Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:Ja inderdaad.. en koe of varken is toch even belangrijk als een paard? Ik snap dat ook niet helemaal..
Ik eet denk 5 keer in de week een stukje vlees of vis.. Ik vind het gewoon lekker. Ik vind dat ieder voor zich dat moet bepalen..
Sanniejj schreef:wat is het verschil tussen een paard of een koe slachten?
Sanniejj schreef:slachten ze paarden daar op een andere manier dan koeien dan?
Maar dan gaat het meer om de manier waarop, niet dat het een paard is,
SGWuppie schreef:Bovendien vind ik het een kul argument om maar steeds andere dieren en andere vormen van dierenkwellerij erbij te halen, alsof het daarmee allemaal minder erg wordt en je er geen aandacht aan hoeft te besteden.
Ninx schreef:Het gaat mij om de manier waarop. Ik maak geen onderscheidt tussen kippen, varkens, koeien of paarden.... ik eet ze geen van allen. Maar als er dan toch mensen zijn die ze wel willen eten, zou ik het zooooooo fijn vinden wanneer zij dat met mate doen zodat die 'fokking' bio-industrie opgedoekt kan worden. Daarnaast zou ik me als paardenliefhebber toch even verdiepen in dat Mexico/ slachthuizen versus snacks in NL.... die lust je dan misschien niet meer daarna.
suleilitha schreef:Deze maatregel is alleen maar het probleem verschuiven, in landen als Belgie en Frankrijk blijft de vraag naar dit vlees bestaan. De paarden zullen dus gewoon in Amerika worden opgekocht en vervolgens naar bijvoorbeeld Mexico gaan en daar worden geslacht. (wanhopige poging om nu al het topic weer op de rails te krijgen)
Lang leve de Amerikaanse hypocrisie...
Nessah schreef:Bovendien... mensen zijn nou eenmaal omnivoren. Dus vlees eten hoort er, evolutionair gezien, óók bij.
Miss_Montana schreef:Nessah schreef:Bovendien... mensen zijn nou eenmaal omnivoren. Dus vlees eten hoort er, evolutionair gezien, óók bij.
Helemaal niet, dat is je verschuilen achter een stomme redenering. Je eet wel of niet vlees, omdat je het lekker vind of niet. Dat is toch helemaal niet erg? Maar je eet niet vlees omdat het zo hoort. Dat is onzin.
suleilitha schreef:En om even op jou in te haken, MissMontana, ik denk, dat als men de paarden in Amerika gewoon in een paar slachthuizen daar zou slachten, dat het er dan nog diervriendijker aan toe zou gaan dan de hele slachtpaardenstapel eerst naar Mexico of andere landen te verkassen, en dan pas te doden.
Miss_Montana schreef:Ik heb het over die Amerikanen, waarom in godsnaam fel tegen paardenvlees zijn maar wel de grootste junkfood industrie ter wereld hebben... waarvoor dagelijks duizenden dieren moeten worden geslacht
Nessah schreef:Nessah schreef:Bovendien... mensen zijn nou eenmaal omnivoren. Dus vlees eten hoort er, evolutionair gezien, óók bij.
Weet ik, ik eet vlees omdat ik het lekker vind.. Maar er word in dit topic gepraat alsof mensen die vlees eten iets raars doen.. terwijl het inprincipe iets normaals is.. Vind ik.. Ik vind dat het erbij hoort, bij het eten wat je eet. En dat het niet iets raars is. We eten al eeuwenlang vlees.