Burgers' Zoo gaat kadavers dode paarden gebruiken als voer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Burgers' Zoo gaat kadavers dode paarden gebruiken als voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:21

Prima plan! In de natuur gebeurt het immers ook zo, dit benadert voor die beesten nog een beetje de 'normale' situatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:22

Het is wel een beetje de Circle of Life he Lachen
Ik vind het eigenlijk wel een mooi idee. Gezonder kan het denk ik ook niet.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:59

Goed idee, ben er helemaal voor.

Maar dat gebazel over 'het is de natuur' klopt natuurlijk niet Knipoog .
In de natuur vangt zo'n leeuw een dier, doet er veel moeite voor. Hier wordt het hem op een presenteerblaadje aangereikt.

Sorry, ik word gewoon een beetje flauw van dat gezwets over natuur als het om dieren in kooitjes gaat. Natuurlijk, die dieren hebben een geweldig leven daar in die kooien; natje, en droogje op zijn tijd. Maar van natuur is geen sprake.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:01

Zoals gezegd, Assie, ik denk dat veel dierentuinbezoekers het een brug te ver zouden vinden als de leeuw eerst zelf de koe of het paard nog moest doden in de kooi. Maar nu moet hij het in ieder geval zelf aan stukken scheuren ipv dat het al hapklare brokken zijn.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:03

Cayenne schreef:
Het is wel een beetje de Circle of Life he Lachen
Ik vind het eigenlijk wel een mooi idee. Gezonder kan het denk ik ook niet.

Daar ga ik nu echt volledig in mee. Lachen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:23

Miss_Montana schreef:
Equinecoach schreef:
En ik durf aan te nemen dat deze paarden eerst humaan gedood zijn. Want ik denk niet dat veel mensen het zouden kunnen verkroppen als ze nog levend door de afzetting worden geduwd... Nors opkijken

Heb eens een filmpje gezien van een dierentuin in China waar dus een levende koe bij een tijger werd gezet. En die mensen vonden het prachtig, dier kon geen kant uit. Bah Misselijk

De oplossing van BZ vind ik daarintegen wel leuk, zo is het voor die dieren weer eens wat anders Ja

Sorry, dat ik het zeg maar in china hebben ze er toch voor ons westerse mensen rare denkbeelden,
nog het minst die gekke tv spelletjes. En erger bv huisdieren eten, en het liefst zo gruwelijk mogelijk(voor ons en dier)
want dan is het vlees sappiger............Plus nog een paar van die landen die die opvattingen hebben.

Als een dier dood is of moet, waarom niet op de manier verwerken......

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:29

Blue_Eyes schreef:
Zoals gezegd, Assie, ik denk dat veel dierentuinbezoekers het een brug te ver zouden vinden als de leeuw eerst zelf de koe of het paard nog moest doden in de kooi. Maar nu moet hij het in ieder geval zelf aan stukken scheuren ipv dat het al hapklare brokken zijn.

Ik vraag me af of na x generaties dierentuin die leeuwen nog enig benul zouden hebben van wat ze met levende prooi moeten? Levend blijft dat beest nl ech niet stilliggen om opgegeten te worden.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:23

Wij waren in Zuid Spanje 2 jaar terug, daar was een paard doodgegaan in een natuur"park". Mijn man had hem zien liggen en ging met mij 2 dagen later weer kijken. Hele paard hol! Alleen nog maar botten en vel, compleet afgevreten. Lijkt mij een goede situatie, nou schijnen ze in Spanje ook de karkassen weg te moeten halen ivm dierziektes, maar als de natuur zo te werk gaat heb je daar volgens mij helemaal gfeen kans op.

Vraag me trouwens af hoe dat gaat als ze hele karkassen gaan voeren, volgens mij worden de "restjes" in de natuur door de gieren e.d. opgevreten. Of mogen die dan ook even op de lunch bij de leeuwen?

Vindt het verder wel een ok plan.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:25

Ja, ik vind het ook een goede zaak om voor de dieren in de dierentuin een zo natuurlijk mogelijke leefomgeving te creeren, daar hoort ook het voer bij. Het ziet er alleen niet zo smakelijk uit Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:28

kally schreef:
Sorry, dat ik het zeg maar in china hebben ze er toch voor ons westerse mensen rare denkbeelden,
nog het minst die gekke tv spelletjes. En erger bv huisdieren eten, en het liefst zo gruwelijk mogelijk(voor ons en dier) want dan is het vlees sappiger............Plus nog een paar van die landen die die opvattingen hebben.

Idd, daar ben ik het met je eens hoor. Het is en blijft een vaag land, helemaal als het op dieren(leed) aankomt Die mensen hebben er geen idee van dat dieren ook gevoel hebben.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:32

prima Haha! kan nou niet zeggen dat ik een hapje mee eet, ziet er zeer onsmakelijk uit. Maar vind het een goed plan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:32

China is idd een heel raar land, met gebruiken waarvan ik zoiets heb van kom op zeg, waar gaat dit over.
Tijger penissen malen om een betere libido ofzo te krijgen, doe ff normaal.

Verder vind het wel een heel goed idee, het komt weer net ietsjes dichter bij de natuur, niet heel veel, want het wordt ze nog steeds op een bordje aangeleverd, maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:32

Top! Vind het een erg dierwaardige oplossing! Zeker naar de leeuw (in gevangenschap) toe!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:40

Zolang ze die dieren eerst afmaken en niet levend het hok in douwen vind ik het allemaal prima. Dood is dood en of ze dan eerst in mootjes gehakt worden, of compleet neergelegd, maakt dan voor mij niet zoveel meer uit.
Alleen mijn eigen vlees eet ik het liefst enigszins onherkenbaar Knipoog

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:42

Ik vind het een goede oplossing. Lachen

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:45

Ik hoorde 4 weken geleden dat ze dit in Zweden al een hele tijd doen, toen vond ik het een beetje raar, omdat ik het in Nl nog nooit gehoord had. maar als je er over nadenkt is het een erg goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:46

Cayenne schreef:
Burgers’ vindt dat de Nederlandse dierentuinen de ernstig verzwakte runderen en paarden moet gebruiken als voedsel voor de (roof)dieren.

Houdt 'ernstig verzwakt' dan in dat die dieren levend bij die leeuwen geplaatst worden? Of worden ze eerst ergens anders geslacht en vervolgens gevoerd? Dat haal ik er niet uit.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:47

Er worden ook al dode katten en andere beesten aan de gieren gevoerd,... dus dan is dit ook een logisch verhaal.

Zo, is de natuur... of het nu leuk is of niet!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:50

Ik vraag mij af waarom dat niet al jaren zo gaat. Het is toch een heel voor de hand liggende oplossing? Van mij mogen alle dierentuinen daar zo mee beginnen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:51

ik denk echt niet dat de dieren levend voer krijgen hoor. Zie het al helemaal voor me:
- hokken zijn niet voorzien op vluchtende prooien. Dus voor je het weet vliegt er een doodsbang aangevallen paard over de afsluiting of in de sloot, het publiek in
- aanklachten van boze ouders van geschokte kleuters die in real life een paard hebben zien afslachten en nu nachtmerries hebben
- elke bestaande dierenrechtenorganisatie gooit zich natuurlijk meteen op de kwestie: petitites, protestmarsen voor de zoopoort...

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:04

Tjaa het is dat wij bovenaan de voedselketen staan en in normale gevallen niet opgegeten worden..
Zo is de natuur, en omdat de natuur steeds vaker verstoord wordt, vinden mensen het een steeds enger idee enzo..
Maar ik vind het wel een goed plan voor de dieren!

RedPassion schreef:
Cayenne schreef:
Burgers’ vindt dat de Nederlandse dierentuinen de ernstig verzwakte runderen en paarden moet gebruiken als voedsel voor de (roof)dieren.

Houdt 'ernstig verzwakt' dan in dat die dieren levend bij die leeuwen geplaatst worden? Of worden ze eerst ergens anders geslacht en vervolgens gevoerd? Dat haal ik er niet uit.

Volgens mij werd alleen een been gegeven ofniet? Dan is ie denk ik wel eerst geslacht ^^

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:10

okee dan!! klink aan de ene kant beetje raar maar wel goed idee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:13

litteltje schreef:
Volgens mij werd alleen een been gegeven ofniet? Dan is ie denk ik wel eerst geslacht ^^

Ja, maar er was ook een park (Beekse Bergen?) waar een heel paard gevoerd werd geloof ik. Maar ze zullen al wel dood zijn.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:14

vind het alleen zo sneu voor de kinders die met hun ouders lekker een dagje dierentuin zijn, en daar getuigen zijn van een leeuw die op een paard ligt te kauwen... dat is toch niet zo een lekker beeld voor die kinders lijkt mij.
misschien het hoofd eraf halen en in 3 stukken het paard geven, zo is er minder van het dode beest te zien en lukken de leeuwen toch lekker smikkelen.
gr

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:15

Ik dnek ook niet dat ze zo een heel paard gaan geven.. Doen ze tog ook niet met ander vlees dat ze krijgen?