'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lidy

Berichten: 392
Geregistreerd: 15-01-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:42

tamary schreef:
Ik heb de indruk dat dit uitgaat van een groep mensen uit de stad die naar het platteland zijn verhuisd. Wel het ruime uitzicht, maar de krijsende hanen, melkophaal midden in de nacht, typische plattelandse mestluchtjes, insecten, onkruid, etc. passen kennelijk niet in het ideaal plaatje en moeten maar verboden/bestreden worden?!


inderdaad, hier zat ik ook al aan te denken.

En dan nog iets, met mennen vind ik het geen probleem..
maar als ik mijn haflinger (met rijden) een poepzak aan zn kont moet hangen kan ik beter meteen de ambulance bellen en ik denk dat ik niet de enige ben met een pony met angst voor dingen 'achter zich aan'.
punt 2 vind ik, de kosten.. dan deel maar gratis poepzakken uit, hang ik em wel aan mn kar hoor..

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:43

Ik dacht dat brabant zo trots was op het feit dat het zo`n landelijke provincie was. Daar hoort dit probleem toch al van oudsher bij? Midden in de stad zal het nog wel meevallen met de hoeveelheid zwerfmest.
Als iedereen nu eens probeert zo veel mogelijk rekening met elkaar te houden.

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:44

oneilltje79 schreef:
Als iedereen nu eens probeert zo veel mogelijk rekening met elkaar te houden.


Zeer interessante gedachte Haha!

misz_tashaa
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-12-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:45

Wat een achterlijk idee zeg...
als de mensen al niet meer tegen een beetje paardenmest kunnen..

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:11

De eerst volgende keer dat mijn paard bij iemand voor de deur poept stap ik af en bel aan om te vragen of ze m'n paard even vast willen houden en ze een bezem hebben zodat ik dan de poep kan wegvegen,weet zeker dat 9 van de 10 zeggen nee laat maar ik ruim het straks wel op omdat ze geen paard vast durven houden Vork

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:16

Meestal is er wel een strook gras waar je je paard even op kunt laten lopen wanneer je voelt dat ie zn rug bolt en moet poepen toch?!!En op de weg rijden de auto's het wel plat of pikken die grote zwarte kaauwen het wel klein,met zonnig weer is het zo opgedroogd en valt het zo uit elkaar en wanneer je je paard gewoon door laat lopen zodat het geen übergrote hoop is dan valt het ook wel mee hoor,gezeur altijd in dit landje met zn 100.001 regelvoering,wordt je toch moe van Koe

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:16

PERENBOOMPIE schreef:
De eerst volgende keer dat mijn paard bij iemand voor de deur poept stap ik af en bel aan om te vragen of ze m'n paard even vast willen houden en ze een bezem hebben zodat ik dan de poep kan wegvegen,weet zeker dat 9 van de 10 zeggen nee laat maar ik ruim het straks wel op omdat ze geen paard vast durven houden Vork

ik denk niet dat dat de bedoeling is
je moet natuurlijk wel zelf op je paard een schep of bezem meenemen Sigaar
met mijn schoenen doe ik echt niet moet je daarmee weer in je beugel,ik rij western en heb leren beugels. Haha!

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:19

We rijden altijd door de stad heen ( niet in brabant hoor ) En als de mijne dan mest of die van me zus laat ik het liggen als we klaar zijn met rijden dan fietsen we weer terug naar huis en dan fietsten we even langs het pad waar we hebben gereden dan schuif ik het gewoon naar de zijkant...

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:21

Is keigoeie mest voor de tuintjes en dat kun je van hondendrollekes niet echt zeggen,dus ik snap niet dat men het zo erg vindt? Vriendjes zijn?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:29

ik heb maar even gereageerd bij het artikel in de krant. Dat leek me handiger dan hier wat roepen.

Marije112

Berichten: 3413
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:30

PERENBOOMPIE schreef:
De eerst volgende keer dat mijn paard bij iemand voor de deur poept stap ik af en bel aan om te vragen of ze m'n paard even vast willen houden en ze een bezem hebben zodat ik dan de poep kan wegvegen,weet zeker dat 9 van de 10 zeggen nee laat maar ik ruim het straks wel op omdat ze geen paard vast durven houden Vork



Dat heb ik eens gedaan, en die mensen stelden het erg op prijs Pling

Zo'n zak werkt niet, daar zijn we het allemaal overeens, maar d'r is
inderdaad wel overlast. Als ik een uur naar school moet fietsen, en dat ik en iedereen
om mij heen stront sacherijnig wordt omdat d'r wéér zo'n hoop op 't fietspad ligt, kan
ik begrijpen dat de gemeente daar wat aan wilt doen.
Bij ons ligt zelfs een 2 meter brede grasstrook naast 't fietspad voor paarden. Helaas
heb je van die pauper-ruiters-aso-pauper-verwend-lui ( Bloos) die niet met hun paard op dat gras willen lopen.

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:31

ik rijd ook altijd door ons dorp heen, mijn paard poept ook altijd op de straat, ik ga dan na de buitenrit op fiets met schep er weer heen om de mest in de bosjes te gooien,
maar ik snap wel dat mensen zich er vreselijk aan ergeren,
maar een echte oplossing voor het probleem is er niet, denk ik.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:31

Bij ons wordt de berm gewoon niet gemaaid. Dus daar kun je niet in. Berenklauw van enkele meters hoog.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:33

vroeger deed ik het niet maar ik zie nu ook in dat er veel paardenmest overal komt te liggen in parken,fietspaden en dorpstraten..wij (ik en verzorgsters) stappen nu ook af en schuiven het in de berm of stoepgoot..

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:35

Ik vind dit zo'n raar idee Huilen van het lachen Dat ziet er toch ook zeker helemaal niet uit.. Zijn er eigenlijk plaatjes tevinden van een paard met een poepzak? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet..
Ik vind het ook een raar idee.. Als je hier kijkt zie je ook trekker sporen met soms kilometers lang modderzooi erachter aan. Is ook vervelend.
Straks moet je als duivenhouder als je duifjes ook nog een poepzak om doen als je ze wilt laten vliegen,..

NiN_ME
Berichten: 115
Geregistreerd: 25-05-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:35

Apart, denk dat 9 van de 10 paarden gaan rennen met de poepzak Clown. Nee, het lijkt mij geen goede regel. Ik heb geen idee hoe het zit met de ruiterpaden in deze regio, misschien zou het meer een optie zijn voor het aanleggen van extra paden en eventueel het verbieden van paarden in woonwijken ed. ( Ook al lijkt mij dit ook een uiterste).
Zoveel moeite is het toch niet, om even af te stappen en alles opzij te trappen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:36

ik kan best begrijpen dat er geklaagd word,ik sta in de polder en rij ook in de polder,
maar vlakbij de woonwijk waar ik woon is ook een stal en daarvandaan gaan ze vaak met hun paarden over het fietspad door de woonwijk[waarschijnlijk om op te vallen Clown ]en dat fietspad loopt bij de meeste huizen hier vlak voor de voordeur
nou als daar zo`n dampende hoop ligt is niet fris,en ook niet voor alle kleine kinderen die hier rondlopen en buitenspelen[ kattenpoep is nog erger]

ik heb gelukkig een bermloper en zij poept altijd als we net van huis zijn,en dat is dan netjes in de berm waar we lopen[er ligt een heel spoor hopen van haar Haha! ]

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:37

Marjo_x schreef:
Ik vind dit zo'n raar idee Huilen van het lachen Dat ziet er toch ook zeker helemaal niet uit.. Zijn er eigenlijk plaatjes tevinden van een paard met een poepzak? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet..
Ik vind het ook een raar idee.. Als je hier kijkt zie je ook trekker sporen met soms kilometers lang modderzooi erachter aan. Is ook vervelend.
Straks moet je als duivenhouder als je duifjes ook nog een poepzak om doen als je ze wilt laten vliegen,..


Ze verkopen ze bij de paardendrogist.http://www.paardendrogis ... ctID=35696

Kaartje23
Berichten: 349
Geregistreerd: 29-03-08
Woonplaats: Randstad

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:38

Ik begrijp het wel, het zijn toch grote hopen.

Mijn vader fietst altijd naar zijn werk over een onverlicht fietspad en swinters (als het nog donker is) en als het heeft gevroren zijn de hopen ook bevroren. In het donker zonder straatverlichting is hij al bijna een keer gevallen omdat die hopen zo groot zijn! Maar ja dit is natuurlijk wel een uitzonderlijke situatie.
Er is denk ik ook al veel op te lossen door waar mogelijk in de berm te rijden enzo. Zo'n poepzak is ook niet echt een oplossing.

_Jelske

Berichten: 1336
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:39

miss_lizje schreef:
Als mijn paard midden op het fietspad poept stap ik af en "schop" het naar de kant met mijn laarzen. Maar vind idd het idee van een verplichte poepzak aan de kont hangen een zeer gevaarlijk idee. Niet elke paard/pony zou er braaf mee lopen. Daardoor ontstaan er weer gevaarlijke situaties en krijg je ongelukken.
zeg nou zelf, Ik zie veel liever strond overal liggen dan gillende abulances rijden.


doe ik dus ook altijd, en ik zie ook werkelijk nauwelijks paardenpoep op de fietspaden liggen, ik ben notabene zelf wielrenner en ik zie zelf het probleem niet.
ik wet dat als je gaat kijken hoeveel hondenstrond er op de wegen ligt je op veel meer uitkomt. (misschien niet in kilo's maar wel in het aantal hopen, en hondenstrond stinkt veel doordringender, paardenpoep hooguit 1 dag)

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:39


fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:41

Marjo_x schreef:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=35696
Ik kan jouw link niet openen Zammetje Knipoog .
Maar is het deze? 100 euro? en dat moet verplicht worden?


Ja klopt, dat is um.
Vorig jaar was deze nog 2 tientjes goedkoper.

Mocht de gemeente deze gratis gaan uitdelen, dan wil ik er best mee rijden. Maar ik heb twee paarden dus dat is geen goedkoop grapje...

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:43

Eerst 100 euro ophoesten voor het verplichte chippen (Belgie) en dan nog eens een poepzak bij moeten kopen van 100 euro? ha, dan mogen ze zelf de stront op komen ruimen Knipoog ik doe hier niet aan mee Bloos

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:44

Nee indd.. Moet je es nagaan hoe duur het dan wel niet zal worden voor verenigingen die ook buitenritten met hun paarden doen Huilen van het lachen Als je met 10 paarden tegelijk weg wilt, moet je er 10 hebben..Das duizend euro Bloos!

Maargoed, daarnaast vind ik het ook echt geen gezicht. Mijn vzpaard poept haast nooit buiten..moeten we er altijd zo lelijk bijlopen voor iets wat maximaal 1 keer per 6 maand zou kunnen gebeuren..

CandyQueen

Berichten: 1498
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:44

gewoon even aan de kant schoppen is veel handiger, mijn vp's zouden met zo'n zak geen meter verplaatsen, die blijven terplekke staan, en het is toch best wel duur Bloos
oké, mijn ene vp doet het enkel in de wei, stal Clown Handig Haha!