Menselijke fout oorzaak ongeluk met paard in Drongelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Menselijke fout oorzaak ongeluk met paard in Drongelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:56

Als ik het goed lees zat er niemand op de kar. Dat is dus al de eerste fout. Er wordt zo gemakkelijk over gedacht en alle paarden zijn braaf. Maar als ze wel een keer schrikken lopen ze je zo omver en heb je niets meer te houden. Daarbij zijn de gevolgen veel groter dan als het alleen een loslopend paard betreft.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:16

Miracle_ schreef:
Girlgamer schreef:
Fouten maken is menselijk, maar ja...
Ben toch wel nieuwsgierig naar wat er dan precies is fout gegaan.

Nouja, wel een hele erge fout, met veel nadelen voor anderen, o.a. de eigenaar:O
Maarja ik denk dat dat iedereen kan overkomen (zonder ervaring en met ervaring) een paard die op hol slaat, is immers altijd sterker dan een mens, niets aan te doen dus.
Maar ik ben indd ook wel nieuwschierig naar wat er precies gebeurd is..

Daarom...

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:29

Wat een verhaal zeg.. ik vind het hoe dan ook, een heel treurige gebeurtenis..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:20

Echt tragisch. Maar kan het zijn dat het paard aan het schuren was en daarbij zijn hoofdstel heeft afgedaan? Bij een fries gaat het hoofdstel nu eenmaal vrij snel af. Ik kan me niet goed voorstellen dat een onervaren persoon denkt: laat ik het hoofdstel maar even afdoen zodat hij even kan eten. Maar goed, ik was er niet bij....
Laat iedereen hiervan leren dat je niet zomaar een paard aan een onervaren persoon over kan laten...

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:37

nou ben ik echt heel dom Bloos en rij ik alleen wel eens mee op de kar maar waarom gaat bij een fries het hoofdstel makkelijk af?
dit heb ik nou (uit die ervaringen dus) nog noooit meegemaakt of gemerkt als diegene het hoofdstel om of afdeed.. zo van; ooh die gaat haast vanzelf af?
hoezo juist bij een fries?

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:02

Paula1990 schreef:
Wat ik gehoord heb is dat ze het hoofdstel van het paard heeft afgedaan zodat hij kon eten .. maar hijstond nog wel in het span ...dus erg gevaarlijk!

Dat is ook wat ik gehoord heb Ja

Ontzettend sneu voor het paard en de eigenaar!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:19

Tjee... de Eindsestraat in Drongelen... daar had ik tot een jaar geleden mijn paarden staan. Er waren daar meerdere mensen in de buurt met een fries. Vraag me af welke het is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:48

sabby schreef:
nou ben ik echt heel dom Bloos en rij ik alleen wel eens mee op de kar maar waarom gaat bij een fries het hoofdstel makkelijk af?
dit heb ik nou (uit die ervaringen dus) nog noooit meegemaakt of gemerkt als diegene het hoofdstel om of afdeed.. zo van; ooh die gaat haast vanzelf af?

Dat komt door de overvloedige beharing. En het is niet gebruikelijk om bij een Fries een stukje weg te knippen op de plaats van het hoofdstel. Vaak wordt dit opgelost door een klein vlechtje te maken en dat om het hoofdstel vast te maken aan het kopstuk. Ik doe dat ook zo want als de mijne even heftig met zijn hoofd op en neer schudt is het voor hem een koud kunstje om het hoofdstel af te werpen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 00:04

Onze welshjes hadden dat ook. Ook met het halster. Die hadden ipv daarvan een koeienband om. En met wedstrijden een halster wat aan het kopstuk met een veter was vastgemaakt aan het hoofdstel. Ze hebben namelijk kleine oren en een dikke maanpluk.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:28

suleilitha schreef:
sabby schreef:

Dat komt door de overvloedige beharing. En het is niet gebruikelijk om bij een Fries een stukje weg te knippen op de plaats van het hoofdstel. Vaak wordt dit opgelost door een klein vlechtje te maken en dat om het hoofdstel vast te maken aan het kopstuk. Ik doe dat ook zo want als de mijne even heftig met zijn hoofd op en neer schudt is het voor hem een koud kunstje om het hoofdstel af te werpen.

ah ok! dank u Haha! , weer wat geleerd..

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 00:37

Wat sneu voor het paard..En ieder maakt wel eens fouten. Hier heeft tenminste iedereen wat van geleerd. Laat nooit een onervaren persoon alleen met een paard (ook al is het paard nog zo lief)..