Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onia
Berichten: 142
Geregistreerd: 16-02-06

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:52

Het is inderdaad zo dat de blessures meetellen waardoor je een aantal dagen niet hebt kunnen sporten. En inderdaad denk ik dat paardenmensen sneller doorgaan met paardrijden omdat de paarden toch moeten lopen dan dat de hardloper weer gaat rennen.
@Adil18 zo'n onderzoek zorgt er juist voor dat je niet meer hoeft neer te leggen voor je verzekering aangezien het aantal ongevallen bij paardrijden ontzettend meevalt.

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:24

KiWiKo schreef:
Ik denk dat het vooral ligt aan het feit dat paardenmensen geen huilenbalken zijn en niet zo snel naar het ziekenhuis of huisarts gaan. Lachen

Ruiters lopen veel sneller door met een pijntje oid Lachen

Ik ben het hier helemaal mee eens... ik was een knetters hard van een paard gevallen... Stuitje genkeust. 3 weken lang niet kunnen staan zitten of liggen.. Niet naar de dokter geweest en ben gewoon geen paardrijden... Onder het motto niet zeiken, gewoon gaan...

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:08

Tellen de blessures van de paarden niet mee? Want dan zie the t plaatje er toch wel heel anders uit, denk ik.

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:11

dat denk ik ook...

Anoniem

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:14

Ik vind het met paardrijden altijd wel bijzonder dat je zelfs blessures op kunt lopen terwijl je niet aan het sporten bent... Tong uitsteken

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:54

BitchyWitchy schreef:
*wrijft nog even over de geneusde rugwervels en heup die ik gisterenavond heb opgelopen* Clown


Botsing met een paardenneus gehad? Haha! Haha! Haha!

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:59

KiWiKo schreef:
Ik denk dat het vooral ligt aan het feit dat paardenmensen geen huilenbalken zijn en niet zo snel naar het ziekenhuis of huisarts gaan. Lachen

Ruiters lopen veel sneller door met een pijntje oid Lachen


Weet je dat je daar echt gelijk aan hebt! We hebben laatst met een paar paardenmeiden van de stal daar ook over gepraat...Op één of andere manier zijn in ieder geval de paardenvoruwen/meisjes vaak veel manser dan andere vrouwen/meiden. En zoals wij het beoordeelden waren de mannen daar niet geheel omtevreden over Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:02

Ik ga alleen naar het ziekenhuis als de ambu me persee mee wil nemen Lachen

vorig jaar mijn voet gebroken, doen ze toch niks aan, jaaa ze maken foto's en zeggen dan mevrouw Uw voet is gebroken, we zullen het inzwachtelen.........

nou dat inzwachtelen kan ik ondertussen zelf ook wel joh!

zonde van mijn tijd om daarvoor naar het ziekenhuis te gaan........ en pijn...... ach een borreltje met wat pijnstillers doettutum ook Lachen

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:08

Citaat:
Ik ga alleen naar het ziekenhuis als de ambu me persee mee wil nemen

mij moeten ze eerst platspuiten als ze me mee willen nemen.......

Op mijn werk hebben ze me vorige week gesmeekt naar het ziekenhyuis te gaan of thuis te blijven: ze konden m'n blauwe oog Blauw oog niet meer aanzien... van dat hele oog heb ik zelf amper last gehad, het zag er niet uit, maar dat boeit me niet zo. Ik heb veel meer last van m'n handen die de val opgevangen hebben dit keer, lig nachten wakker van de pijn, maar aangezien gips onmogelijk is i.v.m. werk op stal (stalgenoten zijn met vakantie voorlopig) neem ik nog maar een ibuprofen en ga gewoon aan de slag....... en als ik er da toch ben, ga ik maar meteen even rijden ook Schijnheilig

Ik heb de afgelopen 40 jaar al zoveel stuk gehad, maar het motto was altijd: als je van je paard l=leurt of als er 1 op je tenen gaat staan, doet dat een poosje pijn en dat hoort er gewoon bij

Mijn manager begon te mauwen dat paardrijden zo gevaarlijk is, maar als zij met hardlopen op zo'n zelfde pad op haar neus valt, zal ze er precies zo uitzien als ze pech heeft Cool

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:10

hihihi ik zeg ook altijd.......... lichamelijke pijn gaat over Haha! Haha! even doorbijten en voor je het weet is het weg Lachen

nneemt niet weg dat ik als ik een paard was geweest ondertussen bij de slager had gestaan, mijn lijf is niet meer zo heel veel waard ondertussen Haha! Haha!

als je mij s'ochtends mijn bed uit ziet komen kom je niet meer bij van het lachen Lachen

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:21

hier net zo... ruim 40 jaar met paarden omgaan, eist z'n tol.....

maar goed, ik heb al jaren 0,0 ziekteverzuim en dan kan ik niet van al mijn collega's zeggen......

er rijdt er niet 1 paard, maar ze verzuimen toch regelmatig vanwege sportblessures (gescheurde achillespees met korfballen, gebroken enkel met volleyballen, onderuit gaan met hardlopen enz.)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paardensport minder blessuregevoelig dan hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:24

Wij lopen wel door.......... mijn leven gaat door ook al zit ik in het gips.......... mijn kind moet eten, mijn zaak moet draaien....... mijn huishouden moet lopen........

dus ........... ik moet wel Haha! Haha! en dat is niet erg, want ik ben geen bankzitter.......... ja in gezonde toestand met bokt op mijn schoot Lachen