dood paard als kunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: dood paard als kunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:50

geerke schreef:
jakkes...het is de manier waarop,als hij nou gewoon stond dan was het anders...hier word ik naar van...

Ik vind het sowieso een eng idee dat het beessie zijn lijf er nog is, maar het nooit meer zal bewegen. Net als die opgezetten draver Phar Lap waar ze net die doodsoorzaak van weten. Ik vind het gewoon onwijs luguber. Ben je dood, wordt je bekeken door mensen en heb je nog steeds geen rust.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:50

Ik vind het eigenlijk wel iets hebben. Bloos

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:51

tja, het is nou niet echt iets van:"dat wil ik ook in de huiskamer"
Wat kunst is mag iedereen zelf bepalen.
Kijk na het Dadaïsme (een kunststroming)
Marcel Duchamp (een kunstenaar) deed mee met een kunsttentoonstelling.
Iedereen kon hier aan meedoen voor 5 euro.
Hij zat zelf in de commissie van deze tentoonstelling maar deed anoniem mee
Als zijn kunstwerk stuurde hij een urinoir op met als naam :"fountain"
Natuurlijk kreeg hij zwaar kritiek maar dit was juist zijn bedoeling.
Hij wilde mensen laten zien dat iedereen kunst kon maken en dat alles kunst was.
Afbeelding
de beroemde/beruchte wcpot van Marcel Duchamp

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:51

Juul schreef:
Is dat kunst Maanling? Nors opkijken Dan kan iedereen kunstenaar zijn. Nee echt, ik zie het niet. Als kunstenaar heb je een eigen stijl, en een hond laten verhongeren kan iedereen. Net als die pindakaasvloer trouwens van Schippers(???).

Sowieso kan iedereen kunstenaar zijn Lachen
Je moet maar op het idee komen, hè? Knipoog

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:52

dat opgezette vind ik niet erg maar op de manier waarop het dier hangt,
ik vind dat je dan het dier niet meer in zijn waarde houd?? beetje respectloos....

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:53

pinuts schreef:
heb je zowiso een opgezet mens gezien? Dieren worden normaal ook opgezet, hoe ze worden neergezet bepaald de kunstenaar. Zie er niet veel ergers aan dan een gewoon opgezet dier..Ik vind t eig wel iets hebben, raar toch, dat mensen gewone opgezette dieren normaal vinden, en dit ineens heel erg.. Heeft dr kunstenaar toch iets bereikt.

Ja hoor.. Bodies, the exhibition bijvoorbeeld..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:53

vind zowiso niet dat je een dier in zijn waarde laat om het op te zetten en dat er dan kindjes eraan mogen aaien enz.. dus ach

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:54

claire: zijn die net zo opgezet als dieren? Njah ik had bij die expositie ook wel zoiets verwacht dan.. leek me erg leuk!

goeroe

jesvoltige schreef:
ik vind dat je dan het dier niet meer in zijn waarde houd?? beetje respectloos....

Ik vind de manier waarop het paard hangt juist een bepaalde schoonheid uitstralen. Ik snap niet zo goed wat er respectloos aan is. Wat had jij dan een respectvolle houding gevonden?

Anoniem

Clairee schreef:
pinuts schreef:
heb je zowiso een opgezet mens gezien? Dieren worden normaal ook opgezet, hoe ze worden neergezet bepaald de kunstenaar. Zie er niet veel ergers aan dan een gewoon opgezet dier..Ik vind t eig wel iets hebben, raar toch, dat mensen gewone opgezette dieren normaal vinden, en dit ineens heel erg.. Heeft dr kunstenaar toch iets bereikt.

Ja hoor.. Bodies, the exhibition bijvoorbeeld..

Oh ja gadver daar had ik ook van gehoord. Maar bodies was toch met mensen die er geen toestemming voor hadden gegeven voor hun dood? Of is dat achterhaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:55

goeroe schreef:
jesvoltige schreef:

Ik vind de manier waarop het paard hangt juist een bepaalde schoonheid uitstralen. Ik snap niet zo goed wat er respectloos aan is. Wat had jij dan een respectvolle houding gevonden?

Schoonheid?? Ik vind het idd meer een Rendac-idee..

havana72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:55

Natuurlijk heb je geen opgezette mensen! zucht....
Ik bedoel er maar mee te zeggen, dat ik het belachelijk vindt om dieren op te zetten. Het is allemaal respectloos en daarnaast vindt ik het vies!

pinuts

havana, nou wel dus.. lees ik net.. bij die bodies expositie..

Anoniem

havana72 schreef:
Natuurlijk heb je geen opgezette mensen! zucht....
Ik bedoel er maar mee te zeggen, dat ik het belachelijk vindt om dieren op te zetten. Het is allemaal respectloos en daarnaast vindt ik het vies!

Die heb je wel, zoek maar eens op Bodies tentoonstelling op google Nagelbijten / Gniffelen

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:56

pinuts schreef:
claire: zijn die net zo opgezet als dieren? Njah ik had bij die expositie ook wel zoiets verwacht dan.. leek me erg leuk!

Nahja.. niet weer opgevuld met iets van binnen zoals doorgaans bij dieren maar wel ingespoten en tentoongesteld. Noem het wel opzetten eigenlijk Tong uitsteken

havana72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:57

ja dat ken ik wel, maar die mensen hebben toestemming gegeven en die zij al half uit elkaar gehaald. Een dier geeft geen toestemming.

Daarnaast zijn die mensen niet opgezet!
Laatst bijgewerkt door havana72 op 19-06-08 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:58

Ik vind het respectloos van het dier. Dit is niet echt een rust in vrede beeld.... Verdrietig

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:59

aan de andere kant: het is toch dood.. Dieren geven ook geen toestemming om opgegeten te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:59

havana72 schreef:
ja dat ken ik wel, maar die mensen hebben toestemming gegeven en die zij al half uit elkaar gehaald. Een dier geeft geen toestemming.

Of het nu in diervoeder eindigt of opgezet wordt maakt toch ook niet zo heel veel uit... Kiest een paard tenslotte ook niet voor.

havana72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:59

ja daaaaaag

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:00

Juul schreef:
goeroe schreef:

Ik kan me wel voorstellen dat je dat er in ziet, maar het was niet het eerste wat in mij opkwam. Ik vind het net lijken alsof hij van de aarde wordt opgetild, en dan niet door de Rendac maar alsof hij opstijgt naar de hemel ofzo. Op de foto valt het tuig een beetje weg en daardoor is het net alsof het paard zweeft. Verklaar me niet meteen voor gek maar ik vind het iets engelachtigs hebben, ik denk dat vleugels het paard ook niet hadden misstaan. Bloos

Anoniem

havana72 schreef:
ja daaaaaag

Wat 'Ja Dag' Blond

Anoniem

Günther Von Hagens is wereldberoemd met zijn kunstwerken van dode lichamen!!! Ik zou zelf liever zo willen eindigen dan in de grond, of de oven.....
Over de opgezette paarden van de kunstenaar waar dit topic over gaat, why not!!! Een opgezet paard is alleen maar de huid van een dood paard, over een kunststof mal heen getrokken. Of je er nou schoenen of jassen en tassen van maakt, of het dier op deze manier opzet, paard was toch al dood, ik zie het verschil niet, eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:01

goeroe schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat je dat er in ziet, maar het was niet het eerste wat in mij opkwam. Ik vind het net lijken alsof hij van de aarde wordt opgetild, en dan niet door de Rendac maar alsof hij opstijgt naar de hemel ofzo. Op de foto valt het tuig een beetje weg en daardoor is het net alsof het paard zweeft. Verklaar me niet meteen voor gek maar ik vind het iets engelachtigs hebben, ik denk dat vleugels het paard ook niet hadden misstaan. Bloos

En dát is het mooie van kunst, de een ziet er niets in en de ander wel! Dat is de bedoeling ervan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:01

goeroe schreef:
[naam] schreef:

Aah zo. Ach, kan me er wel in vinden. Maar ik heb het gewoon totaal niet op dit soort dingen. Wat dood is hoort in de grond, gewoon lekker verteren, en verder niks.