Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manonxxlove

Berichten: 766
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: meppel

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:49

medelijden met het paard, heeft veel te voorduren. hopelijk komt alles snel weer goed;)

Aziza_XX

Berichten: 362
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Frasnes-Lez-Anvaing

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:18

IndianLady schreef:
Needje schreef:
Vind het eigelijk een beetje zielig worden voor het paard. Bloos



Precies mijn gedachte. Wordt het geen tijd om het op te geven?


nee, ik denk van niet Haha! voor die mensen is het juist belangrijk om het uiterste uit de kan te halen. De hengst heeft een zeer grote waarde een heeft nog een aantal dekseizoenen te gaan. Misschien is het beter voor het paard om het op te geven maar voor de eigenaren zou dit een enorm verlies zijn.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:52

Muziek! It's all 'bout the money

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:58

Aziza; is het daarom juist niet belangrijk om voor het poaard te keizen dan voor het geld.
Mijn pony's zijn ook me alles, ook al presteren ze helemaal niks. Maar zoveel operaties kan ik niet betalen en gezien de kansen de vorige keer had ik het waarschijnlijk al opgegeven.
Zou het erg egoistisch vinden als ze hem voor die paar dekseizoenen nog in leven zouden laten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:59

Ik snap niet hoe jullie er op komen dat hij voor het geld in leven blijft Verward
Er is al gezegd dat hij desnoods als ruin door het leven mag gaan, als hij maar gezond kan blijven Lachen

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:27

Ik vind het echt SCHANDALIG hoe mensen hier spreken over hengst en eigenaren..Alsof Diamant voor de eigenaren niet meer is dan een wandelende spermabank...Ik denk dat de hengst voor de eigenaren net zo veel betekend als jullie paarden voor jullie betekenen hoor!

Ik denk ook zeker dat ik mijn paarden had laten opereren...Een keer moet je de grens zien, dat is waar, maar ik vind dit absoluut nog niet overtrokken, vooral omdat de hengst tussendoor tekenen heeft laten zien dat het beter gaat en nu ook weer...

Duimen dat hij er bovenop komt, dat is het enige wat we kunnen doen...

P.s. Volgens mij is Diamant SF die tevens bij het Holsteiner-stamboek is toegelaten

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:21

Ik weet niet hoor of de eigenaars het wel voor het geld doen. Zo’n paard als Diamant zal zeker goed verzekerd zijn en bij sterfte door koliek keert de verzekering uit. Dus ook al zijn er reeds drie operaties gebeurd, ze zullen toch nog wel een heleboel geld uitgekeerd krijgen bij sterfte.
Uit ervaring weet ik ook dat als je paard moet geopereerd worden en een tweede maal moet geopereerd worden, je het gewoon doet voor je paard omdat je ervoor wilt gaan. Wij hadden dat in elk geval ook.
Eigenlijk vind ik dat men niet mag oordelen over ander mensen, oordelen kan je pas als je in hun schoenen staat. Het enige wat je kan en mag doen is hopen dat hij er nu goed en wel doorkomt!!!!

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:26

maakt niet uit of je het voor het geld doet of voor jezelf!
het gaat er om dat je een keer moet zeggen nu is het genoeg,en dat had ik al lang gedaan,had het niet zo lang aan willen zien,maar dat is hun keuze!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:48

Heeft iemand gezien hoe het paard er op dit moment bijstaat? Nee? Dan vraag ik me af hoe je kunt oordelen en veroordelen. Typisch bokkers die hier een beetje de moraalridder uit hangen Misselijk
Ik neem aan dat de eigenaren het beste met hun paard voor hebben en hoop dat het tij zal keren voor het paard.

sologirl

Berichten: 2718
Geregistreerd: 25-03-06

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:09

Chivance schreef:
Ik weet niet hoor of de eigenaars het wel voor het geld doen. Zo’n paard als Diamant zal zeker goed verzekerd zijn en bij sterfte door koliek keert de verzekering uit. Dus ook al zijn er reeds drie operaties gebeurd, ze zullen toch nog wel een heleboel geld uitgekeerd krijgen bij sterfte.
Uit ervaring weet ik ook dat als je paard moet geopereerd worden en een tweede maal moet geopereerd worden, je het gewoon doet voor je paard omdat je ervoor wilt gaan. Wij hadden dat in elk geval ook.
Eigenlijk vind ik dat men niet mag oordelen over ander mensen, oordelen kan je pas als je in hun schoenen staat. Het enige wat je kan en mag doen is hopen dat hij er nu goed en wel doorkomt!!!!


Het paard is denk ik niet meer te verzekeren als je kijkt wat hij moet kosten Knipoog

Lijkt mij ook dat het sperma, door de narcose, ook niet van beste kwaliteit zou zijn. Arm diertje Ach gut Zoals ik ook al bij de tweede operatie zei, is het niet een keertje genoeg.. Vind het een beetje jammer dat sommige mensen elkaar afvallen.. Ieder zo z´n eigen mening toch!

Lijkt mij inderdaad ook niet verstandig om deze hengst of te castreren of nogmaals aan koliek te laten opereren.

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:51

sologirl schreef:
Chivance schreef:

Lijkt mij ook dat het sperma, door de narcose, ook niet van beste kwaliteit zou zijn. Arm diertje Ach gut Zoals ik ook al bij de tweede operatie zei, is het niet een keertje genoeg.. Vind het een beetje jammer dat sommige mensen elkaar afvallen.. Ieder zo z´n eigen mening toch!


Er is een groot verschil tussen een eigen mening uiten en een oordeel vellen over andere mensen, dat laatste gebeurd helaas nog maar eens al te veel, ook nu over de eigenaren van de hengst. Veel van de uitingen zijn gericht op aannames, onterecht of terecht, dat zal niemand momenteel weten. Het zou de meeste sieren om de zaken eens positief te benaderen.

rockwitch

Berichten: 11761
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:37

Ik vind het best sneu voor het dier, die moet toch een pijn lijden, al zal hij wel zwaar onder de medicijnen zitten. Toch apart dat ze dit bij zo'n duur paard allemaal maar doen terwijl veel klinieken bij de gemiddelde paardeneigenaar al zouden zeggen, ik denk niet dat het nog zin heeft om het paard hier doorheen te laten gaan.
Maar goed er is nogal wat geld bij gemoeid natuurlijk.
Ik hoop heel erg dat het paard er weer bovenop komt, voor het paard en voor eigenaar en verzorger.

Aziza_XX

Berichten: 362
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Frasnes-Lez-Anvaing

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:12

IndianLady schreef:
Aziza; is het daarom juist niet belangrijk om voor het poaard te keizen dan voor het geld.
Mijn pony's zijn ook me alles, ook al presteren ze helemaal niks. Maar zoveel operaties kan ik niet betalen en gezien de kansen de vorige keer had ik het waarschijnlijk al opgegeven.
Zou het erg egoistisch vinden als ze hem voor die paar dekseizoenen nog in leven zouden laten.


tuurlijk, maar voor die mensen is winst net belangrijker. Ik denk dat ze er alle belang bij hebben deze hengst te redden. en dus ook uit liefde ook al ziet het nu af (is wss niet het geval, hij zal wel onder zware medicatie staan)
die mensen kunnen het betalen, dus wrm niet?
ik zou ook alles doen om zo'n paard te redden. Weet je dat de spuit om een paard te laten inslapen ook pijnlijk is? het hangt natuurlijk wel af welkeen maar stikking e.d. lijkt me niet bepaald een zachte dood. Haha!

Anoniem

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:25

Word idd een beetje sneu zo voor het paard Ach gut

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:52

sologirl schreef:
Chivance schreef:
Ik weet niet hoor of de eigenaars het wel voor het geld doen. Zo’n paard als Diamant zal zeker goed verzekerd zijn en bij sterfte door koliek keert de verzekering uit. Dus ook al zijn er reeds drie operaties gebeurd, ze zullen toch nog wel een heleboel geld uitgekeerd krijgen bij sterfte.
Uit ervaring weet ik ook dat als je paard moet geopereerd worden en een tweede maal moet geopereerd worden, je het gewoon doet voor je paard omdat je ervoor wilt gaan. Wij hadden dat in elk geval ook.
Eigenlijk vind ik dat men niet mag oordelen over ander mensen, oordelen kan je pas als je in hun schoenen staat. Het enige wat je kan en mag doen is hopen dat hij er nu goed en wel doorkomt!!!!


Het paard is denk ik niet meer te verzekeren als je kijkt wat hij moet kosten Knipoog

Lijkt mij ook dat het sperma, door de narcose, ook niet van beste kwaliteit zou zijn. Arm diertje Ach gut Zoals ik ook al bij de tweede operatie zei, is het niet een keertje genoeg.. Vind het een beetje jammer dat sommige mensen elkaar afvallen.. Ieder zo z´n eigen mening toch!

Lijkt mij inderdaad ook niet verstandig om deze hengst of te castreren of nogmaals aan koliek te laten opereren.


Neem van mij aan dat die dure dekhengsten allemaal verzekerd zijn! Het kostenplaatje per jaar is niet om te lachen, maar wel nuttig zoals nu blijkt!
En de slechte spermakwaliteit door narcose is ook maar tijdelijk.
Ik blijf bij mijn gedacht, hierover kan je enkel meepraten als je er zelf mee hebt gezeten, superduur paard of niet!

amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 00:36

@chivance...

dat over die verzekering dat weet ik nog zo net niet.....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:08

knooopje schreef:
maakt niet uit of je het voor het geld doet of voor jezelf!
het gaat er om dat je een keer moet zeggen nu is het genoeg,en dat had ik al lang gedaan,had het niet zo lang aan willen zien,maar dat is hun keuze!

sja, maar ja,
jij bent op dit moment niet de eigenaar of ook maar een toeschouwer van dit gebeuren
we lezen deze berichten op bokt en kunnen alleen maar redeneren op basis van de info die ons gegeven word
ik weet niet hoe de hengst tussen de operaties door is geweest
was hij flink aan het opkrabbelen en vertoond hij levenslust?
zolang het paard wil en de fondsen zijn aanwezig
sja...dan maar door gaan...
tuurlijk ben ik het eens met de stelling "op is op en je moet ergens een grens stellen"

maar die grens kun je pas stellen als je zelf oog in oog met het dier staat en ziet hoe die er onder is
niet op basis van woorden in een nieuwsbericht waar vast niet alle informatie in staat die van toepassing is

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:12

Wat een prachtig dier!!

Ik denk dat als ik het geld zou hebben en ik mijn paard kon redden van de dood, ik ook gerust 3x een operatie had laten uitvoeren. MAAR.. Alleen als het dier een goede kans maakte om er weer goed bovenop te komen.

Ik hoop voor de eigenaren dat het dier er bovenop komt Lachen

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:10

Gisteren ging het goed met de hengst! Dat weet ik van iemand die kort bij de hengst staat en die ik persoonlijk ken!

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:32

Nikka schreef:
Heeft iemand gezien hoe het paard er op dit moment bijstaat? Nee? Dan vraag ik me af hoe je kunt oordelen en veroordelen. Typisch bokkers die hier een beetje de moraalridder uit hangen Misselijk
Ik neem aan dat de eigenaren het beste met hun paard voor hebben en hoop dat het tij zal keren voor het paard.


ik weet wel hoe hij erbij staat!
en geloof me,hij is heel wat kilo's kwijt.
hij ziet er net zo uit als een paard wat al 3 keer geopereerd is aan koliek,en die zien er allemaal hetzelfde uit!
ik heb er genoeg gezien met koliek die meerdere keren zijn geopereerd,en er was er geen 1 bij die er anders uit zag!
dus JA ik weet hoe hij er nu uitziet!
ok weet ik hoe zwaar de operatie is voor het paard,de enorme pijn wat het paard heeft,en het lange herstel!
afgelopen maandag hebben ze op mijn vriend zijn werk een 4 jarige hengst in laten slapen,hij stond op het punt voor de 3 de keer geopereerd te worden,hij was een veel belovende aes goedgekeurde hengst!
ik hoop ook voor het paard dat ie er door komt,maar ik weet ook door wat voor hell ze gaan.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:39

Ik heb niet gevraagd of je het denkt te weten maar of je het daadwerkelijk gezien hebt Dromen

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:47

Nikka schreef:
Ik heb niet gevraagd of je het denkt te weten maar of je het daadwerkelijk gezien hebt Dromen


ik hoef het paard niet daadwerkenlijk te zien om te weten hoe hij er uit ziet,hij ziet er echt niet anders uit dan andere paarden,die zo ziek zijn geweest als hem!
zou niet weten waarom hij er dan wel anders uit zou zien.
beetje naiefe reactie van jou!
je hebt duidelijk geen ervaring met paarden met koliek!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:52

En daar doe je weer een aanname waarvan je niets kan weten.

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:05

Dit is precies een discussie aan het worden over het wel of niet doorgaan met behandelen?
Is dat de bedoeling?

Knoopje jij kent paarden die twee of driemaal geopereerd zijn aan koliek? Maar ook je eigen paard? Want dat is nog wat anders, geloof me!
Als een mens kanker krijgt en men hervalt, dan proberen de meeste toch ook nog om er alles aan te doen om de behandeling te laten slagen, waarom bij paarden niet?
Ik begrijp het als men zegt 'ok wij stoppen, want financieel is dit een zware aderlating', maar als het financieel kan, waarom niet alles proberen wat er te proberen valt?
Wie kent hier de echte diagnose? In de kliniek zullen ze ook telkens weer de situatie opnieuw aankijken en zeggen wat het slagingspercentage van de operatie is. En geloof me, als er in de darmen iets scheelt wat erg is, onherstelbaar is of het paard zal vergiftigen, dan laat men ze niet meer wakker worden.

Nu kan ik zulke zaken van op een afstand bekijken, maar beseft iedereen die negatief reageert in dit bericht wat als er mensen zijn die meelezen en waarvan hun paard op dit ogenblik herstellende is van een koliekoperatie de moed in de schoenen zakt bij het lezen van die negatieve reacties? Wel voor deze mensen wil ik even zeggen, onze pony is ook tweemaal geopereerd aan koliek op een maand tijd. Bij de tweede operatie woog ze 280 kg, je gaf er geen centje meer voor. Nu twee jaar later weegt ze 450 kg (is de laatste weken enorm bijgekomen omdat haar baasje examen had en er even niet zo intensief werd getraind), loopt als een klokje, is op elke wedstrijd waar ze starten in dressuur bij de eerste drie en springen gaat ook al erg vlotjes. Kortom, het niveau is hoger als voorheen. En daar moeten jullie die op dit ogenblik met een herstellende kolieker zitten aan denken. Ook dit kan het leven van een paard zijn na koliek!

En voor Diamant hoop ik dat hij het ergste achter de rug heeft!

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Toestand Diamant de Semilly opnieuw zeer zorgwekkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:32

een mens kan zeggen wanneer het genoeg is een paard kan dat niet,die moet het maar doorstaan?omdat het financieel kan?en ja ik heb het mee gemaakt met mijn eigen paard,en hier staat ook een paard wat al 2 keer is geopereerd aan koliek,en die loopt nu 9 maand later weer 160 parcoursen,wat hier gezegt word is dat als hij nu niet beter word, het na 3 keer geopereerd te zijn dan niet een keer genoeg voor de hengst.je mag hier je mening geven,en dat is mijn mening