Van 'hel' vier dagen op de rug van een paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Star

Re: Van 'hel' vier dagen op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:33

Ook ik heb voor deze vrouw alleen maar respect! Ik denk dat veel mensen versteld zullen staan wat voor een doorzettingsvermogen je kunt hebben wanneer het om paarden gaat! Zet hem op anouchka!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:34

Voor deze vrouw alleen maar respect!!!!
Deze 4daagse kan haar laatste wel zijn, ik vind het reuzeknap dat ze deze heftige uitdaging aangaat.
Wat een doorzettingsvermogen!
Succes Anouchka!!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:01

Sterkte!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:09

ik vind het supper knap
ik hoop dat ze haar kanker over wint
en de paarde vierdaagse uit rijdt OK dan!
ik hoop dat we op bokt.nl kunnen lezen hoe ze het er van af heeft gebracht

zet hem op meid Cool

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:19

Wat geweldig dat ze dit aan durft! Ik wens haar heel veel succes in haar strijd tegen haar ziekte en in de vierdaagse!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:19

Ik wens Anoushka alles wat ze nodig heeft om de Vierdaagse uit te rijden. Zal niet gemakkelijk zijn als je condititie ingeperkt is door die vreselijke ziekte en alle gif die ze in haar lichaam heeft van de bestraling en chemo.

Zelf rijd ik ook mee in de Vierdaagse samen met een vriendin. Omdat wij allebei niet in goede conditie zijn (door resp. ziekte en recente operatie), kiezen wij ervoor om maar 3 dagen te rijden.

Toch heb ik bewondering voor Anoushka dat ze het wil proberen. Ik zal haar doel (KWF Kankerbestrijding) dan ook zeker steunen.

Sterkte en succes!!!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:21

Het leven is een grote uitdaging, en ik vind zolang je
een uitdaging aan wilt gaan leef je.
En voor eenieder is deze uitdaging persoonlijk.!
Ookal is het voor sommigen moeilijk te begrijpen, ik
heb bewondering voor je uitdaging en vind het heel
moedig dat je je ook inzet voor een anderere patienten.
Tof meid zet hem op Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:27

Respect!!
Ik hoop dat ze finisht..
(dat is haast een oneliner maar dit is de enige wat ik kan zeggen!)

body_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:30

diep respect voor zo'n vrouw

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:40

Billy schreef:
Hoe dom kun je zijn...
Ze is dan absoluut niet in de conditie om een viierdaagse te rijden, en afgezien daarvan heb je nog allerlei infectierisico's en zo.
Dit is echt oerstom en spelen met je leven....

Wat een walgelijk respectloos commentaar. Dat getuigt er nou niet bepaalt van dat je gewend bent met kankerpatienten om te gaan.

Ik zou het inderdaad ook afraden, je lichaam takelt al zo enorm af. Zorg voor jezelf en ja dan moet je inderdaad soms thuis zitten (niet zozeer kniezen/kniesen). De 4-daagse is een aanslag op je lichaam en als je al geen reserves meer hebt, waar moet je lichaam dan nog de kracht vandaan halen om zichzelf op te lappen..?! Een beetje een kamikaze-actie, desalniettemin heb ik een grenzeloos respect voor haar. En als het haar keuze is om dit te doen dan hoop ik dat ze het uit rijd en ze bakken met geld binnen halen Go jij! Go jij!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:08

Als je alles op alles wilt zetten voor je genezing moet je dat niet door zo'n onzinnige actie gaan weggooien.
Dat vind ik oerdom.
Het was trouwens een beetje een botte reactie idd op alle mensen die zeggen wat geweldig en respect, en niet verder kijken dan hun neus lang is....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:22

ik ben het wel met billy eens, iig in zoverre... ik heb respect voor iemand die knokt, die niet bij de pakken neerzet en alles op alles zet om te genezen, verlengen of wat dan ook, maarrrrr... je kunt natuurlijk ook juist door teveel te willen je grenzen te buiten gaan, ik zeg niet dat ze niet meer op een paard moet kruipen hoor, maar het is een epervierdaagse, en om die te gaan rijden, net op het moment dat je ontzettend vatbaar bent ( hoeveel wilskracht en vechtlust je ook hebt) vind ik ook gewoon niet verstandig, er zit wel wat meer tussen compleet voor lam gaan liggen of een best zwaarevenement mee willen rijden, toch?

maar goed, wat ik er ook van vind, ik wens haar natuurlijk wel het allerbeste Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:25

Jeetje Billy, wanneer jij tegen al 'jouw' kankerpatienten zo geweldig eerlijk bent geweest, kan ik me voorstellen dat je er nu niet meer werkt.
Bah, een mening kun je hebben, maar je kunt het ook zo bot je strot uitkrijgen dat het volledig respectloos is!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:25

heel veelrespect!!
ik wil haarheel veel succes en natuurlijk heel veelkilometers!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:57

Tja misschien niet zo slim om in deze conditie dit te gaan doen, maar misschien
heeft ze ook in haar achterhoofd andere uitkomsten en wil ze dit nog
mee maken en beleven......Hoop voor haar dat ze goed kijkt of het gaat,
neem aan dat ze dat wel doet en wens haar heel veel beterschap en succes
met de behandeling en hoop dat ze geniet van haar rit.......

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:02

Het is echt een vreselijke ziekte......
En ik vind het verschrikkelijk dat deze vrouw het ook heeft, en dan nog eens een weinig voorkomende vorm ervan...
Heel veel succes en sterkte tijdens de rit!! Ik vind het super dapper OK dan!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:10

Billy schreef:
Als je alles op alles wilt zetten voor je genezing moet je dat niet door zo'n onzinnige actie gaan weggooien.
Dat vind ik oerdom.
Het was trouwens een beetje een botte reactie idd op alle mensen die zeggen wat geweldig en respect, en niet verder kijken dan hun neus lang is....

Heel goed verwoord Billy. Ik wist na het lezen van het topic al wat de doorsnee reactie zou zijn, gelukkig dat jij je nuchtere verstand gebruikt.
Ik snap ook niet goed wat er allemaal zo super en geweldig en toppie is aan deze prestatie. Wat bewijs je, steek je energie in je genezing, je artsen geven je nl niet voor niets advies etc.
Het is een eigen keus, prima. Maar daarom hoef ik het nog niet geweldig te vinden, helaas is het zo hier op Bokt dat een mening die niet mee gaat met de grote massa, zo snel mogelijk ondergeschoffeld moet worden. Terwijl juist alle Verschillende meningen het een boeiend forum kunnen maken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:11

_rosita_ schreef:
Jeetje Billy, wanneer jij tegen al 'jouw' kankerpatienten zo geweldig eerlijk bent geweest, kan ik me voorstellen dat je er nu niet meer werkt.
Bah, een mening kun je hebben, maar je kunt het ook zo bot je strot uitkrijgen dat het volledig respectloos is!

Wie is hier nu respectloos bezig????

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:26

Soms is je energie op die je in de genezing van je ziekte moet steken. Dan kan paardrijden ervoor zorgen dat je weer nieuwe energie opdoet. Die je vervolgens weer in de genezing van je ziekte kunt steken. Je hebt het paardrijden nodig om te overleven. Ik had dat toen wel. En ja tijdens de chemo ben je vatbaarder voor allerlei bacterieën en infecties, maar het paardrijden leverde zoveel meer op dan dat het kostte. Het was het waard.

Anouska ik hoop dat je heel veel kilometers kunt maken en dat je er heel veel plezier aan zult beleven.

RickMeijers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:35

RESPECT !

Ik vind het een beetje zinloos om te zeggen dat het een 'domme' actie van haar is. Ik denk dat ze er zelf heus wel goed over heeft nagedacht voor ze besloten heeft dit door te zetten, en ik heb er bewondering voor dat ze het doorzet.

Zij denkt duidelijk niet alleen aan zichzelf en sommige mensen zouden hier eens een voorbeeld aan moeten nemen.
Ik vindt het super dat ze het doet en hoop dat ze veel geld bij elkaar krijgt en nog veel belangrijker: dat het een overwinning voor haar zelf wordt !

Succes !

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:09

Er staat duidelijk bij dat ze het gaat proberen zoveel mogelijk kilometer te rijden.
Niet dat ze over haar grenzen gaat.
Ik vind dat als ze goed naar haar lichaam luisterd een prima actie onderneemt.
Zoals Jeanette schrijft... je kunt er ook energie voor terug krijgen!
Positief benaderen is altijd beter dan negatief.
Petje af en veel succes. Zowel met de vierdaagse als met de chemokuur!!!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:13

jeanette schreef:
Soms is je energie op die je in de genezing van je ziekte moet steken. Dan kan paardrijden ervoor zorgen dat je weer nieuwe energie opdoet. Die je vervolgens weer in de genezing van je ziekte kunt steken. Je hebt het paardrijden nodig om te overleven. Ik had dat toen wel. En ja tijdens de chemo ben je vatbaarder voor allerlei bacterieën en infecties, maar het paardrijden leverde zoveel meer op dan dat het kostte. Het was het waard.

Anouska ik hoop dat je heel veel kilometers kunt maken en dat je er heel veel plezier aan zult beleven.

Mooi gezegd, sluit ik me graag bij aan. Wie weet wat het haar oplevert. ik hoop wel dat ze goed naar haar lichaam luisterd en zichzelf en paard niet in gevaar brengt wanneer ze te zwak wordt.
Maar voor haar inzet heb ik alle respect! OK dan!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:18

Ik kan niet meer dan me aansluiten bij Billy, ondanks dat ik ontzettend veel respect heb voor deze vrouw.

Ze wil voor haar leven knokken, waarom zet ze het dan diezelfde week weer op het spel? ik denk dat maar weinig mensen hier beseffen hoe laag je in je bloedwaarden zit na een chemokuur/bestraling, en hoe ontzettend link dit dus eigenlijk is..

_rosita_ schreef:

Oh, dus ze had tegen de patienten moeten zeggen ' moet u vooral doen! succes mevrouw ! ' en vervolgens op het matje geroepen worden omdat mevrouw in kwestie is bezweken aan een virus oid?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:31

Ik ken iemand die tegen de stroom in gevochten heeft tegen borstkanker en eierstokkanker. Ze zal nooit helemaal genezen zijn, maar ook zij heeft dingen gedaan die boven verwachting en tegen adviezen waren en het heeft haar zoooo sterk gemaakt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:35

Billy schreef:
Dat vind ik oerdom.

Je gebruikt 'grote' woorden, zoals oerdom, onzinnig.. dat ergert me.
Als je daar nog eens aan toevoegt dat mensen die compassie voor deze vrouw hebben en zich kunnen voorstellen dat ze, ondanks alles, die uitdaging wil aangaan, niet verder denken dan hun neus lang is.. ben je helemaal de klos.
In tegenstelling tot wat jij kennelijk denkt, heb je echt geen grote intelligentie, analytisch vermogen of medische kennis nodig om te bedenken dat Anouschka een risico neemt en dat het zwaar zal zijn voor haar. Iedere malloot kan dat bedenken.
Als arts zou ik wellicht ook mijn bedenkingen hebben, maar ik zie ook dat de uitdaging, het verlangen soms een sterker medicijn is dan 'verstandig zijn'. Misschien is deze 4-daagse wel haar manier om alles op alles te zetten.

Daarom zie ik liever een 'duimpje op' voor haar dan de voor de hand liggende en inderdaad, botte reactie van jouw kant.
Waarmee ik niet zeg dat je je bij de respect-hebbers moet aansluiten - je hebt recht op je eigen mening. Maar formuleer het liever wat minder grof.