Coliena schreef:Hoe kom je daar nu weer bij? Paarden die in de databank zitten zijn stuk voor stuk terug te vinden. Bovendien is dit systeem niet ingevoerd om paarden terug te vinden. Het is voor de voedselveiligheid en uitbraak van ziektes. Ooit gehoord van West Nile? Kan overkomen naar onze streken en het leuke er aan is dat het een zoönose is. Dus mensen kunnen het ook krijgen. Denk daar maar eens over na
Hoe ik daar bij kom? Heb ik zelf meerdere keren ondervonden
1x in NL idd, maar ook 1x in belgië. Zoals je kunt lezen in mijn post, weet ik dat het systeem daar niet voor is, maar feit blijft dat het ons in 2006 wel als zodanig is aangesmeerd. Van West Nile gehoord? Ja heb ik, al eeuwen geleden btw
Zie alleen niet in waarom ik daarover zou moeten nadenken, want dat staat hier werkelijk los van. Ik protesteer niet tegen een chip en paspoort, zou het alleen wel fijn vinden als die chip en paspoort ook daadwerkelijk zouden worden gebruikt en ook nog iets op zouden leveren.
Maar ik maak uit dit bericht op, dat DNA registratie straks niet meer genoeg zal zijn.
( en nogmaals weet ik dat dat volkomen logisch is, maar nog steeds hebben ze ons de chip aangesmeerd als zou dat wel kunnen) Dat er meerdere ziektes zijn waarvoor maatregelen genomen moeten worden, weet ik ook
Maar nog steeds worden chips nauwlijks gecontroleerd op de weg, door een DA etc. Kijken waar een paard geweest is, is dus nog steeds onmogelijk. Illegale geneesmiddelen zijn nog steeds te krijgen en worden niet in het paspoort vermeld, en aantallen paarden registreren heeft zo goed als niet te maken met uitbraken van nu nog exotische ziektes, aangezien voor slechts enkele daarvan vaccinatie's bestaan. Protocollen over hoe te handellen bij zo'n uitbraak, zijn ook te maken zonder te weten hoeveel paarden er zijn...
weet niet of jij contact hebt met de paardenhandelaren "van de oude stempel", maar ik iig wel en daar wordt de equipas en de chip allesbehalve op veel gejuich onthaald, laat staan dat ze er zich dan ook maar iets van zullen aantrekken (moet je nagaan hoeveel mutatiedocumenten voor sommige van hun paarden moeten ingevuld worden 
. Ik had, als ik de keuze had gehad (was net te laat), hem DNA geregistreerd. Ik snap best dat men op de hoogte wil zijn van de hoeveelheid paarden. En ik snap best dat bij eventuele uitbraak van vervelende ziektes, er zaken geregeld moeten worden. Tot op zekere hoogte, want als ik zie hoe men met het andere vee omgaat bij ziekten, vind ik het dieptriest. Ik hoop dat het met de paarden nooit zo ver zal komen.
. Nou, geen HAAR op mijn hoofd die er aan denkt mijn kind zo'n lichaamsvreemd ding te geven!! Hoe verzin je het...... Een kind is geen product, maar een levend wezen en die van mij is kerngezond, dus daar gaan we niet aan rommelen als dat niet nodig is. Net als mijn paard, mijn katten en mijn konijnen. Komt geen chip in
, al hoewel het voor mijn paard te laat is, helaas. Ben benieuwd wat we er concreet aan gaan hebben de komende jaren, aan die rotchip.....