Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miracle_ schreef:Girlgamer schreef:Fouten maken is menselijk, maar ja...
Ben toch wel nieuwsgierig naar wat er dan precies is fout gegaan.
Nouja, wel een hele erge fout, met veel nadelen voor anderen, o.a. de eigenaar:O
Maarja ik denk dat dat iedereen kan overkomen (zonder ervaring en met ervaring) een paard die op hol slaat, is immers altijd sterker dan een mens, niets aan te doen dus.
Maar ik ben indd ook wel nieuwschierig naar wat er precies gebeurd is..
Paula1990 schreef:Wat ik gehoord heb is dat ze het hoofdstel van het paard heeft afgedaan zodat hij kon eten .. maar hijstond nog wel in het span ...dus erg gevaarlijk!
sabby schreef:nou ben ik echt heel domen rij ik alleen wel eens mee op de kar maar waarom gaat bij een fries het hoofdstel makkelijk af?
dit heb ik nou (uit die ervaringen dus) nog noooit meegemaakt of gemerkt als diegene het hoofdstel om of afdeed.. zo van; ooh die gaat haast vanzelf af?
hoezo juist bij een fries?
suleilitha schreef:sabby schreef:nou ben ik echt heel domen rij ik alleen wel eens mee op de kar maar waarom gaat bij een fries het hoofdstel makkelijk af?
dit heb ik nou (uit die ervaringen dus) nog noooit meegemaakt of gemerkt als diegene het hoofdstel om of afdeed.. zo van; ooh die gaat haast vanzelf af?
hoezo juist bij een fries?
Dat komt door de overvloedige beharing. En het is niet gebruikelijk om bij een Fries een stukje weg te knippen op de plaats van het hoofdstel. Vaak wordt dit opgelost door een klein vlechtje te maken en dat om het hoofdstel vast te maken aan het kopstuk. Ik doe dat ook zo want als de mijne even heftig met zijn hoofd op en neer schudt is het voor hem een koud kunstje om het hoofdstel af te werpen.