Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wie gaat er nu zijn paard aan het hoofd eruit trekken met een jeep!! Paard had haar nek wel kunnen breken
Misschien dat er bokkers uit Pijnacker of omgeving zijn, die er meer over weten
Cayenne schreef:Een van de meest zwakke punten van het paard is de nek.
Dus een touw om de kont heen is dan geen overbodige luxe.
Maar goed, ik was er niet bijMisschien dat er bokkers uit Pijnacker of omgeving zijn, die er meer over weten

MysticTinker schreef:In dat geval mogen ze van mij een flinke straf krijgen hoorWie gaat er nu zijn paard aan het hoofd eruit trekken met een jeep!! Paard had haar nek wel kunnen breken
Ik zie wel vaker zo'n foto's waar een paard aan de nek eruit wordt getrokken, dan denk ik altijd, waarom niet even een touw achter de kont door..
. Met een jeep het water uittrekken is bij ons ook weleens gebeurd hoor. Zolang je niet met 20 km per uur naar voren rijd is er toch niks mis? Ook een jeep kan stapvoets rijden en is alleen een heel stuk sterker dan een mens.
Citaat:Kun je je voorstellen: touw onder die keel door en trekken maar. Het zal geen leuk gezicht zijn geweest. Arm peerd.
Even een sleeptouw om de nek en het paard eruit trekken. Mag van geluk spreken dat het paard geen letsel eraan over heeft gehouden. Een van de domste dingen die je kan doen is een paard eruit trekken aan z'n nek. Bij een koe kan het maar bij een paard niet. Dit krijgt de brandweer ook bij trainingen te horen, dat je het nooit zo op mag lossen. Dus denk dat de brandweer beter erover nadacht als de man zelf. Nouja, paard heeft het overleefd en staat weer in de wei. Hopelijk maakt hij dit nooit meer mee.
.