft gebeuren...

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:22

volgens mij willen ze een regime gaan starten: " ban de paarden uit ''

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:29

Apple heeft helemaal gelijk, vind ik!
(Wat wil je als je aan het strand staat... Knipoog)

Het gaat er gewoon om dat iedereen een beetje rekening houd. Ik was vorige week op het strand, 's avonds laat toen het zo hard waaide. Ik had mijn spullen vastgebonden aan een paal, zodat ze niet wegwaaiden. Verder was er helemaal niemand te zien. Komt er een man met zijn hond aanlopen en hij gaat doodleuk staan kijken hoe die hond mijn tas en kleren onderpist. Op een heel stuk leeg strand, en zonder ook maar in te grijpen! Dát soort mensen moeten ze weren van het strand. Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:36

Hondenpoep is makkelijker voor de baas direct op te ruimen.

Met paardenmest is dat helemaal niet mogelijk.