Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:46

da's wel weer snel, hopelijk geneesd het goed

GaitMonster

Berichten: 3181
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:54

Het zijn maar een paar tanden en je kunt zo'n paard toch niet zomaar neerzetten van helaas zoek het een paar weken uit zonder "echte" beweging. Dat kan gewoon niet bij een sportpaard.
Als het nou een gewoon hobbypaard is dan kan het nog.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:00

Karin schreef:
Waar ik ook aan moet denken: paard is onder narcose geweest en heeft vast ook pijnstillers toegediend gekregen. Ik vraag me af in hoeverre die stoffen op korte termijn al uit het lichaam zijn - ik denk dan even aan het dopingreglement van de FEI. Maar daar zal ongetwijfeld over zijn nagedacht bij zo'n topper.


Gaat er niet om of het ivm de FEI weer mag, maar om de narcose zelf.
Weet niet of je zelf wel eens onder narcose bent geweest, maar geloof me, dat zit wel even in je lichaam, je staat echt niet na een week weer een wedstrijd te sporten...

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:02

Uiteraard had ik daar ook aan gedacht. Lachen

Maar in dit geval dacht ik óók aan de reglementaire gevolgen aangezien het om een toppaard gaat dat onder de FEI-reglementen valt als hij op wedstrijden wordt uitgebracht.

Janniek

Berichten: 559
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Noorden v/h land

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:03

Ik heb ook een paard gehad die zijn kaak gebroken heeft. Ging ook om de voorkant. Zelfde verhaal tanden los met sukje bot (onderkaak) Er werd mij toen in Emmeloord gezegd dat ik hem eventueel na een paar dagen weer mocht rijden. Het was dan wel afwachten hoe hij op het bit zou reageren. Ik heb dit toen niet gedaan en heb keurig gewacht tot zijn beugeltje weer verwijderd was. Moest 4 tot 6 weken blijven zitten. Hij heeft 2 dagen slobber gehad, daarna kreeg hij weer zijn gewone brok. Na deze 6 weken heeft hij er ook nooit geen last van gehad.

Laten we hopen dat het voor Okidoki ook goed afloopt en dat ze inderdaad wel snel weer de training kunnen oppakken.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:05

wie zegt dat er meteen een bit in gaat volgende week? Misschien gaat hij bitloos door met trainen.
En hij verwacht het, maar het is niet zeker..
In ieder geval hoop ik dat Okidoki er weer snel bovenop komt en er niks aan overhoud!

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:06

ik heb totaal geen last gehad hoor van mijn narcose, en dat 3 keer...
ik heb er niks van volgende dag ben ik weer 100%

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:08

Ik ben al ruim 15x onder narcose geweest, maar dat is niet het enige dat er met Okidoki is gebeurt hé!
Die breuk zal hij vast nog wel even voelen..

GaitMonster

Berichten: 3181
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:09

Loizy schreef:
wie zegt dat er meteen een bit in gaat volgende week? Misschien gaat hij bitloos door met trainen.
En hij verwacht het, maar het is niet zeker..
In ieder geval hoop ik dat Okidoki er weer snel bovenop komt en er niks aan overhoud!


Mee eens Lachen
En je kunt een paard natuurlijk niet vergelijken met mensen he.....

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:11

Ik vind na een week alweer starten veel en veel te snel.
Tenminste .......... als je aan de gezondheid en welzijn van het paard denkt dan . Ik krijg kippevel als ik er aan denk dat ze dan alweer een bit erin zouden hangen, kanme niet voorstellen dat dat lekker gaat aanvoelen voor dat dier. Ik hoop dat ze bv even een andere oplossing zoeken dan een bit.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:06

Ik denk dat ze best heel zuinig zijn op dat paard, en hem echt niet zomaar weer laten lopen als het niet kan. Hier op stal heeft een pony precies hetzelfde gehad, en later een paard in een mildere vorm ook, beiden waren er binnen de kortste keren ( lees dagen ) weer zo bovenop dat ze weer getraind konden worden ( de pony trouwens wel bitloos als ik het me goed herinner ).

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 00:06

Ehrens had overigens Zoer met Okidoki niet geselecteerd voor de landenwedstrijd van vrijdag, waarin Nederland als tweede start na de Duitsers. Hij heeft goede hoop dat de Drentse combinatie het concours van Aken, over twee weken, haalt. De combinatie is in augustus nagenoeg onmisbaar in Hongkong, waar het hippische deel van de Olympische Spelen wordt afgewerkt.

Pff over lezen gesproken. Over 2 weken staat er toch duidelijk en de coach heeft goede hoop. Oftewel niets staat vast

Manonx

Berichten: 2048
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Spanbroek

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 00:43

wat schrikken zeg!
ik zou wachten tot dat het goed genezen is zegmaar, en net zoals meerdere zeggen ik vind het raar als ie volgende week alweer met een bit inloopt tenminste het lijkt mij niet echt fijn..

goeie

Berichten: 21
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: panneman

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 01:04

ik vind het ook allemaal een beetje erg snel om zo vooruit te beslissen voor dit toch wel een ongemakkelijk gebrekje .ik vind het haast een mishandeling om er zo vroeg een bit in te hangen.we zullen het wel horen/lezen hoe het hem vergaat , ik hoop goed natuurlijk.

Avelienvd

Berichten: 7233
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 01:05

Bovendien kan hij misschien best met een hackamore gereden worden.
Dat is namelijk ook toegestaan.
En sja Albert kennende zal hij toch wel zo goed mogelijk zijn voor zn paard.
Het is wel het toppaard van hem, die gaat hij vast niet verklo ten.

Avelienvd

Berichten: 7233
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 01:05

Bovendien kan hij misschien best met een hackamore gereden worden.
Dat is namelijk ook toegestaan.
En sja Albert kennende zal hij toch wel zo goed mogelijk zijn voor zn paard.
Het is wel het toppaard van hem, die gaat hij vast niet verklo ten.

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:11

Hackemore kan niet ivm het kinbandje avelien Knipoog
Ik vroeg me inderdaad ook af hoe het regelementair stond bij de FEI met narcoses. Maar alles zal vast veilig zijn en toegestaan zijn. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat Albert zijn paard goed genoeg kent om te weten wat hij kan doen. Al vraag ik mij af of Okidoki zijn breuk het kan hebben als er over 2 weken druk op komt te staan voor een hindernis? Ik heb geen idee van dat soort dingen dus het is maar een vraag Tong uitsteken

SuperSonny

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-06-08

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:02

ik denk dat albert zijn paard zeker niet te vroeg in zal zetten en er geen onverantwoorde dingen mee zal doen. Ik bedenk me net dat het voor het paard ook vast niet lekker zal zijn bij de landing na een hindernis als je tanden en kaak nog zeer doen en dan die 'klap' van de landing krijgt. Kom op bokkers van het positieve uitgaan, niet alle mensen van het paardenvolk in nederland zijn paardonvriendelijk. Dit word vast heel erg goed in de gaten gehouden omdat het volop in het nieuws staat en Okidoki is zeker een grote favoriet van Albert dus hij heeft er zeker alles voor over om hem weer gezond en wel te krijgen.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:09

knabbelgirl schreef:
Hackemore kan niet ivm het kinbandje avelien Knipoog
Ik vroeg me inderdaad ook af hoe het regelementair stond bij de FEI met narcoses. Maar alles zal vast veilig zijn en toegestaan zijn. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat Albert zijn paard goed genoeg kent om te weten wat hij kan doen. Al vraag ik mij af of Okidoki zijn breuk het kan hebben als er over 2 weken druk op komt te staan voor een hindernis? Ik heb geen idee van dat soort dingen dus het is maar een vraag Tong uitsteken


Sorrie hoor, maar hoe komt er druk te staat op je voortanden als je een hoofdstel in hebt????
Vind dat hier wel een beetje dom gespeculeerd wordt door sommige mensen. Er word zelfs van mishandeling gesproken. Vind dat wel een beetje kort door de bocht Rolleyes

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:29

gelukkig komt alles weer goed

als ik hun was zal ik even wachten met weer aan de start, dat het paard wel genoeg rust kan krijgen

Maar Albert weet gelukkig wel wat die doet

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:39

Er lopen nu 2 topics

Anoniem

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:27

Dit is een paard dat bij de top 5 hoort van de wereld en daar wordt natuurlijk soms iets anders mee omgegaan dan met een privépaardje van deze of gene hier of daar Lachen. Het zal gerust met beleid gaan en de aanpak zal volledig in het teken staan van deelname in Hong Kong en kan hij gewoon zijn medailles winnen Lachen.

Anoniem

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:30

Ai, krijg helemaal een naar gevoel in m'n mond bij dat tanden terugduwen etc Nagelbijten / Gniffelen Nou, hopelijk kan hij pijnloos meedoen aan de volgende wedstrijd Ja

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:17

Paard op stage had pas nog zijn kaak zijn kaak gebroken, we hadden het niet eens gemerkt, at gewoon door, en liep fijn aan de longe, tot zijn mond begon te bloeden. Met ijzerdraad vastgezet, en hij liep al heel snel weer, denk dat het geen week heeft geduurt.

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Miljoenenpaard Okidoki krijgt "beugel" aangemeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:13

frunnik schreef:
knabbelgirl schreef:
Hackemore kan niet ivm het kinbandje avelien Knipoog
Ik vroeg me inderdaad ook af hoe het regelementair stond bij de FEI met narcoses. Maar alles zal vast veilig zijn en toegestaan zijn. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat Albert zijn paard goed genoeg kent om te weten wat hij kan doen. Al vraag ik mij af of Okidoki zijn breuk het kan hebben als er over 2 weken druk op komt te staan voor een hindernis? Ik heb geen idee van dat soort dingen dus het is maar een vraag Tong uitsteken


Sorrie hoor, maar hoe komt er druk te staat op je voortanden als je een hoofdstel in hebt????
Vind dat hier wel een beetje dom gespeculeerd wordt door sommige mensen. Er word zelfs van mishandeling gesproken. Vind dat wel een beetje kort door de bocht Rolleyes

Hij heeft toch ook een breuk in de kaak Verward Nou, als daar druk op komt door dat kinbandje