Glijpartij over paardevijgen in Hengelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Glijpartij over paardevijgen in Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:43

ik vraag me ernstig af hoe je in hemelsnaam kunt uitglijden over paardenpoep?
Zo glad is dat niet ....

Ik snap dat de vrouw bezorgt is over dr kind, maar om paardenpoep de schuld te geven Clown

Als mijn paard op het fietspad schijt, stap ik af en schop ik het in de berm/bosjes. Maar om het mee te gaan nemen, nee sorry,dat vind ik te ver gaan. Hondenpoep is een stuk viezer, omdat dat vleeseters zijn. Paardenpoep stinkt lang zo hard niet en is niet zo glad Haha!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:44

crossmonster schreef:
ik vraag me ernstig af hoe je in hemelsnaam kunt uitglijden over paardenpoep?
Zo glad is dat niet ....

Ik snap dat de vrouw bezorgt is over dr kind, maar om paardenpoep de schuld te geven Clown

Als mijn paard op het fietspad schijt, stap ik af en schop ik het in de berm/bosjes. Maar om het mee te gaan nemen, nee sorry,dat vind ik te ver gaan. Hondenpoep is een stuk viezer, omdat dat vleeseters zijn. Paardenpoep stinkt lang zo hard niet en is niet zo glad Haha!

Er zijn anders ook al behoorlijk wat motorrijders onderuit gegaan door paardenvijgen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:10

Een onderwerp wat we eeuwig op ons bordje zullen krijgen..

Ik woon midden in de stad groningen, en daar kom je geen paard tegen, op de politie na dan natuurlijk. En inderdaad zie ik elke dag ook wel wat hopen liggen. Zolang de bereden politie zonder mestzak rondrijd, vind ik dat je als gemeente geen boete aan ruiters kan opleggen, laat ze daar maar eens wat aan doen.

Een mestzak is ook niet even makkelijk. En sommige paarden vinden die dingen best eng. Afstappen en de mest wegschuiven klinkt in eerste instantie goed, maar zie je het al voor je, moeten opstappen op een fietspad met een autoweg daarnaast? Persoonlijk zou ik lekker blijven zitten hoor.

Overigens hoor je in het 'boerendorp' waar ik woonde en waar mijn paard nu nog staat NIEMAND er over klagen. Ja je gaat niet met een paard door het centrum van het dorp lopen natuurlijk, maar op de verdere openbare wegen vind niemand het erg. De enige klachten die ik hoor zijn in de stad Groningen, naja en zoals ik al zei, daar zie je alleen de politie op paarden.

En voor dat jongetje is het natuurlijk hardstikke sneu! En schaafwonden doen best veel pijn, dus het kind zal aardig geschrokken zijn. Maar of er veel aan te doen valt betwijfel ik. En misschien niet het meest sociaalst, maar een paard 'vervuild' een stuk minder dan een auto, geen mens die bij de gemeente gaat klagen omdat de lucht niet zuiver genoeg is, misschien een taak voor ons ruiters? Knipoog

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:38

Ik vind het wel zielig voor die jongen, maar, als mijn paard mest achter laat op de weg, dan rijd ik verder, en kom ik later op de fiets met de schep terug om het op te ruimen, door in de goot de porren, of in de bosjes te gooien.

shirleypJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:04

Paardenpoep opruimen blijft een lastig maar heikel punt. Overigens is het desbetreffende tunneltje ook flink link en een kind dat daar met een rotgang fietst was ook zonder poep wel op zijn schattige muiltje gepleurd. Kinderen leren fietsen en zich verantwoordelijk te gedragen in het verkeer lijkt me toch een taak van de opvoeder... Ik vind het een beetje eenzijdig bekeken.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:11

Ik vond het ook zo knap, dat iemand zijn paard door een 'tunneltje' heeft weten te krijgen, moet ik niet proberen Tong uitsteken

xEline

Re: Glijpartij over paardevijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:33

Wendy schreef:
Tsja, ik heb zelf zoiets van: kinderen kunnen vallen met de fiets. Om nou zo'n drama te maken van een paar schaafplekken en een dikke knie...

Ja maar het kan ook zijn dat het kindje plat gaat en er net een auto aan komt en dan zijn de gevolgen wel wat erger

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:48

IndianLady schreef:
Een paardenvijf is nou niet direct iets wat je over het hoofd ziet. Hij had er dus ook omheen kunnen fietsen. En om nou voor schaafwonden naar de eerste hulp te gaan Gestoord

Wendy schreef:
Martinho is gevallen over een flinke hoeveelheid paardenpoep, die midden op het fietspad lag. En daar maakt Martinho’s moeder zich wel een beetje boos over.

Wie is er nou fout? (oke de ruiter reed ook niet rechts Clown ) Maar volgens mij moet je als fietser ook rechts rijden en niet in het midden van het fietspad.

De ruiter was fout. Hij / zij mag namelijk helemaal niet op het fietspad komen dus als een fietser daar hinder van heeft of nadelige gevolgen van ondervindt, heeft hij het volste recht.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:55

ik weet niet hoe het tunneltje is ingedeeld en of er behalve de fietsstroken ook een rijbaan (voor auto's ed) is want dan klopt het dat de ruiter in het midden van de weg heeft gereden.

het is zielig voor het jongetje maar je hoort niet te fietsten op het midden van de weg

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:58

Er staat dat de poep op het fietspad lag. Doet er dus niet toe dat dat jongetje in het midden, links of rechts reed, die ruiter had daar niet mogen komen en dus niks achterlaten.
Die ruiter mag dus van geluk spreken dat de gevolgen niet ernstig zijn!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:18

xEline schreef:
Wendy schreef:
Tsja, ik heb zelf zoiets van: kinderen kunnen vallen met de fiets. Om nou zo'n drama te maken van een paar schaafplekken en een dikke knie...

Ja maar het kan ook zijn dat het kindje plat gaat en er net een auto aan komt en dan zijn de gevolgen wel wat erger

Kindertjes gaan sowieso weleens plat. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Worden ze groot en sterk van.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:29

Wendy schreef:
xEline schreef:

Een kind moet inderdaad leren uitkijken, en dat gaat vaak het beste door vallen en opstaan, maar daar gaat het hier niet om.

Die paardenpoep hoort gewoon niet op een fietspad, omdat een ruiter daar niet thuishoort. Links, rechts of in het midden maakt niets uit, want het blijft fietspad. Of het kind misschien iets heeft geleerd van dit ongeluk doet daar niets aan af.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:33

oomens schreef:
Een kind moet inderdaad leren uitkijken, en dat gaat vaak het beste door vallen en opstaan, maar daar gaat het hier niet om.

Die paardenpoep hoort gewoon niet op een fietspad, omdat een ruiter daar niet thuishoort. Links, rechts of in het midden maakt niets uit, want het blijft fietspad. Of het kind misschien iets heeft geleerd van dit ongeluk doet daar niets aan af.

Zodra ze hier in Twente eens ruiterpaden aan gaan leggen praten we verder.
Want dat is nu juist het punt, er zijn in Twente helemaal geen voorzieningen voor ruiters. Je hebt meestal de keuze tussen rijbaan, fietspad of stoep. Het spijt me zeer, maar dan kies ik toch echt voor het fietspad.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:38

sflj schreef:
Er staat dat de poep op het fietspad lag. Doet er dus niet toe dat dat jongetje in het midden, links of rechts reed, die ruiter had daar niet mogen komen en dus niks achterlaten.
Die ruiter mag dus van geluk spreken dat de gevolgen niet ernstig zijn!

En dat vind ik dan zo vreselijk dubbel. De wet zegt dat het niet mag, dat heeft iedereen bij zijn theorie van het ruiterbewijs gehad, maar de Politie te Paard mag wel op het fietspad?? Sorry, maar dan vind ik dat die zich ook aan de theorieregels moeten halen. En zoiezo heeft iedere instructeur van het ruiterbewijs het feit al achterhaalt dat het gewoon niet te doen is om dit te verbieden, anders word het buitenrijden veel te gevaarlijk!!

Denk dat de overheid eens naar zichzelf moet kijken!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:39

Ik rijd ook hier op de fietspaden en bermen en openbare weg. Kan ook niet anders. Maar dan schop ik toch echt wel effe de poep opzij. Wil niet dat mensen er last van hebben.

Nogmaals, ik vind echt mensen hier respectloos reageren over dit ongelukje!

Ik schaam me diep voor mijn mederuiters!
Wendy schreef:

Wendy schreef:

Echt Wendy... jij hebt zeker geen kinderen. Nors opkijken

Als jouw paard struikelt op een ruiterpad door de bal van een jongetje die hem daar heeft achtergelaten en jij in volle galop daarop bent gekomen, dan is het zeker 'lei'en en last' zeker? Want hij had daar die bal niet mogen achterlaten. Maar wij paardenmensen mogen dus maar zomaar de stront van ons paard overal laten liggen en als mensen hierdoor letsel oplopen is het "worden ze groot en sterk van"?

Sorry hoor, maar ik vind dit echt een asociale reactie.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:42

ach het kind had ook kunnen vallen over wat anders, maar goed, ik zie ook niet echt gebeuren dat ruiters met een poepzak gaan rondrijden, lijkt me voor het paard ook niet prettig.
Misschien is het dan het handigst als ieder het gewoon opruimt dmv aan de kant schuiven Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:42

Duke schreef:
Echt Wendy... jij hebt zeker geen kinderen. Nors opkijken

Als jouw paard struikelt op een ruiterpad door de bal van een jongetje die hem daar heeft achtergelaten en jij in volle galop daarop bent gekomen, dan is het zeker 'lei'en en last' zeker? Want hij had daar die bal niet mogen achterlaten. Maar wij paardenmensen mogen dus maar zomaar de stront van ons paard overal laten liggen en als mensen hierdoor letsel oplopen is het "worden ze groot en sterk van"?

Sorry hoor, maar ik vind dit echt een asociale reactie.

Scheelt dat we hier geen ruiterpaden hebben Huilen van het lachen
En ja, ik word er af en toe wel een beetje simpel van hoe kinderen tegenwoordig op een voetstuk worden geplaatst.
Kind een dikke knie? Komop, we bellen de krant!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:44

Wendy schreef:
oomens schreef:

Zodra ze hier in Twente eens ruiterpaden aan gaan leggen praten we verder.
Want dat is nu juist het punt, er zijn in Twente helemaal geen voorzieningen voor ruiters. Je hebt meestal de keuze tussen rijbaan, fietspad of stoep. Het spijt me zeer, maar dan kies ik toch echt voor het fietspad.

De keuze die jij noemt heb je niet.

Je hoort met een paard op de rijbaan of in de berm of op een ruiterpad. Als er in Twente geen ruiterpaden zijn (lijkt me sterk, maar het zou kunnen) hoor je dus gewoon op de rijbaan of in de berm.

Niet op de stoep en niet op het fietspad.

@ Verography: Die politie hoort daar ook niet. Op de rijbaan is het misschien te gevaarlijk om buiten te rijden, maar betekent dat dat je eigen rechter moet gaan spelen en daarom buiten fietsen ook maar gevaarlijk moet maken?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:52

Nee dat zeg ik ook niet en keur het ook niet goed dat daar dus mest ligt, maar een ruiter kan nu eenmaal niet zomaar op de openbare weg rijden en zal altijd op het fietspad gaan.

Zoiezo lijkt het mij wel dat iedere ruiter toch een beetje fatsoen bezit om het aan de kant te schuiven (alhoewel we hier zien hoe onwaar dat dus is).

1 ding ga als ruiter nooit de poep in een put stoppen, daar raken ze mega verstopt van en dan hebben de mensen veel meer overlast.

Zoiezo is het niet leuk voor het jongetje dat hij toevallig over poep valt, maar zoals zo vaak gezegd kan dat kind overal over vallen. Dat is het risico wat een kind alleen vaak loopt aangezien het een minder goede evenwicht heeft op een fiets dan een al iets ouder iemand. En tja dan moet je maar niet op het fietspad keihard gaan crossen, daar hindert het kind dan weer andere weggebruikers, die niet te paard zitten mee (spreek uit ervaring).

Mijn enige ergenis hier is dus dat er meteen gezegd word dat het van een vrijetijdsruiter is terwijl de kans ook groot is dat het zelf van de overheid, namelijk politie te paard, kan zijn. (hier bijvoorbeeld is die kans vele malen groter).

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:52

haha nou dat word dus een DNA test welk paard die hoop heeft achtergelaten Clown Vork

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:54

verography schreef:
Mijn enige ergenis hier is dus dat er meteen gezegd word dat het van een vrijetijdsruiter is terwijl de kans ook groot is dat het zelf van de overheid, namelijk politie te paard, kan zijn. (hier bijvoorbeeld is die kans vele malen groter).

Hier ook... aangezien die bewuste weg dus binnen de bebouwde kom is...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:56

JoT schreef:
Chipieke, wat een onzinvergelijking... Ik zie zelden koeien over het fietspad heen lopen, die lopen alleen over de weg als ze bv. van weiland moeten veranderen of naar hun weiland toe moeten lopen.

Nou, kom dan bij mij maar eens kijken hoeveel koeien hier een paar meter over de baan van weide veranderd worden en wat ze achterlaten!

Zo'n onzinvergelijking vind ik het niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:57

Wendy schreef:
verography schreef:

Hier ook... aangezien die bewuste weg dus binnen de bebouwde kom is...

Hier ben ik het wel mee eens.
Of het moet een bekende route zijn van een manege of pensionstal om in het bos te komen.
Maar de meeste ruiters gaan voor de ontspanning niet het centrum in.

Maar ik ben we van mening dat je binnen de bebouwde kom (ook de politie) de drol maar in de goot moet schuiven.

Buiten de bebouwde kom heb je eigenlijk altijd wel een berm.
Dan hoor je al niet op een fietspad thuis, maar in de berm.

Geen ruiterpaden dat kan best...hier liggen er ook geen
Je een heel stuk verderop...maar dat haal ik niet

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:09

Als er een paar, wat anders vinden.. flipt hier iedereen.. apart is dat

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:55

Hoezo mag de ruiter van geluk spreken.. Er staat in de plaatselijke verondening NIETS over paardenpoep of het opruimen ervan. Bovendien liggen er wel ergere dingen op de straat daar. En die tunnel voor alleen fietsers overigens is behoorlijk breed. Het is namelijk de oude doorgaande weg naar deurningen die uit twee banen voor auto's bestond. Je kunt er met gemak aan alle kanten omheen. En wordt een heel drama gemaakt over een schaafwond. Ik vraag me af wat een achtjarig kind in zijn eentje in die fietstunnel deed, want die ligt toch redelijk buiten de wijkfietsroute. Dit is een min of meer doorgaande route om van een buitenwijk in de rest van de stad te komen, precies op de rand van de bebouwde kom.

Verder is de oplossing in de vorm van het verplicht stellen van een drollenvanger stukken gevaarlijker. Er hangt nogal een gevaarte onder zo'n paard. Eén verkeerde sprong en de achterbenen zitten in de drollenvanger. Nog los van dat niet ieder paard zo'n ding zomaar zal accepteren.