107 zwaar verwaarloosde miniatuurpaarden aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: 107 zwaar verwaarloosde miniatuurpaarden aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:26

russel schreef:
Die zijn op tijd om die dieren nog rap weer gezond te krijgen, heb op animal planet wel erger gezien, dat is zo in triest. In Amerika is men niet mals met dit soort dingen, mag hier in Nederland ook eens ingevoerd gaan worden...

Inderdaad!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:51

Aiai, wat zijn het er veel zeg. Wat een leuke pony's. Had er graag een thuis verzorgd tot ie er weer helemaal bovenop was.
Arme beesten.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:00

Triest, maar had denk ik inderdaad veel en veel erger kunnen zijn.......
Blijft niet weg van het feit dat ze eerder oplossingen had moeten zoeken.....
Hopen dat het vanaf nu beter met ze zal gaan.....

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:21

Ze Lijken meer verwaarloosd omdat het er zoveel zijn.. als er een paar pony's in de wei stonden die er zo uit zagen dan was het niet eens opgevallen..
Wel zonde van al die pony's. maar gelukkig krijgen ze het nu weer goed Lachen

Pablo_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:24

Macusa schreef:
We moeten toch een beetje voorzichtig zijn met oordelen. Voor zover ik heb begrepen worden paardjes in de USA soms gewoon zomaar op straat gedumpt.

Ik vind het heel triest dat deze vrouw, met naam en toenaam, nu zo lang en breed wordt uitgemeten in de media overal ter wereld. Zelfs de ergste crimineel wordt niet bij naam vermeld in de krant. Naar mijn mening verdient deze vrouw een medaille.

Ik weet niet of je dit een ziekte kan noemen. Misschien zijn juist wel alle mensen die bij haar die paardjes hebben afgezet ziek. Of liever, de maatschappij is ziek, dat het zover heeft kunnen komen. Daarmee duid ik uiteraart niet op de situatie die door de hulpverleners is aangetroffen, maar op het feit dat mensen zomaar hun dieren dumpen en er anderen met meer gevoel voor normen en waarden mee opschepen.

Ik vind dit erg goed geschreven. De meeste mensen veroordelen deze vrouw meteen terwijl ze misschien alleen maar dieren heeft willen helpen. In verschillende stukken staat ook dat ze zelf inzag dat het teveel werd en ze al heel veel dieren op nieuwe adressen zou onderbrengen. Dat wil zeggen dat ze deze paarden een tweede kans bood ipv de slacht en hier word ze voor veroordeeld, niet alleen door de dierenbescherming (die in mijn ogen een stuk beter werk levert dan hier in NL) maar ook door ons. Ik kan de situatie niet beoordelen op basis van de beelden die ik heb gezien, maar denk dat de goedheid van deze vrouw tevens haar valkuil is geworden en ze te laat is begonnen met het zoeken naar oplossingen.

Zoals al eerder gemeld is komen er op animalplanet dagelijks beelden voorbij de vele malen erger zijn, waarbij mensen de meest vreselijke dingen uithalen met hun dieren. Die dieren komen uiteindelijk (voordat de DB erbij geweest is) bij mensen zoals deze vrouw terecht. ik kan denk ook geen nee zeggen tegen zielige dieren, daarom probeer ik plekken waar je ze tegen kunt komen (bv dierenasiel) altijd te vermelden omdat ik weet dat ik ze niet genoeg kan bieden.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:29

Verschikkelijk zielig.!!

Ik hoop dat mensen ze opvangen en ze een goed leven geven..
Verdrietig

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:57

ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen.....
oke sommige zijn wat mager, maar hoe oud zijn deze paardjes al? of wat is de voorgeschiedenis?
oke sommige zien er niet uit, maar dat zal meer een kwestie zijn van verzorging, maar wees eerlijk, 100 paarden poetsen op 1 dag doet niemand

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:17

Er wordt ook gezegd dat veel paarden hun voer alleen maar in de wangen proppen, en dat er dringend een tandarts bij moet komen. Als ze niet kunnen kauwen, kun je ze nog zoveel voer voorzetten, dan komt dat niet daar waar het wezen moet.

Door die vervilte vacht moet je heen kunnen kijken, en paard dat niet dagelijks een poetsbeurt krijgt is niet meteen verwaarloosd. Ik zie ook geen overdreven lange voeten of zo.

Ik denk idd dat dit eerder een geval is van "uit de hand gelopen" dan "moedwillig verwaarloosd".

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:35

Geen overdreven lange voeten? (1:09 linkervoorvoet)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:41

Het word ook in mijn ogen veel te opgeblazen...Dacht ook gehoord te hebben dat zij juist paardjes opving?...en misschien waren juiste de paardjes die er niet zo goed uit zagen..er pas net?....Het is erg moeilijk om hier een mening over neer te zetten..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:07

Ik snap niet dat mensen zeggen dat het geen mishandeling is.
Het een dier onthouden van voeding, water en medische zorg is gewoon mishandeling. Mishandeling hoeft niet (vaker niet dan wel) uit klappen te bestaan

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:00

Nou, ik vind dit reuze mee vallen!! Ik heb vaker veel erger gezien. Alleen 107 ponies in je eentje verzorgen gaat niet helemaal lukken denk ik. Ik denk dat zer er op tijd achter zijn gekomen. De meeste ponies zien er nog niet zo heel slecht uit.

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:21

Het feit dat je erger hebt gezien, sluit niet uit dat het dierenmishandeling is.
Ik ben het helemaal met Stef eens op het moment dat een eigenaar zijn of haar dieren geen voeding, water en medische zorg bied spreek je van dierenmishandeling.
Het is inderdaad opgeblazen, maar het is en blijft ongetwijfeld een vorm van mishandeling, met of zonder goede bedoelingen.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:26

wat ik al zei, 107 kun je niet verzorgen en alle medische zorg aan bieden. Het is ook harstikke fout. Maar de titel "zwaar" verwaarloosde ponies aangetroffen, vond ik dus naar aanleiding van het filmpje wel erg mee vallen.
Hopelijk krijgen de paardje nu wel de zorg die ze nodig hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:31

als ik bijv dat ene witje zie lopen, die lijkt zo weg gelopen uit een brooke reclame..
Elke verwaarlozing is erg, ik snap echt niet dat mensen reageren met "ik heb wel erger gezien"