Familie onthield zorg aan hun paarden, honden en runderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

radoszin

Re: Familie onthield zorg aan hun paarden, honden en runderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:51

Ik weet precies wie het zijn ( erg zat ) .Ze hebben paarden aan het einde van mijn straat.
Als ze ze daar neerzetten zien ze er super uit en na een week of 2 zie je ze mager worden.
Vorig jaar heb ik daar nog een pony uit het prikkeldraad gehaald ( kon het niet aanzien ) en hebben we water er neergezet ( die beestjes hadden alleen een modderpoel ) .
Ook lopen ze regelmatig los over de straat en dat er nog geen ongelukken zijn gebeurd is een wonder ( wel veel schade in andermans tuinen ) .

Regelmatig komt daar de politie controleren en ze doen gewoon niks !!!!

Alles loopt daar door elkaar hengsten , merries , veulens en jaarlingen ( die dan ook weer gedekt word door zo een half wilde hengst ) .

Het liefst kijk ik voortaan de andere kant op omdat de aivd en de politie er zowat niks aan doen ook niet als je het meld , wat al vele buurtbewoners doen.

De vader mag officieel geen beesten meer hebben , zodoende staat het weer op de dochter haar naam , maar die is nog erger als de rest van de familie.

Ik had gehoopt dat ze nog lang moesten gaan zitten maar helaas.
En ik weet dat ze hierom met zijn allen om lachen en gewoon vrolijk doorgaan met het verwaarlozen van die beesten.
Het is te gek voor woorden dat dat hier in Nederland zo kan !!!!!
Laatst bijgewerkt door radoszin op 30-05-08 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:01

Ik heb zelf zo,n situatie mee gemaakt, dat ging maar door en er werd niks aan gedaan.het dossier was groot dat hoorde ik toen ik een keer naar de d.b belde.Er stond een hengst al 4 jaar aan een touwtje die had nog nooit het buitenlicht gezien, schandalig wat ik daar toen iedere dag zag.Ik begrijp ook niet waarom dat zomaar kan?

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:22

wow zo erg!! ik vind het echt niet normaal hoe mensen met hun dieren om kunnen gaan!!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:43

Ik ben allang blij dat ze eens veroordeeld worden, dit duurt nu al jaren ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:45

Ze zijn in het verleden toch al vaker veroordeeld?
Dit is toch niet de eerste keer.
Zover ik weet mag idd de vader geen dieren meer houden en verhandelen, dat zal ook vast wel via een rechter zijn gegaan Lachen
En de kadavers op zijn perceel heeft hij toch weg gehaald omdat het moest?

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:47

ja maar blijkbaar kunnen ze gewoon doorgaan .... dan maar op een andere naam of misschien maling aan de wet?

Op de een of andere vreemde manier gaan ze na hun straf doodleuk verder waarmee ze bezig waren Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:50

Maar omdat je eens zei dat ik dat je bedoelde dat ze niet eerder veroordeeld waren Lachen
Denk beide andere naam en overal lak aan hebben.
Simpelweg omdat er niet in gegrepen wordt Lachen

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:36

Ze zijn al eerder veroordeeld maar daar liggen ze gewoon niet wakker van en gaan ze gewoon vrolijk door op zijn dochters naam.

De man ( J ) mag gewoon geen beesten hebben of verhandelen maar loop maar eens over een paardenmarkt heen daar zijn hun ook en daar kopen ze vrolijk wat paarden .

Ik zou persoonlijk geen paard kopen van hun .
2 weken geleden liep er een bonte in de wei .
Ik moest zowat op mijn kop gaan hangen dan was hij recht .
Zo scheef als de pest en kreupel aan , kon het niet goed zien , 3 of 4 benen , dat beestje kon gewoon niet lopen van de pijn.
Ook stond er een oude fries die vol schurft zatvan voor naar achter gewoon te zielig om naar te kijken.

Ong. 1 maand geleden liepen er een stuk of 15 na wat ik gehoord heb heeft hij er op dit moment een stuk of 60.
Lag er ook 1tje bij die gewoon niet meer kon opstaan , die is s avonds opgeladen en ( vermoed ik ) geslacht , als ze het niet zelf hebben gedaan.

Afpakken die beesten , liever gisteren nog als vandaag.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:59

Hoe zit dat dan met belasting?
Dat zou toch een mooie reden kunnen zijn om de familie te pakken? Kan mij niet voorstellen dat ze een goede en nette administratie hebben en netjes btw afdragen over de verkochte dieren? Als het niet klopt, kun je die mensen financieel hard an pakken en dan is de kans op herhaling minder (mits ze in de gaten worden gehouden)
of denk ik nu te makkelijk?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:23

Ik denk dat ik weet wie ze bedoelen.
Ik ben daar ooit eens met iemand geweest. Stond toen een paard in het land die met z'n poot tussen de tralies had gezeten. Dier kon alleen maar liggen. Wat zeiden ze. We kijken maandag wel of ie nog zo is, en anders kan de slager m komen halen... Lips are sealed
Kennis van me heeft toen ook de DB gebeld nog.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:29

Lang leve Nederland Sigaar

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:24

Ik had me voorgenomen om niet op dit stuk te reageren, maar wil een korte reactie doen. Er wordt namelijk gezegd dat er niets wordt gedaan, lees dit eventjes http://www.ed.nl/regio/deurne/3072235/D ... n-boer.ece en in dat artikel wordt op het einde een link gegeven van www.politie.nl en lees dat stuk ook. Politie heeft hier al heel veel in gedaan, het is nu voor de hogere hand.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:37

Klopt Ilse, de politie heeft hier al veel werk verricht en zal dat vrees is ook moeten blijven doen. Uiteraard komt niet alles in de krant, we lezen nu alleen maar dat ze veroordeeld zijn door Justitie. Hoeveel werk er al in heeft gezeten voor politie kunnen we hier vooraf niet aan ruiken, dus niet heel hard roepen dat politie hier nooit iets gedaan heeft want dat klopt simpelweg niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:53

De politie is vaak diegene die wel wat doet.
Maar dan daarna... er zal vast dan wel wat gedaan worden, maar de straffen in nl zijn gewoon laag...ook wellicht te weinig regelgeving...want ja dieren zijn toch gewoon maar dingen volgens de wet.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:55

Ik zeg niet dat de politie in Deurne niks doet maar hier in Sterksel is dat daar hebben ze ook een heel stuk grond met loodsen erop.

Ik heb het hier puur over Sterksel .

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:57

Radoszin, heb je het stuk helemaal gelezen? Want volgens mij staat Sterksel er ook bij benoemd en weet men dat de familie daar ook grond heeft, dus dat wordt allemaal bij elkaar bekeken.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:03

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:09

Nou ik hoop in ieder geval als de buurtbewoners de volgende keer het weer melden dat ze dan daadwerkelijk komen.

Ben in ieder geval blij dat ze het in de gaten houden ( hoop ik ) .
Maar dat heb ik je allemaal al verteld Solide in een pm.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:11

Toen wij daar een paar jaar terug waren hebben wij terplekke de politie gebeld. Deze zijn ook meteen gekomen! (Overigings ging dat om bedreiging en niet zozeer om de dieren daar.)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:13

Ik ben heel benieuwd naar een foto van de familie weet iemand die te vinden?
Ik heb nl het idee dat ik wel eens een paard heb gekocht van die dochter. Met het verhaal dat ze zwanger was en daardoor niet meer voor het paard kon zorgen!
Dit was trouwens wel een goed paard mankeerde niets.
Maar ik ben wel benieuwd of zij het toen was!
info via pb is ook goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:17

Zo'n soort verhaal hield ze toen ook op tegen mensen. Was een 12 jarige ruin die ze al heel lang had en vanwege tijdgebrek moest ie weg, maar met pijn in het hart.
Werkelijkheid: Ruin was 15 en net een paar weken daarvoor gecastreert. Op z'n 3e ingereden, daarna nooit meer wat mee gedaan en op z'n 15 verkocht en gecastreert en weer wat gereden. Zo hebben die mensen dat dier 2 weken ervoor gekocht. Wat nou al lang hebben? Wat nou 12 jaar? Wat nou brave verkeersmakke ruin? Levensgevaarlijk zulke mensen!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:29

Die ik had gekocht die was nog groen en moest nog drie worden!
Maar dat is al een paar jaar geleden geweest!
En is nu bij een fijn baasje terecht gekomen!
Maar ja de rest van de paarden dat is een ander verhaal van hun dan!
Vreselijk zulke mensen.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:19

Ik heb daar destijds Otje gekocht en ben gruwelijk voorgelogen, over Otje ... De doorgewinterde manegepony van 8, bleek een onverantwoorde keuze van mij geweest te zijn, die helaas nog geen hulpen kende, alleen stemhulpen en een half jaar later ook nog eens begon te wisselen ...

Maar ik denk dat ik in deze fout ook de hand in eigen boezem moet steken, want ik was echt een leek .. een beetje ervaren persoon had het zeker geweten Bloos

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:50

zo ga je toch niet met dieren om.
dat er zulke mensen bestaan erg zeg

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:26

Ik weet ook vrijwel zeker welke familie dit is. En ja deze straf is wederom te weinig!! Deze mensen zijn al vaker veroordeeld!!En gaan zeker weten door met hun praktijken. Wij hebben ooit een pony van hen gekocht en die konden we direct doorvoeren naar de slager. Ik heb de dierenbescherming ook al eens ingelicht dat ze weer beesten op marktplaats hadden staan, maar die deden hier niets op uit. Ze stonden vorig jaar ook op de paardenmarkt in Zuidlaren. Hier hadden ze de meest verwaardeloze paarden bij zich die je maar kunt bedenken. Dikke scheuren in de hoeven benen vol wonden. Hier hebben wij tevens een melding van gedaan bij de dierenbescherming die daar aanwezig was en de AID, maar die zeiden dan moet er eerst een dierenarts komen kijken en dat koste te veel tijd. Ze wisten wie die mensen waren en wat ze hadden gedaan voorheen met beesten. ZE deden gewoonweg helemaal niets!!! Nou sorry hoor maar dat kon mijn oma (misschien 1 keer een paard gezien in haar leven) nog zien dat die beesten geen normaal leven meer konden leiden. Was echt afschuwelijk.

NEDERLAND IS VEEL TE MILD EN TE LAKS OP GEBIED VAN DIERENMISHANDELING!!!!

Zie dit bericht dit gaat ook over deze familie dit was in 2005. In 2006 en 2007 zijn er ook nieuwe artikelen over dit gezin. Waneer houdt het op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht van de politie Brabant-Zuid Oost

Eindhoven, dinsdag 22 februari 2005

Een aantal opsporingsinstanties heeft dinsdag een onderzoek ingesteld op locaties aan de Donschotseweg en de Zonnewende in Deurne en de Pastoor Thijssenlaan in Sterksel. Daarbij zijn een 58-jarige man uit Deurne en een 23-jarige vrouw uit Deurne aangehouden en in verzekering gesteld. Zij worden verdacht van overtreding van de milieuregels en van de regelgeving die betrekking heeft op het dierenwelzijn. Aan de actie van dinsdag werd meegewerkt door een Officier van Justitie en door medewerkers van Politie Brabant Zuid-Oost (20), de Algemene Inspectiedienst (45), de Landelijke Inspectie Dierenbescherming (4), het KLPD (2) en het waterschap (2). De actie stond onder leiding van een Rechter Commissaris. Bij doorzoekingen van de drie locaties zijn een hoeveelheid contant geld, munitie, en een in aanbouw zijnde hennepkwekerij gevonden. Ook is de administratie in beslag genomen. Van het terrein zijn enkele kadavers van dode dieren afgevoerd. Enkele zieke dieren zijn ter plaatse door een dierenarts afgemaakt. Het onderzoek is nog niet afgerond. Meer bijzonderheden worden niet bekendgemaakt.