Enduranceruiters krijgen "dresscode" voor wedstrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Enduranceruiters krijgen "dresscode" voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:54

Sjoert schreef:
Flauw
Maar er kan dan toch ook wel met fluitjes en misthoorns gewerkt worden?

Dat komt niet zo mooi uit op de foto, dat zou jij toch moeten weten.

AnneOmie

Cayenne schreef:
Sjoert schreef:
Djilan/Ibbel
Ah ok. Das wel een goed argument!

Flauw
Maar er kan dan toch ook wel met fluitjes en misthoorns gewerkt worden?

ROFL Met misthoorns en fluitjes weet je tenminste wel zeker dat je in een snelle tijd over de finish komt Haha! Haha! Haha!

Ja, maar of de hartslag dan nog onder de 60 is Verward Nagelbijten / Gniffelen

Malenka

Daar gaat de vrijblijvendheid... Zullen ze dan ook de kennismakingsklasse verplicht stellen een pakje aan te schaffen? dat zou toch jammer zijn aangezien dat nou juist iets is dat mij super aan spreekt. Je hoeft niet van alles aan te schaffen om het eens een keer te proberen (in tegenstelling tot het rijjasje, de witte broek etc. bij bv de dressuur).
Maarja, laten we het erst eens afwachten.

Sjoert

Ik ben nooit bij Endurance wedstrijden Bloos Haha!

Djilan.. je moet wel iets over hebben voor je sport he Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:55

Psydoxy schreef:
Dus allemaal in 't oranje Clown

Kan ik mee leven. Haha!

Ik kan het me voor een kampioenschap nog wel voorstellen dat je verplicht bent in teamkleding in de kleuren van je land te starten. Zolang het maar praktisch blijft, je hebt er IMO niets aan als de ruiter na 80 km moet afhaken vanwege voor hem/haar ongeschikt materiaal zoals rijbroeken die schuren of laarzen die eigenlijk niet bedoeld zijn voor lange afstanden. Duursport is wel een heel specifiek soort sport ten opzichte van alle sporten waarin een piekprestatie wordt verlangd - in de duursport (ook humaan marathonlopen, wielrennen etc.) geldt het 'prinses op de erwt'-principe. Wie het sprookje kent, weet wat ik bedoel.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:56

Cayenne schreef:
En een stukje ernaast rennen met je leren laarzen Ach gut

Ik kan me wel voorstellen dat ze enige richtlijnen willen stellen, maar ik hoop wel dat ze rekening houden met enig comfort Lachen

Idd, dat hoop ik ook! Ik hoop dat het iig iemand is met veel ervaring in de endurance is, en niet een dressuurprikker die richtlijnen voor endurance kleding gaat maken!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:59

Sjoert, ik zou zeggen kom er eens kijken Haha!
Eind juli een wedstrijd bij Soest dus dat is lekker in de buurt voor je Tong uitsteken

Anoniem

Ik vraag me af hoe bepaalde verplichtingen (kleding of anders) het imago ten goede gaan komen? Meer bezoekers gaan trekken?

Want dat lijkt mij de bedoeling, maar het probleem met endurancewedstrijden is dat het wat moeilijk is voor het publiek om te volgen, waardoor mensen niet zo snel komen kijken .. Of het dan verandering zou brengen als we er allemaal hetzelfde bijrijden? Ik betwijfel het..

Sjoert

Wie weet Djilan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:00

[***] schreef:
Ik vraag me af hoe bepaalde verplichtingen (kleding of anders) het imago ten goede gaan komen? Meer bezoekers gaan trekken?

Want dat lijkt mij de bedoeling, maar het probleem met endurancewedstrijden is dat het wat moeilijk is voor het publiek om te volgen, waardoor mensen niet zo snel komen kijken .. Of het dan verandering zou brengen als we er allemaal hetzelfde bijrijden? Ik betwijfel het..

Ik denk dat de insteek meer is om het geen 'ongeorganiseerde bende' te laten lijken. Nu 'doet iedereen maar wat'.

Sjoert

[***] schreef:

Nou ja.. voor het oog is het misschien wat mooier.

Ik heb wel eens een wedstrijd gezien waarbij ik dacht.
"Mijn god, die had ook wat anders aan kunnen doen" Bloos

Djilna

Trouwens, ik zie dat supporters ook genoemd worden, hoe willen ze dat gaan reguleren dan??

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:01

Sjoert schreef:
Ik ben nooit bij Endurance wedstrijden Bloos Haha!

Ahum... wat deed je hier dan? Nors opkijken Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:02

hahaha ok.

Nooit = uitermate zelden, de afgelopen jaren eigenlijk niet. Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:02

Ze hebben het (nog eens teruglezen helpt wel eens) inderdaad over teamkleding ed. Dus het zal vooral om de internationale wedstrijden gaan inderdaad. Dat het meer eenheid moet gaan uitstralen.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:03

Sjoert schreef:
hahaha ok.

Nooit = uitermate zelden, de afgelopen jaren eigenlijk niet. Haha!

Haha! Haha!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:05

Sjoert schreef:
Ik heb wel eens een wedstrijd gezien waarbij ik dacht.
"Mijn god, die had ook wat anders aan kunnen doen" Bloos

Tja, maar daar hoef je geen endurance-ruiter voor te zijn en ik denk ook niet dat kledingvoorschriften dat probleem oplossen (ook dat soort kleding kun je net iets te strak kopen, of in een model dat je eigenlijk niet staat).

Ik hoop dat degene die deze regels moet gaan omschrijven zich goed bewust is van het karakter van de sport. Overigens zijn jury's en vets toch al prima uitgedost met hun bodywarmers en hesjes?

Teamkleding lijkt me dan wel weer een aardig idee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:05

Djilan schreef:
Ze hebben het (nog eens teruglezen helpt wel eens) inderdaad over teamkleding ed. Dus het zal vooral om de internationale wedstrijden gaan inderdaad. Dat het meer eenheid moet gaan uitstralen.

Maar:

Citaat:
Het plan wordt verspreid onder de nationale paardensportfederaties voor commentaar en feedback.
Terzijnertijd zullen er nog meer veranderingen op treden.

Het is dus heel goed mogelijk dat de nationale federaties dingen gaan overnemen. Maar goed, het is een driejarenplan. Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:06

Ik neem aan dat de topsportcommissie en disciplinecommissie (endurance) hier ook inspraak in zullen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:08

Djilan schreef:

Is dat nog niet dan?
Niet dat ik ooit op die wedstrijden kom, maar ik dacht toch dat ze van een bepaalde team (dus zowel ruiter als grooms als andere medewerkers) bv. allemaal hetzelfde T-shirt/polo-shirt aanhadden (met soms ook de naam van het land ofzo). Of heb ik mij dat ingebeeld?

(weet eigenlijk niet hoe ik erbij kom, dus ik kan ook volledig mis zijn Vork ).

Nuja, zolang ze maar niet met een heel wedstrijduniform en regels voor de uitrusting voor je paard gaan aankomen, want ik vrees dat er dan toch heel wat ruiters afhaken of er gewoon niet aan beginnen. En ze klagen nu al dat er zo weinig deelnemers zijn ...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:10

Waar zijn weinig deelnemers?
Dat hangt er nl een beetje vanaf waar de wedstrijd is. De centraal gelegen zitten momenteel al ruim voor sluitingsdatum vol of bijna vol Knipoog

Er is wel teamkleding inderdaad, maar weet niet of dat voor elk land geldt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:13

Als er goed rekening wordt gehouden met praktisch nut en comfort, dan heb ik op zich geen problemen met kledingreglementen. Wat ik al eerder zei, eventingruiters en marathonrijders mogen in de 'veldonderdelen' ook in 'vrijetijdskleding' verschijnen - ook daar gelden bepaalde regels, maar met name ten aanzien van eenheid en veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:15

Djilan schreef:
Waar zijn weinig deelnemers?
Dat hangt er nl een beetje vanaf waar de wedstrijd is. De centraal gelegen zitten momenteel al ruim voor sluitingsdatum vol of bijna vol Knipoog

Er is wel teamkleding inderdaad, maar weet niet of dat voor elk land geldt.

Ik rij in België, misschien is het daar anders Knipoog
Maar ik hoor toch regelmatig waaien dat er best wel nieuw bloed mag komen en gewoon algemeen geklaag zeg maar Clown

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:19

Ik las pas ergens dat het dragen van een halter- top als ordinair werd ervaren.
Hm, Hm , en atletes dan? Zijn die dan ook ordinair? Met zulke prestaties en inspanningen lijkt het mij dat het vooral prettig moet zitten, niet mag schuren en luchtig moet zijn bij warm weer.
Wat is er nou weeer mis met een paar blote armen? Zolang er geen borsten uit wapperen vind ik het OK. Hoewel, laat die borsten maar wapperen, is vast goed voor meer publiek langs de route. Clown

Mijn idee; zo kunnen ze straks weer meer geld genereren aan officiele tenues en zodra het bekend is welk modelletje of stofje wel ok is zullen de grote namen als Pikeur en Eurostar die info krjgen en het spul produceren.
Die geven dan als dank weer meer sponsorgeld uit aan de endurance-sport en zo is het balletje weer rond. Knipoog

maar dat is maar een hersenspinsel van mijn beperkte denken. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door ladolcevita op 20-06-08 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:20

Ik snap het niet helemaal, heeft de Endurance dan zo'n slecht imago? En voor wie? Behalve familie, grooms en deelnemers loopt er toch bijna niemand op het terrein, en wanneer kom je nou door bevolkte gebieden? Meestal zie je alleen maar een paar tochtgenoten of andere recreanten te paard of een verdwaalde wandelaar.
Is een dame op leeftijd (zoals ik Bloos ) met een paar kilo teveel in een strakke WITTE rijbroek dan zo leuk om naar te kijken?
De kleding moet veilig zijn, helemaal mee eens, en niemand zal het in zijn/haar hoofd halen om in korte broek o.i.d. te gaan starten, een korte mouw is al verplicht, maar wat dan nog meer??????
Ik ga echt nooit weer in een witte broek................ Dan maar geen Endurance meer helaas.