Amerikanen kunnen hun paarden niet meer betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaxLieftBart

Re: Amerikanen kunnen hun paarden niet meer betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:33

ik vind het niet gek, wat die allemaal wel niet uitgeven

en dan niet denken aan hun paarden

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:13

Jammer dat het daar zo slecht gaat.
Nu blijkt trouwens wel dat het sluiten van paarden slacht huizen niet zo'n goed idee was (wat ik al verwacht had).
Nu worden paarden duizenden kilometrs vervoerd naar Mexico en Canada omdat het daar wel mag.
Het blijft een triest land, dat Amerika...

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:41

Ik zie dat vele het hier over heel Amerika hebben. Amerika is verschrikkelijk groot en waar ik woon zouden mensen dit echt niet doen! Het ligt heel erg aan welk gebied in Amerika. Er is hier trouwens ook een opvangcentrum. Er komen veel paarden binnen maar ze gaan ook allemaal weer weg naar een nieuw huis.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:54

hoefijzer schreef:
Splash schreef:
Iedereen? Nu overdrijf je toch wel een beetje. Ik ken hier heel veel paardenliefhebbers die zoiets nooit zouden doen en geen 1 die dat wel zou doen!
Het lijkt net of iedereen opeens denkt dat de Amerikanen nu opeens straat arm zijn!
De Meeste Amerikanen zijn gewoon verwent wat dat betreft en moeten gewoon wennen dat ze wat minder te makken hebben en een beetje op hun centjes moeten letten.
Even voor de vergelijking. Hier kost een gallon benzine rond de $3,90. Omgerekend in Gallons en dollars zijn de kosten in NL $8,00 per gallon (als het onderhand niet alweer meer is).

En dan inderdaad nog wel steeds zo'n enooorme truck rijden die veel benzine slurpt. Clown
Ik lees af en toe wat mee over de dagelijkse dingen op een groot (modelpaarden) forum waar bijna iedereen uit amerika komt. Ik krijg dan inderdaad vaak het idee dat ze, zoals jij zegt, gewoon geen flauw idee hebben hoe ze een beetje kunnen bezuinigen.

Idd, die grote trucks rijden en maar klagen! Maar ook hier en daar hoor ik dat mensen ze verkopen omdat ze het niet meer kunnen betalen en dan een kleinere (nou ja, kleinere Clown ) auto aanschaffen. Ze zijn er wel mee bezig hoor met hoe te bezuinigen enzo. Ze (we) zullen wel moeten.
Waar ik bijv. nooit op zou bezuinigen is goedkoper voer en hooi voor de paarden. Veel mensen doen dat hier wel.
De laatste dagen merk ik trouwens niks van de slechte economie hier want het was deze week toch behoorlijk druk in de winkel (western-ruitersport zaak) waar ik werk maar dat is natuurlijk maar een moment opname.
Het toerisme en de horeca zijn op het moment de categorieen die het meeste gebukt gaan onder de slechte economie.
Ik denk dat het na de verkiezingen voor een nieuwe president in november wel weer langzaam beter zal gaan. Iedereen kijkt er naar uit en is blij dat Bush eindelijk af moet treden want hij heeft het behoorlijk verpatst in de ogen van de meeste Amerikanen. Hoe populair hij ook was in het begin van zijn presidentschap.

Marguerita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:02

In amerika zijn de afstanden ook veel groter, dus al lijkt het of de benzine goedkoper is, als je alles bijtrekt, is het eigenlijk veel duurder. Ik geloof dat de gemiddelde amerikaan meer dan 15.000 miles per jaar rijdt om alleen al naar z'n werk te gaan. Dat is ongeveer, met een doorsnee auto 750 gallon in benzine, hier betalen we inmiddels $4.19, dus dat zou theoretisch $3100 per jaar of $60 per week zijn. (voor de gemiddelde amerikaan is dat 1/6 van z'n week loon).

Daarbij komt nog dat al het eten over lange afstanden. Melk is hier bijvoorbeeld met $1 omhoog gegaan sinds KERST!

De prijs van benzine sijpelt dus veel meer door dan je denkt. En luxe goederen gaan dan de deur uit.

Marguerita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:03

PS Ik denk dat het ook allemaal wel los zal lopen, en kijk uit naar een nieuwe president Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:05

Wat vreselijk zeg. Waar komt deze economische crisis vandaan? Is het daar zo slecht geregeld dan? Verward

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:32

Marguerita schreef:
In amerika zijn de afstanden ook veel groter, dus al lijkt het of de benzine goedkoper is, als je alles bijtrekt, is het eigenlijk veel duurder. Ik geloof dat de gemiddelde amerikaan meer dan 15.000 miles per jaar rijdt om alleen al naar z'n werk te gaan. Dat is ongeveer, met een doorsnee auto 750 gallon in benzine, hier betalen we inmiddels $4.19, dus dat zou theoretisch $3100 per jaar of $60 per week zijn. (voor de gemiddelde amerikaan is dat 1/6 van z'n week loon).

Daarbij komt nog dat al het eten over lange afstanden. Melk is hier bijvoorbeeld met $1 omhoog gegaan sinds KERST!

De prijs van benzine sijpelt dus veel meer door dan je denkt. En luxe goederen gaan dan de deur uit.

Ja, de benzine prijzen hebben zeker een effect op heel veel andere zaken en dat merk je iedere dag. De melk is idd absurd omhoog gegaan en bijv. het voer (Safe Choice) dat ik mijn paarden voer is met 4 $ omhoog gegaan sinds ik dat voer. Het was 9.50 en nu is het al 13.50 per zak. Het hooi is voor ons hetzelfde gebleven tot nu toe (4 $ per baal) maar dat komt door goede connecties. Veel mensen hier betalen onderhand 7 $ per baal.
De afstanden zijn hier idd over het algemeen veel groter. Ik rij 40 minuten naar mijn werk en de dichtbijzijnde winkel is 30 minuten hiervandaan. Gelukkig hebben de tankstations ook het hoognodige dus als ik bijv. brood vergeten ben hop ik even naar het dichtsbijzijnde tankstantion. Mijn man en ik werken vlak bij elkaar en we carpoolen dus en dat scheelt natuurlijk. Het is gewoon een questie van plannen zodat je niet voor ieder klein dingetje in de auto zit want dat kost geld.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:53

Splash schreef:
Veel mensen hier betalen onderhand 7 $ per baal.

Ik las op een amerikaans forum zelfs al 12 dollar per baal...

Ook las ik daar dat op sommige wedstrijden gecontroleerd wordt met hoeveel paarden je binnenkomt en weer weggaat, zodat je geen paarden achterlaat in de stallen...

en dat je 's nachts je trailer op slot moet doen omdat anders de kans groot is dat er de volgende ochtend een vreemd paard in staat.

Hoe wanhopig kun je zijn, maar als je idd het voer niet meer kunt betalen... lijkt me vreselijk.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:12

storrum schreef:
Splash schreef:

Ook las ik daar dat op sommige wedstrijden gecontroleerd wordt met hoeveel paarden je binnenkomt en weer weggaat, zodat je geen paarden achterlaat in de stallen...

en dat je 's nachts je trailer op slot moet doen omdat anders de kans groot is dat er de volgende ochtend een vreemd paard in staat.

Hoe wanhopig kun je zijn, maar als je idd het voer niet meer kunt betalen... lijkt me vreselijk.

Normaal gesproken moet je de trailer op slot doen zodat ze je paarden niet kunnen stelen en nu moet je voorzichtig zijn dat er niet 1 teveel op staat.

De prijzen van het hooi hangen af van in welke staat je zit en waar het hooi vandaan komt. Ook de hoeveelheid regen die men heeft gehad telt mee. Een droog seizoen maakt de prijzen nog hoger.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:21

storrum schreef:
Splash schreef:

En dat terwijl je hier duizenden euro's betaald voor een beetje een redelijk paard. Huilen

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:50

Splash schreef:
Iedereen? Nu overdrijf je toch wel een beetje. Ik ken hier heel veel paardenliefhebbers die zoiets nooit zouden doen en geen 1 die dat wel zou doen!

Vergis je niet! Je zult er van schrikken als je hiervoor komt te staan en leert hoe dun het lijntje is. Het lijntje van te stoppen met het verzorgen van je dieren, op straat te slapen, of zelfs iemand in elkaar te meppen. Dat is méér afhankelijk van de omstandigheden dan je denkt. Het gevaar geldt juist voor ons die met zo weinig zorgen zijn opgegroeid en niet hebben geleerd te overleven. Je weet pas wat het is en hoe je zult reageren als je jezelf in zo'n situatie bevindt. Gelukkig komen de meesten van ons nooit in zo'n ernstige situatie terecht en hoeven we geen beslissing op dat niveau te nemen.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:47

Macusa schreef:
Splash schreef:

Vergis je niet! Je zult er van schrikken als je hiervoor komt te staan en leert hoe dun het lijntje is. Het lijntje van te stoppen met het verzorgen van je dieren, op straat te slapen, of zelfs iemand in elkaar te meppen. Dat is méér afhankelijk van de omstandigheden dan je denkt. Het gevaar geldt juist voor ons die met zo weinig zorgen zijn opgegroeid en niet hebben geleerd te overleven. Je weet pas wat het is en hoe je zult reageren als je jezelf in zo'n situatie bevindt. Gelukkig komen de meesten van ons nooit in zo'n ernstige situatie terecht en hoeven we geen beslissing op dat niveau te nemen.

Ook hier hoeven er geen beslissingen genomen te worden op dat nivo. Als het gebeurd dan zijn het mensen die de makkelijkste oplossing zoeken en hebben we het hier vaak over mensen die een paard voor de leuk in de achtertuin hebben staan en het zich eigenlijk in eerste instantie al niet konden veroorloven (animal planet gevallen).
Nogmaals, het lijkt net of iedereen denkt dat de Amerikanen nu opeens straat arm zijn. Ja, er zal zuining gedaan moeten worden en gezocht moeten worden om geld te besparen zoals carpoolen etc. Ook luxe artikelen zullen plaats moeten maken voor dingen die belangrijker zijn. Een paard is een luxe artikel maar als je paard je lief is dan zoek je een andere oplossing en dat doen mensen hier ook. Verkoop de trailer of die onbeschoft grote zit-grasmaaier (en laat je paarden het gras maaien Clown ), ga eventjes niet op wedstrijd, niet op vakantie, zet je paarden op een wei inplaats van in een dure pensionstalling en dat soort dingen. Mensen zoals jij en ik laten hun paarden niet zomaar achter of brengen ze naar de slacht. Ook hier niet!
Paarden en andere dieren worden idd helaas wel achtergelaten of los gelaten maar dan hebben het echt over de laag bevolking die het al niet zo breed hadden en 'on the edge' leefden.
Je kunt de crisis hier vergelijken met de euro crisis toendertijd in Europa (toen we van de guldens over gingen naar de Euro). Toen moest ook opeens iedereen wat rustiger aan doen in afwachting op wat betere tijden.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 00:21

Splash schreef:
Macusa schreef:

Ook hier hoeven er geen beslissingen genomen te worden op dat nivo. Als het gebeurd dan zijn het mensen die de makkelijkste oplossing zoeken...

Je zult er nog van schrikken. Het gaat heus niet alleen om drugsverslaafden of randgroepmensen!
Als je uit een besloten milieu komt met goede voorzieningen dan is de kans natuurlijk stukken kleiner dat zoiets je overkomt. Zelfs in Nederland zijn er normale mensen die door een ongelukkige samenloop van omstandigheden in de meest bizarre en onaangename situaties terecht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 00:24

Marguerita schreef:

Valt me nog mee deze berekening... 60 dollar per week ben ik ook wel kwijt.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 05:59

Nouks schreef:
Marguerita schreef:

Valt me nog mee deze berekening... 60 dollar per week ben ik ook wel kwijt.

Ik denk dat de gemiddelde Nederlander makkelijker aan dit bedrag komt dan een Amerikaan. De benzine prijzen zijn in Europa nog steeds stukken duurder dan hier.

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:33

play_coy schreef:
neem even een kijkje hier in egypte, daar is amerika niks bij,

Waar in Egypte ben jij geweest??
Ik ben nu twee keer in Egypte geweest, heb heel veel paarden gezien en er was er maar eentje echt te mager en gewond.
Sinds Brooke Hospital for Animals daar werkt zijn de paarden er heel erg op vooruit gegaan.
De mensen weten nu hoe ze voor hun dieren moeten zorgen en zetten ze zelfs tegenwoordig in de schaduw als ze op klanten moeten wachten.
En weet ook dat de Egyptenaren hele andere paarden hebben dan wij. Hun paarden zijn klein, tenger en smal. Als je dan een KWPN-er of zeker een Tinker gewend ben, dan sta je in het begin toch wel vreemd te kijken naar die "iele beessies". Knipoog

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:28

hihi ik zal je wat vertellen, ik woon in egypte, hier kan je soms op straat kijken en dan loopt er welles wat rond waar ik mijn ogen voor sluit, verder zit ik op n renstal met prima paarden, mooiere paarden dan op duindigt. maar ik pm je ff Lachen