@ Coliena: Dan zul jij waarschijnlijk óf goede ervaringen hebben, óf geen ervaringen óf lid zijn van het prochipteam.
De eigenaren van het eerste paard (ik dus) heeft zowel door het stamboek als door de DA als door de Nl gezelschapsdieren databank het paard laten registreren.
Alleen bij de laatste is ze terug te vinden met haar 2e chip, de eerste chip kan alleen door mijn eigen dierenarts terug gevonden worden in het paard zelf, verder nergens. De eigenaar van het 2e paard is niet bekend,
Paard is namelijk niet waarvoor ze verkocht is en heeft dus foute papieren, haar chip is echter nergens terug te vinden.
Niet in NL, niet in België waar ze geboren en gekocht is. Dus ja, erg zinvol, die registratie.

( en nogmaals weet ik dat dat volkomen logisch is, maar nog steeds hebben ze ons de chip aangesmeerd als zou dat wel kunnen)
Dat er meerdere ziektes zijn waarvoor maatregelen genomen moeten worden, weet ik ook

Maar nog steeds worden chips nauwlijks gecontroleerd op de weg, door een DA etc.
Kijken waar een paard geweest is, is dus nog steeds onmogelijk. Illegale geneesmiddelen zijn nog steeds te krijgen en worden niet in het paspoort vermeld,
en aantallen paarden registreren heeft zo goed als niet te maken met uitbraken van nu nog exotische ziektes, aangezien voor slechts enkele daarvan vaccinatie's bestaan. Protocollen over hoe te handellen bij zo'n uitbraak, zijn ook te maken zonder te weten hoeveel paarden er zijn...