Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:56

Aha dat is wel iets meer informatie inderdaad. Aan de ene kant wat een eikel, aan de andere kant paard heeft niks, is weer aan wal. Je bent op zo'n moment toch bezig om je paard koste wat het kost eruit te halen?

Joto

En zo heb je een heel ander verhaal..

Anoniem

Ik mis in dit bericht de mislukte poging die de brandweer al had gedaan.
Met een touw om de nek en dan met je blote handen krijg je een paard ook niet uit een sloot.
Menig boer die koeien en paarden uit sloten haalt met een tractor...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 14:59

Maar er is een verschil tussen een dier gecontroleerd uit een sloot halen, of een dier aan de nek/het hoofd op een hardhandige manier (zoals in het bericht staat) uit de sloot te trekken.

Zeker als ik lees dat de beste man ook nog eens flink opgefokt was en stampij aan het maken was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:01

Tja, wat is hardhandig. De journalist die het heeft opgeschreven kan het hardhandig hebben gevonden terwijl jij en ik misschien hadden gezegd dat het niet zo was.
Er op een "zachte" manier een half uur overdoen, wat deze boer in misschien twee minuten voor elkaar kreeg, vind ik net zo hardhandig, eerlijk gezegd...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:01

De soep wordt vast niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:02

In dat geval mogen ze van mij een flinke straf krijgen hoor Nagelbijten / Gniffelen Wie gaat er nu zijn paard aan het hoofd eruit trekken met een jeep!! Paard had haar nek wel kunnen breken
Ik zie wel vaker zo'n foto's waar een paard aan de nek eruit wordt getrokken, dan denk ik altijd, waarom niet even een touw achter de kont door..

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:03

dit bericht veranderd de zaak natuurlijk wel. Maar zolang er nog niets meer over bekend is kan ik er nog niets zinnigs over zeggen. Het is inderdaad zo dat er een verschillend definitie bestaat van hardhandig aan pakken en miss had die journalist nog nooit gezien hoe een paard uit de sloot werd gehaald. Wel had deze man de brandweer zijn gang moeten laten gaan. Het was immers een routineklus voor de brandweermannen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:03

Een van de meest zwakke punten van het paard is de nek.
Dus een touw om de kont heen is dan geen overbodige luxe.

Maar goed, ik was er niet bij Haha! Misschien dat er bokkers uit Pijnacker of omgeving zijn, die er meer over weten Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:12

Cayenne schreef:
Een van de meest zwakke punten van het paard is de nek.
Dus een touw om de kont heen is dan geen overbodige luxe.

Maar goed, ik was er niet bij Haha! Misschien dat er bokkers uit Pijnacker of omgeving zijn, die er meer over weten Lachen

maar wat als de brandweer dat al geprobeert had? en dat niet is gelukt? tjaah.. wat je zegt... we waren er niet bij..... ik weet niet zo goed hoor... als er nu geen andere opties waren en de brandweer al zoveel mogelijk had geprobeert.... ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:13

Dit is een heel ander verhaal. Ja

Maar is wel erg tegenstrijdig met het eerste stuk wat het heeft over een mislulkte reddingspoging van de brandweer en in het eerste stuk werd vermeld dat het paard niets heeft.

Dingen die hier in het 2e niet terug te vinden zijn.

En stampij maken?
Hoe is dat gebeurd...omdat de brandweer of omstanders stonden te klungelen?
Dan zou ik ook stampij maken Lachen
Of stampij omdat het idd maar een lompe vent is...

Ik hoop ook op echt meer duidelijkheid van een bokker Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:16

Volgens het tweede artikel stond de man stampij te maken vanwege alle aandacht er omheen. (Dat zullen de toeschouwers/fotograaf/Brandweer wel zijn geweest)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:19

Die broers komen op mij over als twee uberboerenkinkels die het wel even op hun eigen manier doen en niemand nodig hebben.

Kun je je voorstellen: touw onder die keel door en trekken maar. Het zal geen leuk gezicht zijn geweest. Arm peerd.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:19

En die merrie was nog drachtig ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:20

klopt, maar het eerste artikel spreekt daar niet van Lachen
Daarom vind ik het zo tegenstrijdig Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:20

MysticTinker schreef:
In dat geval mogen ze van mij een flinke straf krijgen hoor Nagelbijten / Gniffelen Wie gaat er nu zijn paard aan het hoofd eruit trekken met een jeep!! Paard had haar nek wel kunnen breken
Ik zie wel vaker zo'n foto's waar een paard aan de nek eruit wordt getrokken, dan denk ik altijd, waarom niet even een touw achter de kont door..

Knap als jij je paard met de hand eruit kan trekken....

2 totaal verschillende verhalen.... tja.. wat moet je ermee Haha!. Met een jeep het water uittrekken is bij ons ook weleens gebeurd hoor. Zolang je niet met 20 km per uur naar voren rijd is er toch niks mis? Ook een jeep kan stapvoets rijden en is alleen een heel stuk sterker dan een mens.

Ben benieuwd of er nog meer berichten komen en ik ben zeker benieuwd naar opheldering Ja

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:22

Ach het paard is uit de sloot en heeft geen letsel aan het avontuur overgehouden! Dit is volgens mij waar het echt om gaat!

De eigenaar van het paard is een echte paardenman die goed weet waar hij mee bezig is!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:23

Maar dan nog... een gemiddelde boer trekt zijn koeien op dezelfde wijze uit de sloot. Zo lang het met beleid gaat, gaat het vaak ook gewoon goed..

Kan me het ergens ook wel voorstellen... brandweer wat loopt te klootviolen, omstanders die het allemaal beter weten, paard heeft het zwaar.. dan maar ineens goed! De oude garde paardenhandelaren doen het ook gewoon zo, al jaren..

Laat de gemiddelde mens eerst eens naar zichzelf kijken en zijn tekortkomingen, en dan pas gaan oordelen over een ander en zijn werkwijze.. verbeter de wereld en begin bij jezelf.
En de politie kan zich beter bezighouden met de echte mishandelingen, zoals dieren die geen eten of water hebben, en die letterlijk op instorten staan.

Wat een gezeik zeg..

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:24

Citaat:
Kun je je voorstellen: touw onder die keel door en trekken maar. Het zal geen leuk gezicht zijn geweest. Arm peerd.

Is inderdaad geen leuk gezicht! Maar een paard dat de moed opgeeft en z'n hoofd in de sloot laat zakken is ook geen pretje! Dan is het alleen nog maar zaak om het paard er zo snel mogelijk uit te krijgen! Dan heb je niet de tijd om eerst netjes de benen op de kant te halen...

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:25

't paard is allang blij dat het op het droge staat,
achteraf praten is altijd makkelijk...het is waarschijnlijk op een boerse manier gedaan en ja, als je dan geen verstand hebt van dieren dan lijken heel veel dingen, die voor ons gewoon zijn, dierenmishandeling!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:27

femmefatale, mijn gedachte...
meest erge dierenmishandeling doen ze niks aan terwijl ze zich hier wel druk om maken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:28

Wat een boer Even een sleeptouw om de nek en het paard eruit trekken. Mag van geluk spreken dat het paard geen letsel eraan over heeft gehouden. Een van de domste dingen die je kan doen is een paard eruit trekken aan z'n nek. Bij een koe kan het maar bij een paard niet. Dit krijgt de brandweer ook bij trainingen te horen, dat je het nooit zo op mag lossen. Dus denk dat de brandweer beter erover nadacht als de man zelf. Nouja, paard heeft het overleefd en staat weer in de wei. Hopelijk maakt hij dit nooit meer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:29

Alsof het altijd veilig is touwtjes elders te binden...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:33

Weet je wat eigenlijk best grappig is... Na aanleiding van het eerste artikel zijn de broers onderhand 'helden' en na aanleiding van een tweede artikeltje zijn ze ineens mishandelaars.. het kan snel gaan hier Tong uitsteken.

Mijn conclusie: mensen.. leer eens te relativeren en leer eens geen conclusies te trekken uit één enkel bericht!

Een dier eruit trekken aan sleeptouw is nog vele malen beter dan het dier maar te laten verdrinken, omdat je het dier er niet aan zijn nek uit mag trekken omdat het 'zieeluughh' is..

*zucht*

[edit] hoe zou het topic gelopen zijn als de twee berichten omgedraaid zouden zijn? Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:37

Ik wil ze wel even omdraaien hoor Tong uitsteken Clown

De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen.
Maar het belangrijkste is toch wel dat de merrie er heelhuids uit gekomen is.