Jessica Kürten zegt af voor Olympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: Jessica Kürten zegt af voor Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 02:41

_Rianne_ schreef:
Cayenne schreef:
Hoe het klimaat in Hong Kong is, en dat haar paard niet van vliegen houdt wist ze 2 jaar geleden ook wel, dus nu pas afzeggen vanwege de omstandigheden is vrij laat en apart Clown
Ik denk dat het eerder te maken heeft met de slechte voorbereiding ivm het dopingschandaal Lachen

Daarom is het nogal belangrijk dat het héle bericht geplaatst zou worden!
Libertina heeft een pauze nodig na het indoor seizoen. Je weet niet van te voren precies hoelang je paard nodig heeft om te herstellen. Deze pauze is in overleg met de eigenaresse van het paard.
Een blessure van een andere topper komt er tussendoor, dus hij kan ook niet gaan, Dan blijft Quibell over, maar Quibell is een hele nerveuze dame, en heeft een hekel aan vliegen, dus is het ook onverstandig om haar te laten gaan.

Tel deze dingen bij elkaar op, en je komt tot de conclusie dat áls je aan je paarden denkt, dat je dan beter niet kan gaan.

Misschien volgende keer even een uitgebreider bericht plaatsen?

Libertina ee pauze nodig na het indoorseizoen? Je werkt toch zo ongeveer je hele carriere naar de OS toe en dan spaar je je paard daar toch voor? Dan ga je toch niet eerst een zwaar indoorseizoen draaien, dan een blik werpen op je wedstrijdkalender: eh, what's next? Oh, de OS. Een blik werpen op je paard: he, shit, niet helemaal lekker uitgerust?

Ik neem aan dat de OS je main prioriteit is en niet een of ander indoorseizoen.

Dus ik ga met Cayenne mee.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 02:42

daniella74 schreef:
Ik denk dat veel ruiters de beslissing de komende dagen maken. Vijf jaar van te voren heb je er vaak geen beeld bij hoe de situatie zal zijn in juni-augustus 2008 en ikkan mij voorstellen dat veel ruiters toch besluiten dat het het allemaal niet waard is om hun paard aan te wagen. Ik vind het juist van lef en horsomanship getuigen als je nu nog durft te zeggen dat je toch niet meegaat.

Dat vind ik het altijd!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:33

daniella74 schreef:
Ik denk dat veel ruiters de beslissing de komende dagen maken. Vijf jaar van te voren heb je er vaak geen beeld bij hoe de situatie zal zijn in juni-augustus 2008 en ikkan mij voorstellen dat veel ruiters toch besluiten dat het het allemaal niet waard is om hun paard aan te wagen. Ik vind het juist van lef en horsomanship getuigen als je nu nog durft te zeggen dat je toch niet meegaat.

Ook,
maar aan de andere kant vind ik het ook egoistisch omdat ze een andere deelnemer/teamgenoot nu de kans op een goede voorbereiding heeft ontnomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:36

Dat is precies wat ik bedoel, Sjuimpje Lachen
Er moet ook nog een heel team mee, waar zij vrijwel zeker deel van had uitgemaakt, en waar haar teamgenoten op hebben gerekend.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:11

Kan de beslissing van Jessica volledig begrijpen,
het is jammer dat ze niet meedoet, maar het welzijn van de paarden gaat boven alles!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:16

@ Cayenne: Daar heb je gelijk in Ja

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:13

Sjuimpje schreef:
maar aan de andere kant vind ik het ook egoistisch omdat ze een andere deelnemer/teamgenoot nu de kans op een goede voorbereiding heeft ontnomen.
Niet mee eens, want als je op de reservelijst staat, dan zou je ook moeten voorbereiden alsóf je meegaat. Kijk naar de voetballers. Die trainen keihard met de hele selectie mee en zitten bij de wedstrijden op de bank. Dat hoort ook bij de sport en een professionele instelling.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:22

Als ik kijk naar de wedstrijdschemas van de Nederlandse reserves dan zien die er toch wat anders uit dan de mensen die zich al hebben geplaatst. De reserves kunnen het zich niet veroorloven om flink te schrappen om zo optimaal reserve te staan
Ik denk dat het bij de teams uit andere landen niet anders is

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:09

Ik vind het heel erg jammer voor Jessica, zeker omdat ze zo'n enorm goede amazone is maar ik begrijp haar keuze wel. De OS zijn misschien wel heel erg belangrijk maar ze worden niet eens in de honderd jaar gehouden maar eens in de vier, dus als je als ruiter merkt dat het beter is om niet te gaan, dan vind ik dat andere mensen respect voor die keuze moeten hebben. Jessica kent haar paarden door en door en ze zal altijd het beste voor haar paarden willen, als daar niet naar de OS gaan bijhoord, zal ze dat ook niet doen.. Al zal dat een hele moeilijke beslissing geweest zijn.. En voor het ierse team is het zeker jammer, zij zullen het moeten doen zonder een super amazone maar zoals al gezegd, van de riuters op de reservelijst zou je toch inderdaad wel verwachten dat ze zich ook optimaal voorbereiden? Je weet (zoals je nu ziet) toch nooit wat er kan gebeuren? Knipoog

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:48

Ik zou persoonlijk een gat in de lucht springen als ik als reserve nu mee zou kunnen....ware het niet dat ik niet naar HongKong zou afreizen....maar stel dat...London...nou dan zou ik BLIJ zijn!! En m'n sponsor, en de eigenaar en de fokker en ga zo maar door! Wat een publiciteit voor hen en een eer voor mij!

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:19

ja inderdaad!! En juist omdat het zo'n verrassing zou zijn zou ik me zo mogelijk nog beter voorbereiden dan ooit!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:33

En dat voorbereiden doe je in 72 dagen Rolleyes

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:19

Nee, met dat voorbereiden ben je als het goed is al een hele tijd bezig.. je wilt toch niet voor gek staan als je (overwacht) wel gaat.. Als je dan helemaal on voorbereid mee doet maak je ook niet echt een goede indruk lijkt me..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:03

Cayenne schreef:
Het is namelijk al 5 jaar bekend dat de Spelen in 2008 in Hong Kong zouden zijn, en wat de omstandigheden daar zijn.
Heeft helemaal niets met beschuldigingen te maken, alleen maar met rationeel denken.

Niemand wist toch 5 jaar geleden wel of niet of ze in het Olympisch Team opgenomen zouden worden?

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:49

manic schreef:
Cayenne schreef:
Het is namelijk al 5 jaar bekend dat de Spelen in 2008 in Hong Kong zouden zijn, en wat de omstandigheden daar zijn.
Heeft helemaal niets met beschuldigingen te maken, alleen maar met rationeel denken.

Niemand wist toch 5 jaar geleden wel of niet of ze in het Olympisch Team opgenomen zouden worden?

Inderdaad.. voor sommige ruiters is het zelfs nu nog niet eens zeker dat ze mogen gaan..

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:07

Ik vind dat er geen een sporter heen zou moeten gaan. Als je de werkelijke feiten hoort van hoe de mensen daar behandeld worden. Dat de huizen van de arme mensen gewoon worden gesloopt met een buldozer. Ze niet eens een andere woonplek krijgen alleen voor de nieuwe gebouwen voor de sporters.
Jessica gaat misschien niet vanwege haar paard, maar ik vind het beter zo

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:42

Wij mogen op zich niet oordelen over de manier waarop daar de binnenlandse politiek wordt uitgeoefend. Nederland heeft ook voor wat betreft sommige landen een heel moeilijk te bevatten binnenlandse politiek inzake euthenasie en drugs. Om te protesteren tegen de binnenlandse situatie in China zijn andere organisaties beter geschikt dan de OS en de sporters.
Sport staat daar verder buiten en hoort daar ook ten alle tijden buiten te staan.

Voor wat betreft de "reserve"ruiters, die bereiden zich wel degelijk voor op een eventuele zinvolle deelname aan de OS als het er op aankomt. Afgezien van deelnemers die om klimatologische redenen afzeggen krijg je als team te maken met blessures op het laatste moment. Denk maar aan Gal 4 jaar gelden die op het laatste moment met een blessure door een misstapje van zijn paard te maken kreeg en thuis kon blijven. Niet de hele selctie kan naar dezelfde wedstrijden, er wordt door zowel Sjef als Rob overlegt met de ruiters en eigenaren om een zo optimaal mogelijke voorbereiding te realiseren voor iedere combinatie.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:13

Wat jammer zeg!
Maar waarschijnlijk wel het juiste besluit voor haar paard.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:59

daniella74 schreef:
Afgezien van deelnemers die om klimatologische redenen afzeggen krijg je als team te maken met blessures op het laatste moment. Denk maar aan Gal 4 jaar gelden die op het laatste moment met een blessure door een misstapje van zijn paard te maken kreeg en thuis kon blijven.
En Imke, de reserve, heeft het toen fantastisch gedaan!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:00

paars schreef:
daniella74 schreef:
Afgezien van deelnemers die om klimatologische redenen afzeggen krijg je als team te maken met blessures op het laatste moment. Denk maar aan Gal 4 jaar gelden die op het laatste moment met een blessure door een misstapje van zijn paard te maken kreeg en thuis kon blijven.
En Imke, de reserve, heeft het toen fantastisch gedaan!

Precies, die heeft echt niet lopen free wheelen in de weken daarvoor.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:47

Ilzas schreef:
Libertina ee pauze nodig na het indoorseizoen?e werkt toch zo ongeveer je hele carriere naar de OS toe en dan spaar je je paard daar toch voor? Dan ga je toch niet eerst een zwaar indoorseizoen draaien, dan een blik werpen op je wedstrijdkalender: eh, what's next? Oh, de OS. Een blik werpen op je paard: he, oliebol, niet helemaal lekker uitgerust?

Weet jij na iedere wedstrijd hoe (snel) jou paard hersteld?

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:37

_Rianne_ schreef:
Ilzas schreef:
Libertina ee pauze nodig na het indoorseizoen?e werkt toch zo ongeveer je hele carriere naar de OS toe en dan spaar je je paard daar toch voor? Dan ga je toch niet eerst een zwaar indoorseizoen draaien, dan een blik werpen op je wedstrijdkalender: eh, what's next? Oh, de OS. Een blik werpen op je paard: he, oliebol, niet helemaal lekker uitgerust?

Juist.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:54

_Rianne_ schreef:
Ilzas schreef:

Ik neem aan dat als je naar de Olympische Spelen kunt, je geen enkel risico neemt en alleen de kwalificatiewedstrijden rijdt (i.t.t. een heel seizoen).
En er staat niet zoiets als: "een blessure" en ik mag aannemen dat een topper zoals zij dat inderdaad wel degelijk in kan schatten.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:00

Natuurlijk is dat in te schatten!
En nee, Libby heeft geen blessure nee...
Maar misschien wel even iets onder de leden gehad waardoor ze wat minder snel hersteld en nu wat lichtere wedstrijden loopt ipv de Olympische Spelen en al het gestress en gedoe wat er bij komt... niet te vergeten het klimaat..
Ik denk dat Jessica zelf, samen met de eigenaresse van Libertina het beste in kan schatten wat Libertina op dít moment aan kan. en als dan in overleg besloten is dat ze beter niet kan gaan, dan is dat niet voor niets.
Dat het reserve Olympiade paard nu een blessure heeft... ja, dat is ellendig en vervelend anders was er met dat paard gegaan.. maar blessures kan je niet plannen helaas!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:42

_Rianne_ schreef:
Natuurlijk is dat in te schatten!
En nee, Libby heeft geen blessure nee...
Maar misschien wel even iets onder de leden gehad waardoor ze wat minder snel hersteld en nu wat lichtere wedstrijden loopt ipv de Olympische Spelen en al het gestress en gedoe wat er bij komt... niet te vergeten het klimaat..
Ik denk dat Jessica zelf, samen met de eigenaresse van Libertina het beste in kan schatten wat Libertina op dít moment aan kan. en als dan in overleg besloten is dat ze beter niet kan gaan, dan is dat niet voor niets.
Dat het reserve Olympiade paard nu een blessure heeft... ja, dat is ellendig en vervelend anders was er met dat paard gegaan.. maar blessures kan je niet plannen helaas!

Dan moet de Ierse bond ervoor zorgen dat er meer mensen in de selectie zitten. En kom nu niet aan met de flauwe kul dat ze er maar 5 ruiters hebben, dan moet de Bond ervoor zorgen dat de jonge ruiters meer kansen krijgen zich te ontwikkelen. Engeland is hier ook mee onderuit gegaan, die bouwde alle teams op uit 5 oude ruiters. Toen ze allemaal wat gingen mankeren was heel Engeland van de kaart verdwenen, wat resulteerde in een ontwikkelingsplan voor jonge ruiters en nu hebben ze daar ook weer een hele lijst om uit te kiezen.