Top Initiatief!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kendra schreef:Bijzonder dat een groot aantal mensen al lijkt te weten hoe het zit - en alleen bevestiging wil van de eigen theorie. Het komt van de mugjes, het komt van krachtvoer....als het simpel lag was dé oplossing ook al gevonden. Ik vind de relatie met immunologie en erfelijkheid wel een interessante, volgens mij zijn dat hele fundamentele zaken waarvan iedereen wel weet dat het er iets mee te maken heeft, maar hoe het nu precies zit is nog steeds een black box. Al het goede komt langzaam, als ik kijk naar de hoeveelheid tijd en geld die er nodig is om bij dit soort vage kwalen tot een goede analyse te komen, ben ik alleen maar blij met dit onderzoek.
Kendra schreef:Bijzonder dat een groot aantal mensen al lijkt te weten hoe het zit - en alleen bevestiging wil van de eigen theorie. Het komt van de mugjes, het komt van krachtvoer....als het simpel lag was dé oplossing ook al gevonden. Ik vind de relatie met immunologie en erfelijkheid wel een interessante, volgens mij zijn dat hele fundamentele zaken waarvan iedereen wel weet dat het er iets mee te maken heeft, maar hoe het nu precies zit is nog steeds een black box. Al het goede komt langzaam, als ik kijk naar de hoeveelheid tijd en geld die er nodig is om bij dit soort vage kwalen tot een goede analyse te komen, ben ik alleen maar blij met dit onderzoek.
Kendra schreef:Wetenschappelijk onderzoek beperkt zich meestal juist tot een beperkt aantal factoren, omdat je er anders in om komt...
Waarschijnlijk ligt er een soort onderzoeksvraag als: wat is de invloed van erfelijkheid en het immuunsysteem op het ontstaan van SME. En gaan ze vanuit het antwoord op die vraag kijken naar mogelijke oplossingen/behandelmethoden.
Ik denk dat je het een beetje vergelijken moet met bv onderzoek naar MS of Parkinson bij mensen, daar wordt ook steeds een deelgebied onderzocht en heel langzamerhand kom je door alle uitkomsten bij elkaar te leggen een stapje verder in de richting van een oplossing. Het zijn nu eenmaal geen kwalen waarbij een logisch rijtje probleem-oorzaak-oplossing hoort.
Was het maar zo...
MisMartine schreef:Dat is al het zoveelste onderzoek.
Nog nooit is er resultaat geboekt. Wanneer geven ze t nou op dan?