Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:12

Yinari schreef:
Met het geld wat erin omgaat heb ik dan weer minder moeite. Ja, hoor eens, dat is nu eenmaal zo en niet bij ál het geld wat uitgegeven wordt kun je zeggen dat het beter ergens anders naartoe gegaan was (hoewel dat misschien wel waar is).

1,2 miljard dollar vind ik dan ook absurd. Maar dat is mijn bescheiden mening!

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:13

zoveel geld uitgeven en dan maar 1 longeerkraal voor 200 paarden, dat wordt dringen.... of nooit spelen en stretchen

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:13

Judith_ schreef:
Pollen schreef:
En toch kan ik er niet bij dat er 1.2 Miljard (!!!) dollar geinvesteerd wordt terwijl elders op de wereld...
Maar ik zal de enomische belangen nooit gaan begrijpen ben ik bang.


Ben helaas bang dat het niet eens elders op de wereld is, maar in het zelfde land ook economische prut te vinden is

Ja, dat is helemaal waar. In China zelf is er zo ontzettend veel ellende wat afgeschermd wordt voor de Westerse Wereld. Zo zet China een mooi masker op met de olympische spelen... schande!

Sorriso

Berichten: 4895
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:16

Netjes hoor, zeker wel. Klinkt allemaal erg goed.

Maar 'een enorme bak met oppervlakte van 1200 vierkante meter'?? Als ik een beetje kan rekenen heb ik op stal dus ook een enorme bak, want bij mijn weten is dit gewoon 20x60... Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Okay, het is absurd als je bedenkt dat een groot deel van de bevolking een super slecht leven heeft. Maar als China de Olympische Spelen in haar land wil hebben, zal ze er ook wat voor moeten doen.

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:18

Waar staat de oppervlakte van het weiland?!

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:21

eilleen333 schreef:
Waar staat de oppervlakte van het weiland?!

2 zielen 1 gedachte Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:23

Een weiland voor 225 paarden? (Die ook nog eens grotendeels allemaal apart zouden moeten staan) Clown Hoe wil je dat vinden en doen in drukbewoond en dichtbevolkt Hong Kong? Clown
Je moet wel een beetje realistisch blijven natuurlijk Lachen

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:24

Dat vind ik nog steeds geen reden om ze op te sluiten. Dan zet je ze buiten Hong Kong... Ze noemen dit luxe, ik noem het een mooi woord voor een leven van isolatie...
Mijn paard zou compleet gek worden daar.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:28

eilleen333 schreef:
Dat vind ik nog steeds geen reden om ze op te sluiten. Dan zet je ze buiten Hong Kong... Ze noemen dit luxe, ik noem het een mooi woord voor een leven van isolatie...
Mijn paard zou compleet gek worden daar.

Topsport gaat niet altijd samen met wat het beste voor het paard is, blijkt maar weer.
Alhoewel ik moet toegeven dat het verder piekfijn geregeld is voor alle sportpaarden.

Vraag me idd wel af of dat warmteverschil niet slecht is, ik vind het altijd vreselijk als ik in 30+ graden in een winkel kom van 20graden, en dan naar buiten moet lopen...

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:28

Maar je moet ook weer niet vergeten dat het maar tijdelijk is hé Haha!. Op de meeste concoursterreinen (uitgezonderd ijslanders) kunnen de paarden niet op de wei staan. En dit is gewoon een heel lang concours Lachen

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:28

Ik vind het wel een beetje raar die airco, aangezien het paard wel uiten zijn wedstrijd moet rijden, dan is het toch in ene een klap. Kijk naar jezelf op een warme zomerdag, je gaat boodschappen in de Deen doen, daar is het koud. Zodra je de deur naar buiten loopt denk je ook Bam... wat een hitte.

Missysop
Berichten: 95
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:38

Wow het ziet er wel gaaf uit! Clown
Cayenne schreef:
Een weiland voor 225 paarden? (Die ook nog eens grotendeels allemaal apart zouden moeten staan) Hoe wil je dat vinden en doen in drukbewoond en dichtbevolkt Hong Kong?
Je moet wel een beetje realistisch blijven natuurlijk
Een weiland voor 225 paarden? (Die ook nog eens grotendeels allemaal apart zouden moeten staan) Clown Hoe wil je dat vinden en doen in drukbewoond en dichtbevolkt Hong Kong? Clown
Je moet wel een beetje realistisch blijven natuurlijk Lachen


Ja idd dat is ook weer zo, en ik vindt het nou niet echt een strafkamp waar de paarden in verblijven Cool

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:39

Wij vinden het luxe, maar wat vind een paard er van? Die hebben veel liever ruimte dan een airco of een grote rijbak...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:43

Deze paarden zijn niet anders gewend denk ik.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:55

Die paarden moeten heel hard trainen en worden waarschijnlijk drie keer per dag door een groom uit hun stal geplukt voor wandelingetjes en andere dingen. Ik denk niet dat ze een tekort hebben aan beweging, of energie over zullen hebben om nog even lekker gek te doen in een paddock. Ik hoop wel dat er wat graaszones zijn om aan de hand te stappen en te laten grazen.
Verder is het inderdaad belachelijk veel geld. Waarschijnlijk hebben ze er huizen voor moeten slopen, hebben de mensen die in die huizen wonen een te lage vergoeding gehad, en dit kan allemaal wel....

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:22

En daarbij, hoeveel paarden in Nederland staan op dit moment niet in de wei? Dat zijn er echt heel veel, schrikbarend veel Ja. Die paarden komen waarschijnlijk minder vaak uit hun stal dan de paarden van onze olympische ruiters.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:34

ikenindi schreef:
en toch vraag ik me af of die beesten er zo blij mee zijn. ze zullen vast niet anders `denken` dan andere paarden en liever in een wei willen kunnen spelen met soortgenoten...oeps, roept heel bokt weer over zich heen

Hier ben ik het volledig mee eens Ja

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:30

cissy schreef:
zoveel geld uitgeven en dan maar 1 longeerkraal voor 200 paarden, dat wordt dringen.... of nooit spelen en stretchen


Dat is precies wat mij eigenlijk ook wel verbaasde..

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:47

Dit is niet paarden verwennen. Dit is gewoon zoveel mogelijk maatregelen treffen om de paarden zo gezond mogelijk te houden in een onnatuurlijke omgeving.

Gisteren kwam ik toevallig op een site waar de situatie van spaanse zwerfhonden werd omschreven (en geloof me, dat is verschrikkelijk). Zij "bedelen" om kleine donaties van de mensen. Voor 6 euro kan een hond daar een maand eten.
Ik heb het niet ruim en heb toch wat overgemaakt...

Als ik zo'n bericht als deze dan lees dan breekt mijn klomp.

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:49

ik ben echt heel benieuwd of er theoretische feiten zijn over of een paardenlichaam beter presteert van 'airco' (stal) naar 'heet' (wedstrijdring) of .....

kunnen ze niet gewoon in de wedstrijdring ook airco doen? Clown of uhh kunnen ze niet gewoon het gehéle complex overkappen en airco aanbrengen.. Clown of tja... is het niet gewoon makkelijker en goedkoper om het in een ander land te houden? Clown Tong uitsteken (waar het niet zo absurt heet is.... )

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:59

Vanessa schreef:
Dit is niet paarden verwennen. Dit is gewoon zoveel mogelijk maatregelen treffen om de paarden zo gezond mogelijk te houden in een onnatuurlijke omgeving.

Gisteren kwam ik toevallig op een site waar de situatie van spaanse zwerfhonden werd omschreven (en geloof me, dat is verschrikkelijk). Zij "bedelen" om kleine donaties van de mensen. Voor 6 euro kan een hond daar een maand eten.
Ik heb het niet ruim en heb toch wat overgemaakt...

Als ik zo'n bericht als deze dan lees dan breekt mijn klomp.


Bravo! Je haalt me de woorden uit de mond en kan veel beter omschrijven wat ik eerder al bedoelde in dit topic. Ongelooflijk dat dit maar gewoon geaccepteerd wordt!

__Karlijn__

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Stedum

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:16

jeetje, wel een beetje overdreven Bloos die laatste foto! het lijkt wel een hotel met een laag zand op de grond Wow!

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:53

Vanessa schreef:
Dit is niet paarden verwennen. Dit is gewoon zoveel mogelijk maatregelen treffen om de paarden zo gezond mogelijk te houden in een onnatuurlijke omgeving.

Gisteren kwam ik toevallig op een site waar de situatie van spaanse zwerfhonden werd omschreven (en geloof me, dat is verschrikkelijk). Zij "bedelen" om kleine donaties van de mensen. Voor 6 euro kan een hond daar een maand eten.
Ik heb het niet ruim en heb toch wat overgemaakt...

Als ik zo'n bericht als deze dan lees dan breekt mijn klomp.

Toevallig hebben wij ongeveer anderhalf jaar geleden zo'n spaans zwerfhondje (een pup weliswaar) geadopteerd, even offtopic.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:56

Zo zeg! die paarden hebben het nog luxer dan ik het heb hier! Haha!

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Olympische paarden zullen baden in luxe en heerlijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:57

Ik heb liever in 100 jaar mijn paard in een weiland, dan in 100 jaar in zo'n complex. Halleluja. 1,2 miljard voor al die luxe en waarvoor? Om de baasjes tevreden te stellen. Denk dat die paarden het geen moer uitmaakt waar ze staan! Ze hebben geen flauw benul dat er bijv. goud op de staldeur zit or whatever. Het is allemaal voor het oog...