Macusa schreef:We moeten toch een beetje voorzichtig zijn met oordelen. Voor zover ik heb begrepen worden paardjes in de USA soms gewoon zomaar op straat gedumpt.
Ik vind het heel triest dat deze vrouw, met naam en toenaam, nu zo lang en breed wordt uitgemeten in de media overal ter wereld. Zelfs de ergste crimineel wordt niet bij naam vermeld in de krant. Naar mijn mening verdient deze vrouw een medaille.
Ik weet niet of je dit een ziekte kan noemen. Misschien zijn juist wel alle mensen die bij haar die paardjes hebben afgezet ziek. Of liever, de maatschappij is ziek, dat het zover heeft kunnen komen. Daarmee duid ik uiteraart niet op de situatie die door de hulpverleners is aangetroffen, maar op het feit dat mensen zomaar hun dieren dumpen en er anderen met meer gevoel voor normen en waarden mee opschepen.
Ik vind dit erg goed geschreven. De meeste mensen veroordelen deze vrouw meteen terwijl ze misschien alleen maar dieren heeft willen helpen. In verschillende stukken staat ook dat ze zelf inzag dat het teveel werd en ze al heel veel dieren op nieuwe adressen zou onderbrengen. Dat wil zeggen dat ze deze paarden een tweede kans bood ipv de slacht en hier word ze voor veroordeeld, niet alleen door de dierenbescherming (die in mijn ogen een stuk beter werk levert dan hier in NL) maar ook door ons. Ik kan de situatie niet beoordelen op basis van de beelden die ik heb gezien, maar denk dat de goedheid van deze vrouw tevens haar valkuil is geworden en ze te laat is begonnen met het zoeken naar oplossingen.
Zoals al eerder gemeld is komen er op animalplanet dagelijks beelden voorbij de vele malen erger zijn, waarbij mensen de meest vreselijke dingen uithalen met hun dieren. Die dieren komen uiteindelijk (voordat de DB erbij geweest is) bij mensen zoals deze vrouw terecht. ik kan denk ook geen nee zeggen tegen zielige dieren, daarom probeer ik plekken waar je ze tegen kunt komen (bv dierenasiel) altijd te vermelden omdat ik weet dat ik ze niet genoeg kan bieden.