NRPS-hengst Hunter Douglas Aachen gecastreerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weltevreden

Re: NRPS-hengst Hunter Douglas Aachen gecastreerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:59

Jammer, weer een "vaderdier" minder voor de nederlandse fokkerij. Willen we nu echt allemaal van die springerige naaimachientjes fokken waar niets geen setvig fundament aan af te zien is?!

Begrijpelijk dat de maat vol is voor ons Imke, maar je kan niet verwachten dat alle hengsten zo makkelijk zijn als Lancet. De aanhouder wint, daar ben ik van overtuigd. De vraag is alleen of je daar je tijd voor kan nemen....gezien de hete adem in 'r nek van Coomans en Maree.

Enfin, het is gebeurd. Jammer.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:42

Weltevreden, wie zegt dat Lancet zo makkelijk was?

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:17

krackertje schreef:
Weltevreden, wie zegt dat Lancet zo makkelijk was?

Ik nam aan dat Lancet toch wat ongecompliceerder was dan dan Barbria en Achen, begrijp me niet verkeerd want die meid kan gruwlijk goed sturen hoor.

Heb een vrij makkelijke Lancet nakomeling gereden dus vandaar mijn opmerking. Maar ik geloof nooit dat het een moeilijk te rijden dier was, die aachen daarintegen was misschien iets sneller afgeleid maar ik vind het nog steeds zonde dat zo'n veelbelovend dier z'n genen niet meer kan doorgeven. Had er graag een veulen van willen hebben...uit een oude democraat merrie een goede combi naar mijn idee.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:43

Volgens mij is er nog sperma... in de diepvries!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:10

Lancet was in zijn jonge jaren sowieso geen makkelijk heerschap, het zadelmak maken was al amper te doen en daarna ook nog een gecompliceerd paard. Onze lancet heeft bepaalde zaken echt van zijn vader en ook dat is een paard waar echt niet iedereen mee wegrijdt.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:53

krackertje schreef:
Lancet was in zijn jonge jaren sowieso geen makkelijk heerschap, het zadelmak maken was al amper te doen en daarna ook nog een gecompliceerd paard. Onze lancet heeft bepaalde zaken echt van zijn vader en ook dat is een paard waar echt niet iedereen mee wegrijdt.

Heb je 'm dan van dichtbij meegemaakt, in wat voor relatie sta je dan tov Lancet?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:02

Ik ken diegene die Lancet zadelmak heeft gemaakt en de eerste kilometers er op heeft gezet. Ook is het bekend dat Lancet makkelijk in paniek kon schieten in het verleden, geen makkelijk paard daardoor.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:38

Ik denk dat weltevreden doelt op alle berichten die destijds in de media verschenen waarin Imke al enige tijd aan de rij is met Lancet en waarin elke keer opnieuw vermeld wordt dat hij zo ontzettend braaf is thuis op stal en op concours.

Het gaat er m.i. over hoe de hengst zich gedroeg op wedstrijd.
Zadelmak maken en de eerste kilometers rijden worden daar denk ik niet mee bedoeld.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:55

Ach, een hele hoop van wat er geschreven wordt over goedgekeurde hengsten moet met een korreltje zout genomen worden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:56

Daar heb je gelijk in!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:03

Naar mijn weten fokt Lancet nou niet de makkelijkste paarden, heb er 2 gekend waarvan 1 gereden en die was echt niet makkelijk en erg brutaal.
Maar moet zeggen dat ik het wel een gave hengst vind en het waren wel goede nakomelingen.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:58

Blijf het allemaal slappe vaatdoeken vinden, die nakomelingen van Lancet. Op de Pavo cup in heerjansdam heb ik er 2 gezien die eigenlijk nog 2 jaar het land op zouden moeten om helemaal uit te groeien.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, er zijn "topruiters" (het lijkt wel of iedereen hier op fokking bokt zich ineens tot die catagorie rekent) die er net iets meer uit weten te halen dan de gemiddelde ruiter...

Anyway: Aachen heeft enkele zeer mooie nakomelingen lopen, bij trainings stal de hoeve van Patrick staat er ook nog één in training. Staat te koop ook, zie sporthorses en zoek op Aachen.