Ineke2 schreef:Wanneer er goede ruiterpaden aangelegd worden/zijn worden ook de wandelpaden niet (veel) meer gebruikt door ruiters. Ik zet veel tussen haakjes, omdat er altijd mensen zijn die niet aan de rest denken. Maar andersom geld dat ook...
Laatst nog stapte ik met pony over het wandelpad (omdat het ruiterpad er naast klei is waar je 30 cm in wegzakt) en er fietste een man met een hond over hetzelde pad als waar ik stapte.
Zegt die man "Je mag hier niet met je paard komen!"
Dus tja ik zei (heel netjes en niet boos, eerder verbaasd hoe hij zoiets kon zeggen op dat moment) "U ook niet meneer, want u bent met de fiets en dit is een wandelpad"
Laat iedereen toch in zijn waarde en behandel elkaar eens met respect.
Tijdens de wintermaanden waren de ruiterpaden zo erbarmelijk slecht dat wij geen keuze meer hadden dan op de fiets- en wandelpaden te rijden.
Dikwijls kregen wij negatief commentaar ondanks dat ons paarden niet had gemest, maarja het was ook begrijpelijk want er lagen wel veel paardenmest op deze paden.
Nu het weer mooi is geworden en de ruiterpaden toegangelijk zijn kom ik dagelijks mensen (wandelaars, sporters enz) en honden midden op de ruiterpaden - dus opeens het omgekeerde wereld lijkt mij...
Dus hopelijk 'swinters wanneer de ruiterpaden weer slecht zijn dat mensen met ons rekening houden als dat wij met hun tijdens de zomermaanden.